Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro closed, sorry. Praha zcela uzavřela jednu ze tří tras podzemky

V Praze se na tří dny zcela uzavřela celá trasa A podzemní dráhy. Dopravní podnik se k výluce odhodlal kvůli plánovaným opravám výhybek a výměně pražců. Zelená linka metra se cestujícím zavřela v pátek v šest hodin večer, opět se otevře až v úterý ráno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a30r28o93m89í69r 36N78o79v26o32t12n61ý 7769907461784

metro sedí na záchodě,prominte!

0/0
21.4.2014 21:56

V87l91a44d78i50s46l74a33v28a 66H98o38l49á 3876930670899

Moc lituji pražské občany. Na druhou stranu byli vždy k politování.

0/−5
19.4.2014 9:18

L93a84d67i40s86l78a47v 30M61i89k36a 1881209654814

Nech to na nich Vladěnko, ale jstli ti to aspoň malinko pomohlo zmírnit komplexy, tak to je v pořádku.

+2/0
19.4.2014 10:34

V96o24j93t72ě62c36h 39P83r53o70c70h13á36z50k40a 8387387440718

Ach jo,další zakomplexovany Cech v teto male zemi

+2/0
19.4.2014 12:49

R81o16b78e47r11t 23P95r58a88ž56á47k 4438176105260

Ach, jak vám ten váš venkov závidíme....

+1/0
20.4.2014 14:12

L40u34c92i31a15n 63P64a10p23a69z25i75a20n 5794317601965

Ještě fajn, že to není klozet.

0/0
19.4.2014 8:54

D54u48š83a75n 27P76a91v58l65í76č50e37k 4154366620125

Co je to ta "podzemka"? 

Tady v Praze tomu říkáme metro, nikdy v životě jsem neslyšel nikoho říct, že pojede "podzemkou"... to zní bizarně jak z 19. století.

Podobně jako se tu často píše o "špitálech", a to jen proto, aby redaktoři předvedli, že umí vymyslet co nejvíc obskurních alternativ pro nemocnici...

+5/0
19.4.2014 8:25

J19i19r15i 44B17a39u17m26a15n64n 6767853475842

:-D mate pravdu

0/0
19.4.2014 9:54

L78a66d94i50s88l68a26v 50M22i56k10a 1711489854244

Špitál se dříve docela dost používalo to je jinej případ a podzemka/nadzemka je převzato z USA, takže si redaktor myslí, že je světovej.

+1/−1
19.4.2014 10:22

J72i18ř43í 61E72r10b69e26n 1253894256407

A proč zrovna z USA?

London Underground je nejstarší metro na světě - a Londýn, pokud vím, je město ve Spojeném království a ne ve Spojených státech. Druhé nejstarší metro je v Budapešti, kde výraz Földalatti Vasút taky značí podzemní dráhu.

A třeba Němci taky mají svoje U-bahny.

+1/0
19.4.2014 11:00

J66a69n 61U10l16r21i79c97h 9829416649464

Uzavřeli na svátky, kdy bude Praha plná turistů, celou jednu trasu? Brutální, barbarské, bezohledné. Nechápu, proč nemohou výhybky opravit nebo vyměnit postupně. Vždyť metro v noci několik hodin nejezdí. Co ale čekat jiného od tak prohnilého podniku jako je DPP? Hanba!

+2/−9
19.4.2014 1:24

L93a84d68i95s57l44a44v 89H31o12l42í56k 5422332739831

Výhybky se pochopitelně vyměnit mohou postupně, ale rozhodně je lepší uzavřít trasu A jen 1 a udělat všechny výhybky najednou, než ji zavírat 3x a měnit je postupně.

Přistupujete stejně k opravě D1? Přes noc jezdí mnohonásobně méně vozidel, proč D1 neopraví v noci? Ach jo...

+3/−1
19.4.2014 8:12
Foto

M18a50r78t59i72n 38Š59u79b59r56t 1925591684875

V metru se opravuje KAŽDOU noc. Postupně se vyměňují desetitisíce dřevěných pražsců už několik let. Tempem asi 10 pražců za noc. Protože poslední vlak projede někdy po 0:30 a první ještě před pátou. Je to závod s časem, stejně jako drtivá většina dalších oprav a čištění tunelů. když ale chcete vyměnit výhybku, která je na místě přes 30 let, musíte jaksi vykopat celé podloží, ten materiál odvézt, přivézt nový, včetně té výhybky, položit, svařit, odzkoušet a to včetně zabezpečení atd. To je v případě jedné výhybky záležitost na více než 2 dny, protože se pohybujeme ve stísněném prostoru, kde nemáte velký jeřáb, kde se složitě s každou kolejnicí manipuluje atd. 

