Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Autobusy z pražských Hájů na Smíchov dostaly přednostní pruh

Autobusy linky 125 jezdí od pondělí z pražských Hájů na Smíchov po Jižní spojce ve vyhrazeném pruhu. Vznikl před Barrandovským mostem a je dlouhý 600 metrů. V opačném směru se vyhrazený pruh neplánuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R61o34b58e49r93t 11H95o26m32o59l21k30a 2480612742421

To je tak krásně nesmyslně udělané... Když už tam ten pruh dělají, proč ho neprotáhli až za ty světla, kde jsou teď jen ty pruhované stojky? A co si budeme povídat, efektivnější by bylo, aby byl levý pruh oddělen betonovou zídkou a stal se z něj opravdu průběžný pruh na Smíchov. Dnes a denně tam řidiči dokazují, že "čára není zeď" a z levého pruhu sjíždějí na Barrandov/Strakonickou, čímž neuvěřitelně komplikují provoz ve všech ostatních pruzích.

0/0
3.6.2014 14:10

V52l72a23d22i84m38í24r 67H29o13l33ý 8934501246217

Platí ten vyhrazený pruh i pro taxíky, jako obvykle? Nerad bych se cestou za Řeku zdržoval v koloně.

0/0
2.6.2014 23:15

R26o40b95e44r98t 26P42a46c25i64n12a 7534439575571

Za to může většiou něco za mostem, to je fakt. Ideálně spuštěný semafor u Mrázovky. Ten dokáže vyrobit hodinovou frontu jak nic. A pokaždé, když jsem tam tak stál a nakonec to projel, tak v tunelech NIKDY nebylo nic, co by opodstatnilo jeho zapnutí.

0/0
2.6.2014 19:05

R84o88b50e40r10t 64H46o84m76o32l19k89a 2300892762121

To není kvůli tomu, že "v tunelu něco je", ale proto, že za tunelem se vytvoří kolona. A podle nějakých (asi požárních) předpisů nesmí stát kolona v tunelu, proto ten tunel zavřou. (Nijak to neobhajuju, je to blbost, protože rekační doba takového systému (jsou to skoro 4 kilometry) je šílená - když kolona zmizí, trvá několik minut, než tam auta dojedou a několik desítek minut, než se rozjede kolona před tunelem. Btw. obvykle stačí vjezd do Mrázovky objet a najíždět tím tubusem od Radlické, tam to pouští normálně.

0/0
3.6.2014 14:14

P75a17v47e93l 89Š52i26k74ý26ř 9202369972570

Ačkoli jezdím převážně autem, tak naprosto chápu upřednostnění hromadné dopravy před osobní. Tento 600 m dlouhý BUS pruh nikoho jaksi nemůže omezovat a d době nárazové špičky, která se sem tam stane to BUS naprosto urychlí. Ano pokud je v zúžení na B.mostě nehoda, tento pruh BUS nespasí, páč kolona bude jistě nad OMV, ale následně v klidu si pomůže o cca 5-7 min. popojíždění. Proti vyhraženým pruhům pro hromadnou dopravu nenamítám nic. Jen jaksi můj rozum nebere cyklostezky odnikud nikam a pruh pro cyklisty na semaforu přes celý jízdní pruh.

+6/0
2.6.2014 18:01
Foto

J81i84n79d20ř70i28c44h 52H19u24s56i79č55k29a 2215887354225

Ať jdou do háje!

+2/0
2.6.2014 17:45
Foto

P55a48v61e36l 45P95o63k67o41r71n74ý 2236894370482

Určitě ho využijí tlustí šoféři v SUV, tedy ti největší "machři", jednoho jsem viděl včera v zákazu vjezdu na cyklostezce, naštěstí tam byl policista a srovnal ho..

