Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za jedenáct let auto v Praze potřebovat nebudete, sní iniciativa

V roce 2025 nebudete v Praze potřebovat vlastní auto. Proč? Protože veřejná doprava bude naprosto dokonalá. Tak vidí budoucnost metropole iniciativa AutoMat. Podle ní je scénář popsaný v textu realizovatelný. Zásadní tezí je, že Praha může snížit podíl individuální automobilové dopravy ze 33 na 25 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30a20r79t73i66n 35Š64t29ě29p98á47n65e81k 3147253983151

Mimochodem, titulek by neměl znít, že auto nebudem potřebovat, ale že ho nebudem smět používat.

0/0
17.6.2014 13:09

M66a97r28t67i19n 86Š25t30ě70p88á19n59e14k 3227883383871

Zase par pomatencu diktuje tisicum lidi jak maji zit. A na radnici maji jednoho velkeho pomatence, ktery to uvadi v zivot. Tfuj.

+1/0
17.6.2014 9:30

D26a34v90i89d 35V82i37k69t28o90r66a 9584794455367

Fajn, AutoMat bude jednou symbolem genocidy měst. Jakmile je lidem sebrána možnost parkovat auto před svým domem a smysluplně ho používat v rámci města, odstěhují se někam, kde jim tohle základní právo svobodného pohybu zůstane. Za nimi se postupně odstěhují firmy. Následovat bude pokles cen nemovitostí, protože nikdo nebude chtít někam, kam si v případě potřeby nedoveze autem rodinu nebo věci a kde mu budou házet klacky pod kola kdykoliv, když bude chtít použít auto.

V automatických městech pak zůstanou jen socky, fetky, pumpičkáři a důchodci. Prostě město snů, něco jako města za velkého kormidelníka Maa :-D.

+3/0
16.6.2014 16:40

T96o82m60a76s 13N76o43v93o59t13n77y 3251146248179

Nechápu, proč se Automatu, kteří sledují pouze vlastní sobecké zájmy, dává vůbec nějaký prostor v médiích a místo toho se nepíše o tom, jak je infrastruktura v Praze (i jinde) stále nedodělaná a ještě tu nedostačující infrastrukturu chce Automat omezovat ve prospěch cyklistů. Kdyby bylo kolo tak úžasné a užitečné jako auto, tak lidi sami budou jezdit na kolech. Místa je pro kola už teď až moc, ovšem to Automat přiznat nemůže, protože pak by nemohl Massare s kamarádíčkama sosat dotace na nesmyslné projekty. A to je vážení jediný smysl automatu - sosat dotace, zatímco normální lidi se budou i do té práce dostávat čím dál hůř, protože jim nějací šmejdi aktivisti znemožňují se tam normálně dostat. Jo a už vyúčtovali konečně tu sbírku na ten kandelábr - památník sebevraha Bouchala?

+3/0
3.6.2014 16:20

D20a18n77i65e79l 34Ř18e78h82á70č58e48k 5277293661497

;-€ A-Ha, tak to bude až v roce 2025. Do té doby si je budeme kupovat. ;-€

0/0
2.6.2014 17:00

D34a62n22i75e52l 44Ř84e61h53á31č73e87k 5227203771227

Jééé, jak já se těším na přelomový rok 2005... Ani boty nebudeme muset kupovat, protože si je jako auto a kolo prostě na každém rohu půjčíme a o dvě ulice je necháme na chodníku stát pro dalšího.

+3/−1
2.6.2014 16:57

M62a17r82t88i91n 98F21a27l27t10a 7890286632593

Dokonce nebudeme potrebovat ani chodniky, kdyz spousta cyklofasistu jezdi po chodnich namisto po silnici nebo jim urcenych cyklostezkach.

+3/−3
2.6.2014 13:57

V24l37a19s77t25i12m38i70l 72H35a56l33b44i16c45h 8953685156578

Pokud bude MHD v Praze za 1 Kč a podstatně zrychlí interval u tram a bus,90% lidí nebude používat k dopravě automobil.

0/−3
2.6.2014 12:44

R94u40d44o40l73f 50R23u44b94e75š 3629255301124

Narvané tramvaje moc nemusím... ale pořád je MHD nejrychleší a komfortní doprava skrz město, nevím proč by měla být zadarmo..

Možná kdyby se přestalo investovat a jezdilo se v 50 let starých rezavých vracích?

