Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Metro na lince A se na tři dny zastavilo, mění se výhybky

Pražané a návštěvníci hlavního města se od pátečního podvečera musejí obejít bez cestování zelenou linkou A pražského metra. Výluka potrvá až do úterního rána. Důvodem je výměna hned tří výhybek ve stanicích Dejvická a Náměstí Míru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27i58ř61í 49B66a49u76e83r 4284926438600

Je zvláštní že u nás se kritizuje když se něco neopravuje nebo se to nechá dojít do kritického stavu a když se to začne dělat tak se to kritizuje co se všechno kvůli tomu děje že se nedá jezdit,na silnicích jsou objížďky atd.

+3/0
20.4.2014 10:16

M41o70n43i18k39a 10R57o68l34l17o18v56á 5943222816705

Protože je prostě in nadávat ať se děje co se děje:-/

+3/0
20.4.2014 12:25
Foto

B94r37o91n26i94s23l83a37v 83G16a66b87r36y24š 2482679221

Co byste chtěl po dnešní konzumní společnosti...?

+1/0
20.4.2014 18:57

J25o33s43e30f 23B29r78o11ž18k97a 6914502538917

Oni tam ty výhybky opravdu vyměňují. Díval jsem se na zprávy ČT1 a tam chodil reportér, kterého natáčel kameraman. Reportér ukazoval, že ty dveře jsou opravdu uzamčené všechny, dokonce jimi za madla cloumal, nakukoval dovnitř přes skla a sdělil nám, že je opravdu zavřeno, a že se tam dělá. Ohromen jsem TV vypnul.

+1/−2
19.4.2014 19:49

V70l36a94d22i32m64í51r 44H46o56l58ý 8794551936907

Náměstí Míru otevřeli v roce 78 (?) a nikdy od té doby tam nebylo potřeba měnit výhybky. Až poslední 2 roky dvakrát.

 Hoši, hoši, hoši....

Když kradete, tak méně okatě. Rv

+1/−7
19.4.2014 18:33
Foto

M79a96r91t68i87n 81Š96u57b37r74t 1235721464935

Ovšem naposledy se tam měnily dvě výhybky na spojkách směrem k lince C před stanicí, nyní se mění dvě výhybky na kolejové spojce mezi traťovými kolejemi za stanicí. Když kritizujete hochu ;-), tak s patřičnými informacemi.

+7/0
19.4.2014 22:33

V14l85a44d42i61m73í26r 10H29o36l44ý 8574721886967

dobrá a proč je nevyměnili najednou? Poučte mně, pane Šubrte. V čem byla úspora? Nevím, školy na to nemám. Selský rozum mi říká, že když se všechny výhybky vymění najednou, bude to trvat kratší dobu a stát méně peněz. Ale na to asi DPP nehraje.

0/−4
20.4.2014 1:14
Foto

M72a64r48t33i17n 27Š28u94b58r84t 1145871394465

4 výhybky najednou už nestihnete za 3 dny. Když se před dvěma lety začínalo, stihla se JEDNA za 3 dny. Protože to fakt není jednoduchá činnost a i techničtí pracovníci se jí museli postupně učit, aby zkoordinovali činnost techniky a logistiku odvozu a přívozu materiálu. Některý si můžete někde připravit v okolních stanicích, jiný musíte vozit z depa průběžně a k tomu potřebujete volnou kolej, kde výhybku neměníte, nebo jí vyměníte jako první a jdete na druhou na vedlejší traťové koleji. 

I tak, abyste stihl víc výměn, musíte najmout více lidí, což je také dražší, protože jinak pro ně práci dlouhodobě nemáte. Ale ani tímto směrem řešení nemůžete rozšiřovat, protože jste omezen speciální technikou a prostorem. Jak vidíte na konci videa, musíte s bagrem každou "lopatu" štěrku vozit pomalu kousek po kolejích k vozíkům a ještě moc "nedrobit", stejný postup je pak nutný při závozu nového materiálu.

Abyste štěrk přivezl a odvezl třeba dnes k té třetí výhybce na Dejvické, už musíte mít vyměněnu alespoň jednu z těch dvou na Míráku jako první, abyste projel, takže nemůžete na stejné koleji měnit dvě. Případně potřebujete nechat otevřenou spojku mezi trasami, nebo potřebujete zachovat nějakou formu provozu na trase před tím, takže je nutné nějaký úsek nechat pod proudem. Každá výměna výhybky se plánuje několik měsíců se snahou zachovat maximální rozsah provozu metra, ale najednou to vážně nejde.

Stejně se podle selského rozumu najednou nemění dřevěné pražce za betonové. Kdyby se zavřela nějaká trasa třeba na 2 měsíce, bylo by samozřejmě neskonale levnější takovou výměnu provést. A pro DP také daleko jednodušší. Dneska se z čtyřhodinové okno v noci vymění třeba jen 10 pražců. Víc nestihnete. Odříznete koleje, vytáhnete, dáte nové, upevníte, dáte zpět kolejnici, zařídíte sníženou rychlost vlaků další den a pořád dokola. Šílená práce, která skoro nepostupuje, ale dělat najednou v metru znamená zavírat na celé pracovní dny a to je prostě nepřípustné.