0/−1
2.6.2014 17:29

J36a93n 47K38a79d58l71e42c 7587655916909

Hustý. A ten prostřední bych vyhradil pro cyklisty. ;-D

+2/0
2.6.2014 17:10

M24a44r33t15i84n 90V97o79k59o94u54n 9488833553126

pravda je ze timto pruhem stejne vetsina lidi jezdit neumi :)

+1/0
2.6.2014 16:52

J85o71s77e94f 34N28o41v28a34k 5738592556628

To je fakt, doteď se tam dala kolona parádně předjet. Teď máme útrům.

+1/0
2.6.2014 17:09

V83á15c12l69a52v 14Z49e33l18i66n89k32a 2902570873412

Lidi proboha zkuste místo zbytečného nadávání používat to co nosíte na krku. Hledá se problém, kde není. Problém by to byl, kdyby JS měla tři průběžné pruhy až na most jako za časů, kdy ten pravý byl souvislá kolona kamionů. Jenže nemá. Před mostem je stejně zůžena na dva pruhy, aby mohly zůstat mimo činnost semafory a neucpával se levý pruh z nábřeží, který by občas musel permanentně dávat přednost.

Jediné co se stane je, že ono zůžení se tak pro ostatní auta pouze posune o těch pár set metrů dál od mostu. Řadě lidí to bude úplně jedno, protože se stejně hezky po česku "zipují" s předstihem a do prostředního pruhu se cpou už někde u sjezdu na Braník a ten pravý občas zeje prázdnotou. Pro autobus to naopak bude znamenat citelnou výhodu, protože ten pruh nebude před mostem částečně zasekaný auty, která se správně snaží zipnout až v místě spojení pruhů a ti ostatní je nechtějí pustit. Za úvahu maximálně stojí uvonění pro vozidla taxi nebo pro vozidla se třemi a více pasažéry, jak to bývá ledaskde jinde. To se skutečně najdou horší místa než zrovna tohle.

+8/−3
2.6.2014 16:48

V49a97c54l33a55v 85M69e80d70e67k 5721812255975

kdybyste místo hodnocení něčeho co neznáte se jel místem projet, zjistil byste, že dnes byly na místě největší kolony za celou dobu od otevření pražského okruhu. Celé 2 roky co úsekem téměř denně jezdím byla spojka v 8 ráno až po baranďák plynule průjezdná (pokud se nestala nějaká nehoda) a dnes fronta už od Vídeňské

+6/−1
2.6.2014 17:04

V40á34c45l44a94v 53Z92e83l94i79n16k78a 2762150863712

Místo znám velmi dobře a když se tam vyskytovala kolona, což se stává a ne že ne, tak za to zpravidla mohl horší průjezd někde za mostem ať už na Barrandov nebo na Smíchov. Zkuste vysvětlit jak zkrácením pruhu, který je stejně před mostem neprůběžný, vytvoříte kolonu.

+3/0
2.6.2014 17:17

M42i70r52o86s84l74a15v 31G16r97o45s31s98m84a41n66n 8172199354

Přesně tak. Kapacitu komunikace určuje kapacita nejužšího místa. A ta zůstává stejná.

+1/0
2.6.2014 18:14

P64a86v55e61l 44J48i64ř13í74k 9268767189

Dalsi ko..tsky pruh pro zpomaleni dopravy ;(

+3/−2
2.6.2014 16:45

T63o92m 97P34á11l39e38k 1231646299238

Když už bus pruh - který je zde ale úplně zbytečný - tak jeho časové omezení. Např. od 7 do 18 v pracovní dny nebo tak nějak.

0/0
2.6.2014 16:40

T38o96m 18P70á84l20e47k 1491706669788

Ale lépe by bylo 7-10 a 15-18.

+1/0
2.6.2014 16:46

Z32d83e85n18ě18k 47Z29a71b40a14v38a 1892804376104

Béda Hudeček se nepoučil - BUS pruh chtěl na JS už neblahé paměti ODS Štajner s Bémem. A ODSka projela volby. Jak znám TOPku s Kalouskem, tak to před volbami zruší a odprezentují jako vstřícné gesto voličům - fujtajxl;-O. Takových BUS pruhů, kde jede jediná linka jednou za 10minut je víc. Třeba Plzeňská do centra od Kotlářky. A MHMP nepřistoupil ani zúžení doby, kdy ten BUS pruh platí. Takže kolony jsou nad Motol, aby mezi 9 až 10 hod. mohlo plynule projet 6 busů 167 - dost hloupý luxus, ne?