+4/0
2.6.2014 17:01
Foto

B39r92o64n20i95s17l49a50v 89G81a36b64r57y92š 2742309571

Interval zrychlit nelze. Interval, neboli časový rozestup spojů, lze zvýšit nebo zkrátit. Co lze zrychlit, je spoj samotný, tím se zkrátí jízdní doba. A aby se zkrátila jízdní doba, nesmělo by v Praze být tolik aut, která blokují plynulou jízdu autobusu.

+3/0
3.6.2014 15:42

T93o41m33a33s 25N82o63v67o63t79n17y 3611186578149

To je samozřejmě kravina. Autobusy blokuje nedostatečná infrastruktura, se kterou se skoro nic nemůže dělat, protože pak začne Massare řvát, že se dělá zase něco pro auta. Že by to ale pomohl i MHD, to už taktně zamlčuje. Jinak proč by měl mít autobus nějakou výhradní přednost před auty? A proč jen autobus MHD a ne třeba dálková linka?

+2/0
3.6.2014 16:22
Foto

B53r92o50n50i35s98l61a65v 17G15a58b17r74y25š 2572479231

To samozřejmě není kravina. Jednoduše proto, že dálkovou linkou necestuje tolik lidí, jako v jednom úseku MHD. Proto se např. v Pardubicích na Sukově třídě zřídily vyhrazené jízdní pruhy. Během 24 hodin v pracovním dni projede mezi Masarykovým náměstím a Náměstím Republiky 632 spojů, v opačném směru je to 669 spojů. Dálkových linek je málo, jezdí jen několikrát do týdne a navíc mají různé trasy. Důvod může být i takový, že co do počtu lidí je autobus v jízdním pruhu méně prostorově náročný. Vezměte si, kolik měří kolona aut se 100 lidmi, které přepraví jeden kloubový autobus. Nehledejte v tom vědu a podívejte se na problém i z jiného pohledu.

+1/0
3.6.2014 16:47

D47a80v31i90d 96V86i55k38t95o55r26a 9104864415427

Autobus je stále nedostatečně kapacitní prostředek. Mnohem kapacitnější je vlaková souprava, pohybující se ideálně pod zemí. Proto třeba v NYC jezdí autobusy pouze na méně vytížených (okrajových) linkách, hlavní zátěž nese systém metra a nadpovrchových s-bahnů, které obsluhují z hlediska počtu pasažérů dominantní část města, zbytek poptávky pokrývají taxíky. Tudy vede cesta, nikoliv násilnou preferencí pumpičkářské lobby.

0/0
16.6.2014 16:48
Foto

B76r81o70n17i51s48l31a95v 38G33a27b74r17y18š 2482209251

No ale tak by to mělo být. Autobusy by měly tvořit doplňkovou síť. Tou základní by mělo být metro nebo městská železnice, v menších městech tramvaje nebo trolejbusy. Násilná preference je možná jen v místech, kde je veřejná doprava nejvytíženější, ale zároveň se nevyplatí nahradit autobusy kvantitativně vyšším druhem dopravy.

0/0
16.6.2014 16:53

D65a69v79i86d 65V17i66k46t21o53r79a 9824614775747

Měl jsem na mysli to, že násilné potlačování individuální automobilové dopravy (notabene na popud fašisujících nátlakových skupin, jakou je třeba Automat) je dlouhodobě cesta do pekel. Jistě, ulice nejsou nafukovací, ale metody, nyní používané k tzv. zklidňování dopravy ve městech, také páchají obrovské škody, jen se to neprojevuje okamžitě. Proto jsem psal o podzemní veřejné hromadné dopravě v nejvytíženějších místech, autobusech na periferiích a tím zůstane i volný prostor pro transitní IAD a vozidla obyvatel města.

+1/0
16.6.2014 17:14
Foto

B72r80o34n13i18s16l98a91v 51G52a96b72r32y78š 2472899851

Já Vás chápu, ale nelze zase IAD vycházet vstříc úplně všude. Zklidňování dopravy je výborný nástroj v případě, že se použije správně. Tohle se probírá u nás na univerzitě v dopravním inženýrství.

