Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stanice metra Národní třída je zrekonstruovaná. Podívejte se na výsledek

Přípravy na znovuotevření stanice metra Národní třída po téměř dvouleté rekonstrukci vrcholí. Na místě probíhají poslední úpravy, první soupravy tam zastaví v pátek odpoledne. Podívejte se, jak to v prostorách stanice vypadá jen několik dní před otevřením.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D47a11v15i59d 94P75r37a46ž79á53k 6384292412136

Fakt nechápu ty stesky nad rychlostí, resp. pomalostí schodů. Eskalátory nepoužívají pouze mladí sportovci, ale i starší lidé, kterým rychle jedoucí schody problémy prostě dělají. Jim se pomůže. A my mladší a nedočkaví to holt vezmeme levou stranou :-)

0/0
26.6.2014 10:44
Foto

R34a77d70e53k 31U35l16m75a 9680152

Až na nové eskalátory tu v podstatě nic nového nepřipomíná...čekal jsem od rekonstrukce trošku víc..nejenom nové obrazovky;-O

+1/0
25.6.2014 23:43

B91l34a42ž58e50j 74M42o58t63y13č81k19a 8307407395770

Snad budou jezdit schody pomaleji, lidi jsou čím dál větší chabrusáci a méně toho zvládnou.Rv

0/0
25.6.2014 21:12

P37e13t59r66a 56V93y87s13k64o77č18i92l41o40v16á 9700419983673

Češi zas vymysleli, jak něco zadarmo ošulit, tentokrát MHD... https://www.youtube.com/watch?v=E-lm2ijGrME&list=PL-eHpTJevMnsjMOJCHZ32BCa9B-qEHQFa&feature=mh_lolz

0/0
25.6.2014 15:18

K69a42r77e94l 15D21r79d65a 6384302247

Dobrý tip pro návštěvy v Praze. Ale to přemazávání? Karta má platnost 2-4 dny a stojí pro dospělého 1300-1800. On by fakt chtěl někdo 2-3x týdně pucovat datum, aby měl MHD zdarma? Počítám, že v reálu budou karty vyplněny kde čím, a recyklace již použitých karet bude dost obtížná. ;-)

  Nicméně, co by s tím revizor mohl dělat?

http://www.praguecard.com/

0/0
26.6.2014 6:54

P56a40v24e53l 97V13e26t12e57š97n45í39k 7935728655487

Tak stanice podle fotek vypadá docela dobře. Podobně jako předtím (ale proč vymýšlet něco úplně jiného?).

Jenom nevím s těmi reklamními displeji. Jestli tam hodlají promítat reklamní spoty pro lidi co kolem jedné během 2 sekund projdou, tak se jim to nemůže vyplatit a já bych si tam nic neinzeroval.

Jestli tam hodlají dávat jenom nějaký obrázek, tak na tom jim úplně stačila plakátovací plocha.

To už mi dává větší smysl to promítání na stěnu tunelu (což se teď bude rušit). Věřím, že to bylo i levnější.

+1/0
24.6.2014 21:02

A26l32a95n 20Ř76e30p72k68a 4445586

Třeba proto, že v těch digi.rámečcích se líp, rychleji mění reklama, než v klasice. A od toho jsou v reklamách "experti", aby dokázali vymyslet reklamu která zaujmu i v pár sekundách. ;-)

+1/0
25.6.2014 9:55

M17a53r55e76k 37K59l81u49f30a 3778784874426

Můžete mi někdo sdělit, kdo rekonstrukci stanice cáloval? Nikde jsem to nenašel. Doufám, že to zacváknul zmíněný soukromý investor, kvůli jehož zbytečnému obchodnímu centru se provoz stanice přerušil.

+2/−2
24.6.2014 20:24

A13l54a39n 50Ř68e34p13k83a 4315486

Stanice je snad od DPP, tak by si jí měl zaplatit hlavně DP (stejně jako jiné stanice) ;-) (Ne)zbytečnost toho centra ať posoudí investor sám, jsou to jeho peníze.

