Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči tramvají v pražské Troji si budou muset předat štafetový kolík

Žádná elektronika, ani GPS navigace, žádné mobily. V době tramvajové výluky v pražské Troji, která začíná v sobotu, bude bezpečnost na trati zajišťovat žezlo, tedy jakýsi štafetový kolík. Náhradní linka číslo 37 totiž bude v určitém úseku pendlovat po jednokolejce, řidiči tak budou mít jistotu, že jsou na trati sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a76n 12U70l79r74y39c41h 4881957720858

tak jako sorry, ale naprosto nechápu, k čemu je tady nějaký žezlo - na jednokolejné trati jezdí jen DVĚ tramvaje, jejichž řidiči si musí při setkání předat žezlo, aby ten, kdo vjíždí na jednokolejný úsek, věděl, že před ním není žádná tramvaj?:-P; tak tohle je na mě zjevně moc složitý - svým blbym mozkem bych si myslel, že když vedle sebe vidim tu TRAMVAJ, už nepořebuju, aby mi její řidič strkal do pazoury nějakej kolík, kterej by mi objasnil, že můžu jet dál... (dobře, situace se jako komplikuje tím, že někdy si předáváme žezlo na konečný, kde bude těch tramvají víc - jak už tady bylo zkonstatováno, v tom, abych si nepoplet, kde má proběhnout kontrola, mi žezlo nepomůže, a pokud už si nespletu místo kontroly, tak zas to žezlo nepotřebuju - stačí, když vidim tu TRAMVAJ s číslem linky (přece žádná třetí tramvaj č. 37 nemůže existovat? - nebo se hraje i na to, že třeba někdo bude mít (na Březiněvské) porouchané značení tramvaje?)); pokud mně někdo namítne, že na tu druhou tramvaj č. 37 můžu zapomenout, ale na to, že mi někdo musí vrazit nějaký žezlo, už nezapomenu, tak to mi hlava nějak nebere... (to předávání žezla v jediný zastávce i bez tramvaje (abych si nesplet ty stanice a časy, kdy je v který potřeba kontrolovat) bych chápal, ale jestliže si žezlo odebírám zásadně jen z druhý tramvaje, tak je vemkoncem zbytečný)

0/0
7.4.2014 3:43

M32a57r68i52e 44K70o89u98b50o59v84á 2479101729645

Škoda,že se ten předmět nejmenuje klacek a způsob zabezpečení jízda jak za krále Klacka.:-/

0/0
29.3.2014 15:46

R39o40b35e80r38t 14P97r29a30ž10á92k 4308196555930

Teď jen vyhlásíme výběrové řízení na dodavatele traťových žezel. Doufám, že to má Rittig ošéfovaný.;-D

+1/0
28.3.2014 15:22

J21a26n 35Z10e84l19e54n60k70a 2116686618445

V Anglii prý existuje malá firma, která se na výrobu traťových žezel specializuje a dodává je pro všechny ty turistické a historické železnice, kde je používají. Každé takto vyrobené traťové žezlo je unikátem a je na něm přesně vyryto, pro který traťový úsek platí.

+1/0
28.3.2014 15:40

R58o91b64e70r17t 20P98r10a63ž25á43k 4818336375480

Jasně. Ale Trojská není turistická ani muzeální železnice. Ono za starého Rakouska, kdy byla žezla běžnou věcí, na nich taky bylo napsáno, pro kterou trať platí. Jedno je k vidění v Technickém muzeu.

A to výběrové řízení jsem myslel jako srandu, vzhledem k poměrům v DPP.

