Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Projekt prodloužení metra A obsahuje řadu chyb, ukázal audit

Řadu nedostatků obsahuje projekt výstavby prodloužené linky metra A. Na chyby upozornil interní audit, který má MF DNES k dispozici. Metro do Motola mělo být otevřeno letos na podzim. Cestující si ale budou muset počkat až do dubna příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50a47n 48J59a45k83l 2244412625906

http://www.dpp.cz/reakce-dopravniho-podniku-na-clanek-v-deniku-mf-dnes-ze-dne-10-kvetna-2014/

Tak a teď babo raď kde je pravda :-/

0/0
14.5.2014 16:13

K97á34j95a 39D17v68o19ř22á14k 5790602427353

To smrdí zase pěknou levárnou EURvX

0/0
13.5.2014 13:40

J47a14r15o97s91l32a45v 72Š72i77m43á95č56e89k 6464697259328

Ale vždyť právě proto si pražské instituce (OMI, DP, TSK, PVS apod.) externě najímají tzv. mandatáře (zde IDS), aby ti svou interní organizací oddělili technickou kontrolu od té ekonomické a podle potřeby podávali dílčí zprávy, které právě chtějí být slyšeny, nebo naopak stvořili nějakou komplexní učesanost. Kdyby to zajišťovali vlastními pracovníky, tak by za to nakonec mohl být zodpovědný jejich společný šéf. A když se platba pro toho "mandatáře" odvíjí od konečné prostavěnosti, tak je snad výsledek nabíledni.

0/0
13.5.2014 13:11

M14a81r30e42k 30H75r76u25b83y 6687522501158

Absence odpovednosti je spolecnym jmenovatelem prakticky vsechn problemu, ktere maji statni podniky a urady. Ale je jim to jedno, protoze za to nemaji odpovednost :-P

+1/0
13.5.2014 12:50

J86i18ř22í 11K54h39e84i32l 9196264280353

Stavebnictví ani komunální politice sice nerozumím, ale když to tak pozoruju laickým okem 8-o tunel Blanka - problémy a předražení, dostavba metra A - problémy a předražení, Opencard - problémy a předražení 8-o Je vůbec něco, co by Praha byla schopná realizovat bez problémů a v termínu a za peníze tak, jak bylo plánováno? Asi je to jen sci-fi.;-D

+2/0
13.5.2014 10:57

H56a62n43a 60S77k71o52u88m56a56l60o14v14á 5830397312

"V říjnu 2012 oznámil Dopravní podnik, že se stavba prodraží o 1,3 miliardy kvůli změně geologických poměrů."

Tak proč ten DP měnil geologické poměry? 8-o

0/0
13.5.2014 9:40

J76a47r76o29s32l72a56v 87Š43i87m91á39č39e10k 6934647129178

To nic není proti Blance. Tam si OMI s několikaletým předstihem zadal u Metrostavu ražbu průzkumné štoly, aby věděl, jaké to geologické poměry má měnit. K té změně však nakonec přistoupil tak překotně, až to Metrostavu hapalo (hned dvakrát téměř na stejném místě a jen s několikaměsíčním odstupem).

0/0
13.5.2014 12:51

Z73d23e43n63ě15k 96P10o61l57á39k 3569179955692

Jako projektant se snažím vypracovat projekt co nejpečlivěji. Při realizaci totiž potom nemám žádnou práci navíc. Za případnou chybu zodpovídám a okamžitě ji řeším. To, co popisuje článek, chápu jako úmyslný bordel, který slouží k vykrádání finančních prostředků státu. V takové džungli se totiž nejlépe krade. Trestáni by měli být nejen zloději, ale i ti, co to umožňují svou lajdáckostí nebo úmyslem. Také ovšem vím, že se moc nezmění. Ti vrchní zloději totiž ovládají v tomto státě všechno.

+2/0
13.5.2014 9:32

J10a63n 54S70a49l97o12m82o15n 4549270881785

Ovšem, ale na řešení spousty drobností i velkých problémů potřebujete partnera od klienta, proto je minimálně project manager pro stavbu takřka nezbytný.

0/0
13.5.2014 10:45

V22i58k56y61r 94B12o96h20u26m86i23l 42S79t29r70a25n26s40k35y 9917318396749

To mi připomíná zde uvedený článek min. týden ke 40. výročí uvedení metra do provozu o tom, že tehdejší stavitelé metra jej postavili s velkou předvídavostí.....To se asi o těch patlalech vedených cyglistou z Holomóce /za magistrát/ říci moc nedá, co?