0/0
16.6.2014 17:17

P39a59v39e17l 54H76a69m24p34l 9940960687476

Všechny autobusové zastávky budou nejdřív na znamení, posléze se zruší a po Praze budou jezdit třípatrové modré Záchranné autobusy, které si kdekoli odmávnete kouzelnou hůlkou. A průvodčí budou vždycky z té politické strany, která chce nejvíc vyhrát v komunálních volbách.;-)

+2/0
2.6.2014 10:24

T43o60m57a54s 92N81o14v40o13t26n72y 3281376888919

;-DR^

0/0
3.6.2014 16:23

M87a98r31t67i49n 32F31r70a29n95t21i19š78e23k 7185390543175

Cyklistika je fajn. Sám rád jezdím na kole. Ale nemělo by se to kombinovat s drogami. Pak jsou z toho takovéto nápady.

+9/−1
2.6.2014 9:55

T91o48m28á38š 95Z43e59m81a23n 3865218784655

Peníze z veřejného rozpočtu mají na zdravý rozum horší účinky než jakákoliv kombinace drog..

A z čeho si živí všichni členové automatu? Z veřejných peněz..

+3/−1
2.6.2014 9:58

M96a75r52e84k 77F36i61s25e29r 4781332736825

kazdy by mel mit moznost si vybrat - tj. stejne podminky pro automobilisty, mhd, pesi a cyklisty. Je jasne, ze postel tramvaji asi neodstehujete, ale kolikrat za rok clovek potrebuje stehovat postel, zeano. Vetsina cest aut po Praze je vcelku zbytecnych a daji se absolvovat rychleji mhd ci na kole. Kdyz vidim kazdy den ty zacpy treba na Argentinske, kde v kazdem aute sedi jeden jediny nasrany clovek a vubec se to nehybe, tak se ptam, proc to ty lidi delaji. Me by to teda nebavilo, stravit hodinu denne v kolone. Kazdopadne je to trochu utopicke, chce to totalni zmenu mysleni lidi a na to je myslim 15 let kratka doba. Kazdopadne kazdy pokus o bikesharing nebo carsharing je supr. Sam si rad auto vypujcim, kdyz je potreba, aniz bych pritom musel platit drahe pojistky atd. Pokud clovek najede do 10tis km rocne, tak se mu vlastni auto rozhodne nevyplati

+4/0
2.6.2014 9:15

J60i78ř74í 33P61l69a26v18s69k57ý 9430836121189

vsak si klidne auto ci kolo pujcujte, kdyz vas to z nejakeho duvodu uspokojuje ... ale nenutte ostatni, aby se chovali stejne, prestoze zcela evidentne nechteji.

0/−3
2.6.2014 9:38

V18i17k54t82o20r 16Š43e93d44i53v35ý 8666491740156

Carsharing? 

Ten funguje už dávno. Jmenuje se to půjčovna aut. Všude jich je dost, na jejich zřizování nepotřebujete magistrát ani automat.

+3/0
2.6.2014 17:32

T13o92m65a27s 62N54o79v52o31t37n32y 3371986298129

No jo, ale to nezní tak sluníčkově a cool to "půjčovna aut" A nejdou na to sosat dotace ;-)

+2/0
3.6.2014 16:28

T44o62m41a63s 72N92o72v52o94t81n55y 3571966488319

K čemu je carsharing, když to auto stojí na druhém konci města? To si mám vzít taxi, abych si pak "výhodně" půjčil auto a jel zase zpátky?

Carsharing i bikesharing je kravina, protože na komerční bázi to nefunguje a jsme zase zpátky u podstaty věci - jde jen o dotace, kvůli kterým existuje Automat. Oni nechtějí nic zlepšit, protože pak by se ukázalo že jejich činnost není potřeba a nedostanou další dotace. Jinak najedu cca necelých 10 ročně a auto se mi sakra vyplatí. Protože tak nějak ten čas, co člověk stráví cestováním bez auta, se taky počítá, jen aktivisti si myslí, že se dá na kole odjezdit všechno. Až carsharisti vymyslí, jak to provozovat ziskově a pohodlně pro uživatele, pak možná - ale současný model je vhodný pouze pro majitele auta - ten má zaplacený provoz a jeho vlastní cesty jsou pak vlastně zadarmo. Akorát uživatelé mají problém, pokud chtějí auto o víkendech nebo ve špičkách. Prostě není k dispozici, to se fakt vyplatí brát si pak kvůli carsharingu dovolenou, abych tím autem vůbec něco zařídil ;-D

+2/0
3.6.2014 16:27

T10o51m57á13š 36Ž42i44t43n18ý 6141640841271

No prima. Doufám že jim nebude vadit když povezu metrem třeba svářecí soupravu... Zatím jim tam flašky s plynem kupodivu vadí.

