Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stopka kvůli emisím. Felicie neprojedou od Hradu až po Strašnice

Za špínu v pražském ovzduší mohou ze čtyřiceti procent auta. Aby se v metropoli lépe dýchalo, chystá město zavedení takzvaných nízkoemisních zón, kdy z širšího centra vyžene auta starší roku 2000, případně 2001. Systém začne fungovat nejdřív koncem příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D58a30v54i59d 90Z81a85h85r14a23d98n10í82č51e59k 3287157246941

Někdy je mi z tohohle státu zle. Kolik potkáváte felicií? Ty lidi opravdu tak moc chtějí čoudit, nebo prostě na lepší auto nemají? Nebo mají tak malý nájezd, že se jim měnit auto nevyplatí? Jako vždy je to jen další zdanění. Důchodce nebo chudší člověk  si prostě už k tomu doktorovi nedojede. Samozřejmě jak to projde, zavede se stop na EURO 3 atakdále. Styďte se zloději!

+1/0
15.7.2014 17:19

J84a78r80o27m69í66r 20N39o38v76o76t95n26ý 7439207681154

kapitalista vymýšlí jen hovadiny,parazit

0/0
2.7.2014 19:10

V49l89a82d64i13m87í68r 84H32o62l55ý 8484541676357

Další nádherný nápad a o důvod víc, proč volit TOP 09.

Konečně si budu moci koupit nové auto za peníze, které nemám, abych s ním mohl parkovat v květinkové zóně

HUDEČKU  a spol., jděte už se svými stupidními nápady tam, kam patříte!!!!

Na psychiatrické vyšetření, minimálně. ;-€

+2/0
2.7.2014 13:35

J24a52r11o74s40l59a87v 48Z60o53l19t19á17n 9968652895240

Tohle by neprošlo přes Ústavní soud (ve finále), neboť je to nerovný přístup (diskriminace) chudejch.

0/0
2.7.2014 11:47

M46a20r38c32e58l91a 95H19o95r94á17č20k71o83v69á 7507612533248

poněkud zavádějící nadpis.... moje felicie je rok výroby 2000, tudíž Euro 3. Nechápu, že si autor vybere ke kritice značku vozu, aniž si ověří dobu kdy se vyráběla Rv

+2/−2
1.7.2014 12:40

J68i78n18d27ř10i38c38h 55Š92k79o71p29e42k 4475191380265

r.v. je slušně zavádějící, mám r.v.2001 a bylo to euro 2

+1/0
1.7.2014 12:44

A45d75a32m 55K90r78u45m52l 1763762761824

Rok uvedení do provozu není rok, kdy ta Vaše sjela z linky, ale kdy model uvedla automobilka do provozu, tj. u Felicie 1995 po faceliftu 1998.

0/0
27.7.2014 11:14

K67a56r62e81l 96D20r16d29a 6194982927

Při praktikách Škodovky, kdy je koncern schopný pro Česko vyrábět podřadná auta, není toto ochrana před Škodovkou? Zavádění nízkoemisních zón je tlakem na výrobce, aby takové vozy i prodávali.

  To že plno ojetin v Česku nějaké Euro má, je díky zónám a nařízením v Rakousku a Německu. Nedivím se, když v textu uvádí, že nevyhoví Felicie a Octávky. Moje ojetina 22 let stará byla na tom ohledně ekologie roky lépe, než aktuálně vyráběné Škodovky.

  Je to sice nástroj s dopadem na mnohé české řidiče, ale cílem mohou být automobilky, kterým nedostatečná česká legislativa vyhovuje.

0/−4
1.7.2014 12:29

T13o97m 26P47á75l61e68k 1101426679348

A studovali odborníci, jaká auta, jakých ročníků v centru Prahy jezdí? V Praze jezdí odhadem 95% vozů s rokem výroby po 2005. Takze k cemu ty zony zavadet? To je zase tunel na znacky a taky nalepky, ktere zaplatime my..... 8-o;-€;-O

+5/−1
1.7.2014 10:58

L74u39k97á33š 89Š43l64e49h33o61f55e86r 1453269895319

Hudečka fakt nemusím, ale tohle je dobrý nápad. Za málo peněz snadný způsob jak omezit dopravu a ještě vylepšit ovzduší R^

+1/−9
1.7.2014 10:48

T31o41m 89P29á26l51e71k 1331386539128

Já ty peníze za stupidní nálepky, které nebudou levné (protože je bude vyrábět nějaká spřátelená firma s dominantním postavením) odmítám platit. RvRvRv

+2/0
1.7.2014 11:02

J82i82r75k43a 18B57a92š27í64k 3582178766507

Tak je neplat a jezdi metrem.

+2/−4
1.7.2014 11:32

J78i84ř47í 46T26ó61t98h 3569541409

Souhlasim, auta starší 14 let jsou odpad a ne auta. Mám Euro5 a za ECO jsme dali 80t. navíc .... a pak mám jet za starým Favoritem na vnitřní okruh ? A přidat starý Avia & spol..

