Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úrazů na eskalátorech v metru přibývá. Schody totiž často jezdí rychleji

V pražském metru přibývá úrazů na jezdících schodech. Podle statistik se na nich zraní nejméně jeden cestující denně. Kovové schody totiž často jedou rychleji, než by měly, jsou nebezpečné hlavně pro méně pohyblivé lidi a pro malé děti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K55a70r79e27l 38D15r96d84a 6374722647

Nehody eskalátrů jsou časté, často smrtelné, zpravidla jde o zachycení oblečení. Řeší to na celém světě. Úrazy dětí se začaly množit s nástupem nebezpečných bot Crocs. Přitom v nich chodí kde kdo. Úrazy na běžných schodech jsou ale stejně časté.

  Velkou nehodou bylo přetržení eskalátoru na stanici Aviamotornaja v roce 1982 v Moskvě. V odpolední špičce se zranilo 100 lidí, 8 zemřelo, těžce zraněna byla i známá TV hlasatelka. Bolševická média celou událost zamlčela. Díky Svobodné Evropě z toho vznikla obstojná šeptanda, kdy se tvrdilo, že událost se stala v Praze na Míráku. Šlo o nové bezpečnější ruské eskalátory, 3 měsíce staré, u kterých technici špatně namontovali bezpečnostní brzdy, což kontrola pár dní před nehodou pouze konstatovala. Eskalátory se sesunuli vahou cestujících a došlo k umačkání několika lidí. Část cestujících vyskakoval na postranní konstrukci, ale ta váhu lidí neudržela a lidé propadali do konstrukce eskalátorů, nicméně, tím měli jen lehčí zranění.

  Dík této šeptandě, jsem byl v pražském "ruském" metru roky připraven vyskakovat za jízdy na bok eskalátoru. ;-)

  Největší nehoda se odehrála v 19:30 na stanici metra Kings Cross v Londýně v roce 1987. Při požáru eskalátoru zemřelo 31 lidí, 100 lidí bylo zraněno, z toho 19 těžce. Bylo zvykem, že si i přes zákaz kouření v tunelech metra kuřáci zapalovali cigarety za jízdy na eskalátoru a hořící zápalka občas způsobila menší požár pod eskalátory, který sám odezněl. Tady cestující hlásili takový oheň a personál se ho snažil 15 minut uhasit. Nevědělo se jak, nebyly klíče, přijeli i hasiči... Tentokrát oheň přeskočil a dík bordelu, prachu, odpadkům a mastnotě došlo k explozi a masivnímu požáru a dýmu. Cestující se zachraňovali odjetím na jiné stanice. Následkem nehody odstoupilo vedení londýnského metra a vedení londýnské hromadné dopravy.

0/0
14.6.2014 12:53

K47a55r85e15l 84D24r65d36a 6684222607

Příspěvky níže, že jsme jako o nehodách "poctivých ruských" eskalátorů u nás nikdy neslyšeli, a jak za všechno může EU či nevychovaní rodiče nevychovaných děti, mi přijdou více než hloupé. :-P

0/0
14.6.2014 12:58

K97a75r65e47l 16D97r30d68a 6934532987

Oprava: "Eskalátor se sesunul". Šlo o jeden eskalátor z několika. Všechny měly vadně namontované brzdy.

0/0
14.6.2014 13:05

M70a60r85e85k 34T84u77r35n49o34v58e66c 7815532160806

Pokud EU norma říká, že eskalátory nesmí jezdit rychlostí vyšší než 0,75 m/s, proč tedy v Praze instalují schody s rychlostí 0,27 m/s? Proč nemůžou mít přesně těch 0,75 m/s? To by myslím bylo pořád ještě celkem v pohodě, oproti třeba 0,8-0,9 m/s to není zase takový rozdíl... To musíme být ve všem papežštější než papež?

Zvlášť pokud těch úrazů přibývá, tak to zpomalování asi moc nepomáhá...

+3/0
14.6.2014 10:51

M60a48r86t56i35n 21R56a50y21m33a84n 4162368343508

ty schody jsou tam jiz 30 let a vic .. nemyslim si ze by za to mohly schody, ale spis lide co cumi do telefonu misto na cestu. :-D

+7/0
13.6.2014 15:23

J86a40n 62Š76p60e64c60i64á97n 2530250159799

Kdo je blbej a vi to o sobe, tak jde po vypnutem eskalatoru.

