Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ruzyni dusí letadla i auta. Lidem z okolí má ulevit rychlovlak

Pražské letiště Václava Havla budou obsluhovat ekologické taxíky a "šetrněji" má fungovat i zařízení na posouvání letadel. Okolí ranvejí totiž trápí špatný vzduch a kromě letadel za to mohou i auta, kterými na letiště jezdí 74 procent lidí. Zásadní zlepšení má přijít s železniční rychlodráhou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29e94t23r 57N71e97s89v10a62d25b70a 2474175406439

Jedinej smrad který jsem cítil v obci Kněževes která sousedí přímo s letištěm byl ten co se linul z komínu rodinných domu. Takový barvičky jsem snad ještě neviděl;-D

0/0
30.3.2014 18:26

P16e69t69r 27N60e33s95v13a95d25b16a 2734865836979

Ještě zapomněli na provoz v blízkosti letiště rychlostka směr slaný a Karlovy vary. Tam by se možná vyplatilo v okolí blízko Letiště postavit "lanovky" řidič by vypnul motor za tažné oko připojil lano a nechal se cca 5 km tahat na laněR^;-D

0/0
30.3.2014 12:08

O23t10o 20V92o33d43i45č24k60a 7734927739798

Kraus není ředitel letiště, tím je Pos, Kraus je ředitel divize Rozvoj a správa majetku, opravte si to a příště zkuste nejdřív ověřit fakta...

+1/0
28.3.2014 15:25

I92v97o 29J68a17n68á66č62e15k 8393403391672

Ekoteroristi zase začínají řádit. Fascinuje mě jak někdo z obyvatel je schopen poznat, že je ve vzduchu něco víc CO2. Jo kdyby si stěžovali na hluk, to bych chápal, ale tohle je jen další omezování lidí ekoteroristy v návaznosti jak na tom vytřískat peníze, které budou utráceny za nesmyslné projekty. Rv

+3/−1
28.3.2014 13:59

P71e27t53r 74S82o83r36v74o40n 3725335160296

každé civilizované město má vyřešenou  kolejovou dopravu na letiště .Praha zajištuje dopravní obslužnost jak v rozvojových zemích ,nabízí se otázka zda je to úmysl nebo nechopnost;-D

+1/0
28.3.2014 13:01

L49a82d36i34s13l10a59v 12M39i26k32a 1171549284764

Jako ekologická hromadná doprava jsou brány i taxíky, to moc nechápu, jaký je rozdíl, jestli přijedu svým autem, nebo taxíkem? JInak já nechávám z 90% auto na letišti jde to tam do 10 dnů za 1000 kč, což mi přijde v pohodě a v tom případě jedu jen jednu jízdu tam a jednu zpátky. Ekopošuci všech zemí víte co si máte.....

+4/0
28.3.2014 9:18

F38r56a47n15t63i91š14e77k 51C43h29m27e89l94a65ř 5335876958839

Ten článek je blábol na entou - v Praze jsou dvě místa, kde je čistý vzduch kvůli skoro nepřetržitému větru. Obě patří k těm se skoro největší nadmořskou výškou. Jedno je v oblasti sídliště Bohnice, druhé právě v prostoru Ruzyně, Řepy.

Ekotaxíky a ekobusy - to když slyším, tak první, co mne v souvislosti s nákupem takových věcí, je jediné slovo - EKOTUNEL. Dopadlo by to jako svého času, když taxikářům dali povinnost pouřívat VW Vento.

Všechny ty projekty rychlodráhy, železnice atd. jsou k ničemu, protože dříve nebo později tam stejně doputuje Metro a potom by takové výtvory byly k ničemu, tedy další vgyhozené peníze. Bohužel jeho výstavba nejde tak rychle, jak by bylo potřeba.

+8/−1
28.3.2014 8:25

L61u46k23á31š 13N16o36v67á22k 4246236582603

metro na letiště nedoputuje nikdy..

1) je to zbytečné, letiště nemá takovou poptávku

2) díky pražské ODS a zejména developerským štětkám Bémovi s Chalupou vede trasa A úplně jinam (k nemocnici, ke které mimochodem drtivá většina lidí přijíždí z druhého směru...jenže jsou u ní volné parcely v jistém vlastnictví)

3) vlak na letiště bude beztak jen odbočkou modernizované železnice na Kladno, jejíž potřeba je víc než akutní.

+3/0
28.3.2014 8:38

J76a80k56u63b 43Š76a68f24a85n90d31a 7565607651391

S první částí souhlas, s druhou ne. Rychlodráha je naprosto nejlepší. Víte, jak dlouho by jelo metro? A co s ním na té trase? Tam nejsou žádné velké obytné plochy. Rychlodráha přímo do centra je mnohem lepší. Navíc je třeba i rychlodráha na Kladno a letiště by byla jen odbočka.

