Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro D nemá být jen odbočkou céčka, dopravce chce dražší variantu

Plánovaná trasa D pražského metra by měla mít na Pankráci vlastní stanici, neměla by se tedy stát pouhou "odbočkou" z linky C, jak se plánovalo. Variantu s přestupem mezi C a D vybralo představenstvo dopravního podniku a doporučilo ji ke schválení městu. Bude ale o miliardy dražší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62e63t57r 13V57i43m59r 9820474101

místo 30 miliard na metro D se mohly protáhnout stávající vlakové koleje z Hl.nádraží - Vršovic a letos dostavované vlakové zastávky Kačerov k nemocnici Krč (od stávajících vlakových kolejích je to jen 600 metrů ! ) od nemocnice Krč tunelem do Libuše , Písnice, Vestce a Jesenice a byla by obsloužena mnohem vetší část Prahy

0/0
9.7.2014 18:41

M26a17r81e20k 53Š49i53m80o76n 2194527568578

Trochu mě vadí špatné propojení příměstské železnice s MHD a zejména metrem. Je to dědictví po socialistickém plánování, které příměstské vlakové dopravě moc nepřálo, protože se plánovalo, že všechny strčíme na sídliště, ale i teď se magistrál snaží jen tak trošku. Všechny jsou sice nakonec propojené na Hlavním nádraží, ale pokud dojíždím z Benešov a pracuju třeba na Pankráci, tak musím zatížit centrální linku C. Pokud by byl přestup na metro už někde na kraji Prahy (například prodloužení metra C do Uhříněvsi). To samé Rajská zahrada, kde je metro jen přes ulici, ale vlak tam nestaví a je problém to domluvit.

Trochu to město napravuje v Podbabě, na A ve Vokovicích, snad bude i D na nádraží v Krči. Ještě ty vlaky by to chtělo zlepšít - elektrifikaci trati do Kladna, automatizaci trati do Vraného a do Dobříše. Na dobříšské trati není jediný automatický přejezd.

+1/0
16.6.2014 1:11

R35a66d73e66k 34N51o71v65a53k 9394903309480

Dělá se Kačerov

+1/0
19.6.2014 17:59

K88a49r64e17l 70L92a94n15a 54I21n77g15. 9486141182

Hlavně už začněte stavět ! Nebýt pádu bolševika, tak jsme déčkem jezdili už od roku 1994...

0/0
14.6.2014 7:22

T82o79m92á15š 85Z11e56m79a35n 3265838384235

To těžko, bolševik zkrachoval..

+2/0
14.6.2014 19:10

M38a71r76t89i89n 15K60u14l25i68š 4486586616526

Záměr chválím, až na jeden detail.

Praha postavila město do polí. Teď se dostavuje metro k nemocnici, kde bude vytíženost pětinová oproti průměrným stanicím. Vážně je nutné stavět ještě trasu metra, která bude kopírovat už tu stávající?

PROČ metro na Mírák a ne na Jiřák, odkud pak může pokračovat dál?

+4/0
13.6.2014 21:18

B80r54o95n61i85s47l63a82v 72M45e85r43t46l42í68k 1382901851642

D bude dale pokracovat na Hlavak (z druhe strany) a potom bud na Zizkov nebo na Namesti republiky a dale...

+1/0
13.6.2014 21:54

B81r75o81n44i86s24l42a53v 13M66e21r54t55l34í58k 1752341391642

A hlavne sebou veme i nadrazi Vrsovice...

0/0
13.6.2014 21:56
Foto

M97a90r59t55i98n 40Š14u55b68r27t 1455861764615

Od nádraží Vršovice bude poněkud dále, výstupy na náměstí Bratří Synků a na Otakarově jsou od nádraží dosti daleko.

