Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaje dva měsíce neprojedou centrem Prahy, auto raději nezkoušejte

Pražanům a turistům se od soboty podstatně změní cestování městskou dopravou přes centrum metropole. Kvůli opravě trati bude v úseku Lazarská - Jindřišská zcela vyloučen tramvajový provoz. Problémy mohou mít i automobily. Opravy skončí 28. června.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K75a12r79e15l 39D59r29d92a 6304982267

Šikana a naschvály bolševiků z DPP vůči Pražanům a cestujícím v krystalicky čisté formě.

  Aspoň, že je v tom jasno. Martin Veverka tady označí za "nadávače" lidi, kteří si ťukají na čelo, když rozesmátí zástupci DPP a Magistrátu za přítomnosti primátora Svobody a náměstka Březiny otevřou drahý nesmyslný výtah u bariérové zastávky tramvaje a přitom již vědí, že ho obratem zase na 2 roky zavřou. K tomu Veverka poradí vozíčkářům ať si nyní obují boty a chodí pěšky... a dostane 27 souhlasných hlasů, a jak tak koukám, i od lidí z DPP. Tolik hulvátství! Bomba! :-P

  Trapně došlo na má slova. Takže jde v prvé řadě o naschvály nevychovanců a technokratů z DPP, pak snad o nějaké služby (především pro majitele a developera Quadria a Cigler Marani Architects). Jaká radost šikanovat ostatní lidi! Fandové tramvají navíc jásají. Mají právě pádný důkaz, že je třeba do centra dostat ještě více tramvajových tratí...

  Včera jsem na to kápl. Auto, chůze, individuální doprava = svoboda, demokracie, samostatnost, soběstačnost, prosperita. Tramvaj a MHD = šikana, totalita, komunismus, sociální doprava, nevychovanost, úpadek. Slovy Veverky, obujme boty a vezměme klíčky od auta  a radujme se, konečně máme šanci zažít Prahu bez tramvají. Ještě bych zavřel Karlák (nač ty trapné ohledy?), a pokud by se ukázalo, že tramvaje nejsou v centru vůbec třeba, tak bych koleje do centra Prahy vůbec nevracel. Ať se pražská bolševická tramvajová lobby zalkne vzteky. ;-D

http://tinyurl.com/l778hzk

0/−3
25.4.2014 6:50
Foto

M77a91r29t75i29n 92Š78u12b54r65t 1145931804435

Stavba Copa Centra, jak se tehdy jmenovalo, se odsouvala roky. naopak současně byla snaha dokončit rychle ten výtah. Bohužel se to sešlo tak, že urychlení výstavby výtahu vyšlo tak blbě, že najednou bylo stavební povolení na ten barák. Zvažovalo se, zda výtah tedy neotevřít, ale různé občanské asociace tehdy vítaly, že bude alespoň dočasně otevřen. Proto se s vědomím, že to není zrovna šťastné, na krátko otevřel.

Současně se již 4 roky prověřovaly možnosti, jak opravit Lazarskou ulici, bylo tam spousta připomínek od MČ, občanů, policie, památkářů a projekt se stále přepracovával. Mezi tím už tam byla jedna havárie trati a havarijní oprava a na rekonstrukci a povolení DP stále marně čekal. Letos se dočkal a už to musí udělat. Současně má ale povolení na reko Karláku, takže musel Lazarskou před tuto rekonstrukci předsunout, aby měl Lazarskou volnou pro objízdné trasy při Karláku.

Taky nejsem nadšený ze stavby Quadria, nebo jak se to teď jmenuje, rád bych tam viděl park, ale to se skutečně rozhodlo někde výše. Techničtí pracovníci DP holt musí svou činnost přizpůsobovat vnějším vlivům. Svět není jen jeden velký komplot, jak ho vidíte vy.

+1/0
25.4.2014 12:42

K60a92r72e38l 29D28r41d47a 6774562447

Díky za reakci, ale konspirační teorie kolem pražské MHD mají stále svoji platnost. (Po kauzách jízdenky, OC, puč na pražském Magistrátě, kde Svobodu nahradil pučista Hudeček...) Sám uvádíte "o parku se rozhodlo výše" - přitom dnes stojí na Národní bytový dům místo parku pro pár ruských milionářů. Neskutečné. A obávám se, že právě i díky tomu bude tramvajová zastávka Národní stísněna jako zastávka Václavské náměstí. Uvidíme, ale podle mě se jedná v Praze otevřeně proti zájmu Pražanů.