+1/−1
13.5.2014 7:11

J54a32n24a 14N14o89v17á87k46o26v27á 5873123108765

metrostav teď staví hlavně byty, nějaký metro ho moc nezajímá

0/0
13.5.2014 0:52

A61l15e98x59a82n76d41r 38K69o77s41t67k88a 5239906969566

Opravdový problém jsou body 4,5,6.. Z toho nejpodstatnější je 4. Potíž je v tom, že v ČR naprosto nikdo nedovede zadat zakázku tak, aby byla definována požadovaná práce a kvalita. Absolutně to neguje zákon o veřejných zakázkách. Je potřeba zadávat za co nejnižší cenu, ale v požadované kvalitě. A tu kvalitu a technologický postup, materiál atd si hlídat.

+2/0
13.5.2014 0:09

V81l83a12d39i80m96í92r 29H19o98l76ý 8254611416677

Proč nenechal Kolibřík postavit metro aspoň na letiště? A kolik let vlastně dostal?

+1/0
12.5.2014 23:58

J25a48n 78B30í91l71e56k 7974232924543

Praha nemá ve výběru šéfu DP ani ostatních organizací šťastnou ruku;-D, všichni radou magistrátu počínaje - jsou vyložení amatéři;-€!! Na co sáhnou, to stojí daňové poplatníky jen těžké peníze:-/:-(.

+2/0
12.5.2014 22:35

J35a71n 32S28a74l55o28m69o15n 4279970471795

Tedy, jako projektant nestačím zírat. Ti manageři z DP Praha jsou skuteční kteréni. Snad počítají s dalším rozšířením Metra ne? Případně přeložkou Tramvají a podobně. Taková firma, která často stavebně investuje by měla mít tým projektových inženýrů jaksi v naprostém základu. Pokud ho nemá přichází o neskutečné peníze. To se ČEZu prostě nestane, tam je projektový tým pomalu na každou blbost a i ta sebemenší investice která se u něj provádí má svého projektového managera, který je oprávněný rozhodovat naprosto o všem (i když pro mě jako pro projektanta je to někdy pěkně k vzteku, ale aspoň vím s kým se mám o těch problémech bavit).

No a pokud si nechce DP najímat kompletní tým, tak by stačilo najmout si jen toho Project Managera (jedna osoba se po skončení projektu snadno zaměstná něčím jiným) a tým si pronajmout u nějaké inženýringové společnosti. To se docela běžně dělává u firem, které neivestují tak často.

+3/0
12.5.2014 21:49

P17e15t39r73a 77N63o22v17á46k73o52v49á 7438696144848

No všude jinde je to normální praxe, jenom DP se diví, že jako proč by to dělali.

0/0
13.5.2014 7:22

V35a85c87l45a35v 71M31e96d90e33k 5311962905355

>>"Vytvořit na konkrétní investiční akci tým lidí, které podnik přijme do stavu, ale po skončení akce pro ně již nemá uplatnění, je dle mého názoru opravdu neekonomické," tvrdí šéf Dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.<<

No pokud vím, má se stavět trasa D - a až ta bude dokončena, jistě nebude MHD stagnovat. Takže nevidím důvod, proč by DP neměl pro kvalitní tým lidí uplatnění.

+3/0
12.5.2014 21:48

T49o26m10á97š 22Z86e42m81a30n 3585798464875

Škoda že ve státní správě neexistuje konkurence - kdyby tohle dělala soukromá firma, tak už je dávno na smetišti dějin..

Bohužel stát má monopol na moc.

0/0
12.5.2014 21:23

J97a79n 77S40a84l23o84m79o41n 4199120541445

Tohle není státní, ale městská společnost.

+3/0
12.5.2014 21:42

V83a41c82l53a42v 25M25e21d33e35k 5481442565275

přesněji řečeno a.s. (byť s většinovým podílem města), tudíž soukromá firma

+2/0
12.5.2014 21:49

J52a52n 65S38a64l88o83m33o27n 4229920451825

Přesně tak, soukromá firma dotovaná městskými penězi, ale že mě to neudivuje. Ona je taková v podstatě celá Praha, viz. OPENCARD (to bych přejmenoval na OPENCRAD ;-D ).

+1/0
12.5.2014 21:55

P16a54v18e17l 97S53l76a13d10o97v76n25í64k 6307753737536

Platit daně v tomto státě je poněkud frustrující.:-(

+10/0
12.5.2014 19:51

P38e94t37r 95R42o36h74á79n46e65k 1603599247706

hmm, překvapení by bylo, kdyby neobsahoval.

+6/0
12.5.2014 19:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.