Obecně se to nestíhá ani za běžný víkend, tak se už třetí rok vždy čeká na svátky, kdy je ještě u víkendu volné pondělí. Pořád je i přes větší počet turistů v Praze jen max. 60 procent lidí, než v pracovní den. Takže náhradní doprava tramvajová a autobusová má šanci to důstojně odvézt. Všichni víme, že to pro turisty není zrovna příjemné, ale kdyby to DP prováděl někdy v běžný pracovní den, bylo by nepříjemné pro daleko větší součet lidí, zejména Pražanů. DP si proto vybral toto řešení. 

Navíc se postupně v těch výměnách výhybek zdokonaluje tak, že skutečně už nemění 1 za víkend, jak tomu bylo, když s tím před dvěma lety začínal. Pak přidal lidi a zkoušel stihnout 2 výhybky a nyní už se mu s ještě větším nasazením snad podaří vyměnit tři výhybky a ještě udělat potřebné práce pro napojení nového úseku. Takže se maximálně snaží přerušení provozu využít k maximálnímu rozsahu prací, aby se výluky nemusely opakovat.

+7/0
19.4.2014 8:38

J40i40ř53í 95E67r86b41e73n 1673804556357

Toto technicky jasné vysvětlení demagogům zpravidla nedojde...

+2/0
19.4.2014 11:02
Foto

B18r63o37n15i67s82l47a94v 88G41a62b14r72y64š 2352879451

Tušil jsem, že se tady něco takového objeví.

+2/0
19.4.2014 10:29

R11o50m84a31n 43C71a12e12s45a65r 9863520440827

Tyhle aféry všechny jenom otravují. Já bych všechna ta metra a turisty zakázal.

+5/−2
19.4.2014 0:30

M97i14c47h29a95l 52P54o88n20o22c72n97ý 2974775481

Ave Caesar! ;-D

+2/0
19.4.2014 0:46

C32h12r61i53s37t66i40a69n 14M74o91r35g12e31n27s59t52e54r58n 5635106356444

V Praze na Staromestske nikdo, kdo by umel anglicky nebo aspon nemecky, nebyl. A i ten co tam stal delal jako ze tam neni.

0/0
18.4.2014 23:59

M38a45r90e21k 39K72l57u45f72a 3338634224626

Trasa A se rozhodně neotevřela v květnu 1974 ....  RvRvRv

+2/−4
18.4.2014 21:04

M34i98c16h25a66l 43C43h54a14l27u51p66a 6928610309523

To taky nikdo netvrdil. Viz předchozí věta "Spolu s dalšími dvěma linkami pražské metro denně přepraví zhruba 1,2 milionu lidí."

+4/0
18.4.2014 21:07

M48a23r47e96k 66K32l18u46f54a 3108964554396

Omyl, napřed to tak v článku napsáno bylo, proč bych to sem jinak psal? Nehledě na to, že jsem to sem nenapsal sám. Zřejmě to pak bylo v článku na základě výtek v diskusi opraveno, to se běžně dělá, můžeš se zeptat redachtóra ....

Takže tvá reakce zjevně přišla pozdě (až po editaci článku) ....

0/0
19.4.2014 14:10

M28i11c48h18a63l 35C52h47a42l95u66p90a 6898340279493

Tahle moudra se tu objevila i v době, kdy to už v článku bylo celkem srozumitelně. Taky není od věci sem zkopírovat část textu, která se člověk nezdá. Pak je aspoň vidět, co kritizuje.

0/0
19.4.2014 14:15

M54a46r20e37k 91K33l20u25f25a 3958114904696

OK, příště to udělám, ať se nedohadujeme o ničem. ;-)

Měj se.

0/0
20.4.2014 10:04

J70o66s46e87f 24V84a25l12e58n39t36a 7764151161264

zrovna na velikonoce se jim to moc nepovedlo....bude v Praze asi dost lidí...

+3/−2
18.4.2014 21:02

M80i16c75h97a89l 95C10h63a85l28u47p94a 6908330929663

Ale je víkend, takže jich bude méně než když musí lidi jezdit do práce. V týdnu se to dělat nedá a přes noc by to asi nestihli.

+4/−1
18.4.2014 21:08

C33h61r76i71s39t29i13a75n 49M12o46r95g16e83n59s86t27e92r43n 5185296136114

Klidne to mohlo byt o tyden driv.

0/−2
18.4.2014 23:57

M73i70c12h59a69l 76C88h34a78l64u71p12a 6248370439853

To bylo taky tři dny volno? Škoda, že jsem to nevěděl dřív :-).

