Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Dvouletá oprava stanice Národní třída vrcholí. Otevře se v létě

Stanice metra Národní třída se po dvouleté rekonstrukci otevře podle plánu - tedy letos v červenci. Slibují to představitelé města. Dělníci finišují s posledními úpravami. Ve stanici jsou eskalátory, nástupiště už získává svou staronovou podobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R30e72n15é 52C35v65r11k56a96l 9976239506396

Uzavření stanice na dva roky těsně po dobudování výtahu v ní byl:

1. - počin hodný idi.ta a podraz na tělesně postižené

2. - výborná malá domů pro dodavatele výtahu (v pohodě mu právě končí dvouletá záruka, aniž by někdo výtahem po tu dobu jezdil. Dále již servis platí DPP)Rv

+1/0
17.4.2014 12:10

L22u57k13á28š 56H15l76o88u85c88a46l 6212300951514

s druhým souhlasím, první je zbytečná hysterie, zavření se týká všech, nejen postižených

+1/−1
17.4.2014 14:04

R43e29n92é 64C68v40r74k14a34l 9956119656246

Dobrý den,

vím, že uzavření stanice se dotklo všech. Ale pro běžné cestující je v docházkové vzdálenosti Můstek. Pro vozíčkáře nic - trasa B má v centru výtah až na Florenci, na druhou stranu pak problémový systém plošin na Smíchovském nádraží. Proto bylo dobudování výtahu na Národní oprávněně prezentováno jako velká výhra - vzápětí po dokončení torpédovaná dvouletou výlukou;-(

+1/0
17.4.2014 14:40

K28a27r70e80l 34D67r85d74a 6474292377

Vždy jsem měl představu, že díky Quadriu bylo třeba zmenšit park se vzrostlými stromy, resp. volný prostor u Vladislavovy ulice. Nyní nevěřím. Součástí stavby Quadria je zcela samostatný bytový dům postavený na místě někdejšího parku. Postavit doprostřed parku v centru města bytový dům by patrně neprošlo ani v Kocourkově. V Praze to možné je. Byty jsou v prodeji. Vidím, že Cigler Marani Architects je vydařená parta, co umí jít všem ranařům dobře na ruku a své barbarství okecat třeba pohádkami o revitalizaci městského prostoru. :-P

  Mňo, Qadrio navozuje pocit řádného podvodu na Praze a Pražanech za přispění pražských úředníků. Rv

0/−1
17.4.2014 7:46

K76a50r18e43l 82D67r40d15a 6684582227

Zastávka tramvaje Národní se patrně vrátí před Quadrio. Původní polohu vstupu do metra nahradil vstup do Quadria. Jak šikovné. Investor si přivlastnil jak stanici metra, tak tramvajovou zastávku a nadirigoval si pohyb cestujících přímo do svého nákupního centra.

  Samotný výstup z metra bude až na rohu Purkyňovy. Jsem zvědav jak dlouhý a praktický bude nyní nucený přesun cestujících ve stísněném prostoru z metra na tramvaj. Kam lze směrovat případné stížnosti na šikanu cestujících s žádostí o navrácení do původního stavu? ;-D

+2/−1
17.4.2014 7:34

K77a14r57e80l 97D47r53d77a 6324552487

Kolik bere DPP za reklamu v pražské MHD? Já našel, že od Rencaru má 10 mil. ročně. Což je vlastně zanedbatelné při 15 mld. nákladů na PID.

  Když čtu LCD na Národní, tak mi naskakuje soukromá trafika, která bude sice generovat zisk, ale rozhodně ne ve prospěch MHD a Pražanů.

0/0
17.4.2014 7:17
Foto

M61a69r67t27i64n 85Š61u20b76r94t 1985641874275

Trh s reklamou v MHD šel od roku 2010 výrazně dolů, zadává se rozhodně méně. Rencar je původní dceřinná firma DPP, kde už má městský dopravce podíl tuším asi jen 28%. Ročně jsou tam dva druhy příjmu z reklamy. Nějaká dohodnutá částka a podíl z dividend za akcii. Rencar už je součástí JCDecaux a ta částka se pohybuje v součtu někde okolo 50 milionů ročně. V roce 2010 byl ale možný výtěžek z reklamy v MHD až okolo 300-400 milionů korun ročně, zvláště, kdyby některé činnosti v oblasti vyvěšování reklamy konali rovnou pracovníci DPP jako svou vedlejší činnost. V poslední době jsou zisky níže, lze odhadnout, že někde okolo 150 milionů Kč ročně. V každém případě by reklama v MHD měla být městskou, nikoli soukromou firmou, soukromník by měl pouze mít na starost, jak bude reklama vypadat. vyvěšování ,údržba žárovek a rámečků, všechno to by mělo být v režii DPP - a to by generovalo vyšší zisk zpět do MHD.

