Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soud opět zastavil projekt stavby severní části obchvatu Prahy

Nejvyšší správní soud (NSS) zamítl kasační stížnost Středočeského kraje, čímž zastavil projekt stavby severní části obchvatu Prahy (R1), a to v části Ruzyně - Březiněves - Satalice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V47á81c24l85a45v 57S27v52o36b12o67d21a 3141569670890

do pr... aspoň ten most kdyby byl... :-/

+1/0
17.4.2014 14:08

A94l86e42š 62V84y86k62y64p74ě84l 2982840882226

Mistnim diskutujicim bych doporucil se pozorne podivat na tuto mapu:

http://www.ceskedalnice.cz/image/historie/h05b.jpg

Velice dobre je na ni videt, kudy by dnes vedla jizni trasa okruhu, pokud by se trvalo, podobne jako na severu na trasovani podle tech desitek let starych planu. Ale Praha dnes vypada jinak, funguje jinak a je v ni take mnohonasobne vice aut. Jizni varianta stavby 519? Ale proc ne. Pokud chteji prazsti ridici dalsi Jizni spojku, kde se bude naprosto nesmyslne michat tranzitni a mestska doprava, budiz. Tranzitni okruh se to jmenuje z nejakeho duvodu a jizni varianta, ktera se prosazuje jen z podstaty veci a diky spekulanstvi v dnesni dobe nemuze projit.

+5/−1
17.4.2014 11:15

T26o24m11á93š 48Z82e75m31a37n 3625748614375

Tranzitní okruh se to nejmenuje, je to Pražský okruh.

A Jižní spojka v místech, kde vede Pražský okruh funguje na jedničku.

+1/0
17.4.2014 16:55

P50a20v93e69l 40O67b48d38r63ž91á53l96e60k 6296584218592

Základní problém na severu je v tom, že přes Vltavu po mostě se dá dostat buď v Holešovicích (a dojet k němu centrem Prahy), nebo až v Kralupech.

Snažit se odsouvat okruh dál od Prahy, až na úroveň současné silnice 101 je nesmysl ... komu by taková trasa vyhovovala, ten už jezdí po 101 teď, a pro zbytek provozu bude výhodnější to vzít jako teď přes Prahu.

Efekt tedy minimální.

U stavby tohoto typu se prostě nedá čekat na vypořádání všech připomínek - vždycky se najde někdo, komu to bude vadit.

Jedinným ukazatelem pro výběr varianty (a její třeba i silové prosazení) by mělo být - jak velkou část provozu odvede z Prahy a dalších měst StČ kraje.

+16/0
16.4.2014 21:30

T57o41m63á23š 85Z53e20m19a18n 3845238724585

Po vzniku Blanky bude navíc výhodnější projet Suchdolem i pro lidi, kteří se skřípěním zubů jezdili přes Kralupy.

+1/0
16.4.2014 21:48

F79r87a32n58t21i54š80e25k 68P27r49u82d61k31ý 8572961872621

to jo , Blanka to rozhodne zrychli, pokud se ale neucpe :-)

+2/0
17.4.2014 6:17

J43a97n 23D64l66o82u59h32ý 8816350653150

a až se ucpe, tak se budeme dusit v tunelu...

0/0
17.4.2014 8:32

L74u53k34á45š 56N86o96v65á46k 4446246272563

před tunelama jsou semafory ;-)

0/0
17.4.2014 10:22

J18o91s32e85f 54T23r79ö42g25l 8299832826406

Řežská varianta má přecházet Vltavu u Řeže, což cca na půl cesty mezi Holešovicemi a Kralupy. Součásí projektu má být i místní most v Podbabě pro vnitropražskou dopravu. Část pražské dopravy z Prahy 6 do Severního města bude také jezdit po MO Blankou a po novém mostě v Holešovicích.

0/0
16.4.2014 21:49

P43a30v46e11l 60O39b12d34r46ž20á49l64e60k 6266424778512

A kdo jaksi zaručuje, že se spolu s Ss variantou postaví i most na Podbabě? Co když si postaví hlavu zase někdo tam?

Tahle varianta přivádí do rozhodování mnohem víc obcí a osob ... a tedy mnohem větší možnost, že se najdě někdo, komu se nebude líbit. Nemluvě o nelogickém napojení na R1, kdy se tranzitní doprava ze stávajícího rozpletu R7/R1/Evropská nelogicky vrací zpátky kilometry po R7.

