Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výstavba metra D může začít za dva roky, se strojvůdci se nepočítá

Dokumentace je hotová, čeká se vydání územního rozhodnutí. Ihned poté se rozjedou přípravy na vybudování plánované trasy D pražského metra do Písnice. Výstavba by měla začít už v roce 2016 a vlaky se možná obejdou bez strojvedoucích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P55e65t90r 72V90i68m16r 9730884281

místo miliard na metro D se mohly protáhnout stávající vlakové koleje z Hl.nádraží - Vršovic a letos dostavované vlakové zastávky Kačerov k nemocnici Krč (od stávajících vlakových kolejích je to jen 600 metrů ! ) od nemocnice Krč tunelem do Libuše , Písnice, Vestce a Jesenice a byla by obsloužena mnohem vetší část Prahy

0/0
10.7.2014 14:43

J73i74ř59í 39M93a73c32e40k 3795365654671

Z článku jsem pochopil, že změnit zákon (kvůli provozu bez strojvůdce) trvá u nás déle, než vystavět novou trasu metra.

+1/0
7.7.2014 9:10

M36i81l54o50š 76D68v80o16ř22á98k 8945957616341

bohuzel je toto tema akcni asi jen do dalsich voleb na radnici...

0/0
5.7.2014 8:14

J25a91n 39Z34e30m31a85n 8806172504552

No uvidíme, jak dlouho jim to vydrží :)

0/0
5.7.2014 11:35

A78n92t26o50n28í32n 69V25á86c39l18a27v49í90k 9479911821158

Ahoj. To máte jedno kama ta díra povede. Mazejte ven. Je tam pěkně ;-D;-D;-D

+1/0
5.7.2014 7:31

F74r79a63n76t68i57š40e10k 55S16c43h81l54i74c14h94t97s 9755632651925

Zbývá pár otázeček:

Proč vést metro směrem, který roky jen umírá, kde není žádná významná investiční činnost ani nová výstavba?

Proč nevést metro v ose dálnice D1 a významně tak odlehčit tuto přeplněnou a přecpanou trasu se spoustou satelitní výstavby?

Proč se raději nevybuduje vnější (polo)kruhová trasa po celém severo-východo-jižním obvodu metropole, propojující efektivně bydliště a pracoviště mnoha lidí?

A hlavně.

Kdo si chce namastit kapsou prodejem, nyní lukraticních, pozemků pod stanicemi na lince, kde i ve špičce budou jezdit v prázdných vagonech tak maximálně toulaví psi a kočky ?

0/−9
5.7.2014 7:08

P75e34t79r 73H94e17l73l89e42r 5823396134744

Ty jsi odborník ;-D

200 tisíc lidí bydlí jen na konci té trasy, přes Krč jezdí jeden autobus za druhým atd.

+8/0
5.7.2014 10:02

F42r70a90n11t33i67š19e27k 76S63c81h15l84i43c23h54t92s 9715372261215

Jezdí 30 let. Děti už se tam nerodí. No a přestárlé důchodce není kam transportovat.

Přednost by měly mít oblasti, kde jsou investice.

Praha už růst nikdy nebude.

Když ve Vídni stačí tramvaje, tak Praze taky.

Linka metra by měla být hlavně dotažena taky na Letiště a druhá by měla být okružní mimo centr sever-jih přes východ, protože plno Pražáků se plácá autem do práce a zpět přes centrum z jednoho konce na druhej přes hodinu!

0/−8
5.7.2014 10:19

M97i54l83a13n 73N50o66v20á23k 2320145775785

Ve Vidni stačí tramvaje doplněné pěti trasami metra se 104 stanicemi, a další se stále staví. Praze by současné tempo výstavby metra ve Vídni bohatě stačilo.

+3/0
5.7.2014 12:41

J41i43ř13í 95M51a95c55e75k 3985695974671

Možná by Praze mohla stačit koňka.

0/−1
7.7.2014 9:11

T19o72m60á44š 48K21o11t85í62k 9436253173966

Bude to gumokol, neví někdo?

+1/0
5.7.2014 1:55

A58l26e52x17a62n40d76r 36K15o12s78t50k96a 5299416709456

Patrně ne, ani v té samostatné variantě. Pokud to bude odbočka tak 100% ne.