+1/0
17.4.2014 10:51

K32a40r30e66l 64D95r96d65a 6164482657

Uvažuji jen ty dividendy, kde má DPP 1/3 podíl. Což je cca 10 mil. ročně. Za reklamu se protáčí kolem 300 mil. Kč ročně s čistým ziskem asi 15-20%. Jestli je v nákladech i poplatek DPP jsem nezjistil. Patrně tedy ano.

  Auta JCDecaux pravidelně potkávám na zastávkách. Řekl bych, že náklady na tuto činnost budou zhruba stejné i když služby zajistí DPP. A efekt ve prospěch DPP bude nevýznamný.

  Na to, jak reklama v MHD zamořuje veřejný prostor je její ekonomický přínos zanedbatelný. (Snad jen, že trochu řeší vandalismus a černý výlep. Docela beru zpravodajství na panelech v metru. Ale zalepená okna tramvají a autobusů považuji za šikanu cestujících.) Zvážil bych, zda lze příjem za reklamu zvýšit cca 10x nebo zda ji nelze silně omezit.

0/0
18.4.2014 7:15

K33a53r69e47l 31D68r96d81a 6384872477

Lazarská a zastávkový mys? To jde realizovat, když je uprostřed zastávky odbočka do Magdalény Rettigové? Přijde mi to jako pomsta na místní fakultě za happeningy proti bariérám v Lazarské. Jak se bude před fakultu zajíždět? Přijde mi, že M. Rettigové bude nově bez aut. Remcali jste vozíčkáři? Magistrát vám za to dá po tlamě. ;-D

  Lazarská je proti Vodičkově rovná ulice. Vídeňská zastávka by zde byla vhodnější než ve Vodičkově. Nemáte někdo info jak se ta bezbariérová Lazarská vyjednala?

+1/−1
17.4.2014 6:51
Foto

M74a65r13t54i53n 58Š80u26b78r49t 1695621754165

Ve směru ke Spálené bude zastávkový mys dkouhý na 1 a půl soupravy a bude mezi ulicemi Magdaleny Rettigové a Vladislavovou. Ve směru k Václaváku bude zastávkový mys na 1 soupravu a končit před ulicí Omladinářů, mezi touto ulicí a Spálenou bude ještě nástupní hrana pro noční sólo. Vjezdy do obou bočních ulic budou klasické snížené vozovky na přání policie a Prahy 1.

Vídeňská zastávka by zde vhodná nebyla, protože by uprostřed té zastávky vlastně byly víděňské křižovatky s výjezdy a zajížděním aut, což úplně vhodné není. Existovala ale varianta, že projíždějící vozidla by jezdila normálně po kolejích za tramvajemi a pouze ta, která chtějí do bočních ulic, by v prostoru zvýšeného chodníku měla koridor k vjezdu a výjezdu (cca v podobě Anděla na Plzeňské z centra). Tato varianta nebyla přijata.

+1/0
17.4.2014 10:46

K33a21r66e58l 51D95r63d29a 6604412417

Rozumím tomu dobře, že ve směru ke Spálené dojde k posunu zastávky? Pak by se sem vídeňská zastávka vešla a výjezdy do ulic by byly na jejích koncích. Ale než riskovat další nevydařenou Vodičkovu, mys mi přijde jako výhodné řešení. Díky.

0/0
18.4.2014 7:22

P91a71v55e35l 12V82e58t39e83š64n63í63k 7195528485837

Předpokládám že zrovna na to LCD s reklamou se cestující těší nejvíce. Ještě k tomu dejte zvuk a hodně nahlas. Ať si příště koupíme správnou zubní pastu a křovinořez.

+1/0
17.4.2014 0:40

M88i69c26h62a89l 92P41r96i57b39y32l 9865915827555

Ta stanice byla hnusná stejně jako všechny na Béčku s tím plexisklovým obkladem, když se to celé předělává, tak byla příležitost to udělat lépe, zajímavěji, tak ne, bude to zas to hnusný plexisklo

+4/−3
16.4.2014 21:14

R14a70d22o60s85l35a90v 75K66l21a33u91d50a 5684578564162

To je sklo Connex se zlatou fólií:-P

+1/−1
16.4.2014 21:22

R13a22d74o58s44l77a51v 98K40l57a77u71d59a 5714478114192

To mínus nějak nechápu....  Vlastně chápu. Je od Chalupeckého. :-)

0/0
16.4.2014 23:08

A59n91t96o90n61í57n 96C92h59a51l66u10p89e38c98k81ý 4257830788186

Souhlas. Taky mě to hned trklo ...

0/0
16.4.2014 22:48

R96a68d91o70s61l54a77v 22K14l16a49u85d89a 5414188654592

Při jízdě po eskalátorech pak budou cestující opět sledovat reklamu. Místo klasických papírových poutačů ale po stěnách budou namontovány LCD monitory, na nichž reklama poběží. Ty v žádné jiné stanici pražského metra dosud nejsou.;-D Tak na to zapomeňte. Vždycky jsem si přál poznat osobně toho blbce, kterého napadlo strkat reklamu podél eskalátorů.