  Vytočilo mě skryté hulvátství pana Veverky a nekonečného houfu jeho přitakávačů. Na což mám jako "kaštan" z pražské MHD alergii. Vnímám aroganci a hulvátství, jako časté chování zaměstnanců DPP. Což je druhá stránka věci. Arogance moci korunovaná arogancí pražských Pepíků od dopravy. Podle mě, silné brzdy, rozkvětu veřejného prostoru a života v Praze.

  Ostatně, poslední volby, kdy se Praha ostře rozdělila na klerofašisty s Karlem a na bolševiky se Zemanem věstí těžkou pražskou schizofrenii. A to ovlivňuje v Praze vše. Praha je místo plurality vyhrocena k sebezničení.

  Držím se vlastně příkladu z Vídně - viz dokument o bezbariérové MHD Praha - Vídeň. Tam vídeňský radní (učitel, sociolog) uvádí jak je důležité budovat veřejný prostor (široké chodníky) pro všechny lidi, pro chodce, pro jejich setkávání a relaxaci. Že to prospívá jak lepšímu životu ve městě, tak demokracii.

  Po zkušenostech s pěší zónou v Praze mu dávám za pravdu. A hrozím se nápadů třeba na návrat tramvají do pěší zóny. Příliš silně mi z toho kouká omezování veřejného prostoru ku prospěchu arogance moci. Samozřejmě, lze přinést plno opačných a platných věcných argumentů "o zájmu cestujících". Jako technokrat z DPP hledající dobré technické řešení nakonec Vy osobně budete původcem špatných a zhoubných řešení tvořených s těmi nejlepšími úmysly. ;-)

0/0
26.4.2014 8:42

K98a44r50e50l 98D37r47d73a 6784472667

Výtah v Lazarské nepovažuji za příliš šťastné řešení. Protože zde není jiný výstup ze stanice metra, vychovává všechny cestující k využívání bezbariérových řešení. Výtahy stojí před pedagogickou fakultou. Takže tisíce budoucích učitelů a miliony jejich žáků berou právě za své, že bezbariérová řešení jsou zde pro všechny. A je to normální.

  Což o to, ale dík slabé bezbariérovosti a mizerné údržbě v Česku, mám s tím stále problém. Nejsme přehnaně bohatou a sociální zemí. Poruchu výtahu v metru zdravý člověk ani neřeší. Nijak ho neomezuje. Ti co ho nezbytně potřebují, ale mají smůlu. Nedostanou se včas do práce, do školy, tam kam potřebují. Opravy jsou zdlouhavé, často neúčelné. Při výpadku metra naskakuje náhradní doprava, ale výtah se nechá týdny s cedulí "mimo provoz". Což Lazarská již zažila a promarnění záruky je průšvih, který by měl odškodnit především stavitel Quadria - resp. bylo by přiměřené, aby on osobně řešil bezbarierový výstup směrem k Národní. Třeba náhradou za ten park. Takto Pražané zaplatili řešení za něj a peníze chybí v MHD jinde. 

  Osobně nerad vidím mladé lidi, když "zneužívají" taková zařízení. Ale co s tím? Vychovávat, zakazovat, omezovat, tolerovat, neřešit? Shodou okolností, plošina pro vozíčkáře na pedagogické fakultě byla uzamčena, protože na ní vyváželi závozníci CocaColy. Být to výtah, řešil by to někdo? 

  Patrně základní problém českých technokratů. Peníze. Upřednostňuje se výstavba potřebných zařízení a zanedbává se jejich provozuschopnost, což generuje animozity mezi uživateli. Aneb příklad, jak nedotažená technická řešení poškozují veřejný prostor v Praze. ;-D

0/0
26.4.2014 9:34

M42a44r67t93i68n 91V42e66v71e18r98k71a 8782658554

Omlouvám se, pane Drdo, že jsem Vám hnul žlučí. To opravdu nebylo mým cílem a vůbec jsem netušil, že moje slova můžou někoho takhle pobouřit. Bohužel nevím, kde jsem v článku napsal, ať vozíčkáři chodí pěšky. Děkuji moc Martinovi Šubrtovi, který zde uvádí věci na pravou míru, přináší spoustu zajímavých komentářů a informací, které většinou vysvětlují situaci nejlépe.