+4/0
19.4.2014 0:08

C60h12r10i57s86t59i14a56n 12M67o59r76g96e88n83s47t29e60r13n 5115376696434

Prave proto. A krome toho v normalni Evrope jsou ctyri dny volna. Pokud se chce Praha prezentovat jako turisticky privetive mesto, nesmi zavrit celou linku metra behem nejexponovanejsiho jarniho terminu. Z hlediska turistickeho ruchu.

+2/−2
19.4.2014 0:32

M97a59r77e67k 40T44u80r45n58o83v17e81c 7165292540236

A oni všichni turisti jezdí do Prahy jen kvůli tomu, aby se tu vozili metrem? Jako sorry, ale jestli v pracovní dny jezdí metrem až 1,2 miliónu lidí (jak myslím píšou i v článku) a o víkendu třeba ani ne polovina - tak pokud bych si měl jako DPP vybrat, jestli naštvu pár desítek tisíc turistů, nebo pár set tisíc Pražanů (=stálých zákazníků), jak asi budu volit?

Turisté se myslím bez metra v Praze fakt docela dobře obejdou. Z letiště na Dejvickou se dostanou jako jindy. Ano, nemůžou nelézt na metro, ale můžou jet klidně tramvají, aspoň z toho města víc uvidí. A na převážení z centra na Hrad a obráceně jsou tramvaje docela dost využívány turisty i když metro jezdí...

+3/−1
19.4.2014 9:46

M24i65c55h56a11l 26C22h36a88l79u34p81a 6628340419583

Tak ještě jednou pro ty, co to nepochopili - přes noc se to nestihne a za dva dny taky ne, tak se to dělá když je víc dní volna po sobě, jak už tu někdo psal. Během víkendu jezdí překvapivě o dost méně lidí a turisté rozhodně počtem nevyrovnají přes milión lidí (kolik jich může být jenom na A nevím), co jezdí ve všední den do práce, takže to náhradní tramvajová doprava zvládne. Jak se to (ne)dá zvládnout ve všední dny je vidět třeba o povodních.

+1/0
19.4.2014 11:07

K90a68r11e97l 19D90o72h21n30a31l 2111923895168

Nejlepsi je ten informator v te cervene cepici. gou ap, metro klouzt

+6/−1
18.4.2014 20:54
Foto

B77r28o74n47i88s44l80a23v 41G81a47b50r77y60š 2202979811

A to je zajímavé. Všichni tady machrují s angličtinou, říkají "to byl 'joke'" a "očekuj mi to", v Praze je obchodní dům "My", ale když už se mají domluvit nebo něco zařídit, najednou anglicky nikdo neumí. Přitom existují tisíce učebnic. Ale pořádně anglicky se domluví desetina z nich.

+6/−1
18.4.2014 21:37

K34a51r57e90l 46D27o56h13n32a92l 2431353795258

S tou desetinou jste to prehnal. V podstate je kazdy druhy cech manazer, ma telefon u Ou tu, nebo Ty mobajl, ale pokud se ho turista zepta anglicky na cestu, tak sklopi usi a jen rozhodi rukama. Zvlastni jazykovy skvosti jsou ti policajti na Vaclavaku..

Cesta na Staromak? Gerade aus, potom doleva a rovne.....

+2/−1
18.4.2014 21:54

J28a46r81o11s16l17a25v 44Č96e76r77n37ý 6298604689228

No a co, policajt v Londýně ti taky nevysvětlí cestu česky.

+2/−2
18.4.2014 22:25

K22a11r31e48l 75D51o41h25n41a10l 2271433655518

Vychodoevropsti turiste Londyn neuzivi, naopak.

Zapadoevropsti turiste zivi pul Prahy.Ti policajti na Vaclavaku jsou jen pro smich.

+2/−1
18.4.2014 22:41

J47a86r61o65s28l13a94v 58Č13e90r66n88ý 6548794239198

Policajt na Václaváku je pro smích především proto, že je tam kdejaká svoloč, která patří nakopat a následně vykopat do pryč, není normální, abych šel v jedenáct večer přes Václavák a třikrát mě nějaký opálený muž otravoval a tahal za rukáv, abych šel do nějakého podniku. Policajt není průvodce pro zahraniční turisty. (Jo, bylo by to pěkný, kdyby jich spousta mluvila perfektně anglicky, ale reálný to není a dlouho nebude)

+7/0
18.4.2014 23:19

J96i95ř43í 19E80r41b13e40n 1483754146667

Zvlášť za ten plat, který má kdejaký zdeúředník v obchodní centrále s mnohem nižší odpovědností. Dokud nebude mít řadový pochůzkář plat aspoň na úrovni průměrné mzdy v republice, tak se tam jazykově zdatnější jedinci nepohrnou.