Kde je analýza. že 125 zde nabírala zpoždění? 

A o tom, jak Béda jde na ruku developerům a mění územní plán (Dívčí Hrady, Vidoule) se nepíše proč? ;-€

+5/−1
2.6.2014 16:30

I59v39o 37Z77d95e70b45o73r27s63k36ý 3763791920361

Podle sledování dopravy 2013 projede po Jižní spojce v úseku Braník - Barrandovský most za 24 hodin 135 vozidel MHD a 45900 ostatních vozidel.

Pokud bude obsazenost autobusů po 100 pasažérech a u ostatních po jednom (méně už to fakt nejde), je pruh vyhražen pro cca. 20%. A to ještě za předpokladu, že bude špička permanentní.

Zdroj:

http://www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/pro-odborniky/intenzity-dopravy

řádek 517 v excelu

+16/0
2.6.2014 15:58

Ř76e15h50o84ř 69V23l48a92s31á89k 2924924871186

1) Proč počítáte jen vozidla MHD? Ten pruh je snad vyhrazený pro všechny autobusy, ne? (Osobně myslím, že by měli povolit vjezd i taxíků

2) U těch MHD ovšem jezdí kloubové, tam klidně může být těch lidí ve špičce 150 a víc.

3) Vyhrazené pruhy mají smysl hlavně ve špičce. Řešit celodenní provoz, když se tam velkou část dne všechny automobily bezproblémově vejdou do dvou pruhů, a vyvozovat z toho hroznou újmu, mi přijde nesmyslné.

+2/−1
2.6.2014 17:15

T10o17m37á43š 83Z59e18m22a92n 3705188864205

Ne, je jen pro MHD.

0/0
2.6.2014 17:17

I68v53o 80Z70d49e78b14o37r32s48k94ý 3663861210461

ad1) pouze pro MHD

ad2) může samozřejmě, obsazenost aut také může být vyšší

ad3) přesně to nesmyslné řešení se udělalo vyhrazením pruhu

+1/0
2.6.2014 17:38

Ř15e86h12o76ř 56V64l27a56s97á42k 2944424281636

k 1) to jsem se skutečně spletl a pravdu máte Vy (podle mého názoru je to chyba)

k 3) Proč nesmyslné? Pokud není zrovna špička, tak to v podstatě nebude mít vliv. A ve špičce to pomůže autobusům - ale těžko říct, jaký je v té době poměr cestujících. To se z čísla za celý den nepozná.

0/0
3.6.2014 1:05

P22a79v75e82l 13J79e48l49í29n52e24k 6835795766676

Vyhrazené pruhy nejsou žádnou "pražskou specialitou" nebo výmyslem primátora. Teď jsem v Manchesteru a tady jich je daleko více než v Praze, jsou v podstatě všude a docela to funguje.

+2/−1
2.6.2014 15:47

J41a76k96u48b 70F16e15i67f40a39r 7549519966829

v UK funguje spousta věcí které tady nefungují nebo vůbec nejsou.

0/0
2.6.2014 15:48

V38a54c46l84a73v 19M68e28d82e82k 5411972655675

to že někde něco funguje neznamená, že to bude fungovat v uvedeném místě. Kruhové objezdy také obvykle fungují - ale jeďte si projet libereckého "sněhuláka".

Jsou prostě místa, kam se určitá řešení nehodí.

+5/0
2.6.2014 15:51

P59a62v72e83l 49J87e66l65í97n92e56k 6565175216446

To je pravda, jenom jsem měl pocit z diskuze, že jsou vyhrazené pruhy pro autobusy povážovány za typicky českou specialitu..., proto ta poznámka.