  Ještě jste překroutil tu moji myšlenku o obutí pohodlných bot. Nikde se tam nepsalo, ať si vezmete zároveň klíčky od auta. Já jako rodilý Pražák do centra a vlastně prakticky všude po městě jezdím zásadně mdh a po centru chodím pěšky, proto jsem to navrhl i těm několika stovkám lidí, kteří tvoří obrat na tramvajových zastávkách Václavské náměstí a Vodičkova. Zbylé zastávky jsou jen kousek od nově zřízených dočasných zastávek.

  Stejně moc nechápu, že v mém pozitivním příspěvku vidíte hulvátství a aroganci. Můj příspěvek neoslavuje Prahu bez tramvají, jen jsem ochoten tolerovat nutnou výluku v centrální části Prahy.

  Trochu Vás, pane Drdo, lituji. Dle Vašich příspěvků jste zapšklý člověk, otrávený (zřejmě) svým životem, neschopný si v dnešním špatném světě nalézt nějaká pozitiva, která by Vám zlepšovala náladu.

0/0
26.4.2014 11:52

K63a11r79e83l 39D23r72d40a 6294582387

I já se Vám omlouvám, nečekal jsem Vaši reakci. Beru Váš původní příspěvek zcela obecně, trocha nadávek na rejpaly a šup máte 28 fandů. Což beru jako jeden z důkazů hulvátství v pražské MHD. Nejde o Vás osobně.

  Sleduji bezbariérová řešení v Praze. Jen samá netečnost, klamání a povýšenost. Sleduji nové výtahy a pak uzavírku Národní. Nemám moc informací z druhé strany (DPP), pravda, ale Lazarská se dle mého řeší na nátlak veřejnosti. A když se tady roky omílá Lazarská, neustále se za ní demonstruje, tak pak sklidí veřejný potlesk na zdejším fóru, když mnoho ochotných aktivistů někdo označí za "nadávače" a "remcali". To je podle mě velké hulvátství. Cituji Vás: 

  "Ještě doufám, že mezi nadávači na uzavírku nejsou ti, kteří si stěžovali, že na Lazarský je sice výtah, ale nejsou tam ostrůvky. Teď, když jim je konečně stavěj, tak budou zas remcat, že nepojedou tramvaje. Lidi, obujte pohodlnou obuv a trochu se provětrejte :-)" +28

  Tak jsem Vám takového "nadávače" stvořil, protože je v Praze stále na co nadávat. Klíčky od auta jsou mojí básnickou licencí. Protože se centrem pohybuji autem, pěšky a MHD. A věřím, že lze MHD a především tramvaje v civilizovaném světě nahradit či doplnit auty. (Viz Londýn.) Takže Vám děkuji za námět a inspiraci. ;-)

  Martin Šubrt si dělá kariéru na návratu tramvají na Václavské náměstí. Tuším, že to bylo téma i jeho diplomky. Pěkné podklady má na tramvajak.cz. Je v oboru, jeho informovanost a ochota informovat je skvělá. Hodně to pomáhá k řešení. A co je důležité, nehýří arogancí jako mnozí lidé z DPP, kteří sem chodí. Ale souhlasit s jeho plány na další rozvoj tramvajové dopravy v Praze nemohu. Stále vidím jen technické řešení bez smyslu a obsahu. ;-)

0/0
27.4.2014 9:32

F61i55l38i65p 29K12r94e92u60z37i70g34e59r 3499148208831

Nechápu odpor Prahy na zastávky "vídeňského" typu, když všude dobře fungují. Akorát by to chtělo trochu osvěty pro řidiče a hlavně pro cestující veřejnost, která si plete prostor zastávky za korzo ... a pak by to určitě fungovalo.

