Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské tramvaje se zbavují látkových sedaček, cestující vybrali plast

Pražský dopravní podnik odstartoval výměnu sedaček v tramvajích městské dopravy. Látkové nahradí zcela nové plastové. Těmi bude v průběhu příštích šesti let vybaveno asi 350 vozů. Při výběru nového typu se dopravce nechal inspirovat také výsledky podzimní ankety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K20a63r88e12l 68D87r78d35a 6384942497

Shodou okolností, projel jsem se právě autobusem se sedačkami vzor č. 1. Nějaký koumes v DPP navíc vymyslel "lepší upevnění opěráku", takže opěradlo je oproti fotkám z ankety uchyceno navíc 4 viditelnými nýty, asi takovými jaké mívala stará školní židlička na sedáku. Až se jízdou vyklepou, budou ohrožovat záda cestujících.

  Zrovna v 15T jsem si říkal, že pružení opěradla vylepšuje ergonomii jinak dosti nešikovné a nedomyšlené dřevěné sedačky. Kovový rám a nýty jdou přesně opačnou cestou.

  Pokud jde o vzhled, č. 1, trubky, dřevo, koženka... = nevzhledná patlanina. Kočkopes v akci. Ten autobus působil dojmem školní třídy z 80. let minulého století, které někdo omylem přidělal kolečka a vyjel s ní na silnici. Nevzhledné, podivné, ničení vkusu cestujících... :-/

  A zase tady bude nějaký prolhanec z DPP ve stylu pana Krejčíka rozšafně vykládat, že oni nic, oni muzikanti, že takto si to přece zvolili cestující. Tak jen pro upřesnění. V anketě DPP, kde hlasovalo téměř 12 tis. lidí, se č. 1 téměř neumístilo. V anketě iDNES, kde hlasovalo 1400 lidí, č. 1 vyhrálo se 465 hlasy. Přesto DPP nakupuje autobusy s č. 1 i když 3000 lidí v jeho vlastní anketě volilo č. 8. Prostě se č. 1 někomu z DPP líbí. Nebo spíš, č. 1 bylo DPP objednáno dávno před tím, něž kdy anketa DPP vůbec spatřila světlo světa.  Inu jalový populismus DPP v akci. 

  Což o to, ale když má DPP na Patrika Kotase, on je vážně pro české projektanty a profesionály takový problém vybrat funkční, vkusné, bezpečné a elegantní sedáky pro pražskou MHD a je třeba dělat humbuk s nějakými laickými anketami? Stejně většina lidí hlasuje na základě zkušeností s asociály, bezdomovci a špatnou údržbou v MHD. Což výsledek ankety zkresluje a zavání snahou, že pomocí ankety přivedeme DPP do 21. století a vyřešíme problémy, s kterými sedáky nemají vůbec nic společného. Řekl bych, marná snaha.

0/0
29.4.2014 5:52

K84a86r67e54l 29D64r47d60a 6454692347

Marně hledám fotky č. 1 v autobusech. Tady je alespoň  č. 3 v Brně. Dojemně vzpomínám na zemědělskou brigádu, kdy nás JZD vozilo na pole v autobusovém přívěsu z 50. let. My všichni v montérkách, bláto až za ušima, zima a mráz... Vzor české MHD v 21. století. ;-D

http://goo.gl/zrwgEw

0/0
29.4.2014 6:33

J16i26ř59í 10K42r57e17j17č39í69k 2937688844566

Vy jste prostě natolik omezenej, že byste měl jít dělat do politiky. Tolik směsi hlouposti a arogance se jen tak nevidí... ;-D

0/0
1.5.2014 21:06

A90l48e76x83a69n48d22r 70Š61í93r 5601320283

Podle fotky vypadá jako nejvhodnější ta č. 1 - s ergonomickým prohnutím jako podporou pro záda v oblasti bederní páteře.

