- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ten komentar k videu je strasnej, vzdyt to ani nejde dokoukat...
Ještě měli ukázat ty rudé hvězdy a srpy s kladivy ...
Při stávajících nucených přestupech na metro B v centru, jsem si uvědomil jaká "galerie českého vandalismu" je pražské metro a jak vznikala. Rozhodně ne přes umělce a architekty, ale přes uklízečky dopravního podniku.
Protože při nočních úklidech páchali zaměstnanci DPP na obkladech sloupů na trase A a B neskutečné škody a zničili tak majetek Pražanů za miliony, vymyslela údržba metra nárazníky - mantinely za použití starých gumových madel z eskalátorů. Obdobně jako jsou automobilová závodiště obložena starými pneumatikami. Jejich význam není ochránit obklady stěn před "kopajícími cestujícími", ale před nespolehlivými řidiči uklízecích strojů DPP.
Takže dnes jsou prostory metra na trase A a B vyzdobeny odpudivými gumovými mantinely za kterými se drží špína a odpadky, ale které chrání drahé obklady před naprostou devastací ze strany zaměstnanců DPP.
A pak se řekne galerie. Nemělo zaznít spíš slovo galerka?
To uz asi dnes neplati, ze by minimalne 4% z rozpoctu slo u verejnych staveb povinne na vyzdobu, ze?
Ne, dnes jde 30% na Panenské ostrovy a odtud oklikou jako dary politickým stranám a činovníkům.
> Vizuálně estetické střídání dutých a vypouklých desek mělo za úkol tříštit zvukové vlny, které vydávaly podvozky sovětských vlakových souprav.
Plech jako akustické tlumení? Opravdu?
No, je dost rozdíl ve významech slov "tlumit" a "tříštit" nemyslíte? Tyto plechy měli zvuk tříštit, což se docela daří.