+3/−2
2.6.2014 8:33

S60t81á17ň24a 91K10o89č93k12o75v80á 6427596968836

No to pochybuji, zatím je doprava v Praze čím dál horší. Věčné přestupování, čím dál delší intervaly, v létě se nám o klimatizaci může jen zdát, a v zimě naopak leckdy řidič vůbec nepustí topení.

+2/−1
2.6.2014 5:16

A71l15e57x41a31n30d84r 74K34o71s86t66k10a 5549366979876

Přestupování okopírovali z toho, jak funguje balíková doprava. Balík se sveze na depo, tamodtud na další depo, (a pokud ne ještě na další) z něj pak rozvoz k adresátovi. Jenže jim trochu ušlo, že balíku nevadí, když jej několikrát přeloží a když si mezitím pokaždé nějaké hodiny poleží ve skladu.

+3/−1
2.6.2014 7:08

S74t21á70ň87a 67K63o57č17k54o28v34á 6697246528386

Balíku to nevadí, ale lidem, kteří pracují a to často i o víkendech, kdy jsou intervaly opravdu dlouhé ano, a to se ještě blíží prázdninový provoz :-( Praha plná turistů, ale intervaly jak...hrůza.

0/−1
2.6.2014 7:19

A57l72e38x60a72n43d63r 42K85o56s44t37k34a 5989446669146

Právě. DPP celé roky hlásí, že se PRaha v létě vylidní. Možná od vlastních obyvatel, ale celkově je lidí spíš víc. Minimálně v centru. A ty intervaly jsou šílené. Ostatně i jiné úpravy a nápady.. Třeba autobus 188 jezdí dnes harmoniky, ovšem v patřičně delším intervalu. Co to chtělo (poměrně logicky) jsou naopak normální busy jezdící jeden za druhým. Na Želivského, kde je konečná se z nějakého "dobrého" nápadu nastupuje na druhém nástupišti, kam se musí obcházet plot nějakých 150 metrů.. První, bližší je využívané jen k výstupu a parkování autobusů, které tam mají konečnou. A podobných "logických" kroků jsou spousty.

+2/0
2.6.2014 7:27

S87t16á31ň88a 19K26o17č57k49o86v13á 6957256598816

Máte pravdu, nebo nechápu takzvané páteřní spoje, které jezdi například tram 3 snad po 3 minutách, ale na jiný spoj čekáte celou věčnost, je k zlosti vidět projíždět prázdné trojky jednu za druhou, když vy se svého spoje doslova nemůžete dočkat a také pak přijede patřičně nabitá.

0/−1
2.6.2014 7:52

A38l93e70x93a62n63d33r 42K34o23s52t39k39a 5579716869236

To je právě okopírováno od zmiňovaného PPL a podobně. Mezi depy jezdí pravidelné spoje, bez ohledu na to, jestli něco vezou. (kamarád dělal řidiče, tak to tak trochu znám) Zažil jsem třeba jízdu Praha-Brno se třemi "balíčky", kde ten největší byla A4 bublinková obálka. Zpátky jsme tehdy jeli s jedním těsněním v průhledném pytlíku, cesta tam a zpět za 55l nafty. (A pak se divíte, proč je doprava balíčku tak příšerně drahá?)

+2/0
2.6.2014 8:04

S46t63á91ň62a 29K41o65č80k20o85v40á 6677266358736

No to tedy koukám 8-o

0/0
2.6.2014 10:01

M12a98r40t38i50n 13F49r63a72n95t74i65š85e77k 7105770983885

to je přesný :-) a balík máte druhý den u adresáta, stejně jako cestujícího optimalizovanou pražskou MHD. :-)

0/0
2.6.2014 10:56

K58a60r66e29l 22D95r37d88a 6834762337

Stoupenci Jana “Pupa” Bouchala, aktivisty Auto*Matu, který zahynul na křižovatce u zastávky Nábřeží Kapitána Jaroše, a proto je dnes tady zrušena tramvajová zastávka. Hezký pomník od propagátorů tramvají. ;-D