+2/−2
25.6.2014 9:54

2715624428413

tazatel tim chtel rict, ze rekonstrukce byla zcela zbytecna, nebyt nákupáku nad tím

+3/0
25.6.2014 12:39

A20n47t35o67n54í18n 49Š94t71e55f80k70a 3851572549522

+ zničená průhledná fasáda "máje"

0/0
25.6.2014 13:28

2875694388893

Investor centra Quadrio zajišťuje demontáže stávajících technologií, demolici původního vestibulu či výstavbu monolitických konstrukcí nového vestibulu.

Rozpočtové náklady na stavební práce pro část Quadrio – část metro jsou 363 milionů korun.

Z toho práce za 87 milionů provede investor multifunkční budovy. 

Náklady na bezbariérové zpřístupnění jsou 185 milionů.

Vlastní rekonstrukce stanice pak spolkne 170 milionů korun investičních prostředků a 63 milionu provozních prostředků

0/0
25.6.2014 12:41

K92a65r46e78l 13D44r41d73a 6844152827

Mám potvrzenu poruchovost výtahů do Lazarské. Níže probíráme, že co 14 dní nějaký výtah stál. Občas nebyly k dispozici vůbec - stály oba souběžné výtahy. A mám info, že pravidelně se zde zasekávaly vozíčkáři a řešili to několikrát hasiči.

  Je hloupé, že ty výtahy nedávají to množství lidí, co je používá. Bezbariérovost je pak na baterky. Což je škoda.

0/0
24.6.2014 19:32

D23a93v28i70d 12M93y20š34k78a 4929173815829

Dodal, že stavba bude zatím zpuštěna ve zkušebním provozu.

zpuštěna ? to být nová čeština ?

+1/0
24.6.2014 18:17

M69i97c47h54a39e78l 60F11l34e52n48d54r 2100564639192

Ježiš, proč tam opět cpali tu hnusnou "žlutou" - hořčicovou? Když už dělali rekonstrukci, tak to měli zmodernizovat a ne, že to bude vypadat furt stejně. Fuj.

+4/0
24.6.2014 18:02

E76v74ž20e66n 71P67o75l67á85k 3518578771443

Proč by to dělali? Jednou je to stavba 80. let se svým unikátním vzhledem a dělat hybrid moderní a tehdejší architektury není zrovna běžná zvyklost, navíc okolní stanice linky B se nesou ve velmi podobném duchu.

+1/0
25.6.2014 9:58

J58a96r84o82m62í19r 15N95o85v44o16t54n81ý 7889517791264

výsledek je metro

0/−2
24.6.2014 17:41

M11i47c55h24a12e28l 96K25r20a12s31i79c68k86ý 4307814663755

Ještě, že ne zpustošená, to by byla opravdu zničená. Ale  z tam opravde nemá co dělat

+1/0
24.6.2014 16:49

J54a62n 70J46e47l57í22n89e39k 8133215892786

ZPUŠTĚNA? Mohl by se pisálek Vítězslav Bureš přihlásit do kurzů češtiny? A to si říká novinář?

+2/0
24.6.2014 16:47
Foto

S33t86a69n49i20s31l29a55v 78T87e67s51a16ř 9827264272564

modlím se, abych tam nemusel jít s bolavým žaludkem - z té zelenkavé bych určitě hodil šavli

+1/0
24.6.2014 16:24

K85a71r25e22l 95U26r54b63a10n 2974124221879

Doufám, že se vrátí i pověstný bramborák "baron" :D

0/0
24.6.2014 15:51

K92a13r30e33l 96M91a98z46a19n60e46c 7297755743

Ta barva byla vždy nějaká vybl-tá, člověk měl pocit, že sešel do latríny, a o moc se to nezlepšilo...