+3/−1
13.6.2014 11:12

T47o37m78á90š 80S85t72r27á82n30s24k64ý 8346616441467

Nejhorší eskalátory jsou na Míráku, to vždycky usnu, než vyjedu nahoru.

+10/0
13.6.2014 9:59

B54o25h57u88s68l97a12v 82K98r90á74l80í11k 2591760449396

A když se srovná počet úrazů na pevných schodech s počtem úrazů na pohyblivých schodech, tak z toho vyjdou jak? Třeba v přepočtu na osobokilometr, ať je to srovnání férové. Takže zrušíme a zakážeme i všechna pevná schodiště v celé unii? Nebo je zpomalíme?

+4/0
13.6.2014 9:54

R69a77d93o49s63l90a70v 98K87l51a92u18d61a 5124748904662

Eskalátor je dopravní prostředek. Málokdy se stane že by někomu ujel pod nohama schod na pevném schodišti a on kvůli tomu upadl. :-)

+1/−5
13.6.2014 10:21

F95i70l25i23p 14G65a35l29a23š 2467557124488

Na pevnych schodech v Prazskem metru (konkretne na Hajich) staci trocha deste a ty pevne schody ujizdi lidem pod nohama jak Michael Schumacher ujizdel ostatnim kdyz byl na vrcholu kariery ;-)

+3/0
13.6.2014 12:23

E87d79u60a72r62d 61H55l93a60v17a95t86ý 2930166444

Mě by jen zajímalo, proč před dvaceti a více lety nebylo po nějakých úrazech na eskalátorech ani vidu ani slechu (a to jezdily prakticky jen ty rychlé) a najednou je z toho hrozný problém. Že by na nás tehdy rodiče dávali větší pozor a ještě existovalo něco jako výchova a autorita?

+10/−1
13.6.2014 9:41

J86a38k75u61b 76Š44p33r57i30n92g23e75r 9541612822

Nebo se o tom vůbec neinformovalo ;-)

+1/−4
13.6.2014 11:16

V40l97a46d36i95m97í56r 54H16o87l96ý 8594601836867

také to nechápu. Když ještě byly v metru svižné ruské eskalátory, nebyl prodlém. Teď jezdí tak pomalu, že na Míráku na nich usnete (jak psal pan Stránský), ale zranění přibývá. Možná je to tím, že lidé jsou blbé.

+5/0
13.6.2014 12:06

J47i51ř88í 90M94a64c25e62k 3875725434281

Přepočítejme si to: Maximální povolená rychlost je 2,7 km/h. A ty nebezpečně rychlé schody jedou 3,2 km/h. Vím, hlemýžď je přece jen pomalejší, ale snad se i při 4 km/h dá plynule nastoupit?

+5/0
13.6.2014 9:39

R76a42d63o25s29l97a61v 59K51l80a16u19d84a 5354538874242

Už nežijeme v komunismu kdy se všechno bralo podle nejlepších jedinců. Proč brát ohledy na matky s dětmi, postižené, seniory.... Matka s dítětem může smrdět doma a ti ostatní v ústavech. Není důvod aby se taková špína ukazovala před západními turisty, které krmíme tím, že socialistický člověk je mladý, krásný, zdraví.

+1/−8
13.6.2014 10:24

M34a55r42e62k 65K76o60s87t81e27l63e62c64k82ý 6213766108

Jůnyjní normy jsou pro blbečky, socialistické normy byly pro odolnější lidi. A měnící se normy potvrzují, že lidstvo postupně (v jůnyji) degeneruje.

Rychlost schodů se musí přizpůsobovat nešikovnosti cestujících!? Kdysi bylo úrazů méně, protože lidé byli obratnější, disciplinovanější a zodpovědnější.

Dneska jsou lidé (od nejmenších po důchodce) zblblí neustálým připomínáním toho, že se o ně má někdo jiný starat, že to někdo musí zabezpečit. Jednodušší je ale prosadit jiné normy než vychovávat lidi k samostatnosti a disciplíně, když je ta demokracie a svoboda a každý si může dělat, co chce: třeba strkat nohy kam nemá...

A nakonec je to přece kšeft, když se musí pořád dookola něco povinně předělávat podle měnících se norem. A zaplatíme to my všichni...

