Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Vlaku se zavírají dveře až za jízdy. Je to normální, říkají dráhy

Patrové vagony Českých drah mohou jezdit s otevřenými dveřmi. Dokládá to video z pražských Modřan, které natočil čtenář iDNES.cz. Dveře posledního vozu se zavírají až za jízdy. Dráhy připouštějí, že za jistých okolností je to možné. Soupravy ze 70. let nechají zkontrolovat a upozorní personál vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R39o20b98e82r96t 69H39o54m25o96l38k49a 2500472832821

A co jako? U těchto vagonů se prostě dveře zavírají stlačeným vzduchem. Ten se natlakuje rozjetím vlaku. Na videu je vidět, že je hydraulika zřejmě poškozená, nicméně dveře se evidentně zavřely. Nebezpečnější mi přišlo staré zavírání, kdy se vlak rozjel a po pár vteřinách se dveře najednou přirazily takovou silou, že by to rozdrtilo cihlu... Každopádně na téhle trati jsem vyrůstal a nepamatuju, že by se někdy někomu něco stalo...

0/0
9.6.2014 21:45

Ř44e15h73o51ř 81V54l28a70s53á41k 2334954111226

K Posázavskému pacifiku otevřené dveře patří. Jezdilo se tak odjakživa a nikdy jsem neslyšel, že by někdo vypadl. Průvodčí dělávali, že to nevidí.

A teď kvůli nějakému bonzákovi budou průvodčí cítit povinnost prudit. :-/

+4/0
15.5.2014 13:23

J64i92ř62í 30S71v75i84t84á83k 6916373387657

Vše co se tady křižujou nad nebezpečím bych doporučil aby si vzali dalekohled a  následně zjistili že ten vlak jen posunuje a je a to zdůrazňuji  bez p a s a ž e r ů !!!!

pro ty kteří to ještě nepochopili je    p r á z d n ý !!!

+3/0
14.5.2014 16:39

M45i43c53h12a34l 57J76u11r96s40a 7203759305459

Takovych let jsem se najezdil presne na tehle otevrenych plosinach na cundry a to byly ty nejlepsi cesty vlakem. Jednou z toho permanentniho superzabezpecovani proti lidske idiocii fakt zdementnime. Proste, kdo ma umrit pri padu z vlaku, tak umre, kdo ma rozum, sedi kus od kraje. ;-)  Do vany ledine v zachranne veste!! R^

+4/0
14.5.2014 15:04

M62i22c88h55a42l 19J68u68r13s47a 7913109135859

Takhle se jezdi vlakem: https://www.youtube.com/watch?v=vzgabAhzDYM

+2/0
14.5.2014 15:07

J63i65ř60í 43M39a28n92d54á25t 4627472780666

JJ, německá kvalita

0/0
14.5.2014 14:58

Ř67e61h52o54ř 50V40l32a71s94á45k 2944294961766

Východoněmecká. Navíc ze Zhořelce, tedy z Lužice, kde došlo k asimilaci slovanského obyvatelstva relativně pozdě a většina Germánů tam má nemalý podíl slovanské krve.

0/0
15.5.2014 13:34

M40a15r20e34k 53V90e47s40e78l75ý 1457128520174

Ja jel uz i vlakem, kde nejen ze nebyly dvere, ale nebyly ani okna a dokonce ani dvere od zachodu R^

0/0
14.5.2014 13:18

J96i35ř17í 62K51a95č10í50r94e47k 5580726626

No bóže, to se toho stalo. Z toho vagonu vypadne mozna tak nejaky adept na darwinovu cenu.

+5/0
14.5.2014 13:03

J90i69ř25í 48K20a30č25í24r20e52k 5230356746

Jednou jsem jel v novem hustokrutem vagonu, ktery nemel zadne otviraci okna, jen klimatizaci. A ta se porouchala. Bylo leto a hic jak hrom. Mame to vubec zapotrebi jezdit s takovyma nesmyslama? Nejlepsi jsou ty stare vagony, kde se daji okna pekne stahnout. Jenze ty se uz nedelaji kvuli bezpecnosti. Je to pak bezpecnejsi? Tvrdim, ze nejbezpecnejsi pro nas vsechny je, kdyz si blbci tu hlavu urazi.

+6/0
14.5.2014 13:12

J33o36s82e75f 18K48u87b24e74š 9695385419764

Neříkám, že je toto správně, občas se ale stane, že nějaký jouda vystoupí na opačné straně, než se vystupuje a průvodčí s vlakvedoucím pak o těchto otevřených dvěřích ani neví...

