Diskuze

Každý týden nová tramvaj pro Prahu. Kratší i prodloužené a tři s wi-fi

Pražský dopravní podnik chce zpříjemnit lidem cestování hromadnou dopravou. V dosavadních tramvajích ForCity upravil sedačky, nechal namontovat lépe větrající okna a do tří souprav vrátí wi-fi. Do Prahy navíc míří další várka úplně nových tramvajových souprav.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JD

Chtělo by to ještě ubrat pár sedaček a do zadního článku také udělat místo pro kočárky. Prostoru je v té tramvají málo.

0 0
možnosti
JP

dokud tam nebude klimatizace, stejně to bude v létě vždycky utrpení

1 1
možnosti
KD

K89a37r53e17l 36D44r59d40a

12. 4. 2014 9:40

Výroční zpráva DPP za rok 2012: DPP má náklady přes 17 mld., z toho náklady na PID dělají 15 mld. a tržby za jízdné 4,2 mld. (- 0,5 mld. která jde ext. dopravcům), Praha dotuje DPP za PID částkou 10,5 mld. Jedním ze zisků je reklama a pokuty v PID ve výši 0,5 mld.

  Bezplatná přeprava představuje (cca) 30%, na tramvajenku jezdí 60% cestujících a 11% užívá jízdenky. Bylo uděleno 280 tis. pokut se ziskem 133 mil. Kč, tj. 500 Kč na pokutu a 8 pokut na revizora/denně. (Dále se uvádí zisk z pokut 240 mil., což představuje 6% tržeb za jízdné. Je v těch údajích o pokutách zmatek...)

  Tržby za tramvajenky činí 2,4 mld. tj. 55% tržeb, tržby za jízdenky činí 1,7 mld. tj. 39% tržeb a 6% tržeb jsou pokuty. Cestující jezdící načerno si na sebe vcelku vydělají a je otázkou, zda nejsou pro DPP prospěšní.

  Pokut je celá plejáda. Kdo neremcá a platí hned, má slevu. Takže 1500/800 Kč za jízdu načerno, 200/100 Kč za kufr nebo psa či 400 Kč "za porušení smluvních podmínek". Psa nemám, tak nevím, ale o placení kufrů a pokutování za ně jsem v Praze 30 let neslyšel (při tramvajence je 1 kufr zdarma). A za co vlastně může dostat cestující pokutu 400 Kč mi zcela uniká. Efektivnost revizorů se pohybuje na 1 vyřešené pokutě za hodinu na revizora (při 8-hodinové pracovní době). Nevím, je to ok?

  V každém případě černé jízdy a pokuty představují 1-2% celkových nákladů PID. Efektivnost pokutování nic moc neřeší. Tedy zlodějna drobných zlodějíčků je městem bagatelizována na nevýznamnou hodnotu za cenu toho, že stát zloděj sebere všem a uhradí 2/3 nákladů PID. Citlivé sociální jednání. Pokud se tento poměr jednou otočí, významně stoupne význam kasírování černých pasažérů a patrně i naroste významně jejich počet. Na pokutách by se dalo jednou postavit financování celé pražské dopravy. ;-D

1 0
možnosti
KD

K81a53r22e14l 89D60r35d28a

12. 4. 2014 9:48

Když si vezmu, jak jsou stanice, zastávky a vozy ověšené reklamou, tak mi přijde údaj příjmů za reklamu nějakých 200 mil. Kč ročně docela nízký.

0 0
možnosti
KD

K60a20r71e97l 83D72r10d78a

11. 4. 2014 7:53

A když socialismus a zadlužená pražská MHD... Víte kolik stojí jízdenka v Praze?

  10-15 Kč pro dospělého, 6 - 7 Kč pro mládež, a to při 20 jízdách do/z práce-školy týdně, volnočasové aktivity jsou zdarma jako bonus - jízda za 0 Kč. Podmínkou je OC pro Pražana, aneb za to se jezdí na dotovanou tramvajenku.

  Minule se řešilo, že 8% cestujících jezdí načerno. Proč? Je k tomu vysvětlení? Proč vůbec někdo jezdí za 32 Kč? Pomohlo by snížit cenu jízdenek pro Pražany, aby byla přiměřená předplatitelským tarifům? Třeba se zavedenou OC aby byla jednotlivá jízdenka za 16 Kč?

  Široký rozsah cen jízdného v Praze mi vadí. (0 až 32 Kč za stejné služby.) Výrazně se zvýhodňují dlouhodobí předplatitelé. Náhodní cestující platí plnou taxu. Přitom z principu věci mají právo na stejné dotace. Cestování je ale vyjde mnohonásobně dráž. Nejsem pro zrušení výhod. Pomohla by nižší cena jednotlivého jízdného řešit černé jízdy?