+3/0
24.6.2014 13:31

D13a93n40i73e95l 72T81o27m49e74k 8659375708246

Rozdělení eskalátorů na 2 mě štve, bude to stejně blbý jako na Můstku, kde před druhou (pomalu jedoucí půlkou) se tvoří další chumel a lidi se předbíhají.

+1/0
24.6.2014 13:22

K84a20r33e27l 43D89r93d63a 6314822857

Na Můstku je problém? A kde? Osobně mi spíš vadí, že Pražané jezdí po eskalátorech po jednom. Že jsme nepřijali nějaké rozumné způsoby a ve špičce nevyužijeme celou kapacitu (šířku) eskalátoru. Ty fronty by ubyly.

  Po pár hádkách o překážení v "levém pruhu", kdy kráčející prosazují absolutní právo na průchod, to ale každý vzdá, chová se jako trotl a stojí frontu a nechává se předbíhat. Češi, výkvět společenského chování. ;-)

  Ještě že nás nikdo nepoučil, že na celém eskalátoru smí stát jen jeden člověk. ;-D

+3/−11
24.6.2014 14:44

D33a28n20i75e21l 77M91a29r51t50í69n68e33k 4153483163759

Nevim ale kdo nespěchá by měl stát na levo a nechat projít vpravo ty co spěchají :)

+3/−4
24.6.2014 14:47

K63a54r66e69l 31D83r60d97a 6364282857

Snad obráceně. Já bych tohle pravidlo bral za malého provozu. Pokud ale stovka lidí čeká, než se většina zařadí jeden za druhého na eskalátor, aby pá lidí mohlo procházet, mi připadá jako totální pitomost, ne ohleduplnost.

  Nicméně jsem to už diskutoval a byl jsem ukřičen. Že je tohle Pražská "disciplinovaná vymoženost", či co.

  Podle mě, kdo pospíchá, vystupuje z vlaku nejblíže u schodů a kouká, aby prošel první. Ten to pravidlo nepotřebuje. A pokud se někdo loudá a pak chce, aby ho ostatní pouštěli, že by ho stání hrozně omezilo na jeho právech, to hodnotím jako neomalenost.

+4/−6
24.6.2014 14:55

D85a79n49i72e56l 87M72a54r71t51í37n95e72k 4173283723259

Jo napsal sem to opacne ale co kdyz nastoupite jako prvni a pak se ta souprava naplni a vy nez vystoupite tak to nejakou dobu trva. Jo a jeste zajimavost urcite by ste toto zavedl i na dalnicich co ze oba pruhy jsou pro vsechny a mohou jet auta v klidu vedle sebe :D

+1/−1
24.6.2014 16:11

K50a10r21e93l 83D28r10d76a 6254252117

Hloupý vtip. Ono to v zákoně přesně tak je - souběžná jízda. Při slabém provozu nesmí řidič blokovat levý pruh a bránit předjíždění. Při silném provozu, při utvoření kolony, jedou auta pochopitelně ve všech pruzích souběžně jen tak rychle, jak můžou.

  Jenže na obdobné chování v případě eskalátorů, chodníků a všech podchodů nemají cestující v pražské MHD dostatek mozkových buněk. ;-D

+3/0
24.6.2014 18:52

K43a58r76e83l 59D16r43d71a 6114962227

Ono je to i ve smluvním přepravním řádu: "Chůze po pohyblivých schodech je povolena jen ve směru jejich pohybu, pokud to dovoluje obsazení schodů a nedojde k ohrožení bezpečnosti jiných osob." 

  Tedy, neplatí absolutní přednost procházejících, nicméně DPP má v dotazech cestujících, že je slušnost stát vpravo a umožnit průchod, ale hned dodávají, že na prvním místě má být bezpečnost.

  Jinak je to také v kolizi s cestováním dětí, kdy má dospělý stát vedle dítěte a držet ho za ruku.

  Svého času jsem se to takto snažil prosazovat. Vždy to skončilo konfliktem, kdy procházející byl přesvědčen, že má na procházení právo. ;-)

0/0
25.6.2014 8:26

K44a42r93e43l 33D35r57d93a 6624132207

Tedy jde skutečně o výmysly běhajících Pražanů a hloupost stojících, že se nechali na svých právech omezit.