+2/0
13.6.2014 9:36

L94u93k63a17s 90N50o75v57y 4424584375636

Pred par lety jsem videl, jak dva starsi japonsti duchodo-turiste nastoupili na ty rychlejsi eskalatory - BUM, BAC! Treti, ktery jim asi prispechal na pomoc, je uplne stejne napodobil. Nekdo ty schody zastavil, ale asi nejvetsi sranda byla, jak se nemohli ani postavit, protoze nozicky meli nahore a hlavu dole ;-)

+1/−1
13.6.2014 9:29

R44a62d12e59k 85D37o84l60e10ž23a79l 2979413180310

Tady je krásně vidět, jak se úředníci nebo výrobci vymlouvají na EU. Nové eskalátory by tedy mohly jezdit 1,4 - 2,8 krát rychleji, a pořád by to bylo v normě. Ta rychlost by ani nebyla o moc pomalejší než u těch ruských. Ovšem mluvčí DP zarputile tvrdí, že pomalé schody nařizuje EU.

+3/−1
13.6.2014 9:19

J61i64ř56í 26M97a28c44e59k 3955555644951

No jo, jenže kdo nenadává na EU, není Čech!

+1/0
13.6.2014 9:40

R90a96d98e62k 26P74a60s96t66o62r 3496845836783

Stačilo by aby místo toho leštidla na boty tam byl pořádný hrubý kartáč a žádný děcko už tam nohu nedá.

0/0
13.6.2014 9:17

O67n78d42ř39e17j 89H91e32r41z96l 1457139727673

Hodně o tom kecejte blbouni, 

nebo nám ty ruský zpomalej a na Jiřáku pojedu nahoru tejden

+15/0
13.6.2014 8:21

M53a64r12e96k 68T61u33r62n43o59v40e23c 7575392620826

To si nepomůžete, Jiřák je určitě další na řadě v pořadníku na výměnu...

0/0
14.6.2014 10:47

P31a27v19e17l 35O21b28d97r19ž60á33l33e53k 6446594298152

Desítky let tu jezdily rychlejší ruské eskalátory a národ nevymřel.

Celou tu šaškárnu si u EU prolobovali lokální výrobci eskalátorů, aby měli zajištěný odbyt. A díky záměrně poddimenzované kontrukci i odbyt náhradních dílů a servisu.

+17/0
13.6.2014 8:19

J97a72n 13Š29p88e54c70i30á38n 2250590189899

Presne tak, kazdy rok je na aspon pet eskalatoru rozebranych, ale moment! To porad rozebiraji ty nove. Na staromestske behem dvou let vymenili vsecky tri. Ruske schody porad makaj.

+4/0
13.6.2014 11:04

P80e83t95r 29P78r47u93s 7217435309212

Z tabulky je jasne videt, ze urazu pribyva. Jelikoz se stare eskalatory odstranuji a instaluji nove, plyne z toho jasny zaver, ze nebezpecne jsou prave nove schody a ne ty stare. :-P

+21/0
13.6.2014 8:18

J67a46n 48Š56p35e89c39i39á50n 2670860189339

Hlavne kdyz ty nove maji stale jeden ze tri poruchu a lidi se pak vmackavaji na jeden. Dokonale prostredi pro konflokt

+2/0
13.6.2014 11:06

J66i70ř18í 29K36u51c25h98t28a 6708655219887

Když v Bruselu někdo vymyslí nějakou kravinu, tak naši novináři hned pějí oslavné ódy. Samy ty schody nikomu neublíží, vždycky se musí dotyčný snažit. Ruské schody jsou jednoznačně kvalitnější a vhodnější pro delší úseky v Praze. Také jejich kapacita je navržena tak aby ty lidi prostě dopravily.

Obdobná nepochopitelná norma platí asi u výtahů. Nové výtahy jsou sice většinou krásně pochromované a mají tam dokonce sedačku - jenže jezdí strašně líně.

+7/0
13.6.2014 8:14

R32a32d91o82s66l51a46v 23K88l59a14u12d42a 5294908924462

Tak třeba v Berlíně v Kollhof Tower mají výtah krerý jezdí rychlostí 8,65 m/s:-P

+1/0
13.6.2014 8:26

M80i61c57h53a13l 79K28ř32í54ž 1324400871442

Evropská unie prostě zakáže cestovat po eskalátorech s kočárkem.Pokud maminky potřebují metro tak smůla - to je bomba . Doufám že příště zakážou celý metro protože občas někdo skočí pod vlak.

+11/0
13.6.2014 8:09

M53a64r88e83k 52T26u49r90n63o84v74e13c 7745762700476

Vždyť se v článku píše, že tohle není pro členské státy závazné, tak co řešíte?

0/0
14.6.2014 10:45

Z73d93e71n94ě48k 52W43e65r66n91h44a57r39t 6117615622698

Ty rozdíly jsou statisticky nevýznamné. Navíc pořád přibývá stanic a cestujících, takže bych se ani nedivil, kdyby fakticky úrazů spíš ubývalo...

