Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Radní kreslí tramvaje na Václaváku do územního plánu, úspěch nezaručen

Pražští radní schválili návrh změny územního plánu, která v budoucnu umožní vést tramvajovou trať z Vinohrad na Václavské náměstí a Hlavní nádraží. Celý plán ale teprve čeká dlouhé schvalování. Záleží na tom, zda ho politici podpoří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K64a14r43e54l 63D33r57d56a 6714222367

Spor silnice versus tramvajová trať. Silnice je dle mého mnohem univerzálnějším řešením. Umožňuje individuální dopravu, služby, zásobování, hromadnou dopravu. Tramvajová trať zabírá mnoho cenného veřejného prostoru, aby poskytla jednu jedinou službu. V centru měst je to diskutabilní řešení. Mělo by být vyváženo vyšší kvalitou dopravy než poskytují autobusy. Ale to v Praze příliš nehrozí (15T klimatizace, dř. sedačky, T3...). Podle mě, mohutné rozšiřování individuální dopravy po roce 1989 spojené s pocitem svobody a samostatnosti střídá vlna šikany a omezování motoristů, automobilové dopravy a nekritické propagování MHD - tedy pocit nesvobody, diktátu a totality.

  To určuje řešení. Mám byt na Praze 11. Pod okny mi má vést tramvajová trať. Proč? Roky poslouchám nesmysly, že se ze sídliště závislého na autobusech a metru po vybudování tramvají stane městská čtvrť. Vzpomínám na otřesné cestování ze Spořilova do centra. Již nikdy více! On opravdu někdo v Praze vyhodí miliardy s představou že sednu na Hájích do nějaké té 26 a pojedu 2 hodiny na Václavák, když mohu C být u koně za 15 minut? A autobusy na kraji Prahy tramvaj stejně zcela nenahradí. Takže hrozí, že na Hájích a Opatově budou cestující přebíhat mezi tramvajemi a autobusy, aby se vůbec k tomu metru dostali. To bude tedy pokrok.

  Podle mě je "městotvornost" tramvají demagogický humbuk z pera ODS. Cíle jsou zřejmé. Tramvaje jsou hýčkaným českým dítětem. Zajišťují obživu hodně lidem. Je třeba je propagovat za každou cenu v zájmu české ekonomiky. O tom je česká tramvajová lobby. Zamořit českými tramvajemi celou Evropu. A začneme na Václavském náměstí. "Dobrá reklama na české tramvaje" pro vytřeštěné turisty. (Nestačí ty nájezdy tramvají na chodce v Jindřišské?) ;-D[>-]

0/−2
24.4.2014 7:51

R47o49b80e41r19t 47P84r18a52ž44á50k 4608146265840

Teda pane Drdo, tolik demagogie najednou...

+2/0
24.4.2014 9:08

K41a94r86e64l 85D88r56d20a 6814602987

Slabý čajíček, teprve se učím od profesionálních demagogů z DPP. ;-D

0/0
25.4.2014 7:35
Foto

M85a63r40t34i33n 69Š95u41b94r59t 1615871164265

Ty miliardy se v případě Prahy 11 nevyhodí za to, abyste jel půl hodiny na Václavák, ale abyste jel rychleji do prostoru Bohdalce, Edenu, nebo Želivského a Palmovky a nemusel jezdit metrem přes centrum, kde jej přetěžujete a tím směrem umožnil jet lidem, kteří potřebují do toho centra. Současně se ta tramvaj postaví jako rychlodrážní, tj. ne ve stylu okolo Michelské, ale segregovaně od aut tak, aby se podstatně zvýšila rychlost MHD v tomto směru a současně zachovala funkce přilehlé silné automobilové komunikace, která má také svou úlohu, ale nyní se busy i auta vzájemně omezují.

Jinak k té tramvajové lobby. Právě, že české tramvaje jsou z hlediska těch evropských 100 let za opicema a lobby je právě spíše v té Evropě. Proč tramvaje obnovila Paříž, na okrajích a dokonce na Oxford street to zvažuje Londýn, celou síť začali stavět a otevřeli v Edinburgu.