0/0
2.6.2014 15:54

V52i57k37y51r 66B90o97h76u97m16i66l 98S22t92r23a17n72s50k46y 9187778666709

To svědčí o hlubokém duševním suterénu organizátorů. Předně bus jezdící /byť část trasy/ po "dálnici" je FKAT MĚSTSKOU dopravou8-o Jak níže psáno, kvůli JEDNÉ lince co jezdí po 10 min. se tu budou dělat kolony osobáků a hlavně TIR, kterým není Magistrát schopen dostavět obchvat Prahy již cca 15 let. Ptám se za co Magistrátu a cyglistovi Hudečkovi platíme? Za tyto p..y? Jo a kdy ten cyglista zavede na Jižní spojce ještě pruh po vyznavače bajcyklu? Rv

+4/−6
2.6.2014 15:41

F11i18l25i71p 55S52i37r26o12t56e82k 9402359132561

Ty ani netušíš, že do uvedeného úseku kamiony už několik let nesmí, takže se radši věnuj půllitrům.

+4/−1
2.6.2014 16:18

V98á76c60l84a74v 77Z82e88l53i72n84k85a 2832160703132

Přesně. Kamiony tam nesmí od otevření části okruhu mezi D5 a D1, u barrandovského mostu je stejně provoz sveden do dvou pruhů, aby mohly být vypnuty semafory, takže skoro o nic nejde, ale proč by si pán hezky po česku nezanadával. Když ono se jim zřejmě u piva tak hezky nadává na poměry a je úplně jedno, že o věci vědí kulové.

+2/0
2.6.2014 16:25

J66a85n 86K36u42t50m28a52n 9344699890

Tak úplně přesně tam nesmí tranzitní nákladní doprava..;-)

0/0
2.6.2014 17:12

R64a52d38o61s86l14a26v 50K68l56a91u90d92a 5284298714972

Ještě jeden pruh pro cyklisty a další pro Hudečkovu půjčovnu aut. Rv

+6/0
2.6.2014 14:56

T70o65m53á19š 41V52e26s53e48l75ý 5235588580189

máš na mysli pana

"Blanka k prachům schůdeček, zdraví Tomík Hudeček"?

+2/0
2.6.2014 16:06

V59a14c86l28a45v 24M20e96d81e67k 5651112555735

ano... v místě, kde se od otevření vnějšího okruhu žádné kolony netvořily nyní opět začaly vznikat. Aneb jak vytvořit problém tam, kde žádný nebyl.

+9/0
2.6.2014 14:42

J93a93k17u23b 78Š29a81f68a26n79d32a 7985227181481

A jak by mohly vznikat když o kus dál je stejně zúžení?

+1/0
2.6.2014 16:58

K37a12r91e20l 48V41o86m15á10č82k56a 9861728834848

Delší dobu lze pozorovat snahu o zhuštění provozu v Praze. Po akcích s uzavřeným nábřežím(netuším,kdo z toho má prospěch),instalací obrovského množství semaforů na naprosto neuvěřitelných místech( profituje Eltodo?),došlo i na celkem průjezdnou Jižní spojku. Děkuji chlapci z Ostravy za další překážku na cestě do zaměstnání.

+5/0
2.6.2014 14:29

J53a39n 96B51u59b54i67k 9102791382367

Ono je to trochu strategie cyklistického fanatika Hudečka a jeho kamarádů z Auto-matu - zkouší otrávit řidiče tak, že přestanou jezdit auty.

Jenže řidičů je v Praze asi tak 500 tisíc a každý z nich je i volič.......takže je to na podzim na nás přátelé......protože cílem Hudečka je Praha bez aut.....

Mimochodem - už jste četli? http://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha/mesto-bez-aut-takova-je-budoucnost-prahy-podle-automatu/r~00f54afee66d11e3a9c50025900fea04/

.