  Tak trochu obrázek české společnosti. Respektujeme "ostré lokte" a poníženě ustupujeme, pak reptáme jak je republika rozkradena a v jakém je marastu, proč někdo něco proti tomu jako neudělal? ;-D

  Inu problém zbytečných chumlů lidí v pražské metru. Tady necestují svéprávní cestující, ale stádo ovcí na které stačí zaštěkat. ;-D

0/0
25.6.2014 8:34

M44a56r36t16i90n 11H61o48d94í40k 2715705208227

Pane Drdo, to je mi argumentace. Jestliže nepospícháte, proč Vám tedy vadí tvořící se hloučky lidí před eskalátorem? Jestliže pospícháte, jistě oceníte, když vám nikdo v levém pruhu nebude překážet. Vaše argumenty s tím, že si člověk má stoupnout blízko na konec vlaku blízko eskalátorů jsou také liché. Napadá mne mnoho scénářů, kdy to nejde. Zůstaňme u bazální slušnosti a stůjme pokud možno vpravo, ve špičce i vlevo, ale jen tak, abychom mohli pustit pospíchající - zejména ve stanicích, kde jsou nádraží.

0/0
25.6.2014 16:00

K73a53r46e65l 72D56r71d28a 6384642787

Stále jsme ve sporu - kde je tady hranice slušnosti?

  Lichá argumentace? To, že nevybíhám schody, ještě neznamená, že nespěchám. Stávající stav mě zdržuje, jako většinu cestujících. Většina ustupuje menšině na základě vynuceného požadavku a konfliktů. Moc slušnosti bych v tom celém nehledal.

  (Ke sporným situacím dochází i na té silnici a vede to k vysvícení, k najíždění na nárazník a k vybržďování. Byl otřesný případ s Lacinou, kdy vytlačil auto z dálnice a to vystřelilo do lesa. Žádná slušnost. Jen právo "silnějšího" na volnou cestu. Je zde spor "rovnostářů" a "zbohatlíků". Rozumný řidič dnes zpravidla neriskuje. Většina řidičů se již naučila koukat i za sebe a takovým konfliktům předcházet. Což u chodců stále neplatí.)

  To vystupování nejblíž schodů a běhání před ostatními zcela běžně funguje v pražském metru desítky let. Sám ho užívám, když chodím pozdě. Jde to. Uvolňovat místo zpravidla potřebují lidé, kteří dorazí opožděně a chtějí jít přes dav ostatních. To není slušnost.

  A stání vlevo a vyhýbání se je přece hloupost. Na to nejsou eskalátory dimenzovány. Takové jednání je na hranici bezpečnosti. A opět to není o slušném jednání. (Platí, že procházení je možné jen na eskalátorech o šířce kolem 1 metru a více, tedy v metru a MHD. Na užších eskalátorech je procházení nemožné - a neslušné. Zpravidla v nákupních centrech.)

0/0
26.6.2014 7:44

K98a49r93e74l 29D31r62d97a 6334232297

Na té silnici dochází ke konfliktům na hranici vzniku souběžné jízdy. Kdy situaci může každý řidič posuzovat různě. To ale v metru není. V okamžiku, kdy dorazí vystupující z vlaku pohromadě, nastává "souběžná jízda", resp. by měla či mohla nastat, pokud by v Praze na chodnících nevládlo nepsané právo "silnějšího". ;-)

0/0
26.6.2014 7:49
Foto

P57a52v24e42l 20F61r11u80m72e71r83t 5317594807208

Tak on to není jen nějaký výmysl Pražáků ale běžná věc i jinde. Viz třeba: 

http://www.toptentubetraveltips.co.uk/img/TTT5_JPG.jpg

http://onewaybackpacking.files.wordpress.com/2013/09/img_2238.jpg

Jinak minimálně směrem dolů chodí po eskalátorech poměrně dost lidí. Nahoru to je samozřejmě horší a soupravy metra produkují poměrně velké chumly lidí a fronty. Ale pořád je nemalá část lidí, která chce chodit i nahoru. Ať už z důvodů časových, nervových (kam sebekriticky řadím i sebe ;-D ,ale já ty šnečí eskalátory prostě nemůžu vystát) či zdravotních (takový poctivý výšlap na Náměstí Míru možná člověku dá víc než desetiminutový pobyt ve fit-centru a mnohým lidem by určitě prospěl). 