0/0
27.4.2014 10:00

K43a72r21e18l 42D71r84d57a 6724522677

Výsledky anket jsou ve starších článcích. Na iDNES to vyhrála č. 1, za ní č. 4 a č. 2. DPP uvádí, že v jeho anketě to vyhrála č. 5 pro tramvaje a č. 8 v kožence pro autobusy. Místo č. 1 bodovala spíš celodřevěná č. 2. Anketa DPP je dosti zmatečná. Nejdříve se hodnotí všechny sedačky, pak se dělí na tramvaje a autobusy. Například Fainsa své sedačky uvažuje jen pro metro a tramvaje a lidé je dávali v anketě i do autobusů. Kocourkov DPP. Navíc vzorek sedaček byl silně omezen - 3 plastové Fainsy pro tramvaje a 2 shodné sedačky pro autobusy. Jinak je zde zjevná lež z DPP, protože 23% měla č. 5 a ne č. 4. Takže DPP nakonec volil č. 4 hlavně podle sebe nebo podle okrajové ankety iDNES.

  Napadá mě. Mám problém se dostat kamkoliv v MHD s koleny. Ostatně, nejsem sám. Překážení nohou a kolen je v pražské MHD koloritem. Sezení v metru na samostatném sedáku na trojce je ostudou Prahy. Otřes jsou lavice ve 14T. Podobné je to v tramvajích a autobusech. Takže, čím ergonomičtější sedačky, tím méně prostoru zůstává na kolena, pokud se rozestupy sedaček neupraví. Jedním z testů ankety mělo být testování prostoru, kam cestující skládají nohy. Zda se do dnešního prostoru pro liliputány průměrný Pražan vůbec vejde. ;-)

  Objev roku na cenu Patrika Kotase. Ono nestačí tenký laminát v T3 nahradit plastovým sedákem. ;-D

0/0
27.4.2014 17:34

J54i31ř28í 30K65r78e90j28č82í97k 2387258704756

Anketa DPP není zmatečná, byla jen detailnější než obdobná anketa idnes.

V anketě DP vyhrála celoplastová sedačka, instaluje se plastová se sedákem a opěrákem z ABS, což považuji za vhodnější, v článku je také správně uvedeno, že se umístila jako druhá, tj. opět prokazatelně lžete.

0/0
27.4.2014 21:53

K75a30r21e45l 63D64r49d20a 6384722437

Lžete. 2. byla v podobné anketě na iDNES, což uvádím výše. V anketě DPP má č. 4 dvě 3. místa.

  Potěšit mě můžete jen informací, že alespoň ty "noname" díly pro Fainsy jste bez vědomí španělského výrobce okopírovali a ukradli a lisujete je tajně v nějakém tom KovoPlastu a přece jenom dáváte vydělat i českým firmám. ;-D

  Specialitou českého cenově výhodného výrobku doufám nebude, že polovina cestujících bude mít šedé zadnice a polovina rudé. ;-D

0/0
28.4.2014 1:31

J27i61ř60í 95K98r98e27j95č18í39k 2487298914146

Koukněte do odkazů a přestaňte trapně lhát. O krádeži zjevně už něco víte, že... :-P

Není třeba nic kopírovat a dělat tajně, vše je naprosto legální.

0/0
28.4.2014 23:27

K81a13r42e49l 30D15r57d50a 6414662517

Přistihl jsem Vás při lži. Odkazy potvrzují, že mám pravdu. Co dodat?

  (Poslední bouřka odplavila "beton DPP" na zastávce Olšanská a pangejt hrozí že se skutečně rozvalí do vozovky a způsobí veřejné ohrožení. Také to vypadá, že se propadne asfalt na ostrůvku. Pokud tam můžete poslat partu na záchrannou opravu, udělejte to. Díky.) ;-)

0/0
29.4.2014 6:06

J73i21ř18í 86K28r44e91j54č85í47k 2277398314826

Odvážné tvrzení. Máte důkaz ?

0/0
29.4.2014 22:40

K98a20r29e61l 46D36r10d29a 6404802617

Pane, "profesionální demagogu DPP", Vaše ješitnost je zcela nepodstatná. Zcela jste ale zazdil téma "málo prostoru na nohy" i veřejné ohrožení DPP, které jinak pravidelně obhajujete. Umíte svoji práci "mlžit v zájmu DPP" dobře. (Adresuji Vám velkou pochvalu.) ;-D

0/0
30.4.2014 6:16

J17i69ř18í 67K85r75e29j92č54í35k 2867188184886

Varianta sedačky č.1 bez koženkového sedáku a kovového rámu se v současnosti používá, je na ní poměrně dost stížností a po cca 5 letech provozu se bude muset měnit z důvodů fatálních neopravitelných poškození.

