Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U Satalic jely proti sobě dva vlaky, od srážky je dělilo 200 metrů

Jen necelých 200 metrů dělilo ve středu ráno dvě vlakové soupravy v Praze-Satalicích od srážky. Výpravčí na satalickém nádraží totiž zřejmě omylem poslal spěšný vlak proti blížícímu se rychlíku. Při události nebyl nikdo zraněn, trať však byla asi tři hodiny neprůjezdná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L69u41c69i80a98n 38P18a34p30a86z96i59a46n 5434257701915

Elefant na obrázku má představovat ten rychlík nebo ten spěšný vlak?

0/−1
19.6.2014 11:26

P59e54t87r 15N26o64v96o27t57n50y 3149972419462

Ani jedno.

+1/0
19.6.2014 12:00

I33v82o 43J79a52n16á13č39e32k 8383233621102

Nevznikla žádná škoda? Tak to bych se teda divil.

0/0
18.6.2014 20:40

J50o92s77e90f 72K97o53m97á74r95e38k 5634242154829

Minimálně způsobil zmatek a zpoždění ;-D

+1/0
18.6.2014 23:33

M80i80l67o29š 32N55e59r35a62d 4105448283847

Málem se něco stalo. Tomu říkám zpráva dne!

0/−6
18.6.2014 19:39

P55e25t64r 76N13o11v96o76t63n71y 3239342429912

Ale ono se stalo.

+1/0
18.6.2014 19:46

M35i18l47o51š 87N91e97r55a51d 4575548423767

Stala se chyba kterou napravil automatický zabezpečovací systém který tam je od toho. Uznávám, že pro bulvár a jeho příznivce to může být docela senzace...

+1/−6
18.6.2014 20:22

P93e42t52r 37N72o63v35o22t28n79y 3729862209132

To nebyl žádný systém. Ale klika jako prase.

+5/0
18.6.2014 20:51

T85o13m26á95š 16K97n22a67i10f54l 6613910407910

No... On to ten systém zaregistroval a na navestidlo toho protijedouciho vlaku dal červenou... A byla klika, ze ten vlak uz nebyl za navestidlem.

+3/0
18.6.2014 21:01

M57i69c23h28a58l 67N29o81v31o29t84n60ý 2783660221

No to vyjádření drážní inspekce je fakt neskutečně zmatečné. Za prvé, spěšňák sice odjížděl ze Satalic na přivolávací návěst, která strojvedoucímu nařizuje jet tak, aby zastavil před překážkou... Ale! Tohle platí jen v obvodu stanice, na trati už jede normálně! Vzhledem k tomu, že odbočka Skály je kousek od Satalic, tak jel i dál pomalu, protože nevěděl, jestli má na odbočce volno (návěstidlo je kvůli zářezu vidět na poslední chvíli). Když viděl, že je na Stůj, tak normálně zastavil, narozdíl od tvrzení DI, že zastavil proto, že viděl vlak proti - ten rozhodně neviděl dřív než to návěstidlo a navíc vlak proti stál jen kousek na návěstidlem opačného směru, kde běžně čekající protijedoucí vlak stojí.

Největší štěstí bylo to, že protijedoucí rychlík nejel o něco rychleji a tak si ještě stihl všimnout změny na Stůj a zastavil. Pokud by jel o půl minuty dřív nebo spěšňák o půl minuty později, tak by se akorát tak potkali v nepřehledném zářezu u Satalic.

+10/0
18.6.2014 18:27

P88e67t78r 10N81o93v68o47t40n57y 3369782819742

Ano, slušná klika.

+1/0
18.6.2014 18:40

M51i82c21h70a93l 30N70o19v58o68t61n44ý 2653310931

Jak jsem nad tím vyjádřením DI ještě přemýšlel, tak je to ještě větší kravina. I 200 metrů je nesmysl. Na DI se asi podívali do starých plánků odbočky Skály, kde ta návěstidla u kterých vlaky zastavili byla od sebe skutečně těch 200 metrů, ale po přestavbě na dálkové řízení jsou návěstidla od sebe přes 900 metrů! A strojvedoucí spěšňáku ani ten rychlík vidět nemohl, je tam oblouk, přes který vidět není.

Jo a k průšvihu nakonec chybělo jen pár vteřin, strojvedoucímu rychlíku to "spadlo" jen těsně před čumákem.

+2/0
19.6.2014 10:34

M76a30r46t43i10n 87D64a92v23í39d20e62k 6106744867100

No nevím, seděl jsem ráno v tom Elefantu napravo (viz foto) a motorová souprava, mířící do Vysočan, stála přímo na odbočce Skály a z druhé, mířící do Satalic, k nám přesedali lidé (opět viz foto) zhruba na úrovni Lehovce, max Rajské zahrady. To se mi tedy zdá jako větší vzdálenost mezi soupravami, než je 200 metrů. Ale třeba jsem byl ráno ještě rozespalý nebo jeden z nich zacouval. ;-)

+2/0
18.6.2014 18:12

E41l49e10o56n76o12r49a 18N71o91v28á 1574295416299

Dodal, že takový pokyn výpravčího bývá standardní. Vlak v tu chvíli měl podle mluvčího jet zhruba desetikilometrovou rychlostí. Zastavil prý naštěstí v momentě, kdy před sebou strojvedoucí viděl soupravu mířící z protisměru.