0/0
28.3.2014 15:46

J52a51n 50Z80e52l55e47n67k22a 2986866548845

To jsem pochopil.;-D Ale pro Rittiga by to bylo lukrativní jen tehdy, kdyby to žezlo bylo ze zlata podobně jako královské - to by totiž v této zemi nejspíš dříve či později někdo ukradl a muselo by se vyrobit nové atd. ;-)

0/0
28.3.2014 19:10

V79i63k78t69o51r 62N70á38r45o31ž22n97ý 3569932578

Mám pocit , že stejným systémem se jezdí na jednokolejné tramvajové trati z Bad Schandau za hranicemi dodnes.... je to velice jednoduchý a účinný systém

+2/0
28.3.2014 14:21

K10r90y27š60t80o15f 17L29a60n87í19k 1879200335525

jednoduché, účinné, levné. sice úplně nevylučuje lidskou chybu, ale mělo by to stačit.

+9/0
28.3.2014 13:14
Foto

M64a24r29t10i45n 73Š40u70b66r20t 1175291374815

Podle mě to má jednu lehkou vadu. Když tam ve špičce bude interval 15 minut, tak je to OK. Na Hercovce řidič vyjíždějící tramvaje od Trojské podá žezlo vjíždějící tramvaji směrem dolů. Jenže přes poledne a večer je tam interval 30 minut a předání žezla probíhá až ve smyčce Březiněveská, kam jedna tramvaj přijede a řidič žezlo předá té druhé vpředu a ta teprve vyrazí na celou trasu. A to je podle mě problém, protože existují během dne dvě místa předávky. Tj. jsou období, kdy mohu z Březiněveské odjet jen s žezlem a také období, kdy bez něho a dostanu ho až na Hercovce. A v tom je ta zrada a určitý prostor pro chybu. Zejména při přechodu z intervalu 30 minut na 15 minut odpoledne.

Řidič kolem poledne pravidelně dostává na Březiněveské žezlo a jede s ním celou trať na Trojkou a zpět. Nic neřeší. Pak ale poprvé na cestě do kopce na Hercovce žezlo předá, dojede na Březiněveskou, dá si pauzu a vyrazí na trať správně bez žezla. Ale může se mu stát, že si zafixuje, že když už vyrazil, jako předtím párkrát kolem poledne, tak už žezlo má, ač ho nemá, přijede na Hercovku a nepočká na protijedoucí tramvaj, která se třeba dole zdržela...a může nastat problém.

Tj. problém je v té změně místa předávky během dne. Podle mě by žezlo mělo být vždy na začátku úseku na stejném místě, ve stejné zastávce. Tj. že by řidič tramvaje vždy na stejném místě musel pro žezlo buď do skříňky (při dlouhém intervalu), nebo ke kolegovi v protijedoucí tramvaji. S příkazem, na Hercovce musíš VŽDY pro žezlo.

+5/0
28.3.2014 13:32

M95i61l89a67n 30M80a35j73e78r72č43í28k 1800420744596

Musím zcela souhlasit - je vidět, že provozu TRAMvají skutečně rozumíte, byť vím, že neřídíte ani tu TRAM ani celý jejich provoz. Škoda - na to druhé by jste se asi velmi hodil.

0/0
28.3.2014 13:53

M15a92r59t92i42n 41M73a57j63e27r 8863897248941

Předpokládám, že tomu bude upraven jízdní řád a pořád zde platí, že na jednokolejku smíte vjet pouze s žezlem, takže holt bude muset druhá travaj počkat.

0/0
28.3.2014 15:10

J10a98n 33Z15e22l36e30n64k31a 2896926908445

Nemohli byste na Idnesu aspoň používat správnou terminologii? ;-) To není "štafetový kolík", ale TRAŤOVÉ ŽEZLO, prastarý, jednoduchý a přitom osvědčený prostředek zabezpečení provozu. Leckde ve světě se na železnicích běžně používá.

+10/0
28.3.2014 13:14

Z56d65e27n91ě96k 94W16e14r24n69h44a49r63t 6867425132128

tak tak... Pro zvídavé je to vcelku jasně popsáno například zde... http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDezlo_(%C5%BEeleznice)

0/0
28.3.2014 13:15

J92a45n 58Z83e71l43e94n74k29a 2476396498705

Koukám, že to již bylo opraveno a doplněno.