A taky bych si troufl tvrdit, že ono to i těm stojícím lidem vyhovuje, i vzhledem třeba k taškám či tělesným rozměrům, když stojí na schodu sami a nemusí se tísnit 2 vedle sebe či dokonce třeba sdílet schod s nějakým pobudou. To ať radši stojí za mnou. ;-D Na krátkých eskalátorech, tam se to samozřejmě snese.

A s tím výstupem z vlaku hned u schodů to taky moc nefunguje, jen výjimečně se člověku podaří si udržet strategické místo u těch správných dveří. Stačí být hlouběji ve vagonu (jak píše p. Martínek) nebo o 2 dveře dál a už je to v háji. :-)

+3/0
24.6.2014 18:33

K37a88r56e47l 25D28r70d37a 6904612667

Už jsem to diskutoval na metrowebu a neobhájil. Je to podle mě jako s tou souběžnou jízdou výše. Normální je průchodu nebránit. Ale ve špičce by mi přišlo rozumné, nenechávat dav lidí za mnou zbytečně čekat a naplnit plnou kapacitu eskalátoru. Ty fronty mi přijdou směšné, generují předbíhání a celé je to spíš o respektování neomalenosti a ostrých loktů.

  Ohledně kondice mi přijde fajn svižná chůze po rovině, (chůze po schodech nemusí být bez rizika). Jenže to se nikdo nechová jako na tom eskalátoru a neumožňuje obcházení i když to jde. Spíš naopak. To berou lidi i jako předbíhání a blokují průchod tělem. ;-D

  Nebo běžné schody v metru. Třeba Chodov, Hlavní nádraží... To je hrůza. Dav lidí zablokuje východ schodištěm a sune se rychlostí šneka. Nikdy ti pomalejší nejdou spořádaně vpravo.

  Tak je to na eskalátorech takové divné pravidlo, které se prosadilo v hromadě jinak nespolečenského chování. Škoda, na silnici se situace s chováním mění k lepšímu a na chodnících pořád stejná soda. ;-)

0/0
24.6.2014 19:09

J73a74n 19P18a72p85a97j 8539957922512

Stojí za debatu..., nicméně, je tu jeden protiargument! Nazval bych to "zákonem obsazování míst v autobusu", kdy si každý, ať by musel přejít třeba celý autobus, raději obsadí prázdné dvojsedadlo, než přisednout si byť k pohledné/mu cestující na začátku. Holt máme všichni rádi to svoje soukromíčko a nechcem se mačkat!

0/0
25.6.2014 6:05

K40a45r20e27l 56D91r16d25a 6284432927

Uniká mi proč se mačkat a čichat pot spolucestujícího, když je jinde volno?

  Spíš ta parodie na volné místo pro nohy v Praze, zda není příčinou sedání si samostatně. Je jedno čím se jede, ale všude v Praze překáží nohy. Sedačky navrženy bezohledně těsně a nejspíš pro trpaslíky. Trojka v metru, kdy si většina lidí sedá na samostatné sedadlo zády ke stěně a ne k opěradlu. To je opravdu bomba, výdobytek civilizace. ;-)

+1/0
25.6.2014 8:41

K18a92r73e51l 84D96r11d85a 6254322807

Na Můstku mi vadí spíš ty přestupy, kdy se hrne masa lidí pěkně zeširoka dlouhými chodbami a brání "předbíhání". Pak jdou všichni tempem nejpomalejšího vpředu. Ale tak je to po Praze všude. Na eskalátorech se zdržujeme, aby mohlo pár chodců jít, ale mimo ně se chováme, jak když kolem jiní lidé nejsou a je třeba všem v rychlosti bránit a blokovat je.