Právě, že tramvaj je mnohem univerzálnějším nástrojem než silnice. Po silnici neodvezete 60 000 lidí denně, leda, že má 4 pruhy v jednom směru. Pokud má 2 pruhy, tak při takové poptávce nemáte umožněny na té silnici ani ty služby zásobovací, neprojede autobus a svoboda řidičů není žádná, stojí tam jak trubky. Existence tramvaje umožňuje, aby se i ty nezbytné služby auty zkvalitnily. Mimochodem, poptávka po tramvajích v centru, která převyšuje schopnosti metra, je právě těch 60 000 lidí denně.

+2/0
25.4.2014 8:04

K89a26r16e92l 23D52r38d37a 6784902617

Bohdalec - Vinohrady. Tento kopcovitý terén tramvaje zvládnou? Zdá se mi to jako utopie. Autobusy dnes fungují dobře. Do Vršovic jezdím autem nebo autobusem přímo. Jezdit metrem přes centrum by mě nenapadlo (i když výtah (lanovka) z Vyšehradu k tramvaji v Nuslích by moje trasy mohl změnit).

  Rychlodrážní - už vidím otevřený štěrkový kolejový svršek hyzdící celé Jižní Město a tvořící bariéru celým sídlištěm, kde bude možné ulici a trať přejít jen na vyhrazených přechodech. Pěkná "městotvornost" pomocí nepříjemností, omezování a šikany. Jinak Praha 11 má tady všude vyhrazené pruhy pro autobusy, vlastně až pod Želivského, autobusy jsou zde nyní rychlejší než budou kdy tramvaje. (Jezdím 125 na Smíchov. Srovnatelné s autem. Tohle tramvaje neumí.)

  O potřebnosti tramvají na Praze 11 nejsem přesvědčen a věřím spíš na stejný model jako na Národní. Je zde plno pozemků a developeři musí prokazovat dopravní obslužnost. Metro C je za hranou kapacity. Tramvaj by se hodila. Má vyšší kapacitu než autobusy. Tak proč ji v zájmu soukromých podnikatelů nepostavit za veřejné prostředky? Nejde o zájmy cestujících. 

  60 000 lidí denně? Jak to počítáte? To je počet cestujících na jedné lince? Tedy trať z jednoho konce Prahy na druhý? Protože v Praze přepraví tramvaje denně 1 mil. cestujících. A převyšuje schopnosti metra? V čem? Metro zvládá dvojnásobek cestujících na trati o délce 1/10 tramvajových tratí v Praze.

  Na Chodově projede 88 000 vozidel denně. Umím si představit fungující město jen na autech bez překážejících tramvají. Třeba za cenu více jízdních pruhů na úkor kolejí. Právě Londýn je dobrým příkladem. Tramvaje na 50 let zrušili a dopravu převedli na auta, metro a autobusy. Otázkou je, zda tramvaje nejsou jen postradatelnou, zastaralou a drahou technickou hračkou. Právě jsem koukal na developera na Horních Měcholupech. Radí majitelům bytů, aby jezdili do centra vlakem. Je to rychlejší než MHD - autobusy a metro a vlakovou zastávku mají u domu.

0/−2
26.4.2014 13:21

V68á16c35l47a89v 39D98a80v20i60d 5315779284205

Tak proč v tom Londýně ty tramvaje znovu budují, když jsou tak škodlivé, podle Vás? To samé v Paříži a bývalém Západním Berlíně.

0/0
15.5.2014 23:26

J80a64r72o30m34í79r 17K79a48p95l71a49n 7278674172694

Takže vyřešení dopravního problému za cenu zničení parku. Však máme té zeleně v centru dost, že ;-€. Když už tramvaj, tak od Muzea dolů a pak Opletalovou, tak jak kdysi už vedla. Ta ulici je na to dimenzovaná a netřeba ničit park.

0/−2
23.4.2014 12:01
Foto

M57a83r49t71i63n 62Š69u93b14r29t 1625171954645

Ten park je v takovém stavu, že "zničen" bude muset být stejně a většina stromů vysazena znovu. Průchod tramvaje by to jen urychlil a obecně se dotýká jen jednoho opravdu vzrostlého stromu, kterého by asi byla škoda.