  Koukám, že jde o partu mládeže, která si dík svým nápadům a koníčkům na auto nikdy nevydělá. To se jim to hezky dává "mat" všem mastňákům, co se vozí po Praze v autě, když sami na auto ještě dlouho nedosáhnou. Řídit se u nás může až od 18 let. ;-D

  Jinak, pár nápadů stojí za pozornost. Spousta je toho ale opsaná. Tahle parta vzala projekty, co se jí líbí a jen je zařadila do své koncepce. Takže pěkné plagiátorství a parazitování na cizí práci. Takto dělají zelení aktivisté bakalářky? ;-D

  A jinak mi konečně někdo vysvětlil "městotvornost" tramvají. Údajně mají lidé subjektivní pocit, že se kolejemi čtvrtě k sobě přibližují a dík pohledu z okénka za jízdy se integrují s městským prostorem. Což metro neumí. Také jde o "lepší adresu" v místech, kudy vedou tramvajové linky. Proto je třeba propojit Vinohrady s Václavákem a Vodičkovou, aby pověst zdejších adres dále netrpěla. ;-D Jen bych chtěl upozornit proč nemám rád T3. Zhruba od 12 let z nich stojící za jízdy nic nevidím.

  A pokud jde o autobusy v článku a vtipné zastávky na znamení. Nikde jsem v Auto*Matu nenarazil na jedinou hlášku k autobusům. Protože jezdí po silnici, je to asi zapovězená doprava. Tak mi přijde, že si tady vymýšlí ptákoviny i Adam Váchal z iDNES. ;-D

+3/−2
2.6.2014 1:26

P64a25v97e48l 50J40e98ř28á30b82e72k 7811892954867

Když jsem po letech sedl zas do tramvaje, tak jsem si skutečně vychutnal pohled na domy v Praze (ty starší). Z auta to nějak nestíhám. A nezřídka si v socce odpočinu od řízení.

Nemyslím taky, že lidi z Automatu si na auto nevydělají. leckterá kola jsou možná dražší než slušná ojetina.

Nicméně, pokud bude svět blbnout tak jak blbne, tak možná, že za nějaké desetiletí budeme rádi, že v garáži budeme mít nějakého osla a ve spárách povrchu ulice si pro něj budeme trhat bodláky.

Ale nechme tyto lidi snít o tom, jak si budeme půjčovat auta. Už se na to těším - jdu se přihlásit do rekvalifikace na automechanika. To bude tolik práce, protože zejména k takové půjčovatelné technice se lidi budou chovat strašně.

+3/0
2.6.2014 2:12

A63l54e87x80a41n85d50r 19K64o67s54t88k12a 5129486669366

A to vynecháváte ekonomickou stránku věci. před několika lety jsem ve zprávě MHD četl, že příjem z jízdného je 8%, 92% platí město. V tom případě, kde já dám 24 kč za jízdenku, tak doprava stojí 300. Tak ať si město odklidí špinavé MHD plné bezdomovců a laskavě mi doplatí taxi, které by vyšlo o dost levněji (obvykle 150)!

0/0
2.6.2014 8:20

Ř26e98h57o96ř 35V24l55a77s80á56k 2264254751706

MHD je určitě nějakým způsobem dotovaná, nicméně 92 %? Mohl byste najít odkaz?

+1/0
2.6.2014 11:18

A70l41e58x50a49n18d51r 90K81o54s59t40k93a 5619376959796

Byla to výroční zpráva, mimochodem uveřejněná buď tady nebo na novinkách. Tak 4 roky zpět? Bohužel, odkaz už nenajdu. Také tam tehdy říkali, že jim každý druhý pasažér jezdí na černo a výběr pokut přesně pokryje revoziry, ani o korunu víc.

0/0
2.6.2014 11:35

K63a56r56e82l 41D97r61d48a 6984192107

Jsou to výroční zprávy na DPP: http://www.dpp.cz/vyrocni-zpravy/

  Náklady na PID jsou kolem 15 mld. ročně. Na jízdném se vyberou necelé 4 mld. ročně. Je to v poměru cca 1/4 jízdného a 3/4 dotací. (Pražan jezdí za 20 Kč denně. Praha mu z jeho daní doplácí 60 Kč.) Přitom náklady zvolna stoupají a tržby zvolna klesají až do okamžiku, kdy to rupne, a kdy začneme všichni hradit komerční jízdné. :-P

+1/0
3.6.2014 6:57

K84a69r35e42l 93D96r23d39a 6614612397

Souhlas, rád se vozím v Praze po povrchu. Pokud jde o "kulturu" hromadné dopravy rovnal bych to ale v pořadí metro, tramvaje, autobusy. Vedle Prahy mě víc baví koukat na holky. Což je ten zásadní rozdíl proti autu. (Viz shoda s Hudečkem, a třeba jeho seznamovací vagón.)

