Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jízdné v Praze zdražovat nechceme, tvrdí ředitel Dopravního podniku

Zatímco loni pražský Dopravní podnik hospodařil se ztrátou 360 milionů korun, letos se podle ředitele Jaroslava Ďuriše ekonomická situace zlepšila. Zdražení jízdného proto zatím není nutné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K77a42r18e44l 80D18r14d46a 6804492537

Dobrou cestou by bylo zlevnění jízdného v Praze!

  Nemorální je okaté odírání sociálně nejslabších Pražanů. Měsíční předplatné je o 1850 Kč ročně dražší než roční předplatné! Přitom srovnatelná cena by mohla být ne 550 Kč, ale 400-450 Kč. To samé platí u čtvrtletního předplatného. Ceny u dospělých, studentů a seniorů za půl roku by odpovídaly, pokud by je DPP neuvažoval jen na 5 měsíců!

  Student či senior nepotřebují jezdit o prázdninách? A naopak, musí DPP "vybírat" jízdné i když je cestující na nemocenské či na dovolené? A co běžné jízdné? Pražan má právo na dotaci. Opravdu musí při použití jízdenek hradit plné jízdné?

  Pro někoho, kdo jezdí autem, je dotované jízdné v Praze nedostupné. Může si koupit dotovaný kupon, ale za cenu toho, že ho z velké části nevyužije. Já osobně, pokud volím mezi autem a plným jízdným, není to pro mě motivace, abych auto nechal doma.

  A když sociálně nejslabší. Co motivuje občasné brigádníky, aby si koupili kupon? Nic. Občas jedou za nejdražší jízdné. Zpravidla ale načerno. Tak co to omezit?

  Stávající zastaralý systém předplatných kupónů pochází z dob papírových známek. Počítá se s tím, že cestující něco ze zaplacených služeb nevyužije... V dnešní elektronické době by přece již nebyl problém vybírat jízdné podle spotřeby a nabídnout optimální cenu jízdného většímu počtu cestujících včetně možnosti ušetřit. I o tom měla být OpenCard. Samozřejmě za předpokladu, že to bude oboustranně tak výhodné, že v celkovém měřítku se nakonec vybere víc než dnes a bez vyšších nákladů.

0/0
14.6.2014 14:27

K52a97r17e91l 15L75a37n65a 25I62n73g11. 9856751512

Takže další zdražování nás čeká, to je tímto vyjádřením jisté a jasné. Zítra, možná až za pár dní..., se objeví informace, že ONI SICE NECHTĚLI (viz náš článek z 13. 6. 2014), ale okolnosti, Brusel, slabá zima, krutá zima (vyber dle svého uvážení...) nutí Dopravní podnik zvýšit cenu jízdného na Kč 100,- za jednu nepřestupní jízdenku. No nic, o to více  bude pasažérů, kteří "to risknou..." !!!

+1/0
13.6.2014 12:37

J21a81n 59L71a33k53o55m28ý 7111195975824

Já bych se zdražení nebál. Proč nezdražit jednorázové jízdenky z 32/24 na 40/32 - pražan a ostatní tam pracující si rádi koupí měsíční, kde by cena měla zůstat stejná jako dnes a turisti a nárazový cestující si klidně připlatit můžou (mimochodem, patřím mezi ty turisty) - pokud by to zabránilo dalšímu škrtání intervalů a linek, rád si připlatím.

+2/−1
12.6.2014 22:43

J20a93n 16L12a39k38o40m80ý 7471585485844

Mimochodem, i v Budapešti stojí 24 hodinová jízdenka 1 650 Ft (asi 147 korun), v Praze je za 110

0/0
12.6.2014 22:45

K75a44r60e62l 14L41a31n67a 39I49n92g64. 9316771292

Už stačí, více pracovníků DP to obhajovat nemusí ...

0/0
13.6.2014 12:38

L97u52k88a89s 95N76o54v55a31k 4569719703568

Omezte zbytecne nocni linky, a usetrite jeste vic.

0/−2
12.6.2014 20:27

J45a69k29u61b 42Š74p94r88i91n91g23e69r 9871402522

Těch je málo a lidé se musí i v noci přepravovat.

+1/0
12.6.2014 21:14

L69u10k50a80s 61N19o41v38a58k 4679529173318

Nerek bych, na skoro kazde sidliste jedou 2nocni linky v intervalech á.40min, s tim, ze jedou mezi sebou tudz realny interval je 20min a vozi vzduch, kdyby jednu z nich zkratili tak pojede na konecnou jedna á.40min a v tech vytizenych usecich by se nic nezmenilo, nebo by mohly jet casteji....

