Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči se po Praze sunou kolonami, lépe by mělo být po prázdninách

V ulicích Prahy za poslední týdny výrazně zhoustl provoz. Na mnoha místech se tvoří dlouhé kolony. A to opakovaně. Mohou za to zčásti dopravní omezení. Na severu Prahy brzdí dopravu oprava tramvajové trati i výstavba metra. Lepší to bude až o letních prázdninách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T24o13m39á68š 15K53a93v61a92n 7885318627446

Už aby ten tunel otevřeli!!

0/0
12.4.2014 14:03

M71a22r10t11i18n 31Š22t63ě48p94á73n83e59k 3527963193691

No, ja bych se nebal. Az se otevre Blanka, Hudecek zavre pulku Prahy a druhou zklidni kolony a vsichni budou stastni a slunickovi. A vsichni prestanou jezdit autem, i kdyz to potrebuji a  cyklisti budou mit konecne Prahu pro sebe. Sice jich bude par za hodinu, ale budou stastni.

+2/0
12.4.2014 7:14

T69o43m51á79š 64Z82e16m46a25n 3165938434895

Za mnoho kolon může i úprava ulic- třeba Jugoslávských partizánů je ucpaná kdykoliv jí jede víc než 5 aut - díky "zklidňovacím" opatřením..

Hlavně se rozmohlo zužování silnic před křižovatkami - tedy auto odbočující do leva zdržuje ostatní, ač před úpravou bylo místa dost a ostatní auta mohla jezdit druhým pruhem bez brždění.

+5/0
11.4.2014 20:41

J71o19h66a12n 19Z24i80n10g16e12l 2491905736411

Je to tak. Celá Karlovarská, která dříve jela dvěma pruhy, je teď svedena do jednoho a výsledkem je kilometrová fronta. V opačnym směru je semafor u školy, kterej ovšem běží celý den. Výsledkem je fronta cca 2km. Plzeňská, která dříve jela poměrně plynule ve dvou pruzích, je nyní jednoproudá. Levý pruhy jsou buď odbočovací, nebo pouze pro autobusy i v nesmyslných hodinách. Výsledek tvoří fronta tak dlouhá, že se ani autobusy do vyhrazenýho pruhu nedostanou. A podobně by se dalo napsat snad o všech výpadovkách v Praze. Podolská, Modřanská, Poděbradská, Kbelská, Horňátecká...

Prostě magistrát Prahu účelově ucpal a dneska to bude za další peníze řešit zákazama a uzavírkama. Snad jen ta defenestrace by pomohla.

+4/0
11.4.2014 20:52

T69o43m19á95š 78Z61e91m11a30n 3425458284115

Je to tak - to ucpávání je úmyslné aby mohli říct - podívejte jak jsou auta špatná a jak to musíme řešit.

Navíc z méně aut tak dostanou více exhalací.

+1/0
11.4.2014 21:28
Foto

M84a96r56t53i60n 83Š21u86b62r34t 1105121664335

Ucpávání není úmyslné. "Ucpávání" vyplývá ze zvýšeného počtu nehod s chodci na komunikacích se dvěma jízdními pruhy v jednom směru. Tento trend se objevil v závěru devadesátých let a měl za následek, že se do norem a vyhlášek dostalo, že takový přechod musí být při zachování dvou pruhů vybaven signalizací. Signalizace by ale pak v mnoha případech zdržovala provoz po 50 metrech, a to je spočteno, že zúžení je přece jen rychlejší, navíc přechody městské části rušit nechtějí, takže u každé křižovatky se při každé úpravě okamžitě budují ostrůvky, pokud to jen trochu jde.

Následně přibyly normy na maximální délku neřízeného přechodu, které také bez dělících ostrůvků téměř neumožňují přechod vyznačit. Nicméně v některých případech (vjezd na Vítězné náměstí) vznikají i z podnětů městských částí řešení, která nutná nejsou, to je pravda.  

Jinak ulice ulice neucpává magistrát, já tam vidím tedy ta auta, co je ucpávají ;-).

+2/−2
11.4.2014 23:31

D37a97v64i75d 14P96i34n42c 7621738553624

Mě připadá jako přínosnější a levnější, kdyby se změnily nesmyslné normy a ne ulice.

+2/0
12.4.2014 9:18
Foto

M75a20r20t26i65n 81Š76u78b62r97t 1305141914465

Ano, snaha o změnu norem trvá již cca 14 let a většina, která o jejich změně vždy může rozhodnout, pro tuto změnu není.

0/0
12.4.2014 22:13

M23i57r57o55s56l70a77v 58H34a76š92p43l 9791519965879

Souhlasím, i když dodávám, že když se chvíli budete koukat na nějakou křižovatku (třeba Resslova - Karlák apod.), tak sledujte reakce řidičů. Průjezd aut ve špičce s 15 metrovými mezerami mezi nimi je na zabití. Český řidič čeká, až se rozjede ten před ním a pak začne reagovat, místo toho, aby se celá kolona hnula naráz.

+1/0
12.4.2014 9:04

M71a23r89t85i37n 58L21u51k24e83š 3456841561575

Asi tak. Aut je v provozu nepochybně mnoho, ale kdyby se jejich řidiči naučili konečně řídit, tak ty kolony budou leckde poloviční, jestli vůbec nějaké.

0/0
14.4.2014 10:03

J45o65h55a98n 14Z86i29n15g25e10l 2161145426601

Však taky Praha za posední dva roky vynaložila obrovské úsilí ke komplikaci dopravy. Tohle je výsledek. A ještě, až se zavře, Hudečkovi pro radost, Smetanovo nábřeží.

+6/0
11.4.2014 20:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.