Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V novém úseku metra půjde internet, slibuje šéf dopravního podniku

Pokrytí internetem v metru a stálé mobilní spojení. K tomu klasická témata, která zajímají většinu cestujících pražskou dopravou, například propojení jednotlivých částí metropole. To byl okruh otázek, na něž se ptali čtenáři v chatu s šéfem pražského dopravního podniku Jaroslavem Ďurišem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K40a36r25e71l 87D36r92d12a 6504962327

Tramvaje na Žižkově - opět průšvih. Včera po 18. hodině 29 do centra nejela, jízdní řád na kočku. Pak se z centra nahrnulo snad 10 souprav 29 v závěsu za sebou k Ohradě. Jak jsem tak při marném čekání na 26 sledoval, ony to braly v závěsu za sebou 29 zpět i do centra. Nechápu. Jak manévry ruské armády na ukrajinských hranicích. Ale spolehnutí na DPP a jízdní řád nikde.

  Korunovala to 26, kdy první jela dříve, čímž mi ujela a druhá pro jistotu později. Takže interval 16 minut čistá ruka. Tomu říkají u DPP interval 10 minut. Spíš nechápu, že je tohle na Žižkově trvalý stav. Výpadky obden. Jezdí se podle plotu. Cestující se může spolehnou jen na zákon schválnosti.

  Pánové, jděte se bodnout. :-P

0/0
7.5.2014 6:12
Foto

T82a41n51a 59K35a37r29a70s21o89v73a 6437743828735

Akorát nám pan Jaroslav Ď. nesdělil, zda   bude připojení k  netu  letos,  výhledově další roky  nebo ........ až v příštím století.

0/0
6.5.2014 16:58

M16a31r18e55k 83K69a43l32i11n87a 3659424685258

Internet a signál by měl být v celém metru. Je to relativně neproduktivně strávený čas, leccos by se dalo vyřídit...

+2/0
6.5.2014 16:22

R86o55m38a54n 92P97o54l42á40č11e44k 1860566600575

Já upřímně doufám, že se signál do tunelů nikdy nedostane. Stejně to v metru hučí nebude pořádně slyšet a ještě aby vedle mě řvali lidi do telefonů? Díky ne

+2/−1
6.5.2014 16:58

M65a53r51e65k 66T28u47r27n79o62v98e80c 7525842270666

Ach jo, ještě jednou pro ty, kteří ještě žijí ve 20. století. Mobilní signál se dnes dá využívat i k jiným věcem, než je telefonování...

0/0
6.5.2014 22:11

P22e42t25r 81P44a80c44k29a 4499439145851

V otázkách na pana ředitele se dost čtenářů ptalo na mobilní signál v tunelech metra. Byl bych velice opatrný, zkuste se někdy projet příměstským vlakem, kde samozřejmě signál je. Skoro pokaždé vám pohodu cestování zkazí nějaký debil který si myslí, že je ve vlaku sám a podle toho telefonuje. Tolik dlouhých a hlasitých hovorů o ničem jen tak neuslyšíte (výrazně se to zhoršilo po zavedení neomezených tarifů).

+8/0
6.5.2014 15:52

P30a98v32e22l 77S78l59a32m98a 9239312961167

R^R^

0/0
6.5.2014 16:50

M91a39r73e49k 23T37u75r27n67o28v14e21c 7795222450136

Příměstskými vlaky moc nejezdím, ale v tramvajích je to také docela děs. Když někdo zvládne telefonovat z Motola až na I. P. Pavlova...

V metru je po většinu doby jízdy celkem kravál, tam mi nepřijde, že by se dalo moc telefonovat. Prý snad až 90 decibellů.

Spousta lidí, co po signálu v metru touží, to chce spíš kvůli možnosti dostat se na internet. Já bych to například z tohoto důvodu také ocenil. Dneska je pokrytí i ve stanicích tak mizerné, že je problém i poslat SMSku...

0/0
6.5.2014 22:10

M17a60r79e97k 47H93r67u84b30y 6317302851138

Kam smeruje MHD? Tunelem na Panenske ostrovy:-/

+2/0
6.5.2014 15:34

D24a36n32i52e70l 40R31e90i73c25h46e66l 8259869523

Praha má špičkovou MHD, kterou mnoho Pražanů, dle mého, nedoceňuje. Stačí kouknout na cestovatelská fóra, kde je MHD právě z jednou z nejoceňovanějších věcí.