...............................................prosím vás, můžete mi to někdo vysvětlit?

+2/−1
18.6.2014 18:10

L59a12d26a 45N80o15v42a47k 4732633277

normálně.., nařídili mu aby jel krokem a kdyby se něco šustlo, aby buď dělal jakoby nic, nebo aby zastavil...

+1/0
18.6.2014 18:18

P27e56t63r 19Ž17á19k 1838802615129

no pustit na přivolávačku vlak ze stanice, když mu druhý jede proti, to je teda nápad.

+3/0
18.6.2014 18:04

P25e31t47r 98N28o95v34o37t95n46y 3459932979892

Kdyby ten spěšnak vyjel ze Satalic o chvili pozdeji, až by byl rychlik tesne za návěstidlem, tak mohla byt slušná mela.

0/0
18.6.2014 18:04

D13a97n58a 51S28m36e17t61a81n23o84v32á 3616170814202

Zda výpravčí věděl, nebo nevěděl, že vlak posílá po stejné koleji, jako se k němu blížil rychlík z Vršovic, bude podle mluvčího předmětem dalšího vyšetřování.

_____________________

To musel vědět, ze Satalic na odbočku Skály, která je mezi Satalicema a stanicí Vysočany, je jen jedna kolej :-)

+2/0
18.6.2014 17:49

M48i45r60o67s56l85a93v 97Z80i86k46m23u45n66d 7809803614653

Kdysi jezdily vlaky z Vysočan do Satalic po "satalické! koleji, vlaky ze Satalic do Vysočan z odbočky Skály jezdily po "nymburské" traťové koleji (traťová kolej číslo 2). V současné době je možná jízda vlaků ze Satalic do Vysočan jak po satalické, tak nymburské koleji.

Někdy kolem roku 1975 se mi taky stalo, že nás výpravčí ze Skal poslal na "přivolávačku" omylem místo po "nymburské" po "satalické" koleji, včas si to uvědomil a tak proti nám neposlal vysočanský výpravčí pravidelný osobák ... Žadný výpravčí ani strojvedoucí (kdokoli jiný) není dokonalý a může udělat chybu ... stejně tak chyba může být v zabezpečovacím zařízení.  Tuším, že v roce 1981 došlo k nehodové události u bývalého hradla Sluncová a zjistilo se, že chyba byla v projektu autobloku ..

+1/0
18.6.2014 19:23

R28a14d21e34k 39P42r75o18c68h64á85z43k73a 2723309238

A to musí ty vlaky tři hodiny stát? Nemůžou vycouvat?

+2/−10
18.6.2014 17:45

J35i96ř58í 46P32r56ů21š63a 7525472495709

Můžou,ale jelikož se jedná o mimořádnou událost (nehodu) tak se musí vyšetřovat.

+9/0
18.6.2014 17:50

R48a46d55e14k 50P98r50o62c16h36á20z31k35a 2793779348

Ale vždyť mu výpravčí řekl, že má jet tak, jako by tam byla překážka?

0/−3
18.6.2014 17:51

L42a93d52a 71N49o25v53a54k 4832133297

a co myslíte byla tam...? Byla..;-D

+6/0
18.6.2014 18:19

T95o56m98á69š 85K94n36a47i30f28l 6403390327730

Ale protijedoucí prekazka je v tomto dost nestandardní

+3/0
18.6.2014 19:20

R78a59d29e69k 47P25r95o75c43h38á20z52k95a 2973979308

Mínus vám jde, teď ještě vysvětlení proč nemůžou vycouvat a jet po správné koleji dál.

+1/−6
18.6.2014 17:51

K11r58y66š94t31o66f 58K37l50i45k40a 3534390144233

"Můžou,ale jelikož se jedná o mimořádnou událost (nehodu) tak se musí vyšetřovat." - Jiří Průša, 17:50

+5/0
18.6.2014 17:57

J63i23ř49í 75P46r92ů35š23a 7645142105809

Na jednokolejné trati je která správná?

+2/0
18.6.2014 19:09

P65e40t74r 51N40o49v31o97t38n79y 3659772569922

Volná, se spravnym traťovým souhlasem. :-)

+3/0
18.6.2014 19:12

P69e42t96r 78P65i32d13r34m96a87n81n 7581323835183

Obě.:-)

0/0
18.6.2014 19:34

P33a52v40e27l 66O77b70d19r70ž87á22l89e81k 6246344438822

Jednak vlak necouvá, ale sune - pro upřesnění ;)

A na rozdíl od ťukance na silnici, při mimořádných událostech na dráze (i když se vlastně "nic" nestalo) se vždycky vyšetřuje, jak k ní mohlo vůbec dojít - jestl je nějaká mezera v předpisech, závada na technice, nebo omyl člověka. A především se i vymýšlí, co udělat, aby se to příště nemohlo opakovat.

