Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha nevzdává projekt tramvajové trati z Vinohrad na Václavské náměstí

Praha dál připravuje možnost, že by z Vinohradské na Václavské náměstí a hlavní nádraží jezdily tramvaje. Zadání změny územního plánu schválili pražští zastupitelé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K57a85r35e42l 28D36r66d64a 6894302677

Hurá! Našel jsem v rodině příbuzenstvo, které potřebuje pravidelně cestovat z Červeného Vrchu na sídliště Na Dědině. Babka potřebuje jezdit 2x do měsíce hlídat vnoučky a občas mladým dovézt svíčkovou. Jen jestli ty dvě linky tramvají nebudou pro ní málo. ;-D

0/0
3.6.2014 8:21

R95o15b31e85r43t 88P67r33a15ž65á93k 4618656415360

Pochopitelně. Jakýkoliv článek o tramvajích vydatně komentuje pan Drda. Smíchá hrušky s jablky a nejraději by tramvaje zcela zrušil neboť mu překáží v parkování.

+2/0
31.5.2014 15:09

K46a98r61e27l 98D13r78d11a 6124232937

Omlouvám se, že ruším idylku aktivistů za práva pražských tramvají svými nekonečnými příspěvky. Snažím se marně o dialog. Padají minusy. Vy zvládnete, jak vidno, jen reakci mimo téma diskuse. Jinak umíte vcelku dobře demonstrovat, že hrušky a jablka jsou povolena, pokud propagují budování tramvajového "kolejiště" v Praze. Asi proto se takových líbivých argumentů z DPP chytá populista Hudeček.

  Jinak ano, pokud mi někdo hodlá stavět zbytečné koleje před okny bytu na Hájích, pokud bezohledně zničí kolejemi Olšanskou, kde se roky pohybuji, pokud hodlá zničit park a parkování v Opletalce, pokud při účelové záchraně Vokovické vozovny tahá z kapes Pražanů miliony... Ano, přiměřenou odpovědí je rušení tramvají. Co jiného? Pražské MHD by to přineslo potřebné úspory a oddálilo zvyšování cen jízdného. Při odlivu 1/3 Pražanů mimo Prahu za posledních 20 let, kde je odpovídající úspora na pražské MHD? Diskuse o tom, jak takové úspory dosáhnout, je zcela legitimní.

0/−2
31.5.2014 16:35

J54i66r12k42a 74D15v40o98ř22á83k 4185520343778

Olšanská nebyla kolejemi zničena, ale možná by jí prospělo ubrat nevyužité dva pruhy pro auta a vybudovat zeleň. Koleje v Sherwoodu znamenají nové parkoviště. Třetina Pražanů rozhodně z Prahy neutekla, naopak Praze obyvatel přibylo o 3,7 %. Takže za neznalosti nebo tendenční argumenty - opět nesouhlasné mínus.

0/0
2.6.2014 9:54

K74a60r15e87l 63D34r68d11a 6904882667

Vy se mi zdáte, zrušit parkování v Olšanské a nahradit ho zelení vedle stávající zeleně... Olšanskou zničil laciný otevřený štěrkový kolejový svršek bez bezbariérových přechodů a bez míst pro přecházení chodců, který se pár let od výstavby již rozpadá a kvete odpadky.

  Vysvětlete to parkoviště. Trať vezme kus zeleně v Šervůdu a následně vytěsní auta z Opletalky, kde se dnes parkuje. Kde bude jako nové parkoviště pro cca min. 100 aut? A to fandové tramvají mluví o tom, že zeleň tady navíc rozšíří. Kde prosím?

  Opět slovíčkaříte bez znalosti věci? (Ale musím Vám dát za pravdu, škoda. :-P) Dle ČSÚ se od roku 2000 do roku 2013 vystěhovalo mimo Prahu 372 tis. Pražanů. A to je otázka, jak jsou podchycení lidé s trvalým pobytem v Praze. Což znamená, že ekonomicky silní Pražané jsou dnes všichni mimo Prahu a v Praze žijí jen sociálně slabí starousedlíci. Za stejné období se přistěhovalo 465 tis. lidí z venkova za prací a cizinců, zpravidla Slováků, Rusů a Ukrajinců. Potřebnost MHD tak skutečně stoupá. I když za cenu toho, že Pražan starousedlík nemá v Praze co pohledávat a město patří developerům s novými byty pro Rusy.

  (V mém okolí je jeden případ, kdy se Pražan kvůli školám dětí vrací z RD za Prahou do bytu v centru. Třeba se ještě dočkáme masové migrace Pražanů zpět do města.)