+1/0
16.4.2014 22:01

T77o98m21á76š 23Z70e89m43a76n 3815818474585

Problém je, že v Podbabě ten most povede jaksi do nikam.

Na druhé straně není žádné logické napojení.

0/0
16.4.2014 22:03

J34o49s61e25f 53T75r28ö44g83l 8839252326716

Ten most by měl vést cca do Kobylis a sloužit spojení jen mezi těmito částmi Prahy. Pro delší cesty typu Liboc-Ládví by měl sloužit městký okruh s Blankou a novým Holešovickým mostem.

0/0
16.4.2014 22:07

T80o81m31á92š 96Z46e64m73a50n 3845708634305

Most Podbaba - Kobylisy?

To je docela slušný stavební projekt...

http://mapy.cz/#!x=14.422963&y=50.114636&z=12

0/0
16.4.2014 22:12

P58a56v67e82l 57O29b85d86r85ž98á13l45e71k 6656584178922

Most možná, ale nevidím kam by se z něj na pravém břehu mělo pokračovat ... situace prakticky stejná jako u Blanky.

0/0
16.4.2014 22:18

T24o95m54á51š 89Z17e22m82a84n 3445828844835

Blanka se napojí na "D8" a pak možná až radní dostanou rozum, tak začnou stavět pokračování MO.

0/0
16.4.2014 22:25

P64a90v60e33l 27O71b75d11r36ž94á45l83e93k 6826274568342

Blanka skončí portálem pár metrů za břehem Vltavy ... to je dost daleko od D8.

V Holšovičkách je de-facto 1 proudovka (když odpočítáme odbočovací pruhy), plná už teď.

+2/−1
16.4.2014 22:31

T80o15m65á56š 70Z74e19m78a68n 3495558104725

"D8" v uvozovkách, též "V Holešovičkách" resp. s přestupem přes Povltavskou..

+1/0
16.4.2014 22:47
Foto

O83n13d12ř12e44j 22F83u48c48h86s 2403918863115

Stačí se podívat na platný územní plán ( http://mpp.praha.eu/app/map/VykresyUP/ ) a je jasné, kam to má vést.

0/0
17.4.2014 11:11
Foto

Z18d66e94n34k93a 35J60a63v76ů29r36k93o26v51á 6530577315309

ten náš kraj střední čechy je fakt profláklej...u nás nemohou dobudovat část cyklostezky,páč již od dob socíku tady počítaj s nějakou nesmyslnou rychlodráhou....taky se myslím obec obrací na soud

0/0
16.4.2014 20:21

K10a63r20e41l 81K91r48o15u72l84i41k 7279349635824

Některé lidi je třeba denně fackovat!

0/0
16.4.2014 18:59

T72o10m21á72š 25Z60e73m22a30n 3355828744495

Myslím, že stavby tohoto významu by se neměly stavět na základě územních a stavebních rozhodnutí a povolení, nýbrž v režimu "Krajní nouze" bez možnosti odvolávání či pozdržení.

+11/−7
16.4.2014 18:54

R95i42c93h90a64r19d 91D33e89n76k 6846132845875

A jak by se vám líbilo, kdyby dálnici pro kamiony chtěli postavit těsně za vaším domem bez variant, posouzení a dalších dle vašeho mínění zbytečných věcí jen na základě rozhodnutí projektanta protože jemu se to takhle líbí?

+6/−3
16.4.2014 19:19

I62v74a32n 59Č93e71r20v52e51n42k83a 7160687353

Vážený pane, vzhledem k tomu, že se obchvat plánuje již 30let tak cena pozemků samozřejmě sletěla dolů - kvůli této stavbě a jejím následkům pro okolí ( prach, hluk). Spousta vidloňů nakoupila tyto pozemky a začala stavět domy. Díky těmhle zoufalcům doposud není dokončen obchvat a tak se celý město dusí. A díky jejich průtahu stále nic nefunguje

+14/−3
16.4.2014 19:29

T50o89m15á98š 26Z97e19m39a89n 3505618244715

Ne 30 let, ale od 30. let 20. století.