+1/0
5.7.2014 6:13

J98a83n 85S44a63l77o15m74o74n 4219130911255

Gumokolový metro není nic moc. Smrdí to v něm gumou a na pohodlí jízdy to také moc poznat není. Světové zkušenosti ukazují, že pro metro je stále nejvýhodnější klasická kolej a pro zlepšení jízdy lze u metra úspěšně použít kolo s odpružením.

+4/0
5.7.2014 9:24

K96r28y95š97t92o78f 13T67u45r39n30o41v14s70k80ý 1937519919684

No hlavně aby se před výstavbou trasy D opravila Dejvická na áčku. Promiňte, ale 20 kýblů na zemi, když začne pršet? To je trošku moc Rv

+1/0
5.7.2014 0:57
Foto

R25o27b44e40r31t 62P93l48o46c42h 4876292731443

Už dávno se mělo stavět. Tahle trasa měla dostat přednost před v současné době budovaném prodloužením áčka do Motola.

+6/0
5.7.2014 0:10

D88a14n60i54e97l 35M62a67r76t62í54n64e13k 4593173333799

kdyby se tady nekradlo a sedeli tam lidi kterym jde to aby sel pokrok kupredu a co jde se zlepšovalo a byli tady normální politici tak už sme klidně dávno mohli mít E mozná i F

+2/0
5.7.2014 0:13
Foto

R33o29b43e75r97t 62P86l73o45c97h 4406652351563

No tak já bych zase nebyl až takovej optimista ;-D Nejsem si jistej jestli současná Praha bude potřebovat nějaké další trasy. Na co by byla ta okružní? Podle mě nereálná. Spíš bych ještě prodlužoval. Samozřejmě další prodlužování déčka. To je jasný. Prodloužení céčka z Hájů na Sídliště Petrovice ( část trasy po zemi - tj levně) s vybudováním parkoviště P+R a autobusového terminálu v polích u sídliště by hodně ulehčilo dopravě na jižňáku v oblasti Hájů. To současné áčko by se dalo prodloužit na Bílou horu. Z céčka za Kobylisama odbočka do oblasti Bohnic a Čimic. To jsou moje návrhy pro další prodlužování pražského metra...

+2/0
5.7.2014 0:30

P19e55t95r 24K65u30c49a52r65o16v 5572492802847

Hlavně ne metro do petrovic.

0/0
5.7.2014 1:02
Foto

R65o58b43e41r22t 61P64l10o40c67h 4906502721793

Proč ne metro do Petrovic? Byla by to jen chvilková konečná. Další prodloužení by bylo přes stanice nádraží Uhřiněves až do konečné stanice Uhřiněves. Až na kraj Uhřiněvsi by se zase jelo po povrchu = levnější výstavba. Stanice nádraží Uhříněves by měla vestibul se dvěma výstupy - jeden směrem k nádraží (přestup na linky S) a druhý směrem na Nové náměstí (centrum Uhřiněvsi). Poslední stanicí by byla Uhřiněves situována do oblasti kruháku na kraji obce ve směru na Benice a Říčany. Zda se staví a výhledově ještě stavět bude. U stanice by v prostoru mezi současným kruhákem, obytnou zónou a hřbitovem vzniklo velké zachýtné parkoviště P+R plus velký autobusový terminál pro autobusové linky z okolních vesnic, a linky z Kostelce, Sázavy a Říčan. Tohle vše by strašně moc ulehčilo dopravě na jižním městě, v Petrovicích a samozřejmě i v přetížené Uhřiněvsi - hlavně ulici Přátelství. Berte to prosím s rezervou, je to jen moje utopická verze. Buďme rádi, že se to metro v Praze alespoň tak nějak staví ikdyž bych si dokázal představit i rychlejší tempo.

0/0
5.7.2014 14:13

V61l37a31d11i51m16í45r 19H16o45l50ý 8134401796627

Áčko na letiště, céčko do Čerčan, protože v okolních lesích se v sezóně dají skoro sekat houby kosou. ;-)

Ne, s tím céčkem si dělám srandu, ale škoda, že se déčko nepostaví najednou až na Mírák.