+1/−1
24.6.2014 14:48

N52i86k36o71l63a 98Č96e32c16h 9841279856

Mně spíš vadí, že ve většině stanic máme 3, občas i 4 eskalátory a ani ve špičce nejezdí více, než dva z nich.

+2/0
24.6.2014 16:15

D20a37n97i71e78l 30Z75i43d32k80o65v 7254446309112

tak a kolik miliard to stalo? a komu par micu pristalo na kontach?;-D treba proverit vse...

+1/−1
24.6.2014 13:09

V11á52c19l77a28v 58H92o32s89c84h 8386178272941

tobe nic, smolik, coz :-)

+4/−2
24.6.2014 13:17

K37a17r90e17l 24M41a56z97a39n16e93c 7567465293

Komu? Ritig, Janoušek, Bém.

0/0
24.6.2014 13:31

R16o69b55e28r77t 95H31o63m75o49l67k98a 2260152182851

Za dobu, co vytahy fungovaly jsem tam jezdil 4x tydne na fakultu, vzdy tam i zpet. Asi tak v 75% pripadu byl jeden ze 4 vytahu mimo provoz. Zhruba 10x jsem zazil situaci, ze nejel cely par. I bez oznameni. Kdyz jste takhle sjel z ulice dolu tak OK, zbytek cesty po schodech. Ale kdyz vylezete z metra, dockate se vytahu a v prestupni chodbe zjistite, ze vytahy nejedou, tak je to na pest. Zpatky dolu, pres cele nastupiste, eskalatorem nahoru a v lepsim pripade chytite tramvaj. Zpozdeni cca 10 minut. Vytahy jsou pomale, zavirani i otevirani dveri trva tyden. A ty davy ve spicce, kdy na prestupni chodbe cekate i 2-3 minuty (coz je vlastne interval samotneho metra)... Kde jsou casy paternosteru...

0/0
24.6.2014 12:04

J50a23r58o47s94l72a73v 18B30u88r53s12í22k 8139825714222

Já tam taky jezdil na fakultu a výtahem jsem nikdy nejel. Pohyb nikomu neuškodí.;-D Nebuďte línej.

+3/0
24.6.2014 13:06

J72a25n30a 38P19i38n31t73r73o41v51á 5496240242510

Nevím-ale neodpovídal jste náhodou na poznatek tělesně postiženého? Ti totiž také mají možnost navštěvovat fakulty!8-o

0/0
24.6.2014 17:19

V89á52c64l80a97v 98J34o43n94á47š 8972883512293

Zpustena? Jako zničená? Dnes může být novinářem i absolvent pomocné školy....

+11/0
24.6.2014 11:55

L50e71n65k95a 86N53o89v86á 9575408835371

Asi se jim zavařila Lupa ;-)

+2/0
24.6.2014 12:03
Foto

J72i30ř40í 32Z67e15d74n12í21k 1696476

Ten kdo povolil stavbu té skleněné opičárny na místě sympatického náměstíčka zasluhuje ránu klackem. Je to naptostá obludnost ..... FUUUUUUUUUUUUJJJJJJJJJ!!!!!!!

+11/−2
24.6.2014 11:51

L12e72n22k47a 80N34o89v21á 9495788545321

Sympatické náměstíčko? Byl to takový bezprizorní prostor. Ono ani okolí (Spálenka, Máj) není zrovna kulturní dědictví UNESCO.

+11/−1
24.6.2014 12:00

J68a84c53h37y70m 60K12a93v34a95n 1700359138125

Stacilo mozna upravit. Porad lepsi nez ta obluda co tam ted vznikla. A jeste za penize Prahy.

+4/−2
24.6.2014 12:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.