+7/0
20.4.2014 8:46

V83a57c50l77a96v 52P51e72r45o22u41t26k62a 6968717414531

kolik lidí pracuje na výměně výhybek a jak dlouho trvá výměna jedné? Myslím,že Dp si to opět zjednodušil a ,že nechce se mi věřit,že pracují po celé trasy. Stačilo zavřít část a pak další ne komplet..

0/−5
19.4.2014 14:15

P34a33v67e40l 12S58v33o23b85o86d67a 3499832760692

Jaké s tím máte zkušenosti, že si to myslíte ? Na kolika podobných výměnách už jste dělal ?

+4/0
19.4.2014 15:25
Foto

M38a69r82t51i86n 17Š94u91b53r30t 1905131204755

Problém je, že se vyměňují dvě výhybky na jediné kolejové spojce u Míráku, na které je možné obracet soupravy buď ve směru od Dejvické, nebo ve směru od Depa Hostivař. Jelikož tedy není možná uprostřed trasy vlaky obracet, musely by jezdit střídavě po jedné koleji tam a zpět. Navíc pouze na Malostranskou, protože na Dejvické se pracuje a tam už musí být v okolí napájení vypnuto. Střídavý provoz by měl interval okolo 10 minut a končil na Muzeu a Malostranské a pak zase na Floře a Želivského a ještě na Želivského a Skalce a Depu. Spolu s vloženou povrchovou dopravou by bylo na trase nutné někdy i 5x přestupovat. To je linka X-A a kontinuálně posílená povrchová doprava daleko lepší.

Už jednou se jezdilo střídavým provozem alespoň na tu Malostranskou a cestující si stěžovali na nepřehlednost a dlouhý interval a stejně na nutnost nakonec přestupovat na tramvaj. 

Jinak výměna jedné výhybky trvala před dvěma lety 2 dny a ještě část. DP se v tom ale začal zdokonalovat, přidal lidi a s více pracovními týmy dokáže dělat na jednou na více místech a ty tři dny využít lépe. Musíte si uvědomit, že výhybka na nádraží a v metru je rozdíl. V metru není místo. Nemůžete si tam skoro nic předem připravit. Po zavření úseku tam musíte složitě manévrovat a nejen odříznout a odvézt staré kolejnice výhybky, ale pak i pražce a štěrk po nimi. Nemáte se kam otočit, musíte to nějak dostat na nákladní vozíky dál v tunelu a postupně odvézt. Pak postupně po kouskách přivézt nový štěrk, pražce, kolejnice, složitě manévrovat při ukládání a pak samozřejmě ještě zkoušet zabezpečení apod. To prostě není práce v řádu pod dva dny.

+2/0
19.4.2014 22:41

J10o64s97e85f 52P60o63ž15i77v53i55l 8904536837650

Určitě zajímavá akceR^. Upřesnění - na druhém snímku nejsou kolejnice rozřezané, ale jedná se o odšroubování spojek.

+1/0
19.4.2014 14:13

K63a15r94e38l 63L56i34š36k88a 7886653277381

Jen nechápu proč to musí dělat na jaře a ještě k tomu na velikonoce, když je Praha nejvíc plná turistů. Nekompetentnost.

+2/−13
19.4.2014 12:54
Foto

B75r85o80n67i30s12l20a86v 12G50a97b33r19y73š 2632149971

Je vidět, že tomu rozumíte. Jaké jiné řešení byste navrhnul?

+5/−1
19.4.2014 13:09

V40í25t 50G18a87b65r84i17e81l 5214533406707

No přece zavřít to někdy přes týden od pondělí do pátku.

+4/−1
19.4.2014 13:10

V95a63c93l46a76v 12P66e74r33o33u80t54k76a 6128537404391

to není dobrý nápad, ono nejde o turisty ale hlavně lidi co se dopravují do práce a to by na tolik pracovních dní byl takřka nemožný problém ..

0/−1
19.4.2014 14:24

V46í59t 71G84a90b34r11i86e67l 5974243816227

A proto to byl vtip.

+3/0
19.4.2014 14:55

V29a97c43l71a79v 11P69e25r37o86u11t41k65a 6918277364421

letní prázdniny ...

0/0
19.4.2014 14:10
Foto

B82r62o51n81i16s79l98a21v 71G68a45b88r44y67š 2592519201

To je pěkné, ale na prázdniny jsou jistě naplánovány jiné výlukové akce. A zásadou je, aby se výluky v blízkých lokalitách nepřekrývaly a vyloučen může být maximálně jeden subsystém dopravy. Pokud budu například rekonstruovat tramvajovou trať na Vinohradské, nemůžu vyloučit metro a naopak.

