Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha zakáže starým autům vjezd do centra, aby se lépe dýchalo

Praha hodlá v budoucnu vyhlásit zákaz vjezdu starším autům do takzvaných nízkoemisních zón, tedy hlavně centra města a oblastí zatížených dopravou. Tyto oblasti vytyčí odborná studie. Omezení by mohla začít platit už příští rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56e84t37r 38K55e26ř 8573774242538

Jak valný vliv může mít omezení vjezdu několika málo vozidel občasných účastníků provozu na každodenní zácpy a kolony tisíců vrčících aut pražské dopravy??! Tohle je jen další Hudečkův tunel pro vyvedení financí. "Koncepce pražských břehů" už úspěšně v tichosti sype, tak proč nevytvořit další zdroj! Před několika lety, tuším že to byl p.Bém, sdělil veřejnosti, že se Praha podílí na financování MHD cca 80%. Trochu mi potom uniká, proč neodstranit veškeré náklady spojené s jízdným a jejich likviditou(tisk, byrokracie, distribuce, kontrola, zařízení, servis, atd.) což jsou nemalé náklady a neponechá se MHD zdarma. Motivace těch kteří nemusí jezdit do centra autem je pak tak vysoká, že předčí jakékoli zákazy a nařízení. O dotacích z EU na takovýto skutečně ekologický krok lze také velmi úspěšně uvažovat. Jenže z toho kouká jen práce a nelze tu nic ukrást. Tedy to nikdy nepůjde!;-D

0/0
12.4.2014 6:16
Foto

V67o98j62t85ě78c37h 64P47r60a25c39n20ý 9702938171

Po vzoru Německa ? Tak to se nebojím. V Německu vědí ze benzinové motory jsou daleko šetrnější k životnímu prostředí a tak dostává v Německu zelenou nejpřísnější eko známku každé benzinové auto s řízeným katalyzátorem a tedy normou Euro1 ( rv 1991 - 1997 ). Co2 castice které jsou hlavním parametrem ekologických aut jsou paradoxně nejméně důležité, víc jich produkuje dobytek a lesy, než doprava. Nejvýznamnější a nejnebezpečnější na kvalitu ovzduší a života jsou No castice, jsou daleko menší a prokazatelně způsobují astma a rakovinu. Benzinové motory jich produkují skoro neměřitelné množství, kdežto dieselové motory toho jsou mraky. Jsem rad, ze já se svou 21 let starou Mazdou plnicí normu Euro 1 mužů v Německu tam, kde naftak s Euro 3 vyrobeny před par lety ne. Bojím se trochu ze u nás budou tyto eko známky ale vázaný na novtu auta, nikoli na to jakou jsou skutečně ekologickou hrozbou.

+1/0
22.3.2014 8:56

M75a13r39t10i46n 34Š69t97ě33p90á22n36e64k 3337363323121

No, nekdo tu Blanku zaplatit musi. To ze to nicemu nepomuze uz nikoho trapit nebude. Tedy nikoho na radnici.

0/0
20.3.2014 13:59
Foto

M26i85r15o84s44l77a24v 55S73t85e65i31n67e46r 6238424313785

Mám sice zelenou nálepku s číslem 4, a auto Euro 6., ale je to všechno jenom divadýlko, aby se prodalo víc nových aut. Fungovat jako vysávač, který nasává prach a vyfukuje čistý vzduch je u auta nesmysl.

0/0
19.3.2014 23:27

Š22t28ě77p76á28n 96K11o38p94ř65i10v98a 6236331925378

Diskriminace, buď nic neomezujte nebo zakažte auta v centru úplně. Pouze dopravní obsluha a MHD

0/0
19.3.2014 0:59

F92i84l87i31p 41K34o24h53o72u47t 4146751656532

Bude stačit ta nálepka co máme do německa, když jsme už v té EU???

0/0
15.3.2014 8:13

P98e93t43r 54Z24d13e33n48ě66k 2184839154

Ne. Každé město bude mít svůj soubor předpisů a odpovídajícími nálepkami zaplníme celou přední prosklenou část auta. Ať se jdou bodnout, nádhery jedny ouřednický!!

+1/0
15.3.2014 21:44

J82i58n54d73ř72i41c38h 40Š52k38o53p98e47k 4865131330135

pokud by ta německá byla vydaná EU, tak ano. Jelikož není, tak nestačí

0/0
19.3.2014 7:45
Foto

M79i92r35o72s50l66a16v 65S68t19e88i13n54e28r 6798474353515

Bude to nejpíš brzo všude. Ty německé nálepky.