0/0
3.6.2014 8:04

K13a71r30e63l 27D14r28d71a 6484442107

Uvítám, pokud Praha přijme plán optimalizace tramvajových tratí a konečně začne rušit málo využívané tramvajové linky i celé tratě, aby místy nesmyslná a předimenzovaná tramvajová doprava uvolnila místo pro lepší využití veřejného prostoru v Praze a strašidelné tramvajové tratě přestaly hyzdit Prahu a tvořit bariéry pro pohyb Pražanů po ulicích. ;-)

  Posledně jsme tady řešili novou trať Na Dědině, kdy nové tramvajové linky nenahradí jediný autobus, nic neušetří, poslouží pár zájemcům, (kteří dnes nemají ani autobus - a asi ho ani nepotřebují - tak dostanou tramvaj) a pouze nabídnou spojení pro nové developerské projekty a případné nové obyvatele. A to za situace, kdy stávající linky na Dejvickou budou po otevření metra na Veleslavíně zbytečné a nadbytečné a budou po Evropské přepravovat jen vzduch. Co raději tramvaje v Evropské zrušit včetně vozovny Vokovice a Evropskou civilizovat?

  Místo optimalizace, poslouchám nápady o Opletalce, Václaváku či o Hájích. Vodičkova - Jindřišská je dnes přetížená. Jak asi pomůže na I.P. Pavlova trať na Václaváku? Pokud se stane nehoda na Pavláku, bude jako nově stát Pavlák, Václavák, Jindřišská i Opletalka? To si pomůžeme? Argumentovat Pavlákem a tlačit na nové tratě je jen účelovým argumentem. Raději popovídejte, které linky v centru budou muset být omezeny, aby se sem mohlo zavést nové spojení z Vinohrad? Koho a v kterých čtvrtích navrhují stavitelé nových tratí odrbat? Aneb, když půjde o trať z Vinohrad, najednou se najde, kde jinde lze tramvaje omezit a zrušit.

  Je halt asi plno lidí, kteří mají rádi "mašinky", a nejlépe, když jim je někdo koupí za veřejné peníze. Nejde jim o cestující, jde jim o "pěkně drahé kolejiště" v životní velikosti. ;-D

+1/−9
30.5.2014 8:07

J30i72r89k87a 30D66v29o51ř38á55k 4365490333518

Vidím že vůbec nemáte tušení k čemu ty tramvaje na Evropské jsou a budou.;-D Metro je v žádném případě nenahradí. Také vám zjevně uniklo, že se už tramvaje neplánují Opletalkou ale Washingtonovou a k čemu to bude a jak odlehčí ÍPáku a Karláku. Málo, ale odlehčí. (Ano, spojka kolem Koně by byla v tomhle mnohem užitečnější, ale škoda slov.) A v nouzi (jako bývá leckdy, třeba právě teď!) to bude důležitá objížďka.

+1/0
30.5.2014 10:13

K72a23r48e88l 34D53r75d23a 6744712437

Ano, hodilo by se nyní pustit 9, 3, 24... přes Pavlák, abychom mu ulehčili. ;-D

1) Ostatně, budou někdy tramvaje umět odbočit z Bělehradské na Jugoslávskou ve směru na Karlák? To je totiž podmínka, aby Pavlák mohl poskytnout zálohu třeba Jindřišské. (Jak je zvykem, tramvajoví lobbisté řeší Václavákem a Opletalkou pouze případný výpadek Pavláku. Ostatní je nezajímá.)

2) Když chcete slovíčkařit, tak si to nejprve nastudujte. Trať má být vedena Šervůdem do Opletalky. Parkuji zde auto a je zde vždy hrozná bitva o parkovací místa. Tramvaje zde budou všem překážet a omezení parkovacích míst bude hodně bolet. Bude nutné poskytnout náhradu parkování.

3) Ano, zdůvodněte smysluplnost kapacitní kolejové dopravy vedené souběžně se třemi stanicemi metra. Důvod, proč rozhazovat nesmyslně veřejné prostředky bych rád slyšel. Jen do toho!

  Po otevření metra, by spojení z Červeného vrchu do Dejvic pohodlně obstarala jedna linka autobusu třeba Dejvická - Na Dědině s náklady ve výši 1/50 tramvajové trati do Vokovic. Zdejší tramvajová trať by pak slušela Suchdolu, kde to autobusy nepobírají. Co ale podniknout s nešikovnou vozovnou Vokovice? Tak to raději tramvajová lobby investuje další miliony do zřízení kapacitní kolejové dopravy pro "přelidněné městské centrum Na Dědině". (Hudeček by to lépe neřekl.) ;-D

  http://tinyurl.com/pl8jdj9

0/−1
31.5.2014 9:10

J44i93r79k88a 79D84v42o73ř40á42k 4965740133128

Stále jste nepobral, že jde o Washingtonovu, ne Opletalovu. V Opletalově bude leda křižovatka.