+8/0
13.6.2014 8:00

M72i19c22h47a57l 53Z86e27t69e19k 3248832590417

Nejlépe asi, kdyby ty eskalátory vůbec nejely. To by byla spokojená celá slavná €U a navíc by došlo k přirozené selekci cestujících. Ti slabí/staří/se sníženou pohyblivostí by nakonec ve stanicích umřeli hladem a žízní.:-P

+9/0
13.6.2014 7:54

J83a78n 79Š21p65e73c95i10á94n 2350870329899

Me se stalo na namesti miru, ze schody nejaky vtipalek stopnul. A to sem byl v pulce a opravdu prirodni selekce zapusobila!

+1/0
13.6.2014 11:08

P55a76v81e50l 46H27a58l86b58i11c38h 6599202226639

Já si ty ruské pochaluji daleko víc, ačkoliv toho šneka na míráku zas využívám jako příležitost protáhnout své tělo. Chápu zmíněnou maminku s dětmi, ale to je problém neexistence bezbariérového přístupu. Předpokládám tedy, že v roce 2025 by mohla být zvýšená rychlost na eskalátorech a nebudou už žádné úrazy. Ty, co zvládnou udělat jeden krok na eskalátor pojedou po něm a ti zvývající + invalidé a maminky s dětmi si prostě na ten výtah počkají.

+5/0
13.6.2014 7:50

P64a72v62e53l 10D28o47r57t 9434741726394

Nejlepsi jsou opravdu rychle ruske ruske eskalatory. Pro mene pohyblive DPP prece v mnoha stanicich dostavel vytahy, takze proc by se melo zpomalit 90% cestujicich? Ano, nekde nejsou. S tim se neco ale porad dela. A zraneni deti jde na vrub rodicu. Zadny muj spoluzak se na schodech nikdy nezranil - a to byly jen ty nebezpecne rychle.

+9/−1
13.6.2014 7:47

V79á27c42l40a95v 20Č36e37r40m20á17k 4853340487294

Ještě mne napadá, jakto, že těch úrazů přibývá, když rychlejších schodů ubývá? Že by byl problém jinde?

+13/0
13.6.2014 7:46

P29a24v17e58l 22H72a77l61b47i91c22h 6589592746599

Dopravní nehody stále častěji mívají fatální následky, navzdory bezpečnějším autům. I zde je vidět že lidstvo po všech možných stránkách degeneruje. Pomáhat slabším (za předpokladu, že o to vážně stojí) chápu, ale podporovat lenost, blbost a pohodlnost? To mi nejde na rozum.

+5/0
13.6.2014 7:56

R48a20d49o16s32l58a28v 90K30l73a85u72d44a 5444578544932

A to vám nakecal kdo?  Počet úmrtí na silnicích soustavně klesá. Už dávno jsme hluboko pod rokem 1990.

0/0
13.6.2014 8:07

P87a54v69e95l 94H82a60l80b30i51c81h 6909852696299

Samozřejmě drobné ťukance nebo lehké nehody jsou teď často i bez zranění, měl jsem na mysli spíše situace, kdy hraje roli ne nešťastná souhra náhod, ale blbost řidičů, třeba vysoká rychlost nebo alkohol/drogy za volantem. Takže doplnění mé původní věty by mělo znít "Dopravní nehody způsobeny neodpovědnými řidiči stále častěji... "

Na druhou stranu, když jel někdo ve Š120 z hospody, bylo méně aut a asi to spíše hodil do škarpy, než aby někoho sundal, ale to je spíše moje představa, 80. léta jsem nezažil. Ale věřím tomu, že následky jednání neukázněných jedinců jsou dnes horší a celkově je na silnicích více agresivity (vzpomeňte si na případ auta vytlačeného z dálnice)

0/0
13.6.2014 8:19

Z15d80e90n26ě64k 60W62e55r83n79h58a13r27t 6847325902518

No, přibývá nehod - což logicky odpovídá rostoucímu množství aut. Ale smrtí i úrazů bezesporu ubývá. Nechci se pouštět do spekulací, zda je to lepšími auty s větší aktivní i pasivní bezpečností, výstavbou nových a bezpečnějších silnic, nebo dokonce lepšími řidiči, ale tak to zkrátka je.

Nějaký idi0t, který vytlačuje ostatní, je statisticky nevýznamný. Navíc si myslím, že takové excesy byly vždy, jen se o nich nemluvilo v takové míře v médiích...