0/0
19.3.2014 23:32

J65a98n 98D74l72o47u34h10ý 7704499430179

Opet omezovani svobody bez ucasti jedineho rezidenta Prahy. Ten ekofasista hudecek at tahne si provozovat eko zony do Olomouce a neotravuje s tim Prazaky. Neni schopnej zajistit ani funkcni WC v metru, ale hlavne ze budeme mit eko zony, ktere zase budou tahat penize z rezidentu a ostatnich ridicu a zakaze se vjezd asi tak 2% aut z celeho vozoveho parku v CR. Ale smradlava karosa si to bude hulit centrem mesta smele dal!! Probudte se lidi uz a nevolte takovyhle floutky;-O

+4/0
14.3.2014 8:54

D36a10n10i45e85l 24B58a41ž41a90n47t 4179130315490

Tohle skončí žalobou u nejvyšího soudu.....a dost možná vyhranou....

+2/0
14.3.2014 4:33

M36a97r19t73i61n 21Š45t47ě33p14á14n30e86k 3477493953651

Pochybuji:-P

0/0
20.3.2014 14:00

T31o61m 82P88á13l19e41k 1641876929198

Chci dělat tu analýzu...to by byl vejvar panečku. R^

+1/0
13.3.2014 16:32

M73a60r90e71k 50H97r97u12b60y 6757802951898

A nebylo by lepsi z Prahy vyhnat kamiony? Ty nadelaji daleko vetsi svincik ;-)Rv

+1/0
13.3.2014 15:42
Foto

L61u75k40á80š 93J70a93n90a94t80a 8857513485595

"Podle Nouzy se Praha s největší pravděpodobností vydá cestou takzvané emisní normy Euro IV. Do zón by tak směla pouze auta jezdící na naftu z roku 1998 a mladší a následně benzinové vozy vyrobené v roce 2005 a později. Omezení by se vztahovalo také na nákladní automobily."

To je asi blbost, že ano, buď s. Nouza, nebo s. redaktor si spletli naftu s benzínem. Správně by to mělo být obráceně*, tj. benzín od r. 1998 a nafta od r. 2005. A jak správně říká předřečník, není to Euro IV., ale nějaká nižší norma (Euro III asi, nejsem až takový odborník na tyhle normy). Holt profesionalita každým coulem.

__________________

*Správně by to samozřejmě nemělo být vůbec, protože obměnu vozového parku neřeší žádná buzerace, ale růst kupní síly obyvatelstva ;-O

+7/0
13.3.2014 14:29

J32a88n 77D18l72o27u35h72ý 7724239420799

Jedine reseni je hudecka defenestrovat a nebo se prestehovat.R^ Ja zvolil to druhe;-D

0/0
14.3.2014 8:59

P88a48v47e45l 89O49d65r91a36z37i77l 6594709277980

Benzín z roku 99 je Euro II. Mimochodem proto, že Euro III platí až od 2000.

0/0
16.3.2014 19:57

P27a77v78e15l 30O12b47d74r22ž81á67l17e77k 6646874138272

Trošku mi nesedí zmínka o Euro IV a roku 1998?

Euro IV platí od roku 2005 a odpovídá německé "zelené" známce. To by už vyřadilo dost výraznou část vozového parku i v Praze.

Na druhou stranu - výjimku dostanou jistě všichni rezidenti, zásobování, pošta atd ... tedy prakticky všichni, kdo vůbec mají potřebu autem do centra jezdit.

+3/0
13.3.2014 13:42

V48l24a80d54i52m59í90r 45H84o55u33z94a20r 6280466554270

je to pěkná pitomost už by konečně odborníci a experti měli začít používat mozek

+3/0
13.3.2014 11:48

J17a93n 92D18l22o76u51h73ý 7354629320419

Rekl bych ze evidentne to nejsou zadny odborniciR^

0/0
14.3.2014 9:00
Foto

M86i37r47o34s60l20a56v 46Z54a73p28l87e68t44a55l 3237795118633

Může mi někdo vysvětlit, nač se za miliony budou dělat nízkoemisní zony když i tvůrci tvrdí, že se bude dotýkat jen minima vozů, tudíž i ekologický efetk nulový???? No hlavně že se pár stovkám lidí zkomplikuje život a radnice zůstane zelená... Auta se obměńují průběžně, škodu 120 na silnici potkáte stejně často jako třeba bentey, de fakto už exot, v 80letech jich jezdily statisíce, není na zákazy poněkud pozdě a zbytečně?

+7/0
13.3.2014 11:09

D31u61š59a56n 92P19e19š36e46k 3385809274960

Máte naprostou pravdu, je to celé zbytečná drahá debilita.

Stačí se podívat na tu ilustrační fotografii. Ze všech aut na ní je dálce jen jeden jedíný bílý Favorit bez katalyzátoru.