+3/0
16.4.2014 20:35

J59o81s33e36f 69T39r72ö21g46l 8969752876136

To je pravda, ale ono plánování byla vždy jen "čára na mapě", kterých je možné si namalovat kolik chcete (třeba kanalá Odra-Labe-Dunaj nebo Baťovy dálnice, které na terén nehleděly vůbec, hlavně aby vedly kolem Zlína). Do územního plánu se dostala jen stavební uzávěra, tj. jakási rezrvu pro potenciální trasu. Vlastní trasa se do ÚP dostala jen jednou v roce 2008 formou změny ÚP, kterou bezy zrušil NSS kvůli celé řadě pochybení a nedostatků. Jediná stavební etapa, kterou má tato část okruhu úspěšně za sebou, je hodnocení vlivu na ŽP (EIA), která byla posuzována v řadě variant, ze kterých vyšla nejlepší varianta Ss (Řežská) a varianta J (Suhdolská) jako akceptovatelná jen podmíněně v případě, že nebude možné realizovat variantu Ss. Další příprava stavby tuto část ale úspěšně ignoruje, nemožnost realizovat variantu Ss nikdo nedokázal (a naopak existuje opačná studie) a stavba se nepohla ani k tomu, aby byla v ÚP.

+2/0
16.4.2014 21:09

J39a52n 90M61o16h57y50l65a 6812109709841

Ne, do plánů si opravdu nemůžete nakreslit co chcete. Konkrétně tato varianta přes Suchdol už je počítána skutečně desítky let ao desítky let déle, než stojí domy v jejím bezprostředním okolí. Že je někdo tak vymaštěný a postaví si někde dům, aniž by jen mrknul do UP, by nemělo bránit zájmu statisíců lidí, kteří tuto dopravní stavbu využijí. Nehledě na desetitisíce těch, kterým odebere zátěž. Kdyby nebyli hloupí, nemusí teď křičet.

+3/−1
17.4.2014 0:11

J85o86s77e32f 84T81r96ö78g10l 8609692286156

Třeba Zemědělská univerzita je přes 100 let stará.

Stavba dálniční komunikace má několik fází EIA - zanesení do ÚP - Územní rozhodnutí - Stavebné povolení - Stavba, mezitím ještě takové věci jako ýkupy pozemků nebo archeologický výzkum. I přes "dlouhodobé plánování" se ta trasa do ÚP dostala jen na chvilku v roce 2008. Když kupujete pozemek, koukáte právě do ÚP.

+1/0
17.4.2014 6:03

T23o76m95á24š 14Z91e39m20a23n 3675668484375

V Běchovicích to "těsně" znamená rameno křižovatky 300 m od tenisového hřiště, tedy stejně daleko jako je už postavená část R1. V Suchdole povede tunelem a tím kontakt se zástavbou v podstatě končí.

Varianty v případě R1 nejsou, buď povede tudy, nebo nebude vůbec.

Ostatně i na stránkách odpůrců R1 je jejich trasa na slepé mapě a vede až někam k Mělníku.. Proč asi? Protože jí nejdřív nakreslili přímo skrz Úvaly a pak to potřebovlai zakrýt...

+8/0
16.4.2014 19:34

J43o13s73e15f 76T81r61ö50g83l 8519932876616

Přes Suchdol to sice povede tunelem, ale zejména most přes Vltavu se odhluční a "odsmradí" těžko. Proč tady asi chtěli projektanti navrhovat "ochranné hlukové pásmo", tj. území, kde mohou být hlukové limity překračovány? Navíc ten tunel bude potřebovat odvětrávat a to dost důkladně a v Suchdole a blízkém okolí to jde dost těžko, protože se jedná o ochranné pásmo letiště - nedají se stavět výškové budov.

Běchovice jsou poněkud jiný případ než Suchdol, tam skutečně silnice nevede přímo přes obec, ale jen blízko ní a odhlučnit jí lze. Jiná otázka je, že v původním projektu to nebylo a taky byla snaha vyhlásit ochranné hlukové pásmo a dokonce zvednout hlukové limity.

Varianta Ss (tzv. Řeská) od Ruzyně (R7) k D8 se obcím vyhýbá a v posudku EIA vyšla jako nejvhodnější na rozdíl od varianty J (Suchdolské), která byla vyhodnocena jako akceptovatelná jen podmíněně v případě nemožnosti realizace varianty Ss.

Mělo by se urychlenně začít s přípravou Ss varianty a ne se snažit za každou cenu procpat předraženou a zastaralou variantu J.

+3/−2
16.4.2014 20:58

P25a78v19e12l 77O82b72d55r92ž80á53l51e77k 6176414748712

Suchdol nechápu ... blokují obchvat i za cenu toho, že většina provozu (který by jinak jel po něm) jim teď projíždějí celou městskou částí dolů do Dejvic a dále.