Nehledě na to, že ani za estetiku sedačka č.1 taky zrovna body nezískává...

0/0
27.4.2014 21:44

K93a55r73e15l 65D64r72d20a 6664312937

Anketa udělaná skrblíky z DPP. Nikdo jiný na celém světě nevyrábí sedačky do tramvají než španělská Fainsa? To je ale zajímavé, že veřejnost vybrala jako nejvhodnější řešení také nejlevnější řešení, kdy se pouze látkové díly na staré sedačce nahradí za plastové. Pak má jeden věřit zmanipulovaným anketám DPP. A co na to říká úřad na ochranu veřejné soutěže, když DPP takto okatě obchází veřejné zakázky? ;-D

  Že by se můj zadek zbavil těch pravidelných kopanců od nesmyslného klandru Fainsy v T6 tedy nehrozí. Naopak se bariérové obstarožní T3 "v osvědčeném designu ze 60. let" převléknou do moderního kabátu a budou dál strašit v pražských ulicích... O tom byla fakt anketa DPP? Já tomu rozuměl, že jde o "pražské tramvaje a autobusy", a ne jen o T3R.P z Hostivaře.

  Fascinuje mě, že španělské sedačky Fainsa jsou levnější než české laminátové sedačky. Jinak by se jich Češi nezbavili ani za sto let. A v katalogu Fainsy je to samá slušivá látková sedačka. Děkuji DPP a jeho mizernému úklidu za to, že čuňata v Praze budou jezdit v plastu. Skrblíkov. ;-D

  A za co utrácí švorcový - Švorcový DPP za architekta Patrika Kotase? Aby český architekt za 500 tis. Kč určil španělskému dodavateli "šedou a červenou"? Jinak by asi hrozilo, že Španělé dodají do Prahy banánovou s pomerančovou a Češi by se moc radovali. ;-D

0/−1
26.4.2014 11:19

J38i87ř93í 39K50r54e79j37č35í21k 2737838864106

Fakt nechápu co jste svým příspěvkem chtěl vyjádřit. Vadí vám snad úspory ? ÚOHS prošetřuje už i ankety ? Nevím nevím, vaše zaprděnost a zapšklost se s každým dalším příspěvkem stupňuje, nepodceňujte to...

0/0
26.4.2014 22:24

K70a96r46e75l 56D21r12d20a 6714512807

Já měl za to, že smajlíci jsou dostatečnou tečkou i pro méně chápavé skrblíky z DPP. Ale asi se pletu. Bavím se nad tou zářící hloupostí a podlostí DPP.

  O zfalšovaných anketách DPP jsme se už bavili. Pěkný příklad. Ty sedačky brali mnozí cestující zcela vážně a hlasovali jako o život. Šlo o dřevěné zmetky v 15T. Šlo o plesnivé látkové sedačky na jejichž údržbu DPP kašle... Pokud je výsledkem ankety nejlevnější řešení, které nejlépe vyhovuje DPP, tak to vnímám jako podraz právě na lidi, kteří upřímně hlasovali. 

  (Popravdě, anketa potvrdila, že lidé z DPP sami o sobě vybrali sedačky, které mnoha lidem vyhovují a svoji práci dělat umí. K čemu ta anketa potom byla? Aby potvrdila toto? Jak tak koukám, nevybíralo se z možných sedaček na trhu, ale reálně z toho, co nabízí FAINSA. Anketa, aby potvrdila jediného možného dodavatele. Manipulace výsledků jak Brno.)

  Veřejné zakázky jsou tady opět. DPP šetří, tak poskládá vlastními silami nové T3 v dílnách "z náhradních dílů". V tomto případě udělá ze starých sedaček nové. Že obejdou české dodavatele a tak jako tak utratí veřejné prostředky mimo jakoukoliv soutěž je patrně podle Vás zcela v pořádku. Česká ekonomika jde do kopru a lidé z DPP se plácají po zádech jak to krásně očůrali, že se mohou na předražené dodavatele na otevřeném trhu vykašlat. Že pak dík těmto "elegantním úsporám" chybí práce pro české zaměstnance a finance právě na DPP jim zcela uniká. Všude nám tady funguje 25 let kapitalismus, jenom v DPP byl zachován socialismus a "akce Z".