   A metro hodnotím jako výsostnou městskou dopravu - rychlou, elegantní, bez vlivů počasí. Tramvaj, než se překodrcá na stejnou vzdálenost, to je utrpení. A "integraci s městem" nabízí jen v centru. Tramvaje jsou nejpomalejší dopravou v Praze. Aby mohly nabrat rychlost, Musí mimo běžnou dopravu na speciální tratě. A to je zase o šeredění nedostatkovým městským prostorem a veřejnými prostředky. Navíc, pokud jde o trať přes Václavák, jsou to od Auto*Matu podle mě jen někde opsané plky bez faktického smyslu. "Městotvornost tramvají" je nesmysl.

  Jinak je ale pražská MHD pěkná "socka". Praha nemá tolik hezkých holek jako kdejakých páchnoucích asociálů bez vychování. Kuřáci, mládež páchnoucí hospodou, nevychovaní studenti z křovákova, nemytí důchodci, zanedbané ženské, smrdící Ukrajinci a Rusové, feťáci, bezdomovci... A parádní je chřipková epidemie, když všichni začnou prskat na sebe navzájem. MHD je jednoznačně spolehlivým zdrojem viróz a chřipek. V tom je auto mnohem civilizovanějším prostředkem.

0/0
3.6.2014 7:29

R25a45d43e53k 96N66e41u61m27a81n10n 5922692678925

Bijte je!!!

Příživníky a teroristy z Automatu.

+5/−2
2.6.2014 0:42

T38o72m79á20š 50Z40e18m65a31n 3555228654435

A ještš k přívětivosti k cyklistům:

Sám po Praze na kole jezdím dost a ony "zklidněné" ulice jsou horší než před zklidněním - před úpravou měla auta dost prostoru mě předjet a tedy jsme já i řidiči byli v klidu a tolerovali se.

Po zklidnění je místa na předjětí méně - ulice je užší a úseky jsou rozděleny ostrůvky.

Navíc kvůli ostrůvkům se jízdní dráha klikatí -bohužel nakreslena je hranatě- ale tak nikdo nejezdí a tedy se v "rozích" k sobě dostávají auto a cyklista blíže.

Navíc díky klikatosti je problém i v křižovatkách, neboť si auto musí najet na cyklopruh aby řidič viděl na silnici.

Vadí mi ta snaha automatu ze mne udělat cyklocikána škodícího ostatním a jezdícího na něčí úkor - tedy těch kteří silnice platí - motoristů.

+11/−1
2.6.2014 0:10

A79l32e75x44a49n48d21r 22K38o43s40t29k86a 5819376989916

A co třeba ta nádherná cyklostezka od křižovatky Otakarova směrem na Vršovice? Dvouproudá silnice, chodník široký snad 3 metry a nějaký vtipálek nakreslil na kraj silnice cyklostezku. Pokud pominu, že okamžik, kdy jede okolo cyklisty jedno auto za druhým dokonale eliminuje jakékoliv zdání zdravého pohybu, tak jde to o život. Naštěstí tam nikdo nejezdí. (Ale kdo v tom případě bral dotaci na vytvoření cyklostezky? !!!)

+2/−1
2.6.2014 7:56

M98i66c49h64a33l 43P29r20o31c31h58á23z86k41a 8415336618

Nechci se rozepisovat o sdružení AutoMat jako takovém, protože se nechci před spaním rozčilovat. Ale ty odfláknuté vizualizace, to je fakt síla. Jak je možné, že jsou na těchto materiálech zobrazeni cyklisté páchající dopravní přestupky - jízda na přechodu pro chodce, na chodníku...  že tvůrci dělali to samé? Pohybuji se každý po Praze a rozhodně by mě to nepřekvapilo. Další nepřesnosti a přestupky na vizualizacích - např. tramvaj umístěná na koleje v protisměru, chodci jdou přes přechod na červenou - jsou už jen smutnou tečkou a potvrzením úrovně tohoto sdružení. RvRvRv

+7/−1
1.6.2014 23:19
Foto

R39o50b47e60r54t 58P54l63o94c41h 4596332681133

To s tim půjčováním aut už vlastně dneska funguje. Kdejakej šmejd si vaše auto v Praze půjčí už dnes. Jen ho zapomene vrátit...