0/0
14.6.2014 16:02

I93d79a 76Š97o20l19c 1463536924

kdyby radši udělali A na letiště

+4/−7
13.6.2014 19:15

V59l25a60d89i40m19í87r 66H43o98l36ý 8864731316297

nejlepší by bylo, postavit obojí. Ale po panování horolezce, psychiatra a psychopata v jedné osobě můžeme být rádi, že se začne stavět aspoň ten kousek déčka.

+1/0
13.6.2014 20:13

J82i14ř81í 68K72o35c67u78r43e92k 6605544815768

To není dobrý nápad. Jednak to metro nebude rychlejší než autobus na Evropské. Druhak aby to vyšlo aspoň strovnatelně, tak se nepočítá s někola potřebnými zastávkami po trase. Zatřetí ten přepravní proud odpovídá jedné soupravě za půl hodiny. Což ve výsledku dělá z Metra na Ruzyň příliš drahý špás.

Přitom jedna kolej o rozchodu 1435 mm po povrchu už v blízkosti LKPR vede.

0/0
15.6.2014 21:57

M24a29r28e54k 96Š10i39m47o49n 2734467808608

Zavedl byste tedy vlak z Letiště po trati přes Vokovice, kde už nyní stojí téměř kompletní stanice metra?

0/0
16.6.2014 0:49

T11o86m50á74š 30Z57e56m25a16n 3365768794675

Je mi jedno kterou variantu zvolí hlavně když začnou stavět.

Stejně se bude muset stavět přestupní stanice až se bude stavět severní část, ale poud by ot oddálilo stavbu třeba o 5 let, bude lepší dočasná varianta odbočka.

0/0
13.6.2014 17:55

M90a46r26t96i78n 63K15u88l29i78š 4186426756316

Dočasná varianta odbočka je největší nesmysl v historii Prahy, hned po magistrále.

+1/0
13.6.2014 21:19

T88o44m63á18š 32Z91e73m66a91n 3925278394955

Stejně tam bude muset být propojení mezi tratěmi, tak by se alespoň v mezičase využila pro spojení na jih.

0/0
14.6.2014 19:12

M34a61r18t92i50n 74K38u18l92i30š 4516936816746

O technicke provedeni trati jde ze vseho nejmin. Problemem by byla preprava osob. Prece neni mozny, aby v ranni spicce kazdy treti metro z jizaku nejelo, protoze by zrovna jelo odjinud. Jak by pak ten vagon po dvojnasobnem intervalu vypadal? Narvanej k prasknuti => vyssi cas ve stanicich na nastup a vystup => rozhaseni intervalu po cele trase.

Dalsim problemem by byly vikendovy vecery. Uz ted jezdi na jizak jedno metro za deset minut. Predstavte si, ze by od osmi od vecera jezdila na jizak jedna souprava za 20 minut. To uz by bylo pomalu jak nocni autobusy.

0/0
14.6.2014 19:59

M71i81c18h41a41l 53S36n67o79p51e27k 7541868925347

vždyť je to jedno. Stejně se stavba protáhne o několik let a navýší a desítky 10%. Kdyby to bylo jenom těch 5mld. tak budeme ještě rádi..

+4/0
13.6.2014 16:36

L53u33c78i49a67n 80P36a21p85a67z67i46a22n 5944247221245

A má pravdu, předseto!

+1/0
13.6.2014 16:32

M49i26c11h83a83l 60S85n84o69p65e81k 7651748945867

kdyby ti šašci radši protáhli metro na letiště... Rv

+5/−4
13.6.2014 16:31

A45l83e48x96a71n54d24r 93K44o70s31t73k72a 5179236719656

Už se to tu řešilo.. Chce to oboje. Z jedné strany protáhnout až někam k Jesenici, tam udělat konečnou metra, napojení na autobusy atd.. A na opačnou stranu to letiště, kde udělat totéž.. S návazností na třeba stotisícové Kladno.

+3/−1
13.6.2014 16:45

R15o69m91a49n 69T71i92č63k96a 8240545544

myslíte to Kladno, které má přes 60 tisíc obyvatel?