+2/−1
23.4.2014 20:30

K67a48r86e81l 42D86r65d16a 6534202547

Nezastávám názor, že vzrostlé stromy v centru je třeba honem kácet a nahrazovat mladými. Šervůd je vcelku v pohodě. Při vichřicích padaly jen jednotlivé větve. Tramvaj jeho zkázu určitě urychlí. ;-D

+1/−1
24.4.2014 6:28

J87a66r38o74m49í21r 40K72a49p12l46a37n 7568554282944

Naprosto souhlasím. ;-)

0/−1
24.4.2014 8:47

J77a26r14o27m10í83r 82K37a32p62l45a35n 7308134502404

Díky za reakci. Velmi si vážím Vašeho působení v "dopravní osvětě", kde jste známá a respektovaná osobnost. V otázce toho parku ale nesouhlasím. Jasně, je zanedbaný. Tak se prostě má udržovat (čímž ale nemyslím kácení stromů). Ale ten projekt prostě nesmyslně počítá s jeho dalším ukousnutím (po škodách, které v minulosti způsobila magistrála a hala hlavního nádraží). A přitom Opletalova fakt JE dimenzována na tramvajový provoz v pohodě.

+1/0
24.4.2014 6:57

K38a26r75e94l 40D28r63d18a 6314432557

Odklání se tudy automobilová doprava ze Senovážného na magistrálu. Což klidní Václavské náměstí. Jak se to zde ucpe, opět se bavíme o větší dopravě na Václavském náměstí. Takže návrat tramvají na Václavák je i o návratu aut a konci pěší zóny a zeleně na Václaváku. Co vést tramvaj podél magistrály až k Bulharu?

0/−1
24.4.2014 8:05

R62o31b21e40r35t 23P90r86a89ž48á92k 4538146835100

Říkat těm betonovým monstrům plným odpadků, vajglů a stříkaček zeleň...Navíc, okolo tram trati se dají vysázet stromy nebo alespoň keře, čímž se to i odhluční. A nevím proč by to mělo znamenat návrat aut.

+2/0
24.4.2014 9:18

K51a86r75e14l 52D45r61d16a 6974392797

To je věc názoru, Václavák je plný stromů a střed náměstí svoji funkci plní. Politických vězňů umožňuje vyhnout se Václaváku při užití magistrály.  Pokud se tady situace zkomplikuje, třeba světelnou křižovatkou díky tramvajové trati, povede jednodušší doprava středem Václaváku. Ostatně, projíždět Václavským náměstím je i dnes vcelku šikovné. Stačí maličkost a provoz zde bude větší.

0/0
25.4.2014 7:49
Foto

M32a64r59t61i95n 94Š65u38b30r16t 1215311204215

U Bulharu nevyklesáte. Jinak tram. na Václaváku rozhodně počet aut na náměstí snižuje. Kromě toho, ze Senovážného na Václavák už dnes neprojedete, Jindřišskou najet na Václavák nejde. Jedině Opletalkou a pak sjet až dolů a zase zpět, a to už se jako zkratka nepoužívá, to se vyjede nahoru Politickými vězni ;-).

+1/0
25.4.2014 8:08

K38a26r60e90l 45D72r71d21a 6394752757

Používám Václavák jako zkratku při jízdě ze Smíchova, když se chci vyhnout kolonám u magistrály na Pavláku.

  (Průjezd Jindřišskou nechápu. Parkování tam povoleno je. Věčně nějaké auto tady zdržuje tramvaj. Za jakých podmínek lze tudy projet na Václavák? Stále tam stojí policisté a chytají řidiče. Zkusím si to někdy projet.)