+4/0
28.3.2014 8:41

F83r48a30n65t82i65š32e92k 75C19h34m82e60l84a77ř 5195396288159

To, že tam není výstavba, v tomto okamžiku neznamená nic. V místě sídliště Řepy a Řepy II nebylo před 40 lety taky nic.

Od nemocnice Motol, kde to dnes končí, se dá směrem na letiště pokračovat a právě Řepy a Řepy II Metrem obsloužit.

+1/0
28.3.2014 9:56

J68a39k28u84b 76Š33a61f16a92n32d36a 7405807591741

Podívejte se na mapu kudy by to metro vedlo. To budete jezdit cik cak než se někam dostanete. Nenapadá mě důvod proč vést metro na letiště přes Řepy. To už je logičtější spojit B a A přes Řepy (Motol - Řepy - Zličín). Nejlepší by byla rychlodráha z Kladna která by tunelem prošla pod letištěm a vedla přímo do centra Prahy.

+1/0
28.3.2014 11:47

J11a81k39u74b 38N94e92p24e34ř70e66n66ý 4445404346158

Já myslím, že naopak železnice je nejefektivnější řešení. Jednak se propojí i Kladno z Prahou a z letištěm, ale hlavně vlakem budo u cestující v centru za 15 minut. I kdyby se stal zázrak a metro doputovalo na letiště, bylo by pomalejší a méně pohodlné než vlak..

+3/0
28.3.2014 10:47

F52r46a30n47t33i25š19e11k 80C16h42m69e85l82a86ř 5965526788359

No jo, ale železnice nestaví tak často, jako Metro, a ne všichni pojedou na letiště z centra ...

+1/0
28.3.2014 11:23

P12a18v57e87l 40K39u44n35c 9692529618948

"... řada z nich se nechává svými známými na místo dovézt". A jak jinak? Letiště jen vybírá a vybírá, skutečně je ekonomicky únosné zajet tam jen na dobu vyložení a naložení.

Auta stojí týden na blízkých parkovištích, jejichž majitelé nejenže chtějí (např. za týden) méně, ale majitele dlouhodobě parkujících aut na a z letiště dopraví. Říká se tomu tržní mechanismus.

+2/0
28.3.2014 7:56

P49e57t91r 12R35e38m23e54š 5631575242

Nechapu, proč tam nemají metro, to by hodně pomohlo vyřešit situaci.

+1/−1
28.3.2014 7:47

L64u36k23á85š 81N63o84v83á79k 4476866552783

protože letiště nemá na metro poptávku (a bohužel ani rozumnou trasu, viz výše), vlak je ideální.

"metro na letiště", to byla jen taková politická marketingová akce, aby se mohlo tunelovat (doslovně i v přeneseném významu).

+2/0
28.3.2014 8:39
Foto

P49e37t72r 58D92v85o73ř75á21k 4639799741458

Mne by zajimalo, odkud cerpaji data o tom, ze na letisti a okoli je vzduch znecisteny. Nejblizsi merici stanice AIM je v Suchdole a ta nevykazuje zadne nadmerne znecisteni (CO, NOx, PM10, O3 a dalsi). Skoro bych rekl, ze to je neci dojmologie.

+8/0
28.3.2014 7:00

L34u93k93á26š 50N22o57v54á98k 4736746132303

letiště bude mít svoje meteo stanice

+1/0
28.3.2014 8:40
Foto

P48e86t87r 76D21v69o20ř14á56k 4559879841818

Na meteorologicke stanici na letisti neni merena cistota ovzdusi.

+2/0
28.3.2014 14:34

P15e64t38r 89H60a12h32n 1123889486588

Ten článek je pitomý. A železnice se plánuje už kolem 50 let a nic se neděje... Zase jen chtějí pod záminkou omezit možnosti lidí obcházet zlodějské taxíky a předražená parkoviště!

+2/0
28.3.2014 6:00

P52a69v14l66a 91T82o73m83á27š82o53v37á 9335745134638

Posouvání letadel ;-D;-D to snad ne.. letadlo není železnice:-P

+7/0
28.3.2014 1:30

J75a24n 88S47a70l61o36m75o48n 4439450831515

Pravda, letadla se neposunují, letadla pojíždějí :-)

+1/0
28.3.2014 6:58

R27o26m84a98n 37P61o83l66á43č51e87k 1950116180305

Asi to je budou chtít opravdu "posouvat" Že nebudou pojíždět na svůj pohon, ale přijede pro ně auto.