+1/−1
18.6.2014 19:10

B96o88h10u64s80l66a34v 43K57r62á15l76í62k 2571890989236

Sunout může dopředu i dozadu. Pokud sune nebo táhne dozadu, tedy tam, odkud přijel, a zároveň opačným směrem, než kam má normálně, jet, tak prostě couvá, ať už couvá sunutím nebo tahem.

0/0
18.6.2014 23:05

P30a55v23e46l 38O36b90d71r87ž18á76l19e22k 6526814638482

Patrně myslíte návrat vlaku ze širé trati? A v případě 1148 proveditelný právě sunutím.

Obecně se jako "couvání" (analogie k silniční dopravě) většinou popisuje právě stav, kdy je hnací vozidlo na opačném konci vlaku vzhledem k směru pohybu. tedy na dráze právě sunutí.

Jízdu úvratí nechme raději spát ;)

0/0
19.6.2014 0:19
Foto

J74i34ř93í 18Š67r71á72m92e32k 3308187139921

Jak se do Satalic dostal Elefant??

+1/0
18.6.2014 17:35

J34o64s10e82f 11C14í86s69a60ř 7597732730190

po kolejích?

+4/−5
18.6.2014 17:43
Foto

J78i25ř65í 47Š49r62á94m98e18k 3248737299221

V Satalicích není elektrifikovaná trať.

+4/0
18.6.2014 17:50

J87o50s73e45f 13C70í62s83a25ř 7527542220680

aha

+1/−1
18.6.2014 17:51

J80o58s61e15f 73C43í44s93a62ř 7937762650810

v tom případě se omlouvám za rýpavý příspěvek

+5/−1
18.6.2014 17:52

J67a49n 97N35e55v84o18l80a 7915987281852

Stalo se to na odbočce Skály ne v Satalicích jak se píše v článku. Rozbočuje se tam trať do Satalic a Horních Počernic.

+1/0
18.6.2014 17:49
Foto

J24i69ř12í 55Š93r10á23m91e36k 3928237509561

To jsem nevěděl. V tom případě tam Elefant smysl má. V Satalicích by marně hledal trolej

+2/0
18.6.2014 17:51

M19i98c84h77a92l 87C78h67a46l88u94p44a 6278260989373

Tak proto asi zastavil.

+8/−1
18.6.2014 18:24

J60a98k65u62b 86V86y29s73k91o17č98i76l 7520888416569

Bylo to naprosto pod kontrolou, zase děláte z komára velblouda

+1/−8
18.6.2014 17:29

T83o83m97á74š 19M95o24r15a39v16č55í32k 3237596593815

Naprosto pod kontrolou? 8-o

+4/0
18.6.2014 17:37

L95a92d98i42s24l83a93v 32M21á65l13e11k 7803787891938

Mno, 200 metrů v případě vlaků jedoucích proti sobě asi nebude úplně pod kontrolou 8-o

+5/0
18.6.2014 17:38

V98á63c86l42a41v 10M61a50i13x51n56e56r 7795720505771

Při desetikilometrové rychlosti a takto definovaném povelu je to fakt kontrolované!!!

+5/−1
18.6.2014 17:41

T56o49m93á55š 95M41o23r69a10v14č52í96k 3407206143585

Ano, byla to přesná akce. "Zastavíte 200 metrů od rychlíku, následně trať na 3 hodiny uzavřeme a odvezeme vás náhradním spojem" Naprosto pod kontrolou.

+17/0
18.6.2014 17:44

P36e65t38r 24N95o71v49o63t91n46y 3909202429462

Ovšem ten povel měl jen jeden vlak. Tomu druhému se sice pred čumákem změnila navest na stuj, takze zastavil. Ale to byla jen stastna náhoda.

+2/0
18.6.2014 18:07

J74i40ř91í 61P32r33ů39š94a 7485132315739

Nebylo, výpravčí opravdu selhal. K průseru nebylo moc daleko.

+5/0
18.6.2014 17:48

T72o41m95á18š 52K72n40a51i96f52l 6173220637590

To se delalo z toho u Brna... Privolavacka v jednom směru a vlak v protisměru, to je prusvih a klika...

0/0
18.6.2014 19:23

I76v54a 90V13a94l31č58í67k66o77v66á 1479588811341

ČD:

Vyhlašujeme výběrové řízení na pozici výpravčího ve stanici Praze-Satalice.

+1/−15
18.6.2014 16:57

J96a69n 88Z20e74m97a75n 8326952374472

Až budou patřit výpravčí pod ČD, tak možná ;-D

+22/0
18.6.2014 16:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.