0/0
24.4.2014 17:14
Foto

M35a10r71t70i83n 52Š72u46b93r94t 1175521684135

U Průhonu a Dělnická do centra budou vídeňské, ledy se pomaličku prolamují. A Lazarská ani na vídeň vhodná nebyla, tam mohly auta klidně po kolejích, je do těch bočních ulic mohl zlomek aut jezdit vydlážděným prosotrem uprostřed zastávky. Tak, jak je to dlážděno třeba na Palmovce, nebo u Anděla. Pomohlo by to mít zastávky nepřerušované těmi vjezdy do bočních ulic a v noci lepšému přestupování mezi nočními linkami.

0/0
24.4.2014 17:24

K47a45r39e40l 86D38r15d88a 6954762847

Sousední Vodičkova je příkladem nejhůře řešené zastávky vídeňského typu ve Střední Evropě. Odpor k takovému řešení je pochopitelný. 

  Jako chodec absolutně netuším, že nejsem na chodníku, ale ve vozovce. Jako cestující nemám ponětí, že je zde zastávka vídeňského typu a mám se chovat jinak. Jako řidič mám stále představu, že je sem zákaz vjezdu, který zde dříve býval. Auta "na chodníku" ve Vodičkově, v samém centru Prahy, považuji za příznak českého Kocourkova. Přitom jde o nebezpečný stav, který bude klasicky řešen až při prvních přejetých chodcích. 

  Navrhoval bych lepší značení zastávky Vodičkova, větší informovanost. Ne stávající netečnost a pocit, že se to lidé časem naučí. A především, Vodičkova si zaslouží rozšířit chodníky. Především ten na straně u kolejí tramvaje. Dík tramvajové dopravě je Vodičkova zničenou ulicí, kde si chodci navzájem překáží a k tomu je ohrožují tramvaje. Především zastávka Václavské náměstí je otřes. Panoptikum pražské nevychovanosti. (Přesně takto odpudivé bývaly zastávky na Můstku, když zde vedly tramvaje.)

  Tak mě napadá, 2 měsíce výluka, šikana celé Prahy, ale nikoho z DPP a Magistrátu určitě nenapadlo při této příležitosti napravit závadný stav řešení tramvajové dopravy v ulici Vodičkova, že? Resp. je to nové řešení, "nedávno" postavené. Tak je dle představ "odborníků" určitě perfektní... ;-)

+2/0
25.4.2014 7:19
Foto

M15a28r92t75i29n 44Š35u12b88r14t 1295861674775

Ano, tato zastávka vídeňského typu bude zrušena, protože byla vybudována na počátku devadesátých let v době, kdy to nikdo neuměl, a velmi nešťastně. Zejména s ohledem na podobu povrchů, který ovlivňovali tehdy ještě více památkáři. Při nynější rekonstrukci bude rozšířena osová vzdálenost kolejí a auta budou jezdit jen po kolejích a prostor zastávky bude pouze pro chodce.

Ten stav je tam 20 let a ještě nikoho auto nepřejelo, přesto se při první možnosti jej napravit, takto činí, takže o netečnosti bych rovněž nemluvil. Takže napadlo a řeší se. Dokonce je na stole i větší úprava tohoto prostoru s ohledem na chodce snad na příští rok.

+2/0
25.4.2014 12:46

K12a64r29e34l 17D86r50d90a 6334332887

Aha, napadlo. Dobrá zpráva. Díky za reakci.

  (20 let přes zastávku auta nejezdí. Vím, že jsem zastávku jeden čas objížděl díky zákazu vjezdu.)

  Akorát, že uvažuji širší chodník na straně tramvaje podél celé Vodičkovi ulice. V tom mám smůlu. Nové koleje špatný stav opět zakonzervují na dlouhé roky. Chodník na zastávce Václavské náměstí je díky čekajícím cestujícím celý den neprůchozí. Pokud na úzkém chodníku přistanou popelnice, odpadkové koše nebo zásobování, je průchod mezi zastávkami Václavské náměstí a Vodičkova po pravém chodníku obtížný. Koleje by měly být mezi Václavským náměstím a ulicí Palackého vedeny středem ulice Vodičkova. Mys pro čekající cestující by měl být po obou stranách zastávky Václavské náměstí obdobný. Umožnilo by to pak i širší chodník po pravé straně.

  Osová vzdálenost kolejí bude třeba rozšíří i zde (mezi Palackého a Václavákem)? Tedy tramvaje získají víc prostoru, aniž by chodci z toho něco měli?