+3/0
2.6.2014 14:59

M90a87r17t94i46n 12Š12t57ě53p65á73n89e16k 3417173873171

Na to nespolehejte. I kdyby si lide Hudecka jeste radi sami nemuseli zvolit, vzpomente, jak se tam dostal. Nikdo ho nevolil a hle...

+3/0
2.6.2014 15:05

V39á31c41l18a83v 40Z36e92l12i70n57k93a 2682120213812

No, tak na zrovna na tohle bych nevsázel. Pořád totiž průzkumy ukazují, že většina lidí po Praze jezdí MHD, takže byste mohli dopadnout jako Napoleon u Waterlo. A je to logické, protože pokud si každý budeme chtít dovézt zadnici od domu až k práci anebo kamkoliv jinam po Praze, tak nikam nedojedeme a nikde nezaparkujeme. Respektive zaparkujeme, protože z Prahy se stane jedno velké parkoviště.

+2/0
2.6.2014 16:20

M22a50r97e96k 15H46r53u84b25y 6397292791498

Cilem volicu je Praha bez Hudecka (a TOPky...) ;-)R^ Ten clovek je vazne pohroma srovnatelna s myslitelem Igorem :-/

0/0
2.6.2014 22:57

T89o19m51á65š 60Z69e57m95a27n 3165578804115

demence...

+1/0
2.6.2014 14:00

O43n41d53ř63e84j 62F61e18l93c90a19n 6902124911777

Jezdím tudy denně a ten krátký pruh pro autobusy mi přijde tak trochu k smíchu. Vůbec nic nevyřeší.

+7/0
2.6.2014 13:58

R56a92d54e20k 56P53r21o60c16h38á18z41k63a 2853949438

Vyřeší. Způsobí zácpu :-) To je cíl celé akce ;-D

+4/0
2.6.2014 15:38

I49v26o 13Z12d22e40b61o53r65s27k40ý 3953271420741

Autobus tak zůstane trčet už někde u ÖMV. Načež bude potřeba pruh prodloužit.

0/0
2.6.2014 16:02

R57a76d79e48k 34P61r46o33c57h32á79z47k34a 2763319968

Nebo zakázat vjezd autům na Jižní spojku.

0/0
2.6.2014 16:15

J32a98k56u68b 73Š98a88f64a26n41d10a 7545387221251

A to způsobí jak prosím?

0/0
2.6.2014 16:59

R42a72d62e59k 63P82r46o69c80h13á91z54k79a 2413919368

Každé zúžení způsobí zácpu. Viz třeba trvalý problém za lanovým mostem, zúžení na dva pruhy a zácpa jak prase.

0/0
3.6.2014 13:32

J76a44k29u18b 96Š70a72f11a58n87d24a 7325927611911

To ano. Ale to zúžení tam už stejně léta je, jen o pár set metrů dále.

0/0
3.6.2014 13:51

M94a45r16e47k 73P71a26l66i23c84k38a 1745659801543

"Linka 125 je třetí nejvytíženější autobusovou linkou v Praze, ve všední den přepraví cca 31 000 cestujících." 

No jo, když taky spojili dvě linky v jednu. Kdyby na Smíchově ten autobus vjel na koleje a pokračoval jako tramvaj 12 a v Holešovicích vjel do tunelu a na Skalku dojel jako metro, tak to bude nejvytíženější linka ve Střední Evropě.... Šašci.

+6/−2
2.6.2014 13:58

M18i33l33o14s32l19a18v 13K28a71n10t61o11r75e68k 1239767291219

Když "Jižní spojka" jede (i ve špičce), tak nejsou žádné problémy. Když stojí, obvykle kvůli nehodě nebo poruše, tak stojí a tady žádný zvláštní 600 m pruh nepomůže. Navíc 125 má minimální intervaly 8-10 min a jiný  bus tam nejezdí, není to zase příliš velký luxus.  Toto opatření může spíše udělat opětovné zácpy, jak je dřív dělal semafor u Baranďáku !!

+9/−1
2.6.2014 13:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.