Kdyby bylo po mem tak od 1:00-4:00 nejede jedinej spoj. Kdo jede na sestou do prace, tak mu spoje od 4:00 musi stacit a kdo dela odpoledni do 22:00 tak do jedne mu to staci taky.

Kdo je venku v mezicase, tak jde vetsinou za zabavou, tak bud pocka na prvni ranni spoj, pujde pesky nebo si veme taxika.....

0/−2
14.6.2014 5:15

J88i39ř16í 42K69r73e32j68č30í40k 2317558814406

Noční doprava je spíš poddimenzovaná a výhledově bude třeba ji spíš posílit.

To že jezdí na koncové úseky vozy prázdnější je naprosto v pořádku, pokud by měly spoje končit blíž centru, nemělo by to logiku, protože pak by bylo přetěžování ještě častější.

0/0
14.6.2014 11:36

L15u60k74a29s 17N46o11v84a31k 4159899183478

Me prijde ze je jich dost, spis pozoruju problem dostat se v noci z jednoho sidliste na druhe. Priklad Repy-stodulky, repy- petriny atd, potazmo do okrajovych casti kam nejede tramvaj, nebo kousek za prahu - hostivice, rudna, chrastany, pruhonice.....

Lidi dojedou na kraj mesta a tam odsad bud nic nejede, nebo v uplne blbym intervalu....

0/0
14.6.2014 5:20

O13t41a 69B92o89r67e72c10k62ý 3859808101235

Jízdné v Praze zdražovat nechceme, tvrdí ředitel Dopravního podniku

-------------------------------------------------

...ale abychom mohli platit kmotrům, tak budeme muset.

+1/0
12.6.2014 19:58

J17a82r49m68i29l34a 79S77t35ř76e83l48b44o69v30á 9132174100511

tak možná do října;-D;-D;-D

+2/0
12.6.2014 17:32

J60a35n 28K37r59b47e41c 8875187394527

Hlavne nezapomente udelat novou Opencard za dalsi miliardu R^

+5/0
12.6.2014 17:16

J74i92ř29í 93K39r27e45j61č85í64k 2387698774646

To jako kdo ? Řeč je o Dopravnim podniku, ne o bývalých radních... :-/

0/0
14.6.2014 11:33

J84a54n 54M96a52l96í54k 9849380480871

Taky uz mhd nelze pouzivat o vikendu, vevecernich hodinach... bodejt by se aspon mirne neusetrilo.

+3/−1
12.6.2014 17:10

L87u55k89a31s 86N46o70v48a82k 4119899283508

Ja nevim, me prijde, ze MHD zvlaste v noci jezdi vic nez je zdravo.

K nam na sidliste jezdi 2linky á20min. Prumerne priveze 6opilcu a v zime 4bezdomovce navic. Kdyby jela jedna linka á.40min jako drive tak by to stacilo.

0/−1
12.6.2014 20:26

A40n12e66t54a 23M86a31l65á 6501720735

Tak Praha jer přece jenom trochu větší než vaše sídliště ;-D zkuste se schválně někdy podívat v noci na I.P.Pavlova, jak jsou spoje nevyužité tak, že se se tam lidi skoro nevejdou.

+1/−1
13.6.2014 7:08

L91u86k89a64s 42N96o88v64a79k 4169509713548

To nicmene neznamena, ze musi jet az na ono sidliste, skoro kazda trat ma minimalne moznost 2konecnych.

Priklad centrum-modrany( nadrazi branik), centrum - repy( kotlarka) a tak by se dalo pokracovat.

V tech nejvytizenejsich nistech naopak diky tomu by mohly jet casteji....

Ale ono by to chtelo premyslet, ze pane?

0/0
14.6.2014 5:10

L40u98k28a67s 31N93o62v94a35k 4139669503398

Pardon pani.

0/0
14.6.2014 5:10

J98i71ř51í 26K31r47e81j25č38í10k 2557168154856

Jenže ony větší cíle na Modřanské trati jsou až za Braníkem a na Řepské až za Kotlářkou, takže by šlo v obou případech o značné zhoršení i oproti stavu před zkrácením nočních intervalů...

0/0
14.6.2014 11:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.