0/0
5.7.2014 3:02
Foto

R36o28b57e81r12t 18P86l63o97c52h 4736912191253

Tak předpokládám že po otevření prvního úseku se hned začne budovat druhý úsek z Pankráce na Mírák.

0/0
5.7.2014 14:17

D37a32n24i57e69l 90M38a83r55t97í74n49e55k 4513973903199

Tak kdyby hledali člověka kterej se tam posadí a nebude nic dělat hlásím se dobrovolně :)

+3/0
4.7.2014 23:47

B30r84o46n13i49s42l68a69v 70M74e72r33t58l76í23k 1362931781222

Obsazeno :-)

0/0
5.7.2014 0:24

M35i54c70h88a34l 52H71i59r16k62a 4617446650173

Modrá linka? Ta už je na mapách teď a jmenuje se Vltava ;-D

+3/0
4.7.2014 23:25

A42l53e17x71a21n87d89r 55K86o97s25t65k60a 5969316609226

Depo Písnice=Sapa?

+1/0
4.7.2014 23:13

J61o72h85a65n 63Z59i94n22g60e77l 2821615176191

Ne. Ještě o stanici dál.

0/0
4.7.2014 23:44

A39l16e26x25a33n16d63r 81K89o32s78t67k71a 5729686909736

Díky :)

0/0
5.7.2014 5:58

V38l55a49d98i71m78í51r 78P93o21h59a60n 1198169924798

budování dluhů

vzhledem k vysokým cenám energií a dalším nákladům přínosy tohoto budování spíš převyšují dluhy které vzniknou

a to nemluvím o korupci

budovatelské nadšení národních států už pomalu patří minulosti bez ohledu na podobné projekty které jen agonii prodlužují

+1/−7
4.7.2014 22:19

J88a84r58o44s81l96a54v 57B78r81ü63m85m95e86r 7324523686

Víte kolik se ušetří nákladů na autobusy Krč - Kačerov a jejich šoféry?

+7/0
4.7.2014 22:36

J14a53r16o66m19í67r 37K73r46á38l 4930149314809

A čím tedy chcete zajistit dopravu ?  Povídejte, přehánějte. ;-D

+1/0
4.7.2014 23:02

R25o85b87e82r86t 20Š56i90m40e10č90e29k 6885251648818

autobusy z kačerova, tak jako doposud

0/−5
4.7.2014 23:07

J17a88r16o91m15í62r 85K22r79á27l 4310699454679

A to ušetří energie ? 8-o  Jak ?   Naftový motor má cca pětinásobné náklady na km než elektromotor.  A na kolejích bude ten rozdíl ještě větší.

+3/0
4.7.2014 23:18

R59o53b57e11r48t 98Š18i13m44e42č21e22k 6235151748888

a náklady na provoz metra jsou taky menší, než náklady na provoz silnice? (to nemluvím o vybudování)

0/−2
4.7.2014 23:23

J77a21r19o63m31í15r 96K38r74á61l 4980749134699

Ano, náklady na provoz metra na osobokilometr jsou podstatně menší, než autobus.  A to bohatě vyvažuje vyšší náklady.  Nehledě na to, že ta silnice často ani nejde postavit.  Vzpomeňte třeba na hradeckou dálnici.

+6/0
4.7.2014 23:40

R87o86b54e71r50t 47Š71i87m76e65č73e13k 6545731798918

jenomže trasa pankác - písnice není to samé jako pankrác - jižní město

0/0
4.7.2014 23:48

J48a80r46o89m48í19r 60K81r46á53l 4550289354859

V čem ?  Jsou tam snad pouze státní pozemky ?  A stačí jeden majitel, co se šprajcne a hned je několik let zdržení.

0/0
5.7.2014 7:13

V10l42a10d73i53m33í66r 50P64o37h27a89n 1448539894288

to přeci není vůbec podstatné ani není podstatné jestli je to nebo není potřeba

já pouze říkám že se budují dluhy které až se jednou budou nějakým způsobem (pravděpodobně bankrot) splácet tak ta infrastruktura bude k ničemu

0/−1
4.7.2014 23:39

J60a33r58o81m23í28r 38K22r30á78l 4360729354959

Pokud pro Vás není podstatné, zda je ta doprava potřeba, pak asi nemá význam s Vámi diskutovat.