  Opletalka je od garáží "Zdivočelá země - mukl Stránský" jednosměrka. Tudy se na Václavák jet nedá. Musí se Politickými vězni na magistrálu a u MCD lze jet dolu na Václavák - a třeba kroužit a kroužit. ;-D 

  Tramvaj počet aut zvyšuje zcela logicky. Umožňuje vyšší pohyb cestujících, který generuje vyšší potřebu na dopravní obslužnost i na straně automobilové dopravy. Jinak by tramvaje neměly ve městě žádný smysl. To je ta "město-potvornost" tramvají. Představa, že řidič nechá auto za rohem a pojede raději tramvají je čirý idealismus. ;-)

0/−1
26.4.2014 12:04

K42a27r90e19l 10D25r22d10a 6544902367

První nakouknutí na tramvajak,cz a vidím trať podél magistrály, pak v prostoru před Hl. nádražím a pak klesání stávajícím chodníkem do Opletalky. Což mi k Bulharu přijde na klesání šikovnější. Dokonce to odhaduji na rovinku. Jen nevím, zda by se sem vešla odbočka. Nicméně, pro řidiče a chodce by křižovatka s Opletalkou byla bez dalších tramvají asi přijatelnější.

0/−1
26.4.2014 12:15
Foto

M37a37r52t96i86n 74Š63u93b40r64t 1645921234295

Ten par se ke kácení a revitalizaci ale chystá na základě studie i bez tramvají, takže to je nezávislé téma o přístupu k zeleni. pokud jde o tramvaje, tak je možné dosáhnout s nimi i částečného rozšíření zeleně, při průchodu tramvají parkem (většinou ve stopě současných cest, můžeme třeba asi o 3-4 metry rozšířit zeleň směrem do Opletalky.

+2/0
25.4.2014 8:06

J11a24r62o66m18í21r 34K82a85p63l77a74n 7288294892984

Takhle by to šlo ;-).

0/0
28.4.2014 9:55

J30a64k30u12b 88F32e48i48f84a95r 7569449456209

Tady už pomůže snad je defenstrace, to se v minulosti osvědčilo. Kdyby místo podobných nesmyslů nezdržovali Blanku, prosadili dostavbu severní části okruhu a trasu metra D, to by bohatě stačilo;-€

+1/−1
23.4.2014 11:53

L76u33k77á88š 98N11o58v43á45k 4796116532513

jablka a hrušky dohromady...

+2/0
23.4.2014 12:49

J87a28k22u56b 43F13e40i43f98a71r 7219409776749

pokud to nevíte, tak dopravní obslužnost musíte chápat jako celek.

0/−1
23.4.2014 13:26
Foto

M23a80r22t63i89n 47Š74u85b53r96t 1385291884495

Ano, ale severní část okruhu staví a financuje stát, nikoli město. A vyjádření k jeho návaznosti na okolní komunikace dává i řada soudů v působnosti Středočeského kraje. Takže tam se sice může za Prahu chtít, ale to je často jediný čin, který je možný. 

Jinak Blanku nikdo nezdržuje, Pokud bude otevřena v září, tak to je reálný termín, který jsme jako projektanti viděli jako možný již loni než vypukly ty čachry s platností smluv. Na technologiích a provozních dokumentacích se celou dobu dělalo, takže tam žádný skluz není. A je tam jedna výhoda, snad nebude možné po otevření její provoz soudně zpochybnit.

Na trasu D nejsou peníze. Prohospodařily se na prodloužení linky A. Vedení radnice naopak tlačí déčko až trochu moc, že se musí začít stavět i jako provozně velmi problematická větev linky C. A ani na to zrovna peněz na rozhazování není.

+2/0
23.4.2014 20:34

R86o29b49e10r44t 80H59o30m72o48l23k40a 2150752762611

Propojit tramvajovou trať z Vinohrad jednak Sherwoodem a jednak dolů Václavákem. Zároveň náměstí úplně a definitivně uzavřít pro auta - bez výjimek (žádné taxi, dopravní obsluha a podobné blbiny), udělat z něj příjemný bulvár se zelení. Dnešní tramvaje jsou tiché (konkrétně mám na mysli ForCity) a při vhodně postavené trati na travním pásu je hlučnost zanedbatelná. Rozhodně lepší než dnes. Přestup tramvaj-vlak je na hlaváku zbytečně dlouhý. Naštěstí se alespoň park změnil a člověk už se tam beze zbraně nemusí bát.

+3/−1
23.4.2014 10:36

V65á58c31l35a44v 62D32a25v21i16d 5765129734255

Robert Homolka: Jak chcete zajistit zásobování obchodů a restaurací, pokud nebude výjimka pro zásobování? Odstavné parkoviště pod zemí a na něm půjčovna ručních vozíků? Nebo překládání zboží z klasických dodávek a náklaďáků na elektrické ještěrky?