Efekt téměř nulový - v centru se to dotkne minima vozů, náklady vysoké a zbytečné komplikace a náklady s ekonálepkami pro statisíce motoristů.

Nechápu, proč by se měli komplet na celé Praze 6 (včetně periferií jako Liboc, Petřiny, Dědina, Ruzyně apod.) šikanovat majitelé Felicií s Euro II, nebo Fabií a Octavií s Euro III?8-o

+7/0
13.3.2014 11:41
Foto

L68u13k96á28š 85J70a59n17a88t18a 8727423755155

A to ještě ten Fafíček může mít úplně klidně katalizátor a vstřikování BMM, tj. Euro I. Dělaly se jak karburátorové verse, tak verse se vstřikováním a i odborník je často pozná jen po otevření kapoty ;-)

0/0
13.3.2014 14:23

M48a76r30e37k 92H33r97u10b79y 6367792531248

Daji se za to paradne utratit mestske penize. Kdyz pak vyslednou cenu podelite cca 10, dostanete realne naklady ;-)

+1/0
13.3.2014 15:43

D51a83v20i17d 72R56y31c29h65e46t37s37k18ý 9516561410530

Ekoterorista Hudeček opět zasahuje...

+7/0
13.3.2014 10:40

R86o23b27e14r69t 58H25o11m86o93l97k67a 2330702472411

Pokud to skutečně budou dělat podle emisí, pak OK. Pokud to ale vezmou čistě podle věku auta, tak je to postavené na hlavu. Máme auto z roku 1997, ale emisí vypustíme daleko méně než leckterá novější oktávka s neseřízeným motorem.

+2/0
13.3.2014 9:50

A56n18t32o77n11í98n 85S54e85b82e39r92a 7103838810509

Přesně tak, mělo by se to brát podle toho, kolik nečistot auto opravdu vypustí na průměrný jeden km jízdy.

0/0
13.3.2014 10:32

A67n36t49o66n36í19n 80S34e94b16e85r62a 7323608410759

Stačilo by stanovit nepřípustné hodnoty a u  měřní by se už ukázalo kdo projde a kdo ne. A bylo by jedno jakou normu máte a jak staré auto. Důežité by mělo být vejít se do hodnot. Auto jako auto.

0/0
13.3.2014 10:33

P88e95t61r 42Z33d63e51n86ě36k 2714289854

Ale vy si to představujete moc jednoduše, takhle by se peníze na celou záležitost vyčleněné neutratily a nikdo by si kapsu nenamazal. To přeci nejde;-O

0/0
15.3.2014 21:51

J29i31n10d12ř21i56c98h 96Š30k80o14p46e36k 4975821930235

věk je uvedený jen orientační, stejně tak jako se uvádí v případě ekodaně např.

Rozhodující jsou emise

0/0
13.3.2014 10:34

P33e32t34r 50K63ř13í13ž32e48k 7274144832621

nízkoemisní zóna - jen další daň za auto, tá nálepka bude určitě zase něco stát, co by se město zase na nějaké kravině nepřiživiloR^

+5/0
13.3.2014 9:37

P39e63t90r 93S15v72a15č82i50n74a 8616449541182

No konečně, mě ty multikáry v centru strašně rozčilujou.

0/0
13.3.2014 9:21

L90a25d15i35s79l56a72v 13M49i93k44a 1651279964794

Sice to vůbec nic nepřinese, ale co, další zhovadělé omezení je na světě, EU z nás bude mít radost.

+2/0
13.3.2014 9:08

J71i39r93i 22C67e50e 5505551412918

Když se to tak vezme, tak jako majitel Wartburga 311 budu z obliga, protože už je to historické vozidlo a ta mají mít výjimku.

Možná by stálo za to, pořádat srazy majitelů historických dvoutaktů na Mariánském náměstí, aby se soudruhům lépe pracovalo a přemýšlelo...

+10/0
13.3.2014 9:05

O19n88d40ř82e56j 72K16u18d93r22n16a 9436907335368

Takže nejdřív člověka okradou co to jde a pak ho ještě potrestají za to, že nemá na lepší auto ......... výborný Rv

+9/0
13.3.2014 9:01

J88o36s23e96f 58N49o54v18a12k 5778442666318

V Německu hodnotili praktický dopad studie: http://auto.idnes.cz/emisni-zony-che-/automoto.aspx?c=A130208_140627_automoto_fdv

Závěr: nízkoemisní zóny zlepšení ovzduší nepřinesly

+18/0
13.3.2014 8:09

J86a67k50u69b 72F42e70i67f42a29r 7929309386569

Tohle podle mě velký efekt nepřinese, pokud bude vůbec měřitelný. Ja jasné, že nejvíc emisí způsobují staré naftové motory, resp. motory bez filtru pevných částic. A to norma Euro4 neřeší.