0/0
19.4.2014 11:05

C69h15r88i80s78t54i39a89n 75M62o41r65g27e62n96s40t81e86r96n 5615116326134

Ona je cestina mezinarodni jazyk? JSem si nejak nevsiml.

+1/0
19.4.2014 0:01

M31a98r56e70k 15T82u30r27n51o97v38e87c 7975112850206

Třeba kdyby uměli nějaký ten jazyk, tak už nebudou chtít dělat policajty. :-)

+1/0
19.4.2014 9:48
Foto

M98a49r32t42i43n 63Š77u91b27r43t 1725571614785

To není informátor, to je dozorčí stanice, tedy provozu, který rozhodně nemusí být vybaven jazykovými znalostmi.

+5/0
18.4.2014 23:34

J52i65ř47í 12N67e80u31m83e33i17s54t45e88r 2662885733981

To je normální zaměstnanec DP, na kterého zrovna natrefili. Aspoň se snaží. Úplně stejně rukama a hatmatilkou mi vysvětloval cestu dozorčí v Berlíně nebo Paříži.

+3/0
19.4.2014 8:15

M39i94r75o96s21l78a88v 68N67o31v63o52t70n20ý 2729645729558

V Bratislavě taky zavřeli metro.

+7/0
18.4.2014 20:24
Foto

R71o50b95e43r15t 87P24l25o25c87h 4976742211133

Prej i v Brně. A to bude průser...

+4/0
18.4.2014 21:30
Foto

B52r44o42n61i84s80l40a86v 58G42a98b58r67y41š 2622969811

To je otázka: když něco nebylo otevřeno, mohlo to pak být zavřeno? :-)

+1/−1
18.4.2014 21:38

J79i26ř21í 26N33e12u95m89e87i82s94t62e10r 2702925203601

To je otázka: když vtip nebyl pochopen, zůstává stále vtipem? :)

+1/0
19.4.2014 8:17
Foto

B98r35o76n20i79s90l24a84v 91G62a43b55r30y82š 2622279161

Samozřejmě, že to byl vtip, Bratislava se na metro nikdy nezmůže. Jde o to, že jsem ten vtip ještě nadsadil, což zase nebylo pochopeno z druhé strany. Takže tady už nejde o metro.:-)

0/0
19.4.2014 10:21

M27i57c98h86a29l 41C46h71a96l97u44p33a 6578710169483

Pro tyhle města to nemá smysl. Metro má prý smysl pro města s alespoň milionem obyvatel.

0/−1
19.4.2014 11:08
Foto

B16r41o36n29i71s10l35a95v 40G41a49b61r44y66š 2102419451

Městská doprava je moje výzkumné zaměření, právě na ni píšu disertační práci. Tahle informace mi není neznámá. Ale když už jsme u toho, nejmenší síť metra je v obci Serfaus v Rakousku, tato malá trať měří 1,28 km. Ten milion je tak trochu dogma. Metro původně mělo být i v ukrajinském městě Krivoj Rog (necelých 700 tis. obyvatel). Jenže tam nejezdí, protože vedení města Dněpropetrovsk nechtělo připustit, aby menší město mělo metro dřív než oni. Proto se navrhla tzv. metrotramvaj, podzemní tramvajová rychlodráha.

0/0
19.4.2014 11:39

M93i53c44h20a73l 79C93h40a47l81u91p78a 6618430909363

Nevím odkud to je a už to asi nenajdu. Ale je celkem logické, že výstavba metra je dost drahá, takže si to může dovolit město s dostatečně velkými příjmy, které jsou většinou dané tím, kolik tam žije obyvatel. A taky tam musí být dostatečný počet lidí, kteří tím budou jezdit. Takže statisícové město to jednak nezaplatí, navíc pro optimální využití by tam museli mít hodinové intervaly (desetinásobek toho, co třeba v Praze), takže by s tím stejně nikdo nejezdil :-). Podle mě ten řádově milión bude tak akorát.

0/0
19.4.2014 12:19
Foto

B16r23o50n36i97s43l27a32v 13G55a86b91r83y36š 2392979131

S tím souhlasím, je to doporučená hodnota. Jenže Krivoj Rog se v 70. letech dost rozvíjel a město samotné má dnes napříč přes 50 km. Je to taková nudle asi jako Zlín. Měli pro výstavbu své důvody. Dnes už to bohužel nehrozí. A Serfaus má pro své kratičké metro taky vysvětlení.

0/0
19.4.2014 12:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.