0/0
13.6.2014 17:09

T20o71m80á11š 38Z55e26m49a69n 3355328664235

Na letiště jezdí daleko méně lidí než v trase budoucího Déčka.

+5/0
13.6.2014 17:28

J61a86n 22P77a56v93e26l35k71a 3897261534431

Ale hodně lidí by si na konečné rádo nechalo auto a pokračovalo metrem. Ráno je na R7 kolona aut.

0/0
13.6.2014 18:32

J78i34ř77í 89K27o78c89u25r21e11k 6915154835258

Jneže těch 40 minut jízdní doby z LKPR a okolí do centra dost lidí odradí od toho aby přestupovali. Není náhodou v okolí LKPR -urevsky drahé parkování?? Což je pro lokalitu P+R parkoviště "tak trochu" rána KO.V těch 40 minutách počítám 5 minut od auta na peron a 5 minut střední čekací doby při 10 min. intervalu, který ale nebude využitý.

Řešení je vlak rovnou z Kladna....

0/0
15.6.2014 22:02

M48a88r42e78k 46Š34i36m18o84n 2804847498308

Terminál Vokovice Vám nestačí?

0/0
16.6.2014 0:50

K38a28r47e81l 63N57e93d76o90p70i78l 7188536759964

Koukam, ze Brajzlum praska zilka. V tom pripade jsem i pro trasu E.

0/−1
13.6.2014 16:03

A49l84e29x71a71n77d76r 46K39o20s78t28k17a 5699496969156

Těžko vysvětlit vesničanovi, že metro má smysl jen pro větší města o určité natěsnanosti obyvatel. Brnu chybí nějakých 200 tisíc obyvatel a naopak přebývají mu ohromné prostory, kde jsou mezi jednotlivými vesnicemi pole či lesy. Když je 100 baráků (z toho 80 vesnických s max prvním patrem nad přízemkem) a pak kilometr polí, tak tam prostě metro nemá smysl stavět a provozovat. Připouštím, že jsem tam byl jen párkrát, ale přesně takto si to pamatuji. Centrum, velikosti možná jako Nové město Pražské, plus pár vesnic okolo kam jezdí šalina a zbytek, kam nestojí za to stavět ani tu šalinu, tak tam jezdí autobusy.

+5/0
13.6.2014 16:24

P76a57t61r96i73k 29Š37e57b88e48s56t28a 4633702926585

také nechápu, co brňácu furt mají... vždyť do Brna z Prahy je to metrem na Florenc a potom jedna zastávka autobusem ;-D;-D;-D;-D

+9/0
13.6.2014 17:33

J39i67ř98í 60K23o76c52u60r81e17k 6715844395868

Tak to si to pamatujete špatně. Lze ověřit pohledem do mapy. Jo a ty zelené plochy jsou často 30° svah. Tedy na 10 metrů vodorovně 5 metrů dolů. Na tom se dá stavět tak leda sjezdovka.

0/0
15.6.2014 22:04

J16i51ř72í 73G40l94a23c 6100750642903

Pražské Metro 2050

http://www.metroweb.cz/metro/metro-rozvoj.gif

Pražské Metro 2075

http://www.metroweb.cz/metro/metro-rozvoj2.gif

Pražské Metro 2100

http://www.metroweb.cz/metro/metro-rozvoj3.gif

+2/0
13.6.2014 15:09

M24i81c38h29a28l 75S48n84o68p76e12k 7491468915987

;-D tak to mě hodně pobavilo ;-D 2050 možná tak začnou prodlužovat A na letiště..