Nevyprávějte, že metro v Evropské bude mít tři stanice. Nebude.

0/0
2.6.2014 10:01

K80a48r59e21l 75D31r96d22a 6534892797

Včetně Dejvické ano. A s Opletalkou jen hloupě slovíčkaříte, řešíme stejný projekt, aktuální variantu.

0/0
3.6.2014 8:08

J82i23r89k34a 16D96v28o53ř21á31k 4345700483758

Jo a co jste myslel tím rušením linek? Takhle nazýváte třeba přehození Pětky nebo Šestadvacítky na druhou stranu od Hlaváku?

0/0
30.5.2014 10:19

K50a16r58e21l 40D26r72d84a 6324712367

Přeložit 5 a 26 na Vinohrady se opravdu nabízí. Až na to, že výpadky 9 zachraňuje dennodenně právě 5 s 26. Navíc je to spojení pro Žižkov potřebné. Jak ve směru na Letnou, tak ve směru na Floru či Strašnice. Tedy skvělý nápad, zavedeme stávající potřebné a spolehlivé linky z Hlavního nádraží na Vinohrady a zrušíme tím fakticky tramvaje na Žižkově. Bravo!

  Proto jsou tramvaje přes Václavák a Washingtonovu pěkně nedomyšleným a hloupým nápadem. Povedl se Vám krásný příklad, jak to asi tak s touto tratí reálně dopadne. :-P;-)

0/−1
31.5.2014 8:04

J62i63r94k21a 21D32v50o89ř19á96k 4715520493338

Ano, váš nesmyslný nápad přeložit jak 5 tak 26 je opravdu "skvělý"! ;-D;-D Nevím proč mě do téhle pitomosti taháte s sebou, demagogu! ;-D;-D

0/−1
2.6.2014 10:04

K44a77r30e90l 80D56r77d21a 6444342257

Zdrojem je Vaše hravé "přehození", tramvajový kutile nedouku. :-P;-D

0/0
3.6.2014 8:10

K47a10r22e73l 16D96r90d28a 6974532437

Nevěděl by někdo, proč 5 na Hlavním nádraží stále nestíhá? Přijde mi, jak když vozí primárně studenty na VŠE a místní SŠ a časy školní docházky se nekryjí s "určenou" dopravní špičkou v pražské MHD. Když se při velkých změnách ROPIDu zkoušela dvouvozová 5, jezdila poloprázdná. Jednovozová 5 přitom nestačí. K tomu 26 na stejné trase jezdí spíš poloprázdná. Podivný úkaz.

  Není to jen o tom, že 5 podle jízdního řádu předjíždí 26 a nabírá víc cestujících než zvládá? Nedalo by se to pořadí 5 a 26 otočit? (Jen hádám.)

  5 je tak patrně příkladem, jak je optimalizace tramvajové dopravy obtížná a neřešitelná. ROPID se zde zřetelně snažil konat a příliš neuspěl. Podle zkušeností s dopravními zácpami, je doprava z principu věci nevyzpytatelná, inklinuje k nečekaným špičkám a nejde dohromady s plánováním na základě zprůměrovaných výkonů a snahou o optimalizaci. Ideální doprava by musela umět měnit intervaly - i trasy - podle potřeb cestujících. A nakonec skončíme u "vynálezu" auta. ;-D 

  (Přitom "zaujatí fandové tramvají" mají jasno, jak Václavák či Washingtonova zcela jistě pomohou Pavláku. Patrně se rozvoj tramvajové dopravy v Praze řídí pohádkami kouzelníka Zababy.) ;-)

0/0
31.5.2014 9:50

K32a42r98e97l 83D80v39o77ř78á63k 2194872952474

Na Václaváku tramvaje vždy jezdili a jejich zrušení byl nápad hodný žáka zvláštní školy.

+3/−1
30.5.2014 0:10

R51o93m50a25n 58P51o28l70á95č73e32k 1370256120985

Je potřeba si uvědomit pár věci.

1) Většina aut na magistrále má svůj cíl. Transit tvoři minimum aut.

2) Nejsem proti TT a věřím, že svůj smysl má, ale prostě to vidím jako další předvolební trik...

3) Doporučuji si vygooglit knižku/leták z roku 1995, kde byl i harmonogram TT.