Přeju vše nejlepší i do další čtyřicítky:)

+3/−2
6.5.2014 14:17

R98a41d74e51k 70P28r25o82c13h47á17z18k51a 2283379338

Já patřím mezi ty, kteří ji nedoceňují :-)

0/0
6.5.2014 14:27

J39a13k41u95b 61R50o48u90s 3533390914242

Tohle platilo ještě tak dva roky zpátky, teď se ROPID usilovně snaží jí všemi dostupnými prostředky zničit.

+8/0
6.5.2014 15:05

T22o81m60á51š 67Z52e55m78a59n 3665868624215

Pokud se pohybujete jen po centru, je MHD k nezaplacení.,

Ale zkuste pohyb po periferii - tam už MHD stojí za starou belu.

+5/0
6.5.2014 15:27

M87a25r43e28k 21H93r67u43b21y 6147702631468

Tohle srovnani pochazi z konce minuleho stoleti, od te doby se dost zmenilo - bohuzel ne k lepsimu :-/

+2/0
6.5.2014 15:31

M13a18r86e44k 59K55a16l42i31n61a 3789634625728

A co? Metro a tramvaje fungují dobře...

0/0
6.5.2014 16:23
Foto

B68r70o46n76i91s52l79a27v 31G37a96b85r94y79š 2192519281

Nemůžete koukat jen na vozidla. Zabývám se MHD celý život a podle mě je Praha až na třetím místě, možná ještě dále. V počtu přepravených pasažérů bude jedničkou vždy, o tom žádná, ale jde o to, zda tento trend bude stoupat či klesat. I když má Praha jednu z levnějších MHD v přepočtu na počet spojů a počet obyvatel (nejdražší je Chomutov-Jirkov), celkový dojem mám lepší z Plzně a Brna. Se vším všudy.

0/0
6.5.2014 15:54

M23a47r59t65i20n 29M13e60l53i40c59h19a60r 5802551510331

Což o to, historie metra i MHD je zajímavá, pestrá, dýchá nostalgií a má takové kouzlo a patinu. Na výstavu bych se moc rád podíval. Kam ale směřuje, to už je věc jiná. Předražené zakázky, skandální Open card, drahé tramvaje které jsou těžké a mají problém v zatáčkách, nevhodné na koleje, bez klimatizace, zdražující se jízdné, zhoršující se služby...v tuhle chvíli to vypadá, že buď přijde konkurence, nebo začnou lidi chodit pěšky a jezdit na kole. To by tedy samo o sobě bylo dobře jak pro ovzduší, tak pro jejich zdraví, ale už vidím jak se tak lidé různé kondice, různého zdravotního stavu, věku apod. dostávají všude včas.

0/0
6.5.2014 14:02

V30i66k29y61r 89B45o25h75u21m10i49l 78S46t64r24a18n23s28k97y 9527538646209

Myslím, že například trasa Zahradní Město, Pohořelec je IDEÁLNÍ pro dojíždění na bicyklu do práce. Volím CNG, jsem v klidu, jen o trochu dražší jedu kdy chci, po cestě zařídím více než s MHD;-D

0/0
6.5.2014 14:08

V45i42k43y29r 46B74o84h73u64m38i60l 57S60t81r97a71n48s64k70y 9497668956399

Za poslední 2 roky jsme přišli o 2 linky autobusu, jezdí k nám jen polovina tramvají /ostatní ukončeny již ve Strašnicích/. Opravovat metro se "umí" jen stále většími výlukami z provozu, co týden, to nějaká změna v jízdním řádu a každý svátek ej důvodem jezdit ještě méně než v neděli. Tedy odpověď na to kam směřuje /pod Ropidem a cyglistou z Holomóce/ pražská doprava je snadná. Stačí na to dvě slova a jedno z nich je neslušným výrazem pro zadní část těla.

+8/0
6.5.2014 14:01
Foto

B32r45o89n61i37s12l86a23v 38G30a86b28r70y98š 2492899471

To je v některých případech jen optický klam. Okolo Vás jezdí 5 linek a každá má interval 30 minut. Proběhne optimalizace a zbydou Vám jen 2 linky, ale každá linka bude mít interval 7-8 minut. Co je tedy lepší? Druhou věcí je omezení spojů, protože si potom naopak lidi stěžují, že zbytečně vozí vzduch. Toto jsou jen obecné předpoklady. Jestli něco ROPID dělá dobře nebo špatně, je věc jiná.

0/−1
6.5.2014 15:57

T44o20m28a87s 13M42a19t51e79r43a 4816131963233

Na tom 

Kam směřuje pražská MHD

asi není třeba ptát se pana ředitele ...