+1/0
13.6.2014 16:33

S15t10á24ň65a 57K52o27č11k41o15v54á 6887406968446

Škoda, že to není dřív, v roce 2050 už tu dávno nebudu ;-)

0/0
13.6.2014 17:04

K38a90r44e68l 97N93o23v40á63č41e32k 5981695209146

Je potřeba myslet do budoucna, tak je lepší ten přestup, i když by jinak společná stanice nevadila. Třeba bylo chyba kvůli šetření vynechat stanici mezi Nádraží Holešovice a Kobylisy a obejít Bohnice (to už těžko někdo opraví). Možnost zlevnění tady ale je - proč pořád musíme kolem stanic metra stavět takové megalomanské stavby, vždyť by stačily jen schody na povrch a bylo by to. Např. Střížkov - hezká stavba, ale k čemu ?, nebyl by ta lepší park a jen nenápadné výstupy z metra (viz třeba stanice metra Můstek B - jen východy na ulici a šmitec).

+8/−1
13.6.2014 14:59

D11u36š81a40n 88P23e84š20e17k 3485959804960

Přesně. Střížkov je architektonicky krásný, ale jinak jsou to úplně zbytečně vyhozené peníze. Jak píšete, stačily by jen schody na povrch a ušetřila by se spousta peněz.

+10/0
13.6.2014 15:03

A86l33e48x20a15n77d92r 14K91o69s60t33k34a 5529566909366

A to nějak vynecháváte, jaké to má naprosto zbytečné náklady na provoz. Například jen umýt skla s pomocí horolezecké techniky je maličkost sama.. Přitom by na povrchu stačila prostě jen stříška, aby nepršelo do eskalátoru.. Jako to je (a teď sakra, je to Chodov nebo Opatov?) Nahoře autobusový terminál podél silnice, střecha aby nepršelo, dole metro..

+3/0
13.6.2014 15:09

M13a28r17e98k 18Š31i53m80o36n 2294117238258

Stavělo se to v době, kdy město peníze mělo a chtělo se trochu ukázat. Byla by škoda, kdyby celé město bylo jen samé nenápadné a šedivé stavby.

0/0
16.6.2014 0:56

M26a89r55t24i21n 46J70a93r95o57š 3876366960

Samozřejmě by to stačilo a myslím, že by to bylo i mnohem elegantnější, protože by potom zastávka metra nezabírala tolik místa na povrchu, ale pravděpodobně se na tom někdo musel trochu víc napakovat...

+3/−1
13.6.2014 15:26

M52a69r77t20i41n 20H29e41i17s69l29e72r 4214776292949

Jeden problém dělení tam nezmiňují - v tom hustém provozu, který je na C dnes (unikátní zabezpečení) nebude ani tak problém odbočování, jako bude problém spojování. Jakmile získá metro na odbočce malé zpoždění (celkem snadno), tak se bude těžko vmačkávat mezi vlaky na hlavní trase - vlastně se vmáčkne až místo dalšího vlaku z odbočky (který se tím také opozdí) - leda by se na chvíli zabrzdila i hlavní trasa. Takže se bude každou chvíli stát v tunelu jak na hlavní trase, tak na odbočce a v centru budou spoje chybět. Větvení má cenu jen pokud jsou delší intervaly.

Určitě je třeba přestupní, protože výhledově by mělo D mít vlastní přestup na A a B. Optimálně z Náměstí Míru to brát přes Hlavní nádraží na Náměstí republiky. Jestli chtějí ušetřit, tak je třeba vést část trasy povrchově nebo ji nedělat až tak daleko na jih.

+4/−1
13.6.2014 14:55
Foto

F54i34l62i34p 54K15a45š76t15á41n43e76k 2659276104952

Naopak, ja myslim, ze by měli jit ještě dal na jih. Je tam velmi mnoho nového bydleni a konecna v jesenici by byla super. Z Pisnice je mozne jit po povrchu. Parkoviste P+R v Jesenici a terminal pro autobusy.

+3/−1
13.6.2014 15:08

A45l30e10x62a17n71d63r 37K68o38s13t84k58a 5459676339736

Co naděláte s "lidmi", kterým se pro metro zdál nedostatečný počet cestujících i na letišti.. A že tam je víc lidí než v Jesenici. Jen samotní zaměstnanci letiště jdou do tisíců, olus zaměstnanci firem sídlících na letišti, plus ti turisté.. Ale pro DPP chytré hlavy to bylo málo.

