Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Tak vypadalo metro před 40 lety. Teď se jím můžete povozit i vy

Čtvrteční státní svátek bude zároveň svátkem pro všechny milovníky pražského metra. Dostanou jedinečnou šanci vrátit se v čase o 40 let zpátky a vyzkoušet si jízdu historickou soupravou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54i31n25d68ř32i41c16h 65B10e62l93l49i78n50g 9417525766404

Ony byly obšlehnuté podle New Yorku:

http://static1.businessinsider.com/image/524c8c5cecad04864f0d8254-1200/heres-what-some-of-the-older-trains-look-like-note-the-metal-straps-people-once-used-to-hold-on-during-a-bumpy-ride.jpg

0/−1
7.5.2014 20:46

P43e87t14r 27I67s41k70r36a 7551957213666

škoda že ve prospěch ruského exportu zamítli naše daleko lepší vozy pro metro, které v důsledku toho zůstaly jen na papíře...;-(

+2/−1
7.5.2014 18:49
Foto

R96o67b65e33r75t 65P52l90o57c72h 4896132271343

Jen na papíře ne. Existovali snad dvě dvouvozové soupravy, ale do dnešních dnů se zachoval jen model který je k vidění v muzeu MHD ve Střešovicích.

0/0
7.5.2014 21:51

M92a10r15t80i20n 27K26u82l16i71š 4636506146576

Nejsem nostalgik, ale to vnitrni usporadani bylo stokrat lepsi nez soucasny, kdy si otirame s naproti sedicimi spolucestujicimi navzajem kolena. Navic se stojici lidi rozptylili po celem prostoru a nestosovali se u dveri, tak jako je tomu ted.

Krasne je to poznat v tech vozech, ktere jsou sice nove, ale uprostred vagonu maji zachoanou alespon jednu cast s postrannim sezenim. Vetsina stojicich lidi se vzdycky nahrne tam.

+8/−3
7.5.2014 0:57

E37v60ž14e60n 68P87o95l96á80k 3228268651863

Bezpečnostní norma vyžaduje většinu sedadel po nebo proti směru jízdy, navíc i ze zdravotních důvodů - vliv na páteř.

0/−1
7.5.2014 19:43
Foto

R33o48b85e24r23t 23P49l16o77c36h 4496252111483

Já se tam ve čtvrtek chystám a moc se na to těšim R^

+4/−1
6.5.2014 23:57
Foto

B79r83o59n61i21s24l48a42v 30G22a84b52r57y46š 2952139341

Jak tady někteří píšou, že to byly křápy, podívejte se spíš na to, proč je Praha tehdy vzala. U nás jsme měli kvalitní inženýry, kteří vymysleli vlastní metro, ale všichni víme, kdo tento projekt zamítl.

+6/−3
6.5.2014 23:39

M67i93c60h39a58l 66S85l49e36z89á17k 5301826777211

jsem tím jel asi před měsícem. V Kievě to jezdí furt.

0/0
6.5.2014 22:59

M53a86r57t27i95n 62K63u53l71i84š 4166656116386

Ja zas v Budapesti. Tech mest bude urcite vic.

+1/0
7.5.2014 0:58

M70i90l69a80n 33Č24e57r16n86ý 5493359929752

U nás se píše "v Kyjevě".:-P

+2/0
7.5.2014 12:23

M71i87l57a35n 98N39o17v40á14k 3589483845371

Já si pamatuji na den otevřených dveří na Kačerově před 15 lety, když metro slavilo 25 let. S bráchou a pár kamárády jsme tam tenkrát byli (bylo nám tak okolo 11-13let). Vzpomínám si, že ty soupravy mohl člověk celé projít a také jsme přišli na to, jak se používá klakson v kabině vlakvedoucího. Pak už si pamatuji, že z toho depa se pořád ozýval zvuk těch klaksonů, až to bylo krajně nepříjemné. ;-)

+1/−2
6.5.2014 22:53

P15a40v17l66a 73K60v30a47p97i29l25o59v11á 7549958954797

Některé soupravy v Paříži vypadají starší :-) Jsou krásný.

+3/0
6.5.2014 22:30

L69i76b70o68r 87T81y83m36e79š 8655718307399

To máte pravdu, v Paříži jsou mnohdy horší....:-)

+1/−1
7.5.2014 15:35

E86m20i41l 47P86r51c75h79a82l 5610420558344

Tohle porad jeste jezdi v Budapesti, velmi autenticke :-)

0/−1
6.5.2014 22:02

Ř88e38h19o48ř 37V62l44a18s78á78k 2174654451516

Koukám, že tu na ně nadáváte, tak ode mne jedna pochvala: Ty lavice mi přišly praktičtější i pohodlnější než dnešní sedačky.

+5/−2
6.5.2014 21:51

A34l81e46š 79J63a74v76ů88r38e48k 2682169180530

bylo ty vagony prostornejsi, to jo.

+3/−1
6.5.2014 21:59

B14á88r93a 19T36e42s57n94e96r70o26v43á 5675930774419

Ne tohle konkrétní, ale podobné metro jezdilo ještě před pár lety na trase B. Nevím, proč z toho dělají takovou senzaci.

+2/−2
6.5.2014 21:33
Foto

L62u39k30á16š 33Z54á10v24o61d90s58k21ý 9481799981

to byly soupravy 81-71 nástupci ečs. vagony v podstatě stejné jen měli zářivky, mírné odlehčení jelikož neměli motory v každém vagonu. A tak měli 4 světla vpředu .Jinak to je to stejná šunka

+3/−1
6.5.2014 21:36

A68d55a36m 63K73ř89i23v56s18k19ý 1763864490193

Pokud nejste dopravní fanoušek, tak to holt nepochopíte.

+5/0
7.5.2014 2:51

P46e40t18r 94G59a17r16d75o86ň 4476795433927

To je přímo jak do země kde zítra znamená zas včera. V době kdy na západě vagony metra vypadaly jako dnes u nás, jezdili jsme tímto ruským křápem. Fučelo tam i přes zavřené okna, kravál strašný.

+2/−2
6.5.2014 21:16

R93o74b50e97r82t 57Š89i26m74e22č67e23k 6665721268738

no.. ono je lepší kravál, než poslouchat cinty spolucestujících...

+4/−1
6.5.2014 22:02

S96t24a77n23i74s52l53a27v 12P53ř29i91b62y78l 1489268921556

Na "západě" občas metro vypadá i dneska, jako na těch fotkách :-)

+1/0
6.5.2014 22:06

D29a61n43i67e78l 14P90a28n29e65k 6952361462490

Snad jediné co mi utkvělo v paměti je onen zvuk otevírajících se dveří a odjíždějící soupravy.

+5/−1
6.5.2014 21:00
Foto

L42u59k23á49š 65Z65á79v29o31d96s79k79ý 9141699341

tak vypadalo metro ještě před 16 lety. Nedělejte z toho senzaci, většina lidí si Ečska dobře pamatuje z provozu...a všichni ví, že to byly pěkné křápy. Už v roce 74 kdy je zavedli do provozu...

+13/−2
6.5.2014 20:59

P21a42v28e95l 72J27i95ř21í62k 9568977189

Presne tak, moc dobre si je jeste pamatuju. Moje deti uz nastesti ne ;)

+1/−1
6.5.2014 22:07

A82l33e33š 60P16r27o82k51o29p 7282357767372

Díky, asi ještě nechci....

+2/−2
6.5.2014 20:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.