+6/0
6.5.2014 12:55

V61á23c95l52a67v 18Č72e97r60m36á18k 4723390897814

Chtělo by to zrušit všechny dotace, peníze nechat lidem (12mld Kč ročně, cca 10000 ročně na jednoho obyvatele Prahy) a ať si lidé sami zaplatí způsob dopravy, jaký jim vyhovuje. Když DP uspěje, dobře, když ne, tak ať skrachuje a nahradí ho někdo jiný nebo něco úplně jiného.

+3/−4
6.5.2014 12:25

I58v80a11n 29J59i31r78e91š 6953222921198

Vzácný tržní konsomolče, to jste toho zničili stále ještě málo?

+3/−2
6.5.2014 13:21

R55a98d88e98k 76P16r89o74c12h90á75z91k86a 2183119548

A co je špatného na tom, když si každý své potřeby hradí sám?

+2/0
6.5.2014 14:28

I58v23a59n 60J69i78r24e31š 6803282311648

A co je špatného na podpoře potřeb sloužících většině a většinou využívaných? Z pohledu pravičáka asi to, že pravičák vidí a uznává jenom potřeby svoje vlastní a ostatní lidé jsou pro něho jenom materiál na uplatňování podvodů, využití a vyždímání.

+1/−1
6.5.2014 15:05

V11á12c42l49a61v 73Č19e61r58m12á81k 4633860897814

Špatně je na tom to, že abyste mohl něco dotovat, tak nejdříve musíte někomu jinému něco sebrat, abyste měl z čeho dotovat. A seberete mu to proti jeho vůli, protože kdyby dotyčnou věc chtěl platit sám, tak si ji zaplatí a nemusíte ji dotovat.

A dále, tím, že od "klientů" k "poskytovateli" ty prostředky převádíte bezvýhradně a pod hrozbou násilí, se vytrácí zpětná vazba, která by ovlivňovala kvalitu a množství dodávaných "služeb". A skončíte molochem, který ty peníze dostane nezávisle na tom, co odvede. Stačí mu jenom uplatit pár politiků, kteří rozhodují. A kteří za to sve rozhodnutí navíc nenesou v podstatě žádnou zodpovědnost.

+1/0
6.5.2014 17:43

I88v24a20n 57J75i29r77e45š 6603322401138

Což o to neoliberální teorie je to pěkná, jenom ta praxe nám nějak pokulhává. Nepřípomíná vám to něco, třeba, že není inteligenční, morální ani hodnotový rozdíl mezi uvažováním neoliberála, ortodoxního bolševika nebo náboženského fanatika?

0/0
6.5.2014 22:07

V34á27c69l76a21v 15Č86e41r62m39á12k 4823340587984

Pane, nějaké argumenty místo osobních útoků by nebyly?

0/0
7.5.2014 8:11

Z71d94e36n69ě77k 80J64a13n72o14u98t 1522285494781

Kam směřuje pražská MHD ? Inu, do míst kde je tma a slunce tam nesvítí...;-D

+16/0
6.5.2014 10:46
Foto

L12i46b37o56r 48V83y47k95o94u31p34i60l 9796155889607

Souhlas. Možná jen někteří nepochopili, ale jiní jsou si jisti, že tam ve skutečnosti už je.

+2/0
6.5.2014 11:07

J58a13n 34Š51p75e81c51i75á98n 2600220699339

Turnikety jsou blbost, stačí nasadit víc revizorů.

+3/0
6.5.2014 10:02

T91o64m17á39š 25Z11e55m43a50n 3215128764725

Dovedu si představit jejich instalaci třeba na Kačerově - tam se vejdou tak 3, možná i 4! ;-D

0/0
6.5.2014 10:30

R11o18m97a75n 74P51o24l11á74č11e52k 1660376350465

Pokud se jednou postaví D, tak po Kačerovu hodně klesne poptávka

0/0
6.5.2014 11:00

T75o43m78á60š 55Z41e86m91a18n 3595348704475

To ano, ale literature sci-fi či v tomto případě spíše fantasy by se měla probírat v jiném vláknu.

0/0
6.5.2014 11:07

J49a55n 36Š60p50e67c83i74á10n 2570450219949

Na IP Pavlova, ten průtok lidí v pět hodin. Nereálná blbost. Možná na konečných metra, kde se štosujou dojížděči do prahy.

+1/0
6.5.2014 11:02

J32a49n 97K79r13k 1781347213642

zrovna na IP to neni problem - turnikety by byly uprostred chodby (jako pokracovani jezdicich schodu), takze by se jich tam veslo treba 20.