0/0
14.5.2014 12:51

P10e75t88r 19F71o74l80v37a56r70č63n37ý 9352806361921

Jde o legendární soupravy vozů řízených jednotkou 749 a vagony Bmto, s tim se díky šťouralovi z idnes cz můžem rozloučit, to že mají u takto starých jednotek dveře menší skluz při dovření mě osobně a věřim že i mnoho dalšim žíli netrhá

+3/0
14.5.2014 11:52

J92a37r76o71s72l66a29v 39P20í83š48a 2254108850177

A co jako? V Karose jste nikdy neměli otevřené dveře? A pokud z těch dveří někdo vypadne, tak doufám, že nepřežije, páč tím prokáže službu lidstvu, tedy pokud se jěště nerozmnožil... :D

+4/0
14.5.2014 11:45

M10i37c13h32a88l 42Š63u96l88c 8407697761304

To je zase senzace ! Těmito vagóny jsem jezdil jako malé dítě na trase Braník - Kamenný Přívoz každý týden a hlavně v letních měsících byly dveře otevřené nonstop a u každých stál hlouček lidí. Nejlepší místa na stání byla právě přímo u dveří, kde příjemně proudil vzduch a lidi nerušeně sledovali ubíhající krajinu. Průvodčí to až na výjinmky vůbec neřešili a bylo jedno, jestli u dveří stály děti a nebo dospělí. Za celou dobu, co se takhle dalo jezdit se nikdy nikomu nic nestalo, byl to prostě standard, který k této trati neodmyslitelně patřil, každý to respektoval a dával si přirozeně pozor. Dneska díky poklesu IQ národa o 20 bodů by lidé padali za jízdy jak hrušky. Mám pocit, že dneska musíme mít návod i na to jak se vys...at (vykonat velkou potřebu), aby se někomu něco nestalo. Hlavně že na každém rohu máme haldy soutěží "talentovaných" spoluobčanů. A dnešní děti a mládež? Pro ně musí, kvůili jeich prudké inteligenci, chodit rodiče do školy až do 9. třídy, aby bezpečně dorazily domu, natož je nechat jezdit ve vlaku u otevřených dvěří. Jak to vidím, tak za 20 let budou muset lidi jezdit přivázaní k sedačkám, aby nespadli za jízdy na obtloustlé zadnice.

+26/0
14.5.2014 11:04

L92e60o87š 67K85r10á54l 4837391931

Celkem výstižné !

+3/0
14.5.2014 11:16

P16e47t80r 56S53p31o26r37e21r 6513133416912

Myslím, že trampové museli hynout po desítkách: http://www.toulavej.estranky.cz/clanky/tramping/vlak-na-vandr-byva-obcas-plny.html

+2/0
14.5.2014 14:55
Foto

P45ř12e21m47e83k 56H56o46m94o52l27a 5878165735626

To je článek jak kdyby každého v okolí dveří vysál podtlak ;-D;-O

+6/0
14.5.2014 10:37

O11n86d89ř29e70j 42Š95r83u18b84a20ř 1745721125586

nebezpecne pro blbce

+7/0
14.5.2014 10:31

I34v26o 60K67v51ě65t74o62ň 3698366816567

Ja si taky umim otevrit v aute dvere a okno za jizdy a nebojim se ze vypadnu:-)

+2/−1
14.5.2014 10:23
Foto

I21v93a63n68a 47S57l63a35b34i60h83o70u59d48k27o13v62á 8725804832

okno jistě, ale dveře? zřejmě "šoupačky", ale i tak...zřejmě do těch 5 km/hod :-P

+1/0
14.5.2014 12:48

J44a46n 27K10o36j47a31n 2957364343297

je to praktický...lidi můžou naskakovat a vyskakovat za jízdy, takže vlaky nemusí ve stanicích zastavovat jen přibrzdí a ČD doženou zpoždění;-D

+5/0
14.5.2014 9:12

P91e88t84r 84B89a53u26e72r 9260185757339

Tyhle vozy jsou skutečně staré a mě se také nelíbí, nejen kvůli dveřím. Ale je to fakt takový průšvih? Jinak selský rozum mi říká, že když nastoupím do vlaku, první místo kam mířím je ta část vozu, kde se sedí. Jestli u dveří stojí nějaký gramlavec a snaží se ze všech sil někomu ještě mávat a vypadne, stále si budu myslet, že tam nemusel vůbec být a měl mávat z okna, které je snad už v bezpečné výšce, aby z něj nevypadl. Zavřít by se měli, to jo. Ale třeba Bdtmee, což si myslím, že na příměstkou dopravu dobré vozy, zamče dveře až na 10km/h a do té doby je taky může kdokoli otevřít. Ta prodleva tam má smysl.

+1/−1
14.5.2014 9:03

P72a42v89e17l 12M48a71t98o95u55š96e22k 5730767628414

To je objev! S otevřenými dveřmi mohou jezdit skoro všechny starší vozy ČD.