+2/−2
13.6.2014 15:19

J43a33r33o38s65l31a47v 34B11r14ü98m76m52e75r 7884683326

Ono to Letiště je málo. V Samotné Jesenici také, ale to by byla spádová oblast. Letiště by mělo smysl nějak skloubit s Kladnem, Slaným apod...

+2/−1
13.6.2014 15:25
Foto

F36i89l77i65p 86K82a70š34t65á26n11e59k 2279696734192

No tak letiste je kapitolka sama pro sebe. Samo, ze tam mel jezdit nejaky vlak. At uz metro nebo něco jiného. Uhnuli z Evropske... Chtelo by to protáhnout dal a konec muze byt také po povrchu. To tu trat vyrazne zlevní

0/0
13.6.2014 16:10

P12a31t93r76i67k 79Š97e61b38e16s66t63a 4603252616245

Přes Jesenici jezdí asi 50tis. lidí denně tam a zpět = tis. cestujících) a dalších cca 40tis, aut denně (obousměrně)... Jsme u 90tis. lidí denně - to je stejně, jak pobere C na Hájích, Opatově a Chodově tj. také tři stanice.

Letiště by muselo přijímat každé 3,3 minuty Boeing 737-900ER ;-D;-D

0/−1
13.6.2014 17:48
Foto

M25a36r19t76i55n 17Š55u49b61r14t 1985151464745

Podíl cestujících a personálu z letiště v MHD odpovídá i při existenci kolejové dopravy pouze 21% všech cest na letiště a z letiště. To odpovídá při kapacitě vlaku metra 1000 lidí asi 30-50 lidem na vlak při intervalu 4 minuty ve špičce. Metro by z letiště vozilo daleko méně lidí, než modernizovaný vlak z Kladna kousek vedle.

0/0
14.6.2014 16:07

T82o44m35á66š 49Z53e93m91a63n 3555918254375

Nesouhlas, potřeba je právě na tom jihu a pokud nedodělají rychle část k n.Míru, tak je přestupní stanice k ničemu.

0/0
13.6.2014 17:34

A79l26e16x72a49n63d86r 44K90o60s95t63k94a 5759536249626

Nejde ani tak o samotnou stanici Pankrác, podstatná je alternativa k Nuseláku. Dnes je představa, že by C nejezdilo třeba měsíc jen proto, aby se mohla udělat pořádná prohlídka mostu (aby se vůbec zjistili, kde jsou třeba jaké opravy) naprosto nepředstavitelná. S funkčním D by to jen přineslo obtíže, protože by lidé museli na Mírák, tamodtud na Muzeum a opět přestup na zbytek C.. Nepříjemné, ale krátkodobě naprosto v pohodě možné.

+5/0
13.6.2014 14:50

D79a91n25i62e33l31a 38U93r75b17a29n33o71v62á 2844390795756

Vzpomeňte si na povodně z dob né tak dávných a budete si to umět velmi živě představit.;-)

+1/0
13.6.2014 14:55

M33i55r41k59a 50S58v40o91j83t39k12o54v77á 3507768116744

takto to vidím i já. Nuselák je nutné opravit a aby se jezdilo místo metrem autobusy XC například půl roku rok, vidím nereálně.

+4/0
13.6.2014 14:57

A98l10e73x55a93n77d77r 72K56o66s20t28k96a 5219346249986

Respektive, jak drsně připomíná kolega nad vámi, třeba za podovní to tak fungovalo. Ale už nějak opomíjí, jak to bylo "úžasné", že doprava tam kde najednou nebylo metro prakticky nefungovala. Pamatuji si úžasnou jízdu, kdy to směrem k mostu Barikádníků stálo už od Bulovky a cesta, která má běžně tak 3-4 minuty trvala 30-40. A i ty autobusy, sice měly vyhražený vlastní pruh, ale stejně nejely. A tady by nastalo totéž.

+1/0
13.6.2014 15:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.