0/0
6.5.2014 15:05

T89o64m70á89š 79K91o58t73í14k 9366123683736

Na Kačerově historicky byly, z dětství si je pamatuju. Bylo jich 7 pro vstup a 5 pro výstup. Jenže tenkrát by si nikdo nedovolil přelézat. A když, tak by hned měl na krku esembáky, který tam měli služebnu. Turnikety odpovídající dnešní době, tzn. odolný proti šimpanzům a orangutanům, by se tam vešly opravdu tak 4.

+1/0
6.5.2014 12:23

R23u59d83a 82S61l35a88v40í32k 5823378166421

Mohu se zeptat, kdy to dětství bylo? Přesněji v jakém stavu byla sídliště Krč, Lhotka, Modřany, atd., odkud dnes dojíždí na Kačerov tisíce lidí?

0/0
6.5.2014 13:39

J17a88n 38Z34e22l16e57n83k83a 2456806578185

Mincové sovětské turnikety byly zrušeny v roce 1985, a to v souvislosti se zprovozněním metra B. To už tato sídliště dávno existovala, nebo byla minimálně ve značném stupni rozestavěnosti.

0/0
6.5.2014 13:44

J20a70n 73Z54e76l46e80n71k64a 2256276768895

Jenomže tehdy bylo jediné a jednotné nepřestupní jízdné v ceně 1 Kč a házela se mince. Dnes by turnikety musely umět rozpoznávat spoustu několikapásmových přestupních jízdenek PID a časových kupónů, SMS jízdenky, celodenní jízdenky, různé bezplatné přepravy a kdesi cosi.

A tohle mnohem lépe zkontroluje školený revizor, provádějící namátkové kontroly, než nějaký automat. U vstupu by to akorát zdržovalo a tvořily by se dlouhé fronty a tlačenice.

+1/0
6.5.2014 13:42

R93a88d80e61k 58P38r82o89c63h34á60z96k78a 2273839378

Turnikety v Londýně a dalších městech s tím nemají nejmenší problém :-) To není nic co by se muselo vynalézat, stačí koupit a použít.

+1/−1
6.5.2014 14:27
Foto

B41r12o74n71i90s61l43a62v 84G11a65b50r27y88š 2212479391

Londýnský příklad je pěkný, ale londýnská nátura je trochu jiná. A v pražských podmínkách by se to skutečně neosvědčilo. I kdyby turniket zvládl odbavit člověka během 2 sekund, je to pořád hodně. Vezměte si, kolik lidí generují ty nejvytíženější stanice, jako je I. P. Pavlova. Touto stanicí projde v ranní špičce 21 700 cestujících. Ranní špička trvá 3 hodiny, čili průměrně 7233 lidí za hodinu. Vstup do metra je jen jeden a na něm 6 "bran", průměrně 1206 lidí jednou "bránou" za hodinu. Uznejte, že stroj, který dlouho přemýšlí, nikdy nedokáže odbavit tolik lidí. A to nemluvím o současné české poctivosti tvořit kvalitní výrobky.

0/0
6.5.2014 16:09

M33a34r94e35k 55V62o89k92á83l 1596724935369

študáci občas přeskakovali ... (turnikety byly tak úzké, že se dalo celkem pohodlně opřit rukama vpravo vlevo ...)

0/0
6.5.2014 13:44

J91a19n 48Z68e88l52e36n25k56a 2416146788955

Ono se hlavně dalo volně projít tím prostorem, kudy chodili tramvajenkáři. A jedinou "sankcí" bylo, že baba v kukani u vstupu (pokud to zahlédla) zahlásila rozhlasem, že upozorňuje cestující, že v metru se platí jízdné... ;-)

+2/0
6.5.2014 13:46

A17n20d92r77e25j 93K36r72á82l 7915386745515

Ja sem jednou jako malej kluk z toho nemel rozum a rozebehnul se na Budejovicke ze schodu a do vestibulu primo mezi turnikety a ty se predemnou tesne zaklaply.

Oblibena rodinna historka.

0/0
6.5.2014 16:06

J18a89n 22K27r66k 1161697753622

zajimave, ze turnikety i v daleko vetsich mestech funguji - viz treba Londyn, stanice tam nejakou vetsi (rozhodne ne vsechny), lidi tam jezdi vice .... a presto se tam vejdou. Proc by Praha mela byt tak odlisna???

+1/−2
6.5.2014 15:02

M95a61r73e62k 94H90r97u29b54y 6987282441698

Vic revizoru je nesmysl, staci zlevnit jizdne - stejne se na nakladech podili jenom z male casti;-) A navic se usetri i za ty revizory :-P

+1/0
6.5.2014 15:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.