  Ve Vodičkově jsou vcelku kvalitní obchody a stávající stav podle mě podnikání v této lokalitě silně poškozuje. Do příjemného městského "bulváru" má Vodičkova stále dost daleko.

0/−2
26.4.2014 7:34

R29a19d26e80k 77D46o13l93e84ž78a33l 2799693740590

Ta 24 bude tedy mimořádně srandovní linka. Ona tedy pojede okolo Staroměstské jako 17, pak zahne na Štefánikův most a pojede okolo Bílé labutě, pak opět zahne zpátky na Vltavskou, objede okolo tržnice celé Holešovice, aby mohla skončit na Výstavišti.

0/0
24.4.2014 16:49

E81v50a 79D97r28o58z70d61o83v73á 7859637885895

Takže nepojedu v rámci centra 45 minut do práce, ale o pár desítek minut déle. Chápu, že je potřeba trať opravit, ale je potřeba zajistit optimální náhradní dopravu. Navržená linka 29 je úplně k ničemu. :-/

+2/−1
24.4.2014 15:40

J44a23n 93Z69e86l98e35n18k30a 2206676258915

Náhradní doprava existuje - jednoduše vlezte do metra B ;-)

+1/−1
24.4.2014 15:50

E82v97a 78D83r58o59z56d15o98v21á 7349147395575

Jejda, že mě to nenapadlo! Sice mi to bude k ničemu, ale dám na vaši radu. ;-D

+1/−1
24.4.2014 15:54

M56a41r17t91i81n 24W14a49l65l39n20e82r 6745340724290

Odkud kam?

0/0
24.4.2014 16:39
Foto

M68a40r12t65i87n 63Š15u89b37r14t 1425831444115

Linka 29 je od Kobylis po Dlážděnou jako dnešní linka 3 a od Dlážděné na Spojovací jako linka 9. Nemyslím si, že v těchto úsecích jsou jinky k ničemu. Kousek výše je kritizována linka 24, co jediná úsek objíždí. Kdyby tak činila linka 9 z Újezda přes Malostranskou a Náměstí Republiky, tak by zase od Smíchova nedovezla lidi na Národní třídu, čímž by byla k ničemu o fous více ;-).

+1/0
24.4.2014 17:03

J68a64n 56D50l77o76u23h28ý 7844119860429

Teda 45minut MHD je do prace bych fakt nechtel.. To je 90minut kazdy den v MHD.;-D

0/0
24.4.2014 23:41

R42o48b72e74r83t 31Š41i79m51e93č12e72k 6695911358268

mě dost dráždí, jak v Česku všechno trvá... byl jsem ve Skotsku a tam během 5! dnů postavili kruhák, aniž by výrazně omezili dopravu.. výměna svršku v tomto úseky přeci musí být otázka maximálně 2 týdnů a nikoliv měsíců...

+8/−2
24.4.2014 15:07

R63o76m80a29n 14P63o69l55á35č33e56k 1950156500545

Trochu doufám, že to bude sladěné s dalšími sítěmi jako plyn, voda atd. Potom jsou 2 měsíce ok. Jestli se to nemělo zavřít od 1.7. kdy bude v provozu aspon Národní třída s výtahem je věc druhá

+4/0
24.4.2014 15:10

E11v77a 54D30r66o26z61d30o21v52á 7649597745615

Mám takové tušení, že trať + sítě se za 2 měsíce stihnout nedá. S přihlédnutím k havarijnímu stavu sítí v této lokalitě a odstávkou okolních objektů.

0/0
24.4.2014 15:49
Foto

M82a80r84t50i95n 63Š18u29b67r38t 1785781274485

To se bohužel zavřít od 1.7. nemohlo, protože na léto se plánuje etapovitá rekonstrukce tratí na Karlově náměstí, která mívá ještě větší dopad na provoz tramvají ve městě, a během těchto rekonstrukcí musí být už Lazarská opravena. Jindy, nebýt Karlák na řadě s nutnou opravou, by se samozřejmě na otevření Národní třídy počkalo.