0/0
15.5.2014 23:33

R27o23b24e89r56t 79H32o20m94o96l24k92a 2180732502581

Nevyjádřil jsem se dost jasně, myslel jsem během dne. Zásobování v noci, jak je to běžné na západ od našich hranic situaci řeší krásně a v 7 hodin už jsou obchody zásobené a auta se neproplétají davem chodců.

0/0
16.5.2014 9:39

P42a97v18e91l 40R79y97b63á14ř 7342951349870

Už jsem nebyl v Praze pár let, ale vrácení tramvají na Václavák, bych považoval za krok zpět. Osobně si myslím, že by se mělo ještě více zklidnit od aut. Vrácení tramvají jen hluk zvýší a z turistického místa se staně jen nepříjemná zóna. Dovedete si představit, co tam bude během výstavby tratě?

+1/−2
23.4.2014 9:21

E38v13ž57e55n 57P31o98l26á24k 3298968391553

To jsem tušil, že se tu objeví někdo, kdo bude prohlašovat tramvaj=hluk a nazdar. Ono je trochu rozdíl panelová rozmlácená trať z osmdesátých let a moderní odhlučněná trať, kterou vedle aut člověk skoro nezaslechne.

+2/−1
23.4.2014 9:48

P63a33v20e51l 54R58y74b62á72ř 7772921809830

Tak asi tam bude jezdit tramvaj, která nebude brzdit, zvonit apod. Jistě odhlučněná kolej je lepší než stará, ale nikde jsem neviděl tramvaj, která by za hustého provozu projela tak potichu, že by si ji nikdo nevšiml. I kdyby to byla pravda, tak bude vždy lidi omezovat, třeba jen v pohybu.

+2/0
23.4.2014 10:27
Foto

M47a24r59t84i32n 82Š96u32b65r92t 1665471594515

V Praze v centru to ještě je problém, v cizině už se tramvaje opatřují zvukovými zařízeními, aby na sebe při jízdě v pěší zóně upozorňovaly, neb slyšet nejsou. A v Praze už na některých zatravněných tratích tramvaj neuslyšíte, dokud není těsně za vámi. To auta na dlažbě v centru města mají hluk až 3x vyšší při průjezdu a asfalt památkáři v centru neradi. Takže tady koleje vedou. Ještě trošku haprují průjezdy oblouky, ale i tady přibývá takzvaných mazníků, které snižují tyto hlukové projevy, a to jak přímo uložených v kolejišti, tak formou přimazávání kol přímo na tramvaji.

+4/0
23.4.2014 20:37

K50r41y27š78t21o62f 83L26a74n53í62k 1799470585355

tramvaje na hlavak OK, pesi preprava z nadrazi na zastavku je dle vyjadreni nekterych kolegyn ulickou hruzy (nevim, moc tam nechodim) a krome toho je to dost daleko.

0/0
23.4.2014 8:39

K64a35r64e73l 72D83r83d65a 6384952247

Střídám Václavák - Národní - Staromák a Hlavní nádraží. Na Václaváku vcelku klid, tisíce turistů, pěší zóna, zábava, pohoda. Motor na prachy "za českou kulturu a historii". Na Hlaváku bezdomovci, feťáci, davy neurvalých zakaboněných Čechů spěchající za prací a na vlak za Prahu. Sláma jim čouhá z bot. Chovat se to neumí. Normální sprostí venkovani... Nevracejte, prosím pěkně, Čechy na Václavák. Zničíte ho. ;-D

  A pokud tramvaj na Hlavním nádraží, jsem proti trati v Opletalce protože přestup z Hl. nádraží bude dlouhý a nešikovný. Uvítal bych trať Šervůdem za cenu zrušení laviček hrůzy pro bezdomovce a bohužel za cenu omezení místní zeleně. Žádný ekologický počin by to tedy nebyl. Zrušit kus parku a té trochy zeleně v centru pro tramvajovou trať. Pokud vím, o tom to ve Washingtonově a Opletalce stejně bude.