+1/−1
28.3.2014 8:49

J47a54n 46S33a78l56o97m34o72n 4439940151985

Ono u letadel je to pojíždění v obou případech. Jen jednou se pojíždí na vlastní pohon a podruhé je to asistované pojíždějí (mimochodem letadlo musí mít motory zapnuté i při tom asistovaném pojíždění, tedy alespoň motor s generátorem a hydraulickým čerpadlem (nevzpomenu si teď na tu jeho zkratku)).

+2/0
28.3.2014 8:55

J52a40n 26S43a39l47o42m40o35n 4219480751745

Ještě takovu zajimavost. Na železnici se zase rozlišuje posun a postrk a pak ještě je svahování, ale to jsem už hodně dlouho neviděl a svážnice se dneska spíš ruší. ;-D

+1/0
28.3.2014 8:58

R11o90b57e54r95t 81P65r34a66ž27á94k 4898476285480

Posun a postrk je něco zcela jiného. A svahování probíhá pravidelně v Nymburce, Berouně a určitě i jinde.

+2/0
28.3.2014 15:25

P68e85t73r 64P28o87s60p44i97s57i78l 4663770825153

Slušné spojení MHD je ulehčení pro ty, co by tam autem stejně nejeli. Jinak si myslím, a beru to i podle sebe a známých, že zejména pražáci jedou taxíkem či autem resp. se nechají někým dovézt.  Zpátky to samé. Sebelepší spoj MHD nenahradí výhody odvozu autem od baráku po terminál a opačně. Já se tedy určitě nebudu plahočit s kufrem nejdřív na nejbližší zastávku metra či rychlodráhy....

+7/0
28.3.2014 0:14

T24o20m22á39š 80Z33e33m80a85n 3505198274855

Obzvláště když vám to letí v 6 ráno a vy tam musíte být třeba ve 5:00..

To je MHD opravdu "zlatá".

+1/0
28.3.2014 8:52

L15u58k26á44š 56H93l21o86u51c61a11l 6192820131954

to je nejakej predstavovaci clanek pro novacky v teto problematice?

+2/0
27.3.2014 23:58

P20e96t33r 85N66o88v44o89t75n36y 3169182879612

Tak to poděkujte Pavlikovi Bémovic. :-)

+1/0
27.3.2014 23:49
Foto

T50o83m41á47š 51J26á22r51a30i 7507436359202

Zajímavý článek. není všechno mít práci, ale jde i o to v jakým prostředí děláte. já chci odejít z Prahy, tak se mě to tak netýká co se tady bude stavět, myslím, že to jde správným směrem. je zajímavé, že jsem četl nedávno, že kdyby v Brazilii nebyl rozšířený pohon automobilů na etanol, tak by tam byl smog. Do budoucna a vlastně už teď hraje důležitou úlohu ochrana životního prostředí. taky nedávný článek o elektromobile v mf byl zajímavý.

+3/0
27.3.2014 23:46
Foto

T13o33m69á77š 78J23á49r76a88i 7397216929982

o tom etanolu a Brazilii jsem psal proto, protože byly články o tom, že to škodí výroba e. ale škody jsou asi přijatelnější než smog.

+4/0
27.3.2014 23:51

M48a68r80e54k 80T66u14r78n62o98v60e35c 7505642540926

Co chtěl vlastně básník tím druhým příspěvkem říci?

+1/0
28.3.2014 6:28

P84e81t65r 25N55o19v78o71t13n46y 3409192479102

Taky by tam možná ještě měli nějaké deštné pralesy, kdyby nejezdili na etanol z cukrove třtiny, ktera tam roste misto nich.

+3/0
28.3.2014 0:00

R16a52d18e39k 33D22o13l60e69ž88a53l 2539973530160

Jo, přesně. A taky díky EU nemají šanci vyvézt do Evropy ten cukr, tak ho zpracovávají na etanol, protože ho mají nadbytek a co s ním. Nebýt dotací na evropské cukrovary, byl by cukr v Evropě tak dvakrát levnější.

+1/0
28.3.2014 7:02

I77v28a87n 98R22ů44ž45i36č21k42a 3320232710742

vždyť tam plánovali metro, z toho snad sešlo?

+2/−2
27.3.2014 23:39

P18e63t67r 47N53o60v59o28t97n56y 3249692729782

On někdo bude jezdit do centra Prahy metrem z letiště přes Motola?

+3/−1
27.3.2014 23:48

M15a55r66e64k 35T73u58r39n62o89v59e11c 7935182710126

Už docela dávno.