+7/0
1.6.2014 23:16
Foto

J18i73ř31í 88K71r11á19k46o13r65a 9229273

Jinými slovy:

Pokud se dostatečně prolobujeme do všech místních zastupitelstev a nikdo nás neodstřelí, nasadíme takový silniční fašismus, že se nikomu opravdu nevyplatí jezdit autem. Kdo by se také chtěl posunovat všude třicítkou a stát v kolonách, když dvě třetiny ulic zaberou přednostní pruhy, po kterých projede jeden cyklista a pět autobusů za hodinu? Když díky nám nebude mít ani kde zaparkovat?

Na kole sice pořád nikdo jezdit nebude, obzvláště ten půlrok, kdy je zima, sníh a plískanice, o to víc narváno bude v té MHD. Ale výhodou bude, že si budete moci brouzdat zadarmo na pomalé a sdílené Wi-Fi v době, kdy bude mít každý neomezená ultrarychlá data za pakatel. Ono vám to stejně moc nepůjde, protože se budete muset držet oběma rukama, jak ten řidič bude střihat zatáčky, když nebude muset zbytečně stavět. Nezastavil? Vaše smůla, měli jste ten čudlík mačkat důrazněji. Moknete a čekáte na spoj, který vynechal? No jo, i autobusák je jen člověk a musí se na konečné prospat. Však vám nic neuteče.

Krásná to doba nás čeká. Duchovní vůdci z Auto*Matu budou křižovat Prahu na svých dvoukolých korábech a budou se kochat prázdnými ulicemi a narvanými vozy MHD, ze kterých budou lidé vypadávat okénky. Už se mocinky těším.

+14/−2
1.6.2014 22:56
Foto

R88o96b34e96r12t 17P67l56o40c88h 4486472501213

Uložim si to a jsem zvědavej. Nedávno jsme tady vyplňovali test, jak si budeme žít v roce 2025 tak tohle můžeme přidat k tomu.

Metro? Bude jezdit do Motola, možná až na Bílou horu. Doufejme že se svezem i na trase D mezi Pankrácí a Depem Písnice. Všechny stanice metra bezbariérové? To je reálné. Signál v tunelu? To se asi spíš nepovede

Tramvaje? Na Suchdol určitě bohužel ne. Svezeme se na Dědinu a do polí za Barrandovem. Možná přibude i nějaká ta dříve zrušená trať v centru. Všechny zastávky bezbariérové? To je celkem reálné. 250 tramvají 15T možná bude mít klimošku i internet, ale stále ještě v provozu modernizované T3 atd. určitě ne.

Auta? V centru bude bohužel stále hromada aut. Nepodaří se dostavit pražský okruh. Svezeme se tunelem Blanka. Snad ;-)Půjčovna aut po městě? Utopie - určitě ne do roku 2025...

Cyklostezky? Nejsou na ně peníze a v nejbližších letech to asi nebude jinak. Cyklopruhy od někud nikam? Nesmysl, tomu se snažím vyhýbat. Jezdím na kole, ale ještě jsem nenašel odvahu jet po cyklopruhu od nábřeží kpt. Jaroše ke křižovatce Strossmayerovo nám. A takových míst je po městě více

+2/0
1.6.2014 22:53

T84o69m90á82š 95Z51e27m23a84n 3915978684405

Až ti bude pionýre 20, 30 let, probudíš se do jiného světa. Bydlení bude zdarma v městských bytech, městská doprava také zdarma. Vyrobíme 250 tis. tun oceli. Za deset let předstihne SSSR vysněný západ 2,5krát a za 10 let 10krát....

A teď reálně - potřeba cestovat (nejlépe autem) nezanikne, jen bude zakázaná, pokud necháte u moci Hudečka(TOP09) a jeho partu vyžírek (jsou placeni magistrátem) z automatu.

+15/−1
1.6.2014 22:20

M24a25r35t84i34n 42P64u60c30h66e92r34n91a 9757370239697

Presne take jsem zavzpominal na mladi...R^

+1/−1
2.6.2014 0:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.