  A pak, zažil jsem tady nehodu, kdy to tramvaj napálila do osobáku. Nevím proč, ale ze Senovážného to tramvaje berou fofrem a do zatáčky na křižovatku s Opletalkou řidiči tramvají přitom nevidí - a z auta na křižovatce nejsou obdobně tramvaje vidět. Obávám se, že odbočující tramvaj z Opletalky by dnes byla překvápko pro samotné řidiče tramvají. "Už se těším", až tady tramvaj nabere tramvaj a zprasí ji jako ten osobák.

  Původní koleje odbočky do Opletalky jsou ještě na svém místě. A křižovatka je zde hodně nepříjemná. Počítám, že s obnovou tramvají by tady byly nutné semafory a tedy vnucená šikana proudu chodců mezi Hlavákem a Masaryčkou. Opět něco za něco. Pro pár tramvají omezení tisíců lidí.

  Václavák je hračkou v zájmu tramvajové lobby. Cigler Marani Architects jsou pěkní ranaři. Co raději postavit středem Václaváku nové byty pro Rusy včetně těch tramvají? A byl by klid. ;-D

0/−3
23.4.2014 7:26
Foto

M41a33r96t39i52n 13Š93u16b34r30t 1555981814285

Druhý odstavec. Ano, k tomu to směřuje, protože tramvaj v Opletalce znamená zbytečné směrové oblouky podél budov a větší náklady na provoz, stejně jako pořád dost daleký přestup. Dále tak nemusí klesat u Washingtonovy tak prudce do úrovně Opletalky, ale do předprostoru nádraží se dostane více po vrstevnici. Přítomnost tramvajové zastávky a trošku jiného života před nádražím by současně měla pomoci vytlačit ten "život", co tam je teď. I když asi jen dílčím způsobem, tramvaj to určitě nevyřeší. Obecně se takový "život" odehrává tam, kde je hodně lidí, ale kousek vedle různá skrytá zákoutí. takže i na tom je potřeba zapracovat.

Křižovatka u Bolzanovy je jenom dosud nepřestavěna. Ono tam opticky vypadá, že řidič v Opletalce je na hlavní a není. Proto ty střety. Pokud by tam tramvaj odbočovala, nemůže jet v žádném směru 40 km/h, ale max 10-15 km/h a v tu chvíli žádný vážný střet nehrozí.

Václavák Cigler Marani nakreslili jako první návrh i bez tramvají. Byť verze s nimi tam je též a jejich projektanti by je tam rádi viděli. Ale určitě v tom není žádná lobby. To jsem v tom případě největší lobby já, když jsem o tom sepsal 150 stránkovou práci a přidal 30 výkresů ;-). T tramvaj by tam byla pro 60 000 lidí denně. To je pro mne ta lobby ;-).

+1/0
23.4.2014 20:45

J98a31r49o16m31í52r 45K48a96p10l67a12n 7728864672654

Tramvajová zastávka v Opletalově by nebyla o moc dál, než zastávky autobusů na Ruzyni od letištních hal  ;-).

0/0
24.4.2014 7:08

K74a87r81e96l 31D60r28d44a 6104582847

Tedy trať patrně povede Washingtonovou před Hlavní nádraží, pak šikmo klesne do Opletalky a napojí se na křižovatce s Bolzanovou. Viděl bych to, že z 90% povede přes současnou zeleň, než ulicemi. Není šance ukončit trať U Bulhara na druhé straně Bolzanovy a vůbec ji do Opletalky nevracet?

  Cigler Marani Architects přifařili ke Quadriu samostatný bytový dům místo parku v centru Prahy. Pokud svedou tohle, chápu, že obkroužit koně kolejemi na Václaváku je pro ně maličkost. ;-D

  Jak vypadá spor ohledně parkování na Václavském náměstí? Pod McDonaldem sice vznikla jáma "až do pekla", ale na veřejné parkování to nevypadá. Je snad ve hře jiný developerský projekt pod kterým mají být podzemní garáže (vedle Jalty na rohu Opletalky)? Nebo se podkope někde střed Václaváku? Dokud se to nerozhodne, Václavák se přestavovat údajně nebude.