+7/0
13.3.2014 7:51

P32e83t72r 38M47a70r85e78č24e36k 1573821529648

Už jste se dočetl , že moderní benzínové motory s přímovstřikem produkují násobná množství mikro a nanočástic než diesely? Jen to prozatím nikdo neřeší. To si úředníci schovávají zřejmě " na potom " . Až se u dieselů kompletně zavedou odlučovače s močovinou a nebude za co je buzerovat.

0/0
15.3.2014 2:54

K80a37r14e21l 16D83r30d36a 6714462697

Hloupost a podlost. Automobilová lobby potřebuje šikanovat majitele aut, kteří nemají potřebu nacpat jim každých pět let 300 tis.

+8/0
13.3.2014 7:48

J58i62n67d55ř16i30c75h 30Š91k31o33p39e48k 4965941450185

nebude to tak hrozný, není to jen tak zakázat vjezd

0/0
13.3.2014 7:51

M52i23c21h89a88l 15P86a15v24l81á24t 9533363954229

Automobilove lobby je to celkem jedno (je to pod jejich rozlisovaci schopnost). Tohle je zasadni tema ekofteroristu, v Praze tradicne zejmena cyklofasos. Soucasny pan primator je vyrazne podporuje a podle toho to vypada.

+2/0
13.3.2014 9:08

M35i68c88h17a27l 33P17a16v81l61á60t 9423563964659

PS: Ale tahle absurdita by jednu vyhodu v praxi prinesla - zmizel by skoro vsechen smrad, neb ten temer bez vyjimky produkuji turbodehty (jejichz objem je temer bez vyjimek pres 1.6l).

0/0
13.3.2014 9:14

M24i20c48h22a82l 58P35a78v68l56á80t 9493903474609

PS2: Pardon, to PS patri uplne jinam.

0/0
13.3.2014 14:46

A75n65t35o20n13í78n 18S87e27b84e45r16a 7383388380729

Já bych zakázal vjezd do centra každému kdo má v autě motor o větším obsahu než 1600 cm³. Poněvadž to už pak není městké vozítko a znečištuje to vzduch více než staré plečky.  Protože tyhle motory mají často stpořebu přes 10 litrů na 100 km ve městě.

+3/−15
13.3.2014 7:21

M40i17c58h66a14l 15P23a22v63l10á89t 9293593464829

Takze smradlave trabanty byste tam poustel a ja bych tam s EU6 2l turbobenzinem nesmel*? Blahopreji, jen tezko jste ze sebe mohl udelat verejne vetsiho saska! :o))

* S tou spotrebou jste se trochu seknul. Cca o 25%.

+3/−1
13.3.2014 9:09

J26o67z31e84f 93H17r45i93c85i16š31i30n 4373470510956

Dobrá myšlenka, ale podle toho co se opisuje tak bez velkého účinku ale určitě za hodně peněz pro ekokonzultanty. Podívejte se na ilustrační foto a kolik aut z nich tam podle Euro4 nebude moc jet? Našel jsem pár felicií, jeden favorit a scorpio. Bude to mít za následek že pár důchodcům se zhorší život ale živ. prostředí se nezlepší.

+3/0
13.3.2014 6:45

L50u39k83a50s 41N42o80v55a70k 4519239553128

Me osobne to netrapi, nicmene pred vylepenim znamky, by to chtelo skutecne zmerit realne emise, neb EURO 4 neni vzdy EURO 4.

+1/0
13.3.2014 1:52

J88a87n 37J80a11n28e47č17e52k 9430643930236

Upřímě řečeno mně spíš nemile překvapilo, že Praha bez problémů stále toleruje spalování uhlí v lokálních topeništích (sice v periferních čtvrtích, ale přece) nebo pálení bioodpadu v zahradách - to je mnohem větší kentus než příležitostně projíždějící warťas v centru :-P

+10/0
13.3.2014 0:46

J71i60n81d83ř84i73c21h 14Š49k88o74p95e50k 4835861740245

nebude to tak horký, protože pokud nezměnili zákon, tak platí, že zónu lze vytvořit, pokud dotčené místo lze objet po silnici min. stejné kategorie :-)

+1/0
12.3.2014 21:19

M51o93j89m90í96r 27M93o49t36y29č14k87a 3962945284560

Ale to lze ve větších městech realizovat téměř bez výjimky. Problém není v průjezdu/objezdu  ale ve vjezdu.

0/0
17.3.2014 13:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.