0/0
13.6.2014 8:26

R95a38d96o77s54l17a65v 28K63l46a13u53d46a 5984138184352

Ale zase mezi roky 2010 a 2011 úrazů ubylo. :-P    Hlavně tahle statistika je o ničem. Neříká jak k úrazu došlo, o jaký šlo úraz, komu se stal a z jakého důvodu. Jeden opilec kutálející se ze schodů je schopný zranit dalších pět lidí. A za zranění se považuje téměř cokoliv.

+1/0
13.6.2014 7:58

Z19d87e59n77ě94k 89W69e69r47n14h53a86r31t 6827515952748

Přesně tak, ona to je obecně statistika malých čísel, tam má vliv i kdejaká drobnost. Otevře se nová stanice metra, s dvěma novými eskalátory a logicky tedy přibude příležitost k úrazu. nebo naopak, je zavřená stanice Národní Třída, kde denně prošlo x tisíc lidí a zase něco ubude. O prázdninách jede metrem významně méně lidí než v době vyučování, taky je to jistě poznat... 

Stejně to je s úmrtností na silnicích... Nejhorší měsíc za xx let byl ten, kdy se převrátil ten autobus u Nažidel, kde zahynulo 20 lidí... Fakticky to byla jen jedna nehoda, ale kdyby jí nebylo, bylo by to naopak jedno z "nejlepších" období...

0/0
13.6.2014 8:34
Foto

M34í66r16a 82K12l37a53s 9262617519376

Jednou z příčin je taky obecně nižší pohyblivost obyvatel. Na to si třeba stěžují provozovatelé sedačkových lanovek, že dříve tolik úrazů při vysedání či nasedání nebývalo.

+7/0
13.6.2014 7:37

Z46d94e29n80ě18k 36W25e62r53n46h52a51r75t 6947135212908

Zvyšuje se aktivita lidí, jak malých tak starých. Před třiceti lety by nikdo netahal roční dítě na lanovku, stejně jako sedmdesátiletý penzista byl rád, že sedí před domem na lavičce. Dneska létají po světě, jezdí na lyžích a podobně. Což je sice fajn, ale zkrátka některé věci se oklamat nedají, to tělo už zkrátka nefunguje jako "za mlada".

+3/−3
13.6.2014 8:03

I92š95t40v29á50n 19V55e85j55v82o80d51a 6631571241814

Prirodni selekce to jisti, proc by ti schopni (v tomto pripade zvlaste nadani a sikovni lide, kteri umi pouzit eskalator bez zraneni) meli nestale ustupovat tem neschpnym?? Vzdyt to akorat vede k degeneraci cele spolecnosti.

+15/0
13.6.2014 7:35
Foto

A42n54n84a 60V16e44s78e17l55á 2920628426

Přírodní selekce pomocí zrychlených ruských eskalátorů podzemní dráhy... Navrhuju z diskusí na iDnes vyselektovat diskutéry s nižším IQ...

0/−7
13.6.2014 7:46

J72a19n 52M81a85l44í70k 9749950540641

Ne pan Vejvoda to myslel ironicky, ze i tak jednoduchou vec jako jizda na eskalatorech, Vesela, nekteri nedavaji. Proc bychom, ale takovym hlupakum meli neustale ustupovat.

Za meho mladi, Vesela, nebyly varovani na mikrovlnce o nesyseni kocek, na pytlicich o uduseni a eskalatory jezdily rychleji, presto me nenapadlo nikdy narvat tam botu, asi jsem extremne nadany, nebo spis oni extreme tupi.

+4/0
13.6.2014 8:47

R53a65d33o92s53l81a18v 68K85l45a17u95d87a 5564288384602

Jen bych podotkl, že úrazy na eskalátorech nejsou nějaká porevoluční novinka související s "volnou" výchovou dětí.  Jen se o tom pochopitelně na hlas nemluvilo.

0/−3
13.6.2014 7:29

J33a31n 76M68a32l20í25k 9809850360861

Tak pro dnesni dementni rodice a jejich dementni deti by bylo nejlepsi nechat jen obycejne schody. Nevim, proc se neustale ustupuje lidske hlouposti? Vzdyt je to prirozena selekce.

+15/−3
13.6.2014 7:15
Foto

K20a91t89e87ř87i71n75a 91M30a97r71t20í67n45k44o14v22á 8847307141279

Co to melete?

+1/−6
13.6.2014 7:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.