  Osobně jsem proti tramvajím v centru. Náměstí Republiky je nyní takové "ani oblečené, ani svlečené". Omezená doprava, omezení chodci, auta kličkují kolem... špatně se zde po hrbolaté dlažbě "pro auta" chodí, hrozí tramvaje. Nechtěl bych vidět v tomto stavu Václavské náměstí.

  Přesto tramvajová lobby pořád plánuje další a další koleje... ;-)

0/0
24.4.2014 7:27
Foto

M40a33r14t19i35n 81Š55u72b61r44t 1595161534775

Parkování bude v bloku domů mezi Panskou a Václavákem, s vjezdem z dolního Václaváku, pro více než 400 aut.

Jinak zkuste si přečíst celou tuto studii www.tramvajak.cz ;-) Ať jsem v kolonce tramvajová lobby definitivně. K napsání mě motivoval fakt, že v centru žiju.

+2/0
25.4.2014 8:10

K91a36r95e71l 50D40r17d48a 6674552667

Projdu to, díky. Lobby má mezi bolševiky pejorativní nádech. Proto rád termín používám. Ale je to jen "zájmová skupina prosazující společný zájem". Což "fandové tramvají" podle mě jsou. ;-)

0/0
26.4.2014 12:11

K26a84r95e47l 12D15r16d72a 6664152247

Koukám na výluku tramvají Lazarská - Vodičkova (od soboty) a na stránkách DPP ani slovo. K tomu se prý opravuje výtah na Hlavním nádraží. Takže Praha opět těžce bariérová z důvodu otevření "bezbariérové" Národní. Nezdá se mi to, protože o změnách trasy 9, 3, 14, 24 už by se mělo psát a měly by viset cedule na zastávkách.

+2/0
23.4.2014 6:49

R91o90b42e29r27t 23H15o31m25o80l38k28a 2390342312721

Na webu dpp ta informace visí a na zastávkách je to zbytečné dávat předem, lidi to stejně nečtou. Viděl jsem zoufalce čekat na tramvaj i když místo kolejí byla skoro metrová jáma a u označníku obrovská oranžová tabule s informacemi. Výtah na hlavním nádraží se opravuje jen jeden, takže skutečně imobilní osoba, která nemůže použít eskalátor přejede o stanici dál a tam přestoupí na vlak v opačném směru. Vaši poslední větu jsem moc nepobral, protože stanice Národní se bude otevírat až někdy v červenci (možná)...

0/0
23.4.2014 10:49

K58a28r77e90l 64D57r51d18a 6964582347

Když jsem to psal, info na DPP ještě chybělo. Takže zásadní překopnutí pražské tramvajové dopravy a informaci dá DPP 3 dny předem... Jezdím 9 a 3. Absolutně netuším jak bez funkční Národky budu řešit přestup. Patrně přes B, Nám. republiky - Karlovo nám. Počítám, že mě DPP donutil opět k autu. Jistota.

  Ta uzavírka je kvůli Lazarské. V době, kdy se otevře Národní, má být bezbariérová Lazarská, resp. Národní. Až na to, že vozíčkáři z centra mají smůlu a mohou teď 2 měsíce sedět doma. A ví to 3 dny předem, a to jestli...

  A ty přestupy... To je rada napřesdržku. ;-D To je jasné, jinak se v Praze jezdit nedá. Každou chvíli je někde výtah mimo provoz. Až na to, že vozík běžně zapadá do mezery mezi vagónem a nástupištěm. Takže každý další nástup-výstup je pěkné riziko. A navíc, je to také dost velká ztráta času.

