Diskuze

Praha nevzdává projekt tramvajové trati z Vinohrad na Václavské náměstí

Praha dál připravuje možnost, že by z Vinohradské na Václavské náměstí a hlavní nádraží jezdily tramvaje. Zadání změny územního plánu schválili pražští zastupitelé.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K11a97r35e64l 81D73r59d17a

3. 6. 2014 8:21

Hurá! Našel jsem v rodině příbuzenstvo, které potřebuje pravidelně cestovat z Červeného Vrchu na sídliště Na Dědině. Babka potřebuje jezdit 2x do měsíce hlídat vnoučky a občas mladým dovézt svíčkovou. Jen jestli ty dvě linky tramvají nebudou pro ní málo. ;-D

0 0
možnosti
Foto

Pochopitelně. Jakýkoliv článek o tramvajích vydatně komentuje pan Drda. Smíchá hrušky s jablky a nejraději by tramvaje zcela zrušil neboť mu překáží v parkování.

2 0
možnosti

K74a77r77e43l 14D78r92d91a

31. 5. 2014 16:35

Omlouvám se, že ruším idylku aktivistů za práva pražských tramvají svými nekonečnými příspěvky. Snažím se marně o dialog. Padají minusy. Vy zvládnete, jak vidno, jen reakci mimo téma diskuse. Jinak umíte vcelku dobře demonstrovat, že hrušky a jablka jsou povolena, pokud propagují budování tramvajového "kolejiště" v Praze. Asi proto se takových líbivých argumentů z DPP chytá populista Hudeček.

  Jinak ano, pokud mi někdo hodlá stavět zbytečné koleje před okny bytu na Hájích, pokud bezohledně zničí kolejemi Olšanskou, kde se roky pohybuji, pokud hodlá zničit park a parkování v Opletalce, pokud při účelové záchraně Vokovické vozovny tahá z kapes Pražanů miliony... Ano, přiměřenou odpovědí je rušení tramvají. Co jiného? Pražské MHD by to přineslo potřebné úspory a oddálilo zvyšování cen jízdného. Při odlivu 1/3 Pražanů mimo Prahu za posledních 20 let, kde je odpovídající úspora na pražské MHD? Diskuse o tom, jak takové úspory dosáhnout, je zcela legitimní.

0 2
možnosti

K94a53r74e64l 13D25r47d71a

30. 5. 2014 8:07

Uvítám, pokud Praha přijme plán optimalizace tramvajových tratí a konečně začne rušit málo využívané tramvajové linky i celé tratě, aby místy nesmyslná a předimenzovaná tramvajová doprava uvolnila místo pro lepší využití veřejného prostoru v Praze a strašidelné tramvajové tratě přestaly hyzdit Prahu a tvořit bariéry pro pohyb Pražanů po ulicích. ;-)

  Posledně jsme tady řešili novou trať Na Dědině, kdy nové tramvajové linky nenahradí jediný autobus, nic neušetří, poslouží pár zájemcům, (kteří dnes nemají ani autobus - a asi ho ani nepotřebují - tak dostanou tramvaj) a pouze nabídnou spojení pro nové developerské projekty a případné nové obyvatele. A to za situace, kdy stávající linky na Dejvickou budou po otevření metra na Veleslavíně zbytečné a nadbytečné a budou po Evropské přepravovat jen vzduch. Co raději tramvaje v Evropské zrušit včetně vozovny Vokovice a Evropskou civilizovat?

  Místo optimalizace, poslouchám nápady o Opletalce, Václaváku či o Hájích. Vodičkova - Jindřišská je dnes přetížená. Jak asi pomůže na I.P. Pavlova trať na Václaváku? Pokud se stane nehoda na Pavláku, bude jako nově stát Pavlák, Václavák, Jindřišská i Opletalka? To si pomůžeme? Argumentovat Pavlákem a tlačit na nové tratě je jen účelovým argumentem. Raději popovídejte, které linky v centru budou muset být omezeny, aby se sem mohlo zavést nové spojení z Vinohrad? Koho a v kterých čtvrtích navrhují stavitelé nových tratí odrbat? Aneb, když půjde o trať z Vinohrad, najednou se najde, kde jinde lze tramvaje omezit a zrušit.

  Je halt asi plno lidí, kteří mají rádi "mašinky", a nejlépe, když jim je někdo koupí za veřejné peníze. Nejde jim o cestující, jde jim o "pěkně drahé kolejiště" v životní velikosti. ;-D

1 9
možnosti

Vidím že vůbec nemáte tušení k čemu ty tramvaje na Evropské jsou a budou.;-D Metro je v žádném případě nenahradí. Také vám zjevně uniklo, že se už tramvaje neplánují Opletalkou ale Washingtonovou a k čemu to bude a jak odlehčí ÍPáku a Karláku. Málo, ale odlehčí. (Ano, spojka kolem Koně by byla v tomhle mnohem užitečnější, ale škoda slov.) A v nouzi (jako bývá leckdy, třeba právě teď!) to bude důležitá objížďka.

1 0
možnosti

Na Václaváku tramvaje vždy jezdili a jejich zrušení byl nápad hodný žáka zvláštní školy.

3 1
možnosti

Je potřeba si uvědomit pár věci.

1) Většina aut na magistrále má svůj cíl. Transit tvoři minimum aut.

2) Nejsem proti TT a věřím, že svůj smysl má, ale prostě to vidím jako další předvolební trik...

3) Doporučuji si vygooglit knižku/leták z roku 1995, kde byl i harmonogram TT.

3 0
možnosti

Buďme rádi, že už nepadají ty nejpitomější trháky typu pěší zóna na magistrále.

2 2
možnosti

K95a53r17e36l 98V68í78t

29. 5. 2014 16:22

To zas bude na Václaváku bordel.

0 6
možnosti

Dobře, že jste uvedli název hlavní nádraží(!!) my, prážáci mu totiž samozřejmě říkáme wilsonaák, tedy Wilsonovo nádraží.

2 5
možnosti

Pražané tomu říkají Hlavák a je to nádraží Františka Josefa...

15 0
možnosti

jinak nadává-li někdo na Pražany. O ně až tak nejde, hlavní důvod tohoto tlaku je dopravní podnik který má ve špičkách přetlak tramvají od Mírového Nám přes Ječnou, Karlovo Nám až po Vodičkovu a Jindřišskou. Ale je to i typem tramvají, které si nedávno pořídil. A zase se jich zbavuje.

0 0
možnosti

Ani ne. Ale pokud rupne ve Vodičkově cokoli, tak se jezdí budto po nábřeží a nebo přes Floru což není moc userfriendly...

0 0
možnosti

Takže teď jsou zasekané tramvaje od Míráku po Jindřišskou a magistrála komplet a nákladnou změnou bude magistrála ještě zasekanější, a tramvaje budou viset i v horní části Václ. Náměstí.

0 6
možnosti

Tramvaje už magistrálu křižuji, takže v zelené vlně by se nic nezměnilo.

5 0
možnosti

Praha by měla méně šťourat v centru a zaměřit se na dopravní síť na periferiích, kam se přesouvá většina obyvatel i firem z nepoužitelného centra.

10 4
možnosti