+1/−1
28.3.2014 6:33

R22a78d79o46s96l23a44v 89K40l16a61u26d68a 5694118654292

Já mám na letiště přepychové spojení. 100m od baráku je konečná, sednu do prázdného autobusu a za 35 Kč jsem po 37 minutách přímo před prvním terminálem. Časově i cenově jsem na tom stejně jako ten kdo jede od Muzea, ale on musí přestupovat:-)

+1/0
27.3.2014 22:44

J75a63r41o37s76l56a16v 49Č44e14r37n84ý 6628114579348

Tak to nám spadl kámen ze srdce.

+6/0
28.3.2014 3:17

M88a83r21e56k 92T97u68r57n53o29v45e43c 7525762450316

A jezdí Vám tenhle spoj i v noci? On ten čas příletu si občas člověk moc nevybere...

+3/0
28.3.2014 6:34

R89o10m38a87n 95P48o79l51á13č89e90k 1720986840125

S naším ROPIDem bych tomu spojení dával tak rok ;-DNic ve zlém

+1/−1
28.3.2014 8:50

J30a98n 24M20a44z21ů80r17e28k 2698434688285

nejlepší řešení je metro...ne železnice, ale to by to A nesměl navrhovat tatar....protože vést metro do ruzyně přes motol a řepy je ujetý....na letiště to mělo jít rovnou z dejvické a metro do motola a řep tak, že by se na B udělala výhybka

+6/−5
27.3.2014 22:31

J12o85h14a11n 60Z59i49n40g21e57l 2951115876721

Přesně tak. Vůbec za dopravní koncepci Prahy by měl být někdo bičován. Hlavně, že máme všemocný ROPID. Hlavně, že máme v podstatě dvě trasy směrem na Zličín, ale severozápadní část Prahy zůstává bez obsluhy, vyjma autobusů. Doufám, že nakonec neprojde trasa D z Pankráce souběžně s trasou C až na Hlavní nádraží. Snad zvítězí rozum, i když arogance a pravomoci ROPIDu neznají mezí.

+7/−3
27.3.2014 22:36

J76a51n 93M77a66z79ů29r59e41k 2328774318215

obávám se, že o D je rozhodnuto, že bude....to lobby tu je obrovské.

+4/−1
27.3.2014 22:38

J54o88h56a79n 76Z77i46n82g84e86l 2141675976341

No právě. Trasa z Pankráce na Libuš mi přijde docela logická, akorát místa stanic jsou dopředu vybrána tam, kde se předpokládá nějakej developerskej kšeft. Ale z Pankráce směrem na sever bych čekal spíš trasu Bratří Synků-Vršovická-Želivského- a dál třeba Palmovka a Chabry. Ale opět: u hlavního a Masarykova nádraží se mají prodávat pozemky.

+1/−3
27.3.2014 22:44

R51a80d67o12s62l48a19v 91K44l51a28u48d89a 5614318654542

Déčko jen tak nebude. Nemají prachy. Než se poprvé kopne do země, tak se to ještě 100x změní. Nakonec projekty vyjdou dráž než stavba. Spojení z  Nuslí na Želivárnu je blbost. Na bří. Synků lidé vystoupí a pojedou tramvají na Karlák, nebo Mírák. Déčko musí ulevit céčku, jinak bude na nic.

+4/0
27.3.2014 22:52

J69o38h81a27n 29Z66i67n48g30e21l 2931405686191

To je věc diskuze. Déčko může ulevit Céčku, ale otom bude pořád chybět spojení z Pankráce na východ (když tedy považuju stanici Pankrác za již rozhodnutou). Ono se totiž furt předpokládá, že všichni chtějí jet do centra. Z vlastní zkušenosti však vím, že se každej centru vyhne, jak může. Osobně jezdím z Prahy 6 na Prahu 4 a 10, tedy nejčastěji, a do centra nejedu, když tam nemusim. Takže bych uvítal spíše řešení okružních spojení, než svážení lidí do centra.

0/−2
27.3.2014 23:00

J89a61n 22S31a34l88o51m20o28n 4579160781645

Koncepce Pražského metra je podobná koncepci Moskevského metra. Počítá se s jedním, nebo několika přestupovými uzly, na které povedou radiální trasy příčně přes město. Později by to mohlo být ohraničeno jednou kruhovou trasou stejně jako v Moskvě. Jak to ale nakonec dopadne to ví jen bůh. :-) Možná nakonec vznikne nějaká specifická Pražská nekoncepce. ;-D

0/0
28.3.2014 7:05

J45o35h59a96n 91Z32i64n47g23e37l 2951695626471

Pan Grossmann je z ROPIDu? Nebo dokonce z magistrátu?

+1/−1
27.3.2014 23:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.