+2/0
14.5.2014 8:47

M98i36r66e98k 10Z40á90v81o73d63n37ý 7582467100638

Samozřejmě, že stávat by se to nemělo. Nicméně, kolik případů vypadnutí člověka za jízdy díky technické závadě na vozu tady za 20 let je?

+4/0
14.5.2014 8:10

J74o68s23e53f 66H46á39j28e57k 6648340339462

... mám pocit, že onehdá vypadlo za jízdy jedno děcko, páč maminka měla moc práce a nechala ho pobíhat po vagonu...:-/

0/0
14.5.2014 12:37

P90e72t20r 22M89u83s73i89l 2519765321423

Omlouvají to tím, že jsou to vagóny ze 70tých let, takže na to pečou už 40 let. Zlatý autobusy, jsou levnejší a rychlejší :-)

0/−12
14.5.2014 7:42

P51e18t43r 47B20a22u62e95r 9900315537609

Skutečně? Každý autobus je levnější a rychlejší než každý vlak? A co pohodlí? A dál bychom mohli pokračovat o řidičích autobusů a nehodách autobusů. Jinak železnice má zabezpečovací zařízení, která silniční doprava nikdy mít nebude..

+6/0
14.5.2014 8:57

J32o95s94e68f 17Z18a43h74á17l54k89a 4113539248676

A to jste nezmínil jejich technický stav. Slovy jednoho z řidičů ČSAD - kdyby ti lidé tušili do čeho nastupují ...

+3/0
14.5.2014 11:41

P61e36t73r 33B91a89u21e25r 9370955797479

Viděl jsem na Suchdole v Praze, jak tam jeden hořel v kopci. Pak jsem měl tu možnost slyšet reakci jednoho ze zaměstnanců dopravního podniku: ''Autobus na Suchdole a hoří? No to se není čemu divit''..

0/0
14.5.2014 14:14

H52o71n36z54a 69F29á59t89o93r 2889145814420

Opravdu aféra jak noha.

1) To je toho, že jsou dveře otevřené. Jestli se to někomu nelíbí, může je dojít zavřít.

2) To by ČD opravdu "ubylo", kdyby prostě přiznaly evidentní technickou nedokonalost nebo selhání.

Takže pab.bové na obou stranách.

+2/0
14.5.2014 7:30

K43v56ě34t96o28s42l93a95v 54N11y69t27r97a 9606698218807

Dnes jsou lidé moc rozežraní, ale ještě se musíme hodně učit, v USA už se lidé rozčilovali i proto že nebylo u žehličky napsáno že se nesmí používat ve vaně když si s ní chtěli ohřát vodu. Moc se spoléhá na techniku, ale ta se může pokazit, jel jsem autobusem a pokazilo se čidlo zavírání dveří, i když byly evidentně zavřené a museli jsme čekat hodinu na další, neboť to nejelo. Dříve se kolikrát sedělo na schůdkách v otevřených dveřích v Balmech a jen sem tam se nádrážáci rozčilovali. Ze starých tramvají se dalo vyskočit za jízdy aby se stihl přípoj přes cestu, lidí zas tak moc přejetých nebylo, neboť si dávali víc pozor, sice jak se viselo na schůdkách a náklaďák přibral 5 lidí tak byli hned 3 mrtví, jenže chyba byla v tom že bylo málo vozů, lidé by tam schválně neviseli. Udržet desítky let staré křápy  ve spolehlivém stavu není snadné, dráhy potřebují spoustu peněz na platy manažerů a zlaté padáky, tak se tomu nedivme.:-)

+8/0
14.5.2014 7:29

P66e71t37r 70B90a13u79e98r 9300805927349

Naprosto souhlasím. I v evropském průmyslu je masivní snaha lidskou blbost vychytat tím, že se na úkor jiných technických řešení všude nasazují nesmyslné a drahé bezpečnostní systémy.

+1/0
14.5.2014 9:02

V73i71k31y90r 89B57o42h85u28m19i63l 84S50t97r70a66n37s71k67y 9887788236329

U el. opalovačky nátěrů jsem našel doplněk pro severoamrický trh:  upozornění,že opalovačku nelze používat jako fén an vlasy;-D. Nyní si kladu otázku, zda výrobce už české uživatele raději neřadí do výše uvedené kategorie ineligence.

0/0
14.5.2014 11:35

E41l54i71š51k53a 53K96u97č60e10r71o79v38á 7479352173133

copak zavírají za jízdy. ony se taky tu a tam otvírají za jízdy, když se dostatečně nezacvaknou :-) věc běžně k vidění tak před patnácti, dvaceti lety. nikdo se nad tím nepozastavil.