0/0
24.4.2014 17:07
Foto

M59a74r45t74i11n 48Š10u93b24r70t 1685101124565

Toto ale není jen výměna svršku. Ano, dříve se v takovém místě jen vyndaly panely a položily nové, tentokrát se to vykope až na spodek a zakládá se úplně jiné podloží té trati, s nutností snížit vibrace, koleje na pražcích, v betonu, podložené antivibračními rohožemi a navrch zaasfaltované. Jelikož je akce tuším v režii DPP a ne externí firmy, docela bych se vsadil, že bude dokončena o 14 dní dříve, jako třeba loni reko v ulici V Olšinách.

+2/0
24.4.2014 17:06

L69u76k49á14š 94Š92l52e52h70o54f18e86r 1463819205269

Ano, srovnávat stavbu kruhového objezdu s renovací stovek metrů železniční tratě, to chce velkou představivost ;-D

+2/0
24.4.2014 17:08
Foto

A51n86n98a 22V69e45s17e89l57á 2350618876

Otrava...

0/0
24.4.2014 14:47

R66a24d80i95m 61J60a58n90o88t74a 5834341952170

Ano, ale porad lepsi, nez oStrava ;-)

+4/−2
24.4.2014 15:17

P14e89t65r 24V12e27s83e96l29ý 2819118883866

DebiIe

0/0
24.4.2014 19:13

J33a68n 59Z55e68l40e63n85k55a 2736226348845

Mimochodem, zase se ukazuje, jak je potřebné obnovit tramvaje podélně přes Václavák. A taky trasu Národní - 28.října - Příkopy - Náměstí Republiky. Vždyť tam toho nemusí jezdit moc, stačila by jedna, dvě běžné linky. Ale byly by objízdné tramvajové trasy v centru pro případ takovýchto výluk.

+4/−18
24.4.2014 14:33

J32a29n 37M76a13z74ů26r62e41k 2278334438325

takže kvůli tomu, že jednou za 10 let se dělá rekontrukce budeme platit zbytečné tratě? Podélě přes Václavák jezdí metro, tramvaj zbytečnost, hlavně od koně k můstku je procházka na 10 minut, což je ok. Stejné je to s Příkopy...tam tramvaj je taky o ničem.

+12/−3
24.4.2014 14:55

J43a14n 68Z93e98l94e71n73k34a 2316386288245

Ono by se to "uživilo" i při jiných výlukách a opravách, ale i nehodách, objížďkách, hlavně pokud se něco stane např. v Ječné ulici (nejvytíženější tramvajová trať v Praze), tak je to citelný problém, že ty tratě chybějí.

Kromě toho pro místní obsluhu centra je tramvaj vhodnější, nemusíte fárat 30-40 m pod zem a zase vyjíždět nahoru kvůli jedné či dvěma stanicím.

+3/−2
24.4.2014 15:54

R92o42b30e57r25t 53Š88i26m93e63č69e51k 6775351728338

no určitě... na pěší zónu dát vlak, to je nápad...

+10/−3
24.4.2014 14:55

R91o51m35a21n 45P96o58l27á61č73e26k 1620216970975

Zkuste se projít např. po Seville tam to funguje hodně dobře ;-)

+2/0
24.4.2014 15:12

J97a57n 88Z80e82l41e82n11k79a 2546166488495

Ale to je pořád "pěší zóna", tenhle mýtus už tady koukám máme hezky dlouho... Ve Štrasburku i v Brně po pěší zóně tramvaje jezdí a nevadí to. Bohužel, tady se pořád najdou blbci, kteří by nejraději na pěších zónách nechtěli vidět nejen tramvaje, ale ani zásobování a ani cyklisty. Nechápu, proč.

+1/−3
24.4.2014 15:56

J97i52ř31í 68M98a49r42v78a13n 1178777954834

Tleskam. Jakozto obyvatel ulice Vodickova se muzu jit rovnou obesit. Diky.

+6/−3
24.4.2014 14:25

R13o95b50e36r36t 15Š95i65m71e93č88e54k 6895901188508

jak to? protože vám nebudou hučet po okny tramvaje?