1 8
možnosti
Foto

Obávám se, že pokud dojde ke sblížení obou cen, tak způsobem, který výrazně zvýší cenu předplatných jízdenek. Jako bez ohledu na zlodějny ve městě, které neobhajuji, tak třeba propírané vyvádění peněz za jízdenky, odčerpalo maximálně 10 milionů korun ročně. Jenže my na PID dáváme ročně 10 miliard a i vyřešení a navrácení peněz ze zlodějen neřeší tragické podfinancování hromadné dopravy. Už v roce 2010 se mělo o inflaci zdražovat, místo toho se předvolebně dávalo jízdné zadara, pak se populisticky v rámci vydírání v koalicích jízdné drželo a teď se v rámci předvolebního drží zase. To je výhledová sebevražda. Když vezmeme Budapešť, či Varšavu, tam je předplatné dražší 2-3x než v Praze, dražší jsou už i mnohá města v ČR, třeba Ostrava... Bez peněz tu MHD prostě nezaplatíme a také proto se poslední dobou stále více osekává.

5 0
možnosti
KD

K83a65r24e58l 91D91r93d58a

11. 4. 2014 7:13

Nj. předvolební změna smlouvy, tak oslavný článek pro voliče TOP 09. "Zastavíme zadlužování dopravního podniku a umožníme zachovat ceny MHD. Podnik navíc ve spolupráci se Škodou Transportation zvažuje opravu a prodej šedesátky převážně nevyužívaných poruchových tramvají 14T. Praha bude nově moci kromě tříčlánkových souprav 15T ForCity využívat dvou a čtyřčlánkových tramvají. To zvýší efektivitu dopravy."

  Minule se tady odborníci z DPP dohadovali, že 4-článkové 15T se nevejdou do zastávek... A představa jak články nových 15T míří na rozebrání na šrot mi moc velkou efektivitou DPP nezavání.

  Včera jsem jel 1-článkovou T3 v 21:30 namačkaný jako sardinka. Fakt mi chybělo wi-fi. A jen 3 tramvaje? Co rozdat bezdomovcům tablety a nasměrovat je na tyto tři tramvaje? Zlepšilo by to plošně jízdu pražskou sockou o 200%. ;-D

  Pak jsem pak potkal dva řidiče MHD v odborném rozhovoru. Statní, mohutní, tlustí 50-sátníci a nadávali nějakému mladému cucákovi, že si dovolil něco meknout. Okamžitě mi naskočili odbory, komunisti, šikana... Aneb děláme to dobře, a pokud ne, dostaneš po tlamě. Zaměstnanci DPP by neměli dostávat vycházky. ;-D

1 0
možnosti
KD

K27a43r69e10l 97D77r46d36a

11. 4. 2014 7:20

32 - 60 = -28 Dobrá volební agitka o efektivitě DPP. ;-D

0 0
možnosti
RK

A další mínus. Klimatizace je v tramvajích v Rakousku, v Polsku, Maďarsku, Turecku, dokonce i v Bratislavě.....  No ale v Praze by to byl problém. Velký problém.    Zkrátka všude jinde jsou blbci kteří si do tramvají nechávají namontovat zbytečnost.

7 2
možnosti
JZ

Kdyby si pražští cestující měli připlatit byť jedinou korunu na jizdence za to, že budou mit všude klimatizaci, ty by řvali.

4 4
možnosti
NR

Ó, celé TŘI tramvaje s funkční wifi. To je opravdu technická inovace hodná odstavce!Rv

10 5
možnosti
JZ

Zvlášť v době, kdy má 90% lidi internet v mobilu.

5 2
možnosti
JZ

Mám tomu rozumět tak, že nejsou objednány žádné tramvaje, které by nahradily současné jednovozové T3? Někdy mám pocit, že si z nás tyhle státní organizace dělaj srandu.

3 0
možnosti
JK

Nemám pocit, že by Praha byla "státní organizací"...

Nicméně máte pravdu, s náhradou jednovozových T3 se prozatím nepočítá - je jich dostatek.

3 0
možnosti
MP

Ve 21. stoleti se misto klimatizace upravuji okna. Usmevne.

Dekujeme moc!

8 11
možnosti
Foto

Tak ono zrovna u tramvaje klimatizace není moc efektní, když se tam každou chvilku vytlemí dvoukřídlé dveře dokořán.

14 6
možnosti