0/0
28.3.2014 13:37

V68i98k50t95o26r 90N46á34r88o93ž17n89ý 3849392878

Idnes není odborným serverem a 99% čtenářům je úplně jedno , zda se to jmenuje kolík či žezlo

+2/0
28.3.2014 14:18

J65a58r48o86s61l29a96v 57B42r60ü83m31m31e27r 7774573766

Přesně, tohle je prostě funkční a jednoduché. Tleskám.

+9/0
28.3.2014 13:13

M64i53c10h44a97l 66Š69r50o66u76b13e50k 8514926863130

Tsýwe, všichni řvou, jak se má šetřit a tady se šetří a všichni řvou, že je to zas blbě, tak fakt nevím...

+4/0
28.3.2014 13:10

J16a18n 69B98a51r87t50u71š50k18a 7456421691253

Co se divíte - na železnicích bez zabezpečovacího zařízení to fungovalo od jejich vzniku. A dobře. A v nouzových situacích (totální krach spojení) je na to odkaz v příslušných předpisech jistě ještě dnes.

+7/0
28.3.2014 13:01

Z17d21e46n40ě35k 41W39e53r67n90h77a45r94t 6517925172898

Tak fungoval provoz na jednokolejných tratích už v dobách Stephensona. Je to naprosto jasné, jednoduché a zcela spolehlivé. Strojvedoucí, který nemá u sebe ten kolík, zkrátka nejede. Proč to vymýšlet složitě, když to jde takhle jednoduše... :-)

+11/0
28.3.2014 13:01

T67o96m27á25š 18C17h57r34a75s12t37n93ý 2888319379801

To je článek jak z Necykloperie...

Ona ostatně už praxe u T14, která  dokumentuje inovativní politiku Dopravního podniku, totiž kombinaci nejmodernějších trendů techniky a osvědčených historických postupů. Proto lze na nejfrekventovanějších křižovatkách vidět situaci, kdy nablýskaná tramvaj s podporou špičkových počítačů měkce zastaví, nezhlučně se otevřou elektronicky ovládané dveře, z nich vyleze tramvaják a násadou od smetáku přehodí výhybku, aby celý ten pojízdný cirkus mohl pokračovat v jízdě. ;-D

+5/−9
28.3.2014 13:00
Foto

M50a69r91t14i21n 66Š54u73b62r49t 1785301154925

Ono se všude na světě stane, že nějaký systém selže. Radiové přestavování výhybek nemůže být vždy 100%, když je třeba ve výhybce nějaká nečistota, nebo v zimě sníh a porucha třeba topnice vyhřívající výhybku. Vystoupit a pomoci si ručně je zcela normální. Jinak ta tramvaj má označení 14T...

+3/0
28.3.2014 13:14

T98o78m42á27š 76C44h51r10a97s13t87n15ý 2588399129581

Ideální obsazenost pro kulturní cestování je 14 cestujících a tramvaják? ;-D

+2/0
28.3.2014 14:11
Foto

M77a69r49t64i53n 81Š10u13b78r10t 1525531614675

Ano, to je přesný význam té zkratky ;-).

0/0
28.3.2014 14:13

R38a36d28e82k 13M58i60t71a54s 6921388501700

to uz je aprila nebo co???

+1/−12
28.3.2014 12:57
Foto

M87í25r15a 18K24l71a14s 9712187809506

Proč by mělo být? Podobné zabezpečení provozu na jednokolejce je vcelku běžné i jinde. Kdysi jsem to viděl např. v Gorlitzu. Na konci úseku byla tyč se žlabem, do kterého řidič po projetí úseku kolík vložil a řidič protijedoucí tramvaje si ho pak zase vyzvedl.

+5/0
28.3.2014 13:02

Z49d26e77n39ě48k 75W91e97r47n39h73a60r86t 6757365532968

Někde to mají prokombinované i s klíčem od výhybky, zkrátka si s kolíkem předávají i přivázaný klíč, takže je jasné, že mu to nemůže někdo přehodit, když odjede. Jednoduché, spolehlivé...

+7/0
28.3.2014 13:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.