+4/0
16.4.2014 21:23

J28o21s83e56f 47T92r14ö93g82l 8869652636396

Do Dejvic jim jezdí jen doprava z okolních obcí, která by nový obchvat použila jen omezeně a když už, tak by se na něj stejně napojovala právě v Suchdole na křižovatce výhledy. Naopak by jim sem přišla tranzitní doprava v celkové intenzitě provozu cca 70 000 aut denně.

0/0
16.4.2014 21:27

P34a12v35e52l 76O59b10d21r88ž82á75l80e50k 6326304628982

Kdokoliv potřebuje přejet z R6 či R7 směrem na sever od Vltavy a trochu umí počítat, pojede přes Suchdol (pokud ho nebaví stát v kolonách na Evropské) a následně pak Jugpar Veletržní a Barikádníci (což P6 už samozřejmě netrápí)...

Výhledy jsou v polích mimo Suchdol ... že je tam značka "Praha" 2 kilometry od prvního baráku v lesích je asi záměr.

+1/0
16.4.2014 21:38

J74o30s75e21f 33T82r14ö14g76l 8859152176946

Křižovatka výhledy má stát na okraji Suchdola, tam, kde se kříží potenciální okruh s Kamýckou ulicí, rozhodně ne 2 km od zástavby. Je to hezky vidět i na mapě http://mapy.cz/#!x=14.370051&y=50.134867&z=13

Potřebu jet z D8 na R7 občas mám, ale tohle mě nenapadlo, jezdím spíše přes Slaný (což také není výhra).

0/0
16.4.2014 21:46

P94a16v90e62l 55O51b26d34r40ž80á74l60e38k 6376184748962

Jukněte někdy na křižovatku do Horoměřic ... na souvislé proudy vozidel od R7 směrem Suchdol a dolů do Dejvic ...

+1/0
16.4.2014 22:15

T69o82m40á83š 22Z44e87m27a11n 3285318474985

Křižovatky jsou plánovány 2 - jedna před a druhá za Suchdolem.

A tranzitní dopravu už tma mají ídky otmu že most je v Kralupech a pak v Holešovicích.

Navíc ho mají přímo v obci (při pomalé, nehospodárné jízdě), ne pod s výdechy mimo zástavbu.

S dostavbou Blanky navíc přitažlivost průjezdu přes Suchdol značně vzroste.

0/0
16.4.2014 21:47

J72o94s13e93f 86T68r89ö86g75l 8789462736446

Vzroste, ale vyřeší ji jen dostavba okruhu, lhostejno v jaké variantě. Suchdolská to být nemusí.

0/−1
16.4.2014 21:51

T48o10m59á93š 54Z94e39m79a25n 3315758204825

Musí, řežská, kromě toho, že se dotkne ještě více obcí, tak nemá  pokračování za D8.

+1/0
16.4.2014 22:05

J70o13s44e54f 32T93r86ö40g18l 8789572436496

V tom se nabízí dvě varianty. 1) Udělat peáž s D8 (což znamená ji rozšířit). 2) Po vlastní trase cca kolem Líbeznice a Třeboradic a dále už po plánované trase. Hezky je to vidět např. zde http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r1-sever.pdf.

S obcemi je to potíž, varianta J se dotkne v podstatě jen Prahy, ale lidí více.

0/0
16.4.2014 22:13

P48a84v19e93l 14O93b20d77r95ž86á67l16e73k 6356184288572

No a také zapomínáte, že realizace varianty Ss by předpokládala výraznou úpravu zakončení R7 u Ruzyně (v úseku kde to vlastně R7 ani není) a ta vracečka je další demotivační faktor, proč tamtudy nejet (třeba od D5/R6..) a natáhnout to postaru centrem Prahy.

0/0
16.4.2014 21:42

J73o36s83e14f 96T85r51ö30g55l 8529852136406

Největší prodloužení trasy by to skutečně znamenalo pro spojení D5 s R10 a D11 (tj. cca "napříč Prahou"), pro spojení s D8 by to naopak bylo výhodnější. Dost pochybuji o tom, že by kvůli tomu někdo jel kratší, ale horší cestou přes Prahu. Cesta přes Barrandovský most není žádná výhra. V dnešní době převládá u řidičů jako rozhodovací faktor čas. Po "Ss" okruhu je to z D5 na R10 cca 40 km, tj. cca 20 minut jízdy, po Jižní spojce cca 30, při nezácpovém provozu cca půlhodina.