+13/−3
24.4.2014 14:27

M54a66r39t57i18n 28W18a52l56l62n70e65r 6285930504210

;-DR^

+2/0
24.4.2014 14:29

M84i98c38h86a59l 53P28r11i51b83y36l 9585415247195

Asi nemá nohy, aby kousek popošel

+6/0
24.4.2014 14:29

J57i33ř38í 58M49a47r47v74a84n 1868977784724

Tramvaje? Tramvaj zaparkovat nepotrebuji. A jestli myslite, ze tramvaj je hlucna, zkuste si poslechnout sbijecky. ;)

+10/−1
24.4.2014 14:34

R43o40b46e76r52t 77Š68i89m62e30č89e11k 6485381158348

joo, takhle... no ale dělníci to nejpozději v 18:00 zabalí, možná ještě ani nebudete z práce doma.. a pak máte klid.. no auto holt budete muset dát asi do vedlejší ulice, jestli parkujete ve dvoře... no tak jako tak to bude hardcore, ale vy to dáte! :)

+3/0
24.4.2014 14:55

E90v59a 20D42r53o22z41d89o45v10á 7729477335525

Zažil jste někdy opravu tramvajové dráhy v Praze? Jede se od šesti do desíti (večer), včetně víkendů.

+1/0
24.4.2014 15:43

J10a61n 73Z54e66l21e46n59k15a 2636546288945

A je to tak v pořádku, protože jinak by ta výluka netrvala dva měsíce, ale rovnou tři (a více). Všichni to chcete co nejkratší, abyste měli co nejdřív kde parkovat a abyste jako podnikatelé nepřicházeli o tržby ve vašich obchodech, tak to holt musíte vydržet, že se bude dělat od 6 ráno do 10 večer ve dvou šichtách a možná i v sobotu a neděli. Jináč to nejde...;-);-D

+1/0
24.4.2014 16:02

J12a47n 56Z11e18l41e50n92k36a 2866466288305

Ale no tak... Když tam bydlíte, tak to určitě víte, v jakém je trať stavu, zejména oblouky Vodičkova - Lazarská a taky panely na Václaváku, tam je to opravdu "žůžo".

Někdy se to prostě udělat musí.

+2/−1
24.4.2014 14:30

J97a56n 40P52r14o31c66h20a30z38k36a 1927705939867

Tak se odstěhujte, nikdo vás přece nenutí bydlet ve středu Prahy.

+1/−7
24.4.2014 14:36

T41o54m56á86š 35P27o38d52h87r98a63d15s81k59ý 5726741374366

Tak pravil vidlak z moravy.

+5/−4
24.4.2014 14:51

J46a22n 89P28r62o59c33h61a84z80k18a 1307175479477

Jsem rodilý Pražan, stejně, jako byl můj táta i děda.Jako kluk jsem vyrůstal v 50.-tých letech v Nových Vysočanech v činžáku, kde jsme přímo pod okny měli vě stěně držáky s dráty elektrického napětí pro trolejbusy. Při každém projetí trolejbusu se nám rozkýval lustr a rozdrčely skleničky. Ale bydleli jsme v Praze, kde měli rodiče zaměstnání a tak jsme to trpěli. Spousta lidí se v Praze stěhovala do okolí "zlatého trojúhelníku" s hrdostí, že bydlí ve středu Prahy. Teď si stěžují na hluk, na turisty, zásobování atd. Tak jsem si dovolil napsat svůj názor na dnešní obyvatele vnitřní Prahy. Proto nemusím být "vidlák" z MMoravy. Navíc nevidím jediný důvod, proč nazýváte Moravany "vidlákovci".

0/−1
24.4.2014 20:12

M63i61c81h39a58l 92P12a69v13l51á52t 9503253834609

Ale jiste, centrum je treba "ozivit" za jakoukoli cenu.

0/0
24.4.2014 15:35

J57a63n 97M66a34z80ů95r22e91k 2968624738425

Ok, asi je to potřeba, nicméně proč uzavírku takto vytížené trati neudělají v létě, když je půlka prahy pryč?

+7/0
24.4.2014 14:21

P57a43v67e90l 26P67o28n96c89a44r 1783424432527

Na leto se chystaji vetsi manevry.

0/0
24.4.2014 14:26

M85a75r19t18i18n 76V33e33v54e31r50k23a 8652668484

Protože na léto jsou naplánované jiné uzavírky, musí se to prostě dělat postupně.

0/0
24.4.2014 14:26
Foto

M88a42r94t29i69n 22Š68u83b61r34t 1565651624665

Protože v létě se budou rekonstruovat tratě na ještě zatíženějším Karlově náměstí.

0/0
24.4.2014 17:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.