+6/0
14.5.2014 6:04

J37a34n 62M57o18l51n29a92r 7420225701580

Asi je to v poradku. U oken je napsano nevyklanejte se protoze to muze byt nebezpecne, ale u dveri ne. Takze nevidim problem....

0/0
14.5.2014 0:53

P23a14v55e60l 49J88u46r27á16n88y41i 9306202129841

Zas někdo chce být hrozně důležitej (důchodce či puberťák a nebo člověk co nemá co dělat),tak prudí  Kdyby se raději starali sami o sebe!

+5/−2
13.5.2014 23:33

P78e27t41r 29M12o63t64y61č53k59a 2732338130519

Stará se sám o sebe a o nevinné lidi kolem. Nikdo si nezaslouží zcela zbytečně zemřít, jen díky ajzenboňáckému šlendriánu. není to tak dlouho, kdy se v médiích objevovaly případy mrtvých, dokonce i dítětě, po pádu vlaku a dráha se vztekala, že dveře za jízdy otevřené být prostě nemohou, že si s nimi někdo musel hrát. I tehdy je usvědčilo ze lži video. A ještě jeden tip speciálně pro vás - zamyslete se tam u vás v ČD, kdo tu je pro koho. Jestli vy pro cestující, nebo cestující pro vás...

+1/−9
14.5.2014 4:22

J58a20n 41K35á49r47n95í25k 6295874577882

Když jsme jezdili ve vlaku na čundr, tak jsme u otevřených dveří na podlaze sedávali rádi. A nikdo z nás se nezrozčiloval.

+2/0
14.5.2014 8:09

P88e95t47r 91B41a46u16e66r 9490745117929

Část nešich občanů je tak tupá, že ze srandy vyřazují tou červenou klikou zabezpečení dveří a dělají machry, že vystupují za jízdy. Osobně jsem toto viděl dvakrát. Je těžké to filtrovat, zvláště pak je těžké hlídat ty blbce, kteří si s tím skutečně hrajou. A po takovým blbci k těm dveřím mohlo doběhnout malý dítě, jehož matka klábosila s někým jiným a nedávala pozor. I tak se to dá vysvětlit. I tak se to může stát..

+1/0
14.5.2014 9:07

P68e93t57r 51F11r10a74n65c 9437751568788

Nejhorší je smrt z vyděšení.

+15/0
13.5.2014 20:05

J10a94n 70K64ř87í62ž 6965523705228

...za upálení bych to nevyměnil.;-D

+1/0
13.5.2014 20:31

J73o67s24e61f 28H37á26j46e11k 6828190479652

...to není nic proti udupání hejnem zdivočelých slepic:-)

+4/0
14.5.2014 12:39

J54a88n 53K24ř29í22ž 6915553235498

;-D;-D;-DR^R^R^

Krásný!

0/0
14.5.2014 14:13

B68r90u46n74o 50J77u86r77á57š32e56k 6304890371483

Osobně mám s těmito vozy zkušenosti takové, že jsem rád, pokud se mi ty dveře ve stanici vůbec podaří otevřít, někdy to s nimi opravdu není legrace...

+11/0
13.5.2014 19:16

J80a47n 48N95e73š72p69o62r 4386268746442

Koukám, senzace dne...:-)

+4/0
13.5.2014 19:09
Foto

P47a77v39l77a 66N59o27v55á 7708810618745

Asi je toto velmi individuální záležitost. Já si tuhost dvěří tohoto vlaku jednou ozkoušela na vlastní kůži. Průvodčí v Jílovém odpískal odjezd ze stanice, když ještě z posledního vagonu vystupovali lidé, dvěře mě ještě ve stanici skříply. Nebít muže, který je silou zvenčí otevřel, asi bych tam visela do další stanice :-)

0/0
13.5.2014 17:55

J67a24n 15K60ř25í19ž 6335973265758

Ano,bít či nebít,to je to,oč tu běží.:-)

+5/0
13.5.2014 20:33

P47e74t52r 58B49a76u97e37r 9170585757429

No jo, ale to nebyla chyba dveří, ale toho průvodčího, kterej to odmávl dřív. Mimochodem, nechci bránit ČD, ale ten průvodčí to má čím dál těší. Na některých vlacích už jezdí jen jeden a když mu to stojí v zatáčce a vlak má např. 5 vagónů a více, je tam prostě prostor pro selhání lidkého faktoru jako všude jinde..

+1/0
14.5.2014 9:09

J48a98n 27K53ř89í69ž 6715813765988

...já jen malilinkatou vsuvku - když mu to stojí v zatáčce obával bych se nejhoršího!:-)

+1/0
14.5.2014 14:22
Foto

L85i73b38o58r 66V18y47k29o91u76p27i71l 9396645359177

Hlavně milostivá "nebít muže", ti za nic nemohou.

0/0
18.6.2014 20:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.