- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Elefant na obrázku má představovat ten rychlík nebo ten spěšný vlak?
Nevznikla žádná škoda? Tak to bych se teda divil.
Minimálně způsobil zmatek a zpoždění
Málem se něco stalo. Tomu říkám zpráva dne!
No to vyjádření drážní inspekce je fakt neskutečně zmatečné. Za prvé, spěšňák sice odjížděl ze Satalic na přivolávací návěst, která strojvedoucímu nařizuje jet tak, aby zastavil před překážkou... Ale! Tohle platí jen v obvodu stanice, na trati už jede normálně! Vzhledem k tomu, že odbočka Skály je kousek od Satalic, tak jel i dál pomalu, protože nevěděl, jestli má na odbočce volno (návěstidlo je kvůli zářezu vidět na poslední chvíli). Když viděl, že je na Stůj, tak normálně zastavil, narozdíl od tvrzení DI, že zastavil proto, že viděl vlak proti - ten rozhodně neviděl dřív než to návěstidlo a navíc vlak proti stál jen kousek na návěstidlem opačného směru, kde běžně čekající protijedoucí vlak stojí.
Největší štěstí bylo to, že protijedoucí rychlík nejel o něco rychleji a tak si ještě stihl všimnout změny na Stůj a zastavil. Pokud by jel o půl minuty dřív nebo spěšňák o půl minuty později, tak by se akorát tak potkali v nepřehledném zářezu u Satalic.
No nevím, seděl jsem ráno v tom Elefantu napravo (viz foto) a motorová souprava, mířící do Vysočan, stála přímo na odbočce Skály a z druhé, mířící do Satalic, k nám přesedali lidé (opět viz foto) zhruba na úrovni Lehovce, max Rajské zahrady. To se mi tedy zdá jako větší vzdálenost mezi soupravami, než je 200 metrů. Ale třeba jsem byl ráno ještě rozespalý nebo jeden z nich zacouval.
Dodal, že takový pokyn výpravčího bývá standardní. Vlak v tu chvíli měl podle mluvčího jet zhruba desetikilometrovou rychlostí. Zastavil prý naštěstí v momentě, kdy před sebou strojvedoucí viděl soupravu mířící z protisměru.
...............................................prosím vás, můžete mi to někdo vysvětlit?
normálně.., nařídili mu aby jel krokem a kdyby se něco šustlo, aby buď dělal jakoby nic, nebo aby zastavil...
no pustit na přivolávačku vlak ze stanice, když mu druhý jede proti, to je teda nápad.
Kdyby ten spěšnak vyjel ze Satalic o chvili pozdeji, až by byl rychlik tesne za návěstidlem, tak mohla byt slušná mela.
Zda výpravčí věděl, nebo nevěděl, že vlak posílá po stejné koleji, jako se k němu blížil rychlík z Vršovic, bude podle mluvčího předmětem dalšího vyšetřování.
_____________________
To musel vědět, ze Satalic na odbočku Skály, která je mezi Satalicema a stanicí Vysočany, je jen jedna kolej
Kdysi jezdily vlaky z Vysočan do Satalic po "satalické! koleji, vlaky ze Satalic do Vysočan z odbočky Skály jezdily po "nymburské" traťové koleji (traťová kolej číslo 2). V současné době je možná jízda vlaků ze Satalic do Vysočan jak po satalické, tak nymburské koleji.
Někdy kolem roku 1975 se mi taky stalo, že nás výpravčí ze Skal poslal na "přivolávačku" omylem místo po "nymburské" po "satalické" koleji, včas si to uvědomil a tak proti nám neposlal vysočanský výpravčí pravidelný osobák ... Žadný výpravčí ani strojvedoucí (kdokoli jiný) není dokonalý a může udělat chybu ... stejně tak chyba může být v zabezpečovacím zařízení. Tuším, že v roce 1981 došlo k nehodové události u bývalého hradla Sluncová a zjistilo se, že chyba byla v projektu autobloku ..
A to musí ty vlaky tři hodiny stát? Nemůžou vycouvat?
Můžou,ale jelikož se jedná o mimořádnou událost (nehodu) tak se musí vyšetřovat.