+3/0
29.5.2014 16:39

J80i33r51k78a 11D54v87o90ř81á72k 4955800653558

Buďme rádi, že už nepadají ty nejpitomější trháky typu pěší zóna na magistrále.

+2/−2
29.5.2014 17:50

A60l38e21x26a36n64d13r 49K13o49s11t24k61a 5469356759556

Přesně. Magistrála potažmo Ječná/Žitná jsou za trest. Opravdu tam nejede nikdo, kdo nemusí.

+3/−1
29.5.2014 19:14

R65o37m78a97n 40P67o18l93á91č63e12k 1670516610695

Ale to vlastně potvrzuje moje tvrzení, že většina aut co jsou na magistrále mají na ní start/cíl. Můžete i poděkovat Praze 4, která na Pankráci udělala několik sjezdů.

0/−1
30.5.2014 15:38

J61i24r44k45a 20D20v88o46ř95á40k 4305110773868

Jde o to zařídit, aby tam ještě méně řidičů muselo.

0/0
30.5.2014 15:49

K50a65r16e26l 40V53í86t 1561300697138

To zas bude na Václaváku bordel.

0/−6
29.5.2014 16:22

M44a11r10t80i60n 86H41a61l47á11š89e64k 2440762898814

Dobře, že jste uvedli název hlavní nádraží(!!) my, prážáci mu totiž samozřejmě říkáme wilsonaák, tedy Wilsonovo nádraží.

+2/−5
29.5.2014 15:39

T66o19m65á40š 17Z98e22m45a60n 3345318254745

Pražané tomu říkají Hlavák a je to nádraží Františka Josefa...

+15/0
29.5.2014 16:17

K66a24r74e16l 87V54í45t 1951580687248

Divím se, že to není nádraží Václava Havla.

+4/−2
29.5.2014 16:23

J45i34r54k48a 75D51v81o62ř63á15k 4895200143728

No, Františka Josefa mu nikdo neříká. Kdo na to byl zvyklý, už umřel, a stejně byl dávno přecvičenej na "vilzoňák". Babička mu jinak neřekla a to byl přejmenovanej už 50 let.

+3/0
29.5.2014 17:43

A24l44e87x63a29n35d64r 25K86o79s86t24k57a 5559326539856

Vaše babička už mu tak také moc dlouho říkat nebude. (nic ve zlém) Ale normálně se tomu opravdu říká hlaváč či hlavák.. A park před tím je zván sherwood.

+2/−2
29.5.2014 18:57

J17i49r51k93a 81D53v72o69ř19á52k 4675600683768

Už mu tak bohužel neříká, i když se tak teď skoro jmenuje. Hlaváč jsem od Pražáka neslyšel, to vůbec ani pořádně pražsky nezní.

+3/−1
29.5.2014 20:11

M13i69l43o72s19l57a41v 39K43a58n29t46o74r61e60k 1929357401209

Já mu říkám důvěrně "Hlaváček" a to v Praze bydlím od narození;-D

0/0
29.5.2014 16:28

K29a81r69e62l 77V41í90t 1241930207828

Už jsem tam nebyl asi 10let.

0/0
29.5.2014 16:31

J96i64r27k12a 82D53v23o81ř22á94k 4535770163918

Nepoznáte ho.

0/0
29.5.2014 17:44

J73i44r77k21a 18D25v27o36ř49á49k 4945430173658

Od té doby co je vedle Sherwood tomu začínám řikat spíš Lahvák.

+4/0
29.5.2014 17:38

D41a27v43i47d 29B59r60u64c29k71n77e17r 5782524289255

Když nejezdíte vlakem, tak U bulhara.

0/0
29.5.2014 16:34
Foto

B74r13o63n69i13s95l22a12v 84G93a65b69r24y77š 2172499461

To je sice pěkné, ale jednak se název nádraží v minulosti několikrát měnil a jednak je i v MHD zaveden název "Hlavní nádraží".

+1/0
29.5.2014 16:41

J57i50r93k61a 15D58v55o40ř19á25k 4155420113458

On asi metrem ani tramvají nejezdí.

0/0
29.5.2014 17:39

J73i18r34k73a 90D78v47o61ř44á15k 4405620343938

Záměrně jsem napsal hlavní a záměrně s malým písmenem. Hádejte proč, zatím jste to asi nepochopil.