+4/−2
16.4.2014 20:49

J25o50s63e76f 64H84a36n83y97á49š 2284789893

Nezapomeňte si vzít prášek proti bolení hlavy. Budete ho potřebovat. Lituji ty, kteří budou muset cestu s reklamou využít několikrát denně.

+1/0
16.4.2014 21:25

J43a86n 67Š92e21b89e10s35t38a 6167790840885

Kupodivu je možné se na ně i nekoukat.

+1/−1
16.4.2014 22:09

M52a12r79t20i58n 29P43l31z10á43k 2257409428834

Jen doufám, že tam nebudou ty nové eurounijní pomalé eskalátory, ale zůstaly staré svižné

+5/0
16.4.2014 20:45

R65a85d63o15s58l43a23v 72K61l27a96u29d28a 5654348854432

Jistěže budou. A to je dobře:-)

+1/−2
16.4.2014 20:49
Foto

P82a91v74e41l 34F14r87u90m98e45r67t 5437534527618

Tak to se obavam, ze tam budou ty sneci eskalatory. Ale nez sjedete/vyjede dolu/nahoru, muzete si mezitim namazat housku pomazankovym EU-nemaslem.

+2/0
16.4.2014 20:51

Ž78a15n44e49t74a 11Š31í50p75k79o49v61á 3223385116

Taky jsem měla ráda ty svižné a šnečí nesnášela. Od té doby, co je musím sjíždět s kočárem, tak to mám opačně... Takže pardon, ale doufám ve šnečí :)

+4/−2
16.4.2014 21:57

H77o96n23z98a 41F48á66t52o40r 2819755234580

A já si myslel, že od toho jsou ve stanicích výtahy.

+4/−1
16.4.2014 23:18

L97u55k39á18š 74H44l50o22u30c83a21l 6422610501984

bohužel, výtahy jsou převážně pro bezdomovce a feťáky, často je v nich nas... a podobně, člověk s kočárkem se tomu radši vyhne

0/−1
17.4.2014 14:09

M61i83c51h74a62l 97C67h69a29l53u21p23a 6218620139663

To asi neprojde. Nové se musí dávat pomalé, na stávající jsou předpokládám výjimky dokud je nezrekonstrují nebo se nerozpadnou :-).

+1/0
16.4.2014 22:48

Z97b86y71n52ě29k 50J41a86n76d86a 7873562225111

Vy po těch eskalátorech nechodíte? Přiznám se, že jako pražská náplava jsem nepochopil, proč se hrozen lidí pod eskalátory řadí do jednoho pruhu vpravo eskalátorů, zatímco levá část zůstává volná pro tašky či občasné partnery, ve vyjímečných případech průchodnosti pro lidi, co se naučili po schodech i chodit, nejen vozit...

0/−1
16.4.2014 23:07

H66o78n96z67a 90F56á40t10o60r 2609405844190

Schody jako schody. Akorát jsem nahoře rychleji.R^

0/0
16.4.2014 23:19

B63r63o31n38i59s27l27a23v 54M88e97r78t21l51í63k 1972741191212

Dříve se po eskalátorech chodit nesmělo. Lidi stáli vpravo i vlevo. Dnes se řadí doprava a občas jde někdo vlevo kdo spěchá. Důsledek: 1) o něco déle trvá než se lidi naštosují na schody, 2) nerovnoměrným zatížením se esk. více opotřebovávají ( alespoň ty staré, novější už to mají možna nějak pořešené)

+1/0
16.4.2014 23:25

P57a28v86e41l 26V53e70t55e36š97n35í21k 7225448405777

Co si vzpomínám, tak to že vpravo se stojí a vlevo chodí vzniklo začátkem devadesátých let, kdy se přišlo s tím že "takhle se to dělá ve světě".

Takže se naše doprava tímto stala světovou s tím efektem co popisujete. Kapacita eskalátorů je poloviční, ale chraň vás ruka páně si stoupnout do rychlého pruhu. Z celého metra vždy vystoupí tak 2-3 chodci, kteří se budou rvát o svá práva. Bez ohledu na to, že jim třeba v půli dojdou síly a svůj postup zastaví a budou se obtížně řadit do pravého jízdního pruhu.

+1/−2
17.4.2014 0:34

L32u55b58o37š 38V94o87j22t88ě98c87h 5791153756123

no nevim...ja osobne mam taky radsi ty rychlejsi...ale sem celkem mladej a chapu ze na nich nejezdi jen -30, ale i duchodci, postizeni a pod...a tem ty rychly schody nezavidim...

+4/0
16.4.2014 23:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.