0/0
19.4.2014 14:15

V56a43c40l73a38v 68P31e32r84o82u59t67k18a 6698417654351

tak tam to zrovna není problém, tuhle trasu kopíruje tramvaj z nám Míru na Floru ..

0/0
19.4.2014 14:23
Foto

B98r58o77n26i37s91l80a89v 97G55a91b96r66y72š 2162509161

Četl jste ten příspěvek pořádně?

0/0
19.4.2014 15:42

J73a85n 55M51a88j22e22r 5837567

Vinohradská se klidně může rekonstruovat a tramvaje budou jezdit dál po Korunní...

0/0
20.4.2014 14:33
Foto

B23r37o22n10i36s29l13a12v 34G51a60b82r39y16š 2482929481

Ano, ale nemůžete uzavřít tramvajovou trať na Vinohradské a trasu metra A zároveň.

0/0
20.4.2014 15:25

J70a74n 40M86a25j85e61r 5677627

Přesně, to není problém.

0/0
20.4.2014 14:32

C66t79i79b56o69r 64N14o52v44o66t61n84ý 5543648761635

Navrhnul bych nezavírat metro v průběhu špičky, ale počkat s tím třeba do osmi, do devíti. Jak znám efektivitu pracovníků DP, tak by se určitě dvě hodiny navíc vyšetřit daly.

+1/0
19.4.2014 15:23
Foto

B69r81o97n54i89s55l49a13v 94G73a50b18r26y35š 2212369481

Technici nejsou jako manažeři.

0/0
19.4.2014 15:43

V67í65t 45G32a54b94r90i28e34l 5624133366857

Protože pražáci nejezdí, což je mnohem větší zátěž než těch pár turistů.

+4/−1
19.4.2014 13:10

V85a30c74l20a61v 25P79e69r18o75u33t40k53a 6738907624431

koukáte na ně z Vaclaváku? zajímalo by mne srovnání obsazenosti hotelů teď a v létě. mmůj soukromý dojem je,že jich je v Praze teď mnohem více..

0/0
19.4.2014 14:11

V28í40t 49G58a16b96r21i27e47l 5374133636717

To je možné, ale určitě jich není 1,2 milionu, jak těch, kteří teď nemusí do práce nebo do školy.

+2/−1
19.4.2014 14:57

L31a85d98i68s86l64a87v 50H25o59l20í68k 5972572699981

Protože na Velikonoce vyšel prodloužený víkend. Za 2 dny by se práce nestihly udělat a zavřít celou trasu A v pracovních dnech není zrovna dobrý nápad. Ale třeba to vidíte jinak...

+8/0
19.4.2014 13:16

J24o50s26e37f 71P29o84ž95i45v37i23l 8774976437770

Jo a kdy bste to asi dělal, co? V nocích se průběžně mění pržce, brousí kolejnice, atd. Výhybka se nedá za noc vyměnit.

0/0
19.4.2014 14:14

V52a66c54l13a12v 53P53e15r13o97u54t76k24a 6888487474981

a na to jste přišel jak? pokud vím tak se to den předem připraví, tedy v noci a další noc jde dělat...navíc pokud se psalo,že vyměny všechny na trase ,tak kdyby tak by to museli zavřít na měsíc...

0/0
19.4.2014 14:21

J63o57s48e23f 61P46o44ž58i65v24i72l 8514366747720

Vymění tři za velikonoce - dvě na Míráku a jednu v Dejvicích;-).

0/0
19.4.2014 14:30
Foto

P27a26v41e25l 40F12r65u96m69e96r21t 5347724737178

No noc z pohledu metra trvá tak cca 5 hodin. To je myslím dost málo na nějakou akci i s ohledem na to, že kdyby se náhodou něco pokazilo, tak to může ohrozit ranní rozjezd metra.

+1/0
19.4.2014 15:09

T80o55m88á74š 77V44a84n39č39u15r17a 4688525860398

Nehledě na to, že i v noci by to jaksi nešlo. By je při práci vcucnul vysavač, co v noci jezdí. :-)

0/0
19.4.2014 19:01

M42a60r71e79k 13S96l72a16b31i67h60o90u50d52e63k 7348201852913

Zajímavé. V brněnském metru se staré výhybky nikdy neměnily. Morava holt počká, cajzli z Práglu mají přednost jako vždy!

+13/−4
19.4.2014 12:53
Foto

R16o90b94e47r98t 94P82l41o12c85h 4356932961543

Máte špatné informace. Příští víkend prý bude v Brně výluka na trase D.

+5/0
19.4.2014 13:01

M81i67c78h72a11l 93C14h83a82l81u53p20a 6828920879853

No Brnu se vůbec problémy jako zázrakem vyhýbají. Nepamatuji se ani, že by tam za posledních 200 let třeba ztroskotal trajekt nebo ropa z poškozeného tankeru znečistila moře. A nedostatek sněhu při olympiádě taky neměli.

+8/0
19.4.2014 13:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.