  Pořád mám pocit, "demonstrovali jste za Lazarskou? Tak si to vychutnejte." Váš DPP. :-P

0/0
24.4.2014 6:10

R59o39b52e43r85t 72H76o43m15o39l30k23a 2920422462391

Ve většině věcí souhlasím, ale to info jsem někde na webu dpp četl už před nějakou dobou. Ale možná to bylo jen v nějakém článku, nevím přesně. Mám to štěstí, že se většinou pohybuju na kole, takže mě nějaká výluka moc nerozhodí. Bezbariérovou Lazarskou si skutečně lidé vyprotestovali a DPP jim vyhověl, vzhledem ke zprovoznění výtahu. Na tom nevidím nic špatného. To, že se zároveň opraví trať, která je v dezolátním stavu taky není nic špatného - v létě se kolem zastávky Václavské náměstí flikuje snad každý týden. Výtah také občas potřebuje údržbu a opravy. Myslím si, že by samozřejmě jeho oprava nemusela trvat dva měsíce (za tu dobu je normálně možné starý výtah kompletně zbourat a vybudovat nový, což se tady evidentně neděje), ale možnost bezbariérové dopravy zůstala zachována - a to považuju za hlavní. Kdyby ten výtah byl jen jeden, tak je to potom větší průšvih. Btw. Na Vyšehradě je to setrvalý stav, tam žádný výtah není... Mnohem víc mě vytáčí, že jakákoliv úprava kdekoliv v Praze má vliv na tramvaj 14/24, která je pro mě (když už někam jedu MHD) stěžejní - bydlím v Holešovicích. Kope se u Výstaviště, tramvaj k nám nejezdí. Kope se na Jindřišské, tramvaj k nám zase nejezdí...

0/0
24.4.2014 11:42
Foto

M85a87r66t66i23n 79Š41u56b54r88t 1235581434485

Ono by se normálně s touto výlukou počkalo do otevření Národní, protože ta by pomohla, když tam tramvaje nepojedou. Bohužel v létě se bude etapovitě opravovat trať na Karlově náměstí, takže Lazarská musela být předsunuta, aby pak fungovala dobře spolu s tou otevřenou Národkou v tomto období.

0/0
23.4.2014 20:47

K33a32r67e87l 55D90r71d47a 6514542617

První volby jsou 23. května. Zrušení MHD v centru Prahy zavání pořádnou manipulací výsledků voleb. Mohl by to být tah ODS proti TOP 09. Na Praze 11 finišuje otevření "bazénu ODS". Počítám, že Prahou letos zacvičí řádná vlna demagogie. ;-D

  Skutečně jde jen o technické důvody?

0/0
24.4.2014 6:21
Foto

M90a26r43t37i15n 83Š58u28b28r65t 1305401914215

Ano, v tomto případě ano. Prostě se to tak sešlo a ani současní politici z toho nejsou nadšení, protože to ideálně nevypadá.

0/0
25.4.2014 8:11

B78r96o95n88i96s59l27a98v 65M15e97r54t15l86í55k 1662481451212

Pane Šubrte, i když si cením Vaši práce i znalostí o Mhd Praha, tak s Vámi dnes nemohu souhlasit: Václavák už nikdy nebude to co býval. Pokud se magistrála nezahloubí, moc peněz které by se daly využít lépe (okruh pod Suchdolem a kolem Běchovic), není možno propojit tram. Vynohrady s V.n. A i když na V. nejezdí tolik lidí, stejně je přecpaný. Já se mu tedy vyhýbám.

+1/−2
22.4.2014 23:50

B14r31o63n97i29s48l14a63v 40M25e82r12t91l75í76k 1762931751572

Ale od Máje přez Můstek do Vodičkovy a Jindřišské by se tramwaje vrátit mohly... Možná i na Příkopy.

+2/−1
22.4.2014 23:58

V54á94c43l91a59v 37D38a59v78i71d 5715609274835

Tramvaje pojedou obráceně, od tramvajové zastávky Muzeum (křižovatka Škrétova x Vinohradská) přes Sherwood k Hlavnímu nádraží. Magistrála se přesune dolů do Legerovy a větvite se bude až za Muzeem.

0/0
15.5.2014 23:45

V28á86c88l24a98v 75D49a92v94i85d 5825819124165

Tedy ne do Legerovy, naopak do Mezibranské.

0/0
15.5.2014 23:47

J78i37ř19í 61R90y89s 3904257696394

Praha má moc peněz,tak si vymýšlejí hlouposti a peníze vyhazují oknem.

0/−2
22.4.2014 23:40

L13u69c89i88a34n 91P67a64p65a28z72i87a86n 5614937981175

Méně slov a více činů.

0/0
22.4.2014 23:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.