  A pročpak? Protože by se ukázalo, že je moderní tramvajová doprava neskutečně drahá a hledalo by se řešení jak ji v Praze omezit. Tak je pro kované tramvajáky výhodnější stavět za nulové náklady pražské tramvaje doma v kuchyni a šikanovat tím pražské cestující.

  A když už se šetří jak o život, tečkou na dortu je předražený architekt Kotas, co navrhne "šedou a rudou". Jako by si tu rudou bolševici z DPP neuměli také vybrat sami. Inu, DPP šetří hlavně na cestujících. ;-)

0/−1
27.4.2014 8:31

J35i23ř74í 25K87r95e13j85č72í57k 2867358624146

Hele soudruhu, tohle už je fakt na Chocholouška... ;-)

Dřevěné sedačky do 15T vybrali cestující, plastové sedačky co by náhradu látkových vybrali opět cestující, co je na tom za hloupého a podlého ? 

Zcela logicky byly, vedle nových sedaček, ve výběru taky repasované Fainsy, které se nakonec, i z finančních důvodů, vybraly.

Konkrétně výrobce sedaček na tom ale participuje jen velmi málo, není výrobcem vlepovaných sedáků a opěráků, stejně jako už dlouhá léta není výrobcem polstrů do původních sedaček.

Takže jste opět mimo mísu a žádná manipulace, "očůrávání", šikanování ani korupce se nekoná.

Na látkové sedačky se nekašle, sedáky se pravidelně chemicky čistí, co dva roky se mění za nové, v případě potřeby i dřív. Taková smůla, že vám to zase (už poněkolikáté...) nevyšlo, že ? ;-D

0/0
27.4.2014 21:30

K80a16r80e82l 77D30r71d86a 6154942677

;-D Díky za info. Takže DPP koupí Fainsy a pak si nechá někde na koleně vyrábět pro ně náhradní díly. Nejlépe v dílnách DPP, aby nemusel nic soutěžit. I Vy vtipálku. To je lepší, než jsem čekal. DPP je fakt podnik k smíchu. ;-D

0/0
28.4.2014 1:23

J36i43ř19í 19K91r27e26j51č58í24k 2407158214466

A máte něco věcného proti, nebo jen jako obvykle kydáte hnůj ?

0/0
28.4.2014 23:28

K24a69r96e24l 51D82r70d82a 6714752147

Zkuste ho chemicky vyčistit jako ty "super čisté" sedačky v pražské MHD. ;-D

0/0
29.4.2014 5:56

J30i37ř93í 31K18r48e17j78č57í61k 2617938754796

Chcete chemicky čistit hnůj ? To bude asi mimo kompetence DP...

0/0
29.4.2014 22:41

K39a70r82e14l 89D49r11d69a 6454622597

Mimo schopnosti DPP je jakýkoliv úklid v pražské MHD zcela jistě.

0/0
30.4.2014 6:25

I72v62a21n 95P52r71o42c15h71á89z31k30a 3491744325355

Ano, cestující chtěli plastové sedačky, ale anatomické, ne tento paskvil, z kterého akorát každého budou bolet záda.

0/−4
25.4.2014 15:14

J62i84ř62í 75K31r43e21j21č87í78k 2817368134606

Na druhém místě se umístili přesně tyhle...

0/0
25.4.2014 15:34

K90a41r70e44l 75D53r67d60a 6194892617

Lžete. Když tedy chcete ten důkaz.

0/0
30.4.2014 6:23

J70i18ř49í 49K61r63e24j26č74í16k 2607108834526

Ano, chci důkaz !

0/0
1.5.2014 21:09

H39e51l98e18n72a 88L16e12i20t97l89o59v15á 8983770661125

Mně byly nejpohodlnější ty staré plastové tvarované výlisky. Je ale fakt, že majitelé větších pozadí měli možná problémy ;-)

+4/0
25.4.2014 15:03

M74a71r24t60i34n 70M71a36i25k66s19n37a54r 3404403858912

Uff, doufam že tam dají lepší plast než na starých :) nerad sjíždím v zastávkách...

+1/0
25.4.2014 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.