Úprava zakončení u Ruzyně by byla jen pozitivní, jednak by se silnice rozšířila na šestipruh a dále by se odbočka na letiště ocitla na okruhu.

0/0
16.4.2014 22:04

P31a11v60e14l 55O53b70d31r26ž81á10l14e74k 6256764488572

Ano, prohlásit konec stávající R7 za součást R1 a R7 ukončit u odbočky varianty Ss vypadá na papíře jednoduché a elegantní.

Ale dovedete si to představit v praxi, při výstavbě?

Nemluvě, že "okruh" by takto vznikající útvar už zdaleka nepřipomínal.

+1/0
16.4.2014 22:08

J68o77s21e60f 15T31r59ö45g51l 8979662726576

Dovedu živě :-) V posledním měsíci jsem jel 2x na letiště když se zrovna opravovala R7, jelo to, ale pomalu. Podobný příklad probíhá i na D1. Je třeba nejprve R7 rozšířit a pak teprve stavtě pokračování resp. přestavění na křižovatku.

0/0
16.4.2014 22:17

P51a33v73e65l 65O65b55d69r78ž63á57l35e56k 6536834988322

A vidíte kolem konce R7 nějaký prostor, kam by šla reálně rozšířit ... aby neječeli ochranáři, nebo vlastníci nemovitostí?

Nepovedlo se ani rozšířit stávající R1 před Slivencem ... když se rekonstruoval při stavbě pokračování. A to jsou tam kolem opravdu jen pole a louky.

0/0
16.4.2014 22:22

J70o74s81e97f 82T18r90ö79g25l 8799112676146

Pokud se nepletu, vede tady R7 v zářezu mezi poli. V nejhorším gabionovou zdí.

Jinak problém výstavby křižovatky by saozřejmě byl i u J varianty, taky se počítá s tím, že přímý směr bude okruh a R7 se "napojí".

0/0
16.4.2014 22:27

T55o13m57á67š 40Z75e40m19a58n 3215918874885

Ono to nepovede dokonce ani přes (pod) Suchdol, protože v daném místě je jen zahrádkářská kolonie.

+1/0
16.4.2014 21:43

R24a62d34o58s76l74a45v 28K36l91a89u59d67a 5254828844502

Vždyť je to úplně jedno. Stejně to stavět nebudou. Nemají na to prachy a jen tak je neseženou. Takže pokud vydají stavební povolní v režimu "krajní nouze" a pak nekopnou 10 let do země tak z toho bude akorát ostuda.

+1/0
16.4.2014 19:53

T84o54m11á73š 18Z54e76m87a23n 3175688224225

Zrovna prachy na R1 by se našly velice rychle.

Viz. nedávno dokončená jižní část kde když se konečně sehnala všechna povolení, tak se stavělo jak rychle to jen šlo.

A 511 se měla stavět hned po dokončení s otevřením letos, bohužel nastoupil NIMBYsmus..

+4/0
16.4.2014 20:00

J63o89s19e93f 92T38r54ö66g13l 8359322856286

Ovšem jedním z důvodů, proč to na jihu šlo, bylo odsunutí části trasy dál od Prahy, tj. přesně to, co v Suchdole chtějí taky. Precedens je tím už nastaven. Suchdol navíc bude okruhem zasažen zdaleka nejvíc z celé Prahy, takže oprávněnost protestovat má taky.

0/−1
16.4.2014 21:01

P21a67v18e72l 60O57b33d18r35ž47á86l24e15k 6186564698632

Stačí se podívat na mapu ... varianta "J" +/- kopíruje hranice Prahy v podobné vzdálenosti jako postavený úsek na jihu. Všechny ostatní varianty se od Prahy vzdalují o kilometry.

Ano, Suchdol má smůlu, že mezi ním a Roztoky prostě není místo na posunutí okruhu. A když se podíváte na mapu ještě lépe - všechny severnější varianty mimo J zasahují některou z oblastí Přírodních památek na březích Vltavy (kterých je tam hromada až ke Kralupům).

+4/0
16.4.2014 21:50

J66o76s15e24f 38T10r50ö72g31l 8549402826806

Což ale zasahuje i varianta J (Suchdolské skály na jedné straně a Drahaňské údolí na druhé). Celý kaňon Vltavy je posetý přírodními památkami, tady si lze těžko vybrat.

0/0
16.4.2014 22:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.