0/0
4.7.2014 23:42

V91l52a61d89i64m40í13r 79P29o55h35a96n 1268199724588

viz diskuze o nezaměstnanosti s kterou to souvisí

nemá smysl budovat infrastrukturu proto aby lidi jezdili do práce (z velké části jde o umělou zaměstnanost) kde si vydělají sotva tolik aby vyžili takže se od nich na daních vybere příliš málo a náklady jsou příliš velké

výsledkem jsou jen dluhy

on to taky bude muset někdo zaplatit víte;-)

0/0
4.7.2014 23:54

J73a17n 90Š27p92e31c69i52á72n 2800130869539

Tak az bude ten bankrot, tak ty tunely v zemi zustanou a mozna ze ty vlaky tam budou bez problemu jezdit. Horsi je to kolik se prožralo za vlady Paroubkovic, to budeme hledat kde? V odpadnich rourach? Nebo na ciganskych ubytovnach?

0/0
5.7.2014 10:20

M74a96r92t25i67n 45P74o37s54p87í58š25i79l 8145121566257

no hlavně aby si vyřídili stavební povolení

0/0
4.7.2014 22:15

R11o29b48e71r14t 29Š81i17m12e69č81e19k 6275821368258

nádraží krč a nemocnice krč jsou naprosto zbytečné, protože jsou bezproblémově dostupné z kačerova... a ty zbylé stanice..?

0/−17
4.7.2014 21:57

Ř36e54h58o41ř 81V57l72a97s31á29k 2284414121226

Bezproblémově dostupné z Kačerova? Je tam ve špičce prakticky nepřetržitá šňůra smradlavých autobusů a i když je jich tolik, tak jsou narvané k prasknutí.

+7/0
4.7.2014 22:02

R27o67b95e56r79t 83Š48i81m69e77č21e17k 6645741918288

zácpa tam občas bývá, ale většinou jsou to 2 minuty z Kačerova a ten smrad nikomu nevadí, protože po cestě nikdo nebydlí

+1/−13
4.7.2014 22:16
Foto

R36o14b32e98r53t 59P53l24o42c53h 4556502501843

Robert Šimeček - hodně hloupé názory ;-€

+3/0
5.7.2014 0:13

P10e49t14r 89K51u24c22a69r13o52v 5752532832807

Vy jste uplně mimo. Připadá mi, že jste v téhle části prahy nikdy nebyl.

0/−1
5.7.2014 1:10

V30a73c92l97a15v 12K91u24b19i12s 5681671249807

Nadrazi Krc se pocita jako prestupni stanice na vlaky a 125ku takze pak byde rychly spojeni mezi Jiznim mestem Novymi dvory a Smichovem.

+4/−1
4.7.2014 22:09

M24a36r37t97i41n 83L76a70s12e74v32i77č 2156666107784

Někde jsem četl, že se chystá obnovit bývalá vlaková zastávka Kačerov právě kvůli zvažované dostupnosti z metra.

Na jednu stranu je fakt, že Nádraží Krč by mělo k metru co se výstupů týče určitě blíže, ale zase Kačerov je daleko větší přestupní uzel na autobusy.

+1/0
4.7.2014 22:19

V33a98c74l71a93v 68K59u57b44i47s 5911841399127

To je pravda ale Pres Krc uz dneska vlaky jezdi a pokud by se Kacerov udelal tak stejne se pres Nadrazi Krc pojede. U tech busu je to sporny. Vetsina z nich je na obsluhu Novych Dvoru a Modran a tam ted pojede metro. Spousta busu tim na Kacerove bude koncit a Nadrazi Krc je hned u spojky, takze idealni misto pro Vlak, Busy i P+R parkoviste

+2/0
4.7.2014 22:26

P30e83t98r 40V55i76m24r 9770224981

Vlaková zastávka Kačerov se právě staví. Letos v prosinci by měli z vlaku na Kačerově cestující přestupovat přímo do podchodu u metra.R^

0/0
8.7.2014 16:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.