0/0
29.5.2014 17:37

M90i49l51a64n 38L69a31š11ť33o62v68k53a 8172384933808

Odkud jste se do Prahy přistěhoval?Rv

0/−1
29.5.2014 19:35

D16a69v83i57d 90B60r89u13c25k69n98e95r 5162884319525

jinak nadává-li někdo na Pražany. O ně až tak nejde, hlavní důvod tohoto tlaku je dopravní podnik který má ve špičkách přetlak tramvají od Mírového Nám přes Ječnou, Karlovo Nám až po Vodičkovu a Jindřišskou. Ale je to i typem tramvají, které si nedávno pořídil. A zase se jich zbavuje.

0/0
29.5.2014 15:28

R33o60m49a68n 73P50o13l40á24č71e84k 1710156460715

Ani ne. Ale pokud rupne ve Vodičkově cokoli, tak se jezdí budto po nábřeží a nebo přes Floru což není moc userfriendly...

0/0
29.5.2014 16:36

J18i66r63k97a 70D78v76o13ř39á59k 4475480673708

Nejhorší je nehoda nebo sebevrah na IPP nebo Karláku. Ovlivní to mnoho linek přímo a snad všechny ostatní nepřímo. Jízdní řád se může zahodit v celé Praze.

+1/0
29.5.2014 17:49

J35i94r43k41a 25D30v55o87ř34á16k 4655650523428

V Praze žádné Mírové náměstí není. I když je to oblíbený název v jiných městech. Tady se to jmenuje jinak.

+3/0
29.5.2014 20:16

D28a75v27i97d 77B97r89u38c51k90n60e73r 5562574209195

Takže teď jsou zasekané tramvaje od Míráku po Jindřišskou a magistrála komplet a nákladnou změnou bude magistrála ještě zasekanější, a tramvaje budou viset i v horní části Václ. Náměstí.

0/−6
29.5.2014 15:20

R35o11m45a68n 88P76o51l39á88č26e25k 1290426570415

Tramvaje už magistrálu křižuji, takže v zelené vlně by se nic nezměnilo.

+5/0
29.5.2014 16:37

J14i35r43k83a 63D41v49o70ř69á80k 4965520523808

Právě že ne. Počel linek přes Karlák by se dal snížit.

0/0
29.5.2014 17:56

T50o72m96á77š 25Z79e64m30a82n 3535508344875

Praha by měla méně šťourat v centru a zaměřit se na dopravní síť na periferiích, kam se přesouvá většina obyvatel i firem z nepoužitelného centra.

+10/−4
29.5.2014 15:01

M18i61l82o69s94l93a58v 55K48a22n72t55o76r85e39k 1749877911349

R^R^;-D;-D

0/0
29.5.2014 16:29

J97i58r47k53a 27D50v27o76ř76á83k 4525880423398

Nebo přecejen zkusit, aby nebyl důvod se přesouvat? Kromě toho když se něco stane v centru, kvůli neexistenci důležitého propojení u/na Václaváku to odnesou i (bývalé) periferie, tak chytře to komančové vymysleli.

0/0
29.5.2014 17:54

B53o40h19u86s20l11a57v 93P35a12r59t34y32k 5473924340545

Každé civilizované město má určitou část vymezenou pro pěší. Ano, Praha ji má také, ale co do hustoty chodců (domácích i návštěvníků) by tam určitě měl patřit i Václavák. Nejen jeho spodní část, ale i horní, kolem Koně. Parkoviště pro pár vyvolenců je nesmysl, vjezd bych povolil jen pro zásobování v čase 6.00 - 9.00, pak prostě máte smůlu. Pokom už jen záchranáři. Taxíky mohou končit někde nad Koněm (výjimka do hotelů). A tramvaje vůbec ne. Je to příliš nebezpečný prostředek tam, kde se motají tisíce lidí. 

Propojení Vinohradské a Bolzanovy dává smysl zejména s ohledem na zranitelnost dopravy na nám. I.P.Pavlova. Ale nějakým podjezdem /nadjezdem na Opletalovu, ne přes Václavák.

+7/−8
29.5.2014 14:43

J93i61r26k35a 39D70v17o64ř28á77k 4275810703958

Pražské centrum "péčí" Magistrátu a MČ Praha 1 umírá, už tam je kriticky málo běžných obyvatel. Vy ho chcete zabít úplně.

+4/−3
29.5.2014 14:47
Foto

B32r40o26n33i54s30l87a77v 89G75a14b33r44y92š 2922289781

S tím nebezpečným prostředkem bych byl opatrný. V zahraničí bylo prokázáno, že tramvaj se mezi pěšími vyjímá nejlépe a navíc už je to osvědčeno i u nás. Viz Brno, náměstí Svobody, Praha, náměstí Republiky.

+4/−1
29.5.2014 16:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.