+4/−15
1.7.2014 9:35

J37i20n23d51ř82i12c15h 68Š78k86o59p81e72k 4885531960935

ty budeš odborník ;-D, když jsi schopen tvrdit že všechna auta nad 14 let jsou odpad. Dej si pozor, aby tvé nové EURO 5 s ECO vydrželo bez velkých nákladů aspoň 2/3 toho, co auta, které označuješ za odpad :-)

+4/0
1.7.2014 9:59

J28a60k41u24b 54F90e20i43f78a14r 7559719396959

to máte jako ses 14 let starým mobilem. Taky si z něj zavoláte.... :-P

0/0
1.7.2014 20:58

Ř57e52h55o65ř 30V65l74a89s22á95k 2784294261676

Auta starší 14 let jsou prostě auta.

+3/0
1.7.2014 13:09

J16a95k92u49b 31F43e47i25f39a85r 7469989796729

Jsem zapřísáhlý odpůrce pošuků z Automatu a osla Hudečka, avšak se zavedením nízkoemisní zóny souhlasím. A nehledejme za tím ekologii, je to prostě de-facto jediný aplikovatelný způsob, jak omezit provoz v širším centru. Ano, jistě, nejlepším způsobem by bylo mýto, ale konstalaci tendr na mýto-pražský magistrát si dovedu jen těžko představit.

Na druhou stranu by se měli snažit o dokončení Pražského okruhu, otevření nezprovozněných sjezdů atd atd atd.

+1/−7
1.7.2014 9:16

K77a55r43e39l 81D39r17d36a 6164682867

Praha bude mít mýto, nízkoemisní zóny i parkovací zóny.

0/0
1.7.2014 12:33

K32a13m15i64l61a 94K37a32l13e46n84s64k34á 9376907797278

A proč tak razantně nedokáží radní postupovat s kamiony, které nemají odvahu vykázat ze sjezdu na Spořílově.!! Proč si nepospíší se stavbou okruhu?? To by pomohlo zdaleka nejvíc.

+5/−2
1.7.2014 8:54
Foto

M65i19r65o49s92l95a44v 78Z66a95p88l18e41t98a36l 3167265278373

ty kamiony mají mnohem nižší emise, než většina osobáků. U Euro5 odborníci tvrdili, že de fakto vypouští díky filrům čistčí vzduch než nasává. To že kamion kouří je jen sugesce kterou si sami vtloukáte do hlavy, je velký, musí zákonitě kouřit zatímcož moje felinka je malinká, tak nekouří....

+1/−5
1.7.2014 8:59

K82a63m44i57l23a 95K42a87l23e31n15s47k11á 9226517267508

A kolik myslíte, že kamionů má Euro 5? Tak 30% a ty které ho mají, tak dopravci posílají na cesty do Evropy a po ČR nechávají jezdit ty horší.

+2/0
1.7.2014 9:02
Foto

M28i93r35o68s36l96a64v 15Z28a89p14l20e77t47a16l 3107175268823

A 30% je málo? Navíc dnes už jezdí hodně vozů Euro6, po tuzemsku má 95% už Euro3 a z vlastné zkušenosti moc dobře vím, jak velký rozdíl je už mezi euro a třeba Euro2. Euro v zavřené dílně člověk skoro nepozná, Euro, to člověk vydržel tak minutu, dvě....

0/0
1.7.2014 9:09

J17i94n69d17ř15i82c23h 72Š28k93o76p66e24k 4585171220905

ale problém dopravy nejsou jen emise, ale i hluk. Krásně je to vidět na nerovných silnicích nebo v místech, kde jsou úmyslné retardéry

+1/0
1.7.2014 10:03

P58e10t84r 97G38a39b33r90i32e19l 8747245141394

Můj Ford Focus z roku 1999 s LPG bude mít zakázaný vjezd, i když je mnohem ekologičtější a s nižšími emisemi, než drtivá většina Dieselů. Navíc u Dieselů si lidi hromadně odstraňují filtry pevných částic. No, jde vidět, že v Prahe má někdo patent na skvělé nápady..Rv

+7/−1
1.7.2014 8:49

M84a38r43t31i80n 21H87o51r54ň62á77k 7691381612

změňte to,když je LPG osvobozeno od silniční daně, proč by mělo padat aj do zákazu vjezdu

0/0
1.7.2014 9:55

V74i54k12t65o56r 56Š98e32d28i54v77ý 8716771830946

- zlepšení lze dosáhnout zejména obměnou nákladních vozidel. Proto zakážeme vjezd osobákům a podstatné části nákladních dáme výjimku. 

- ti, kdo jezdí mnoho desítek tisíc kilometrů ročně, už dávno stará auta museli obměnit.Zakážu-li vjezd 10% EVIDOVANÝCH vozidel, nezmizí z centra 10% skutečně PROVOZOVANÝCH vozidel, zato určitě naštvu 10% majitelů.

+8/0
1.7.2014 8:45
Foto

M18i97r68o88s19l47a33v 92Z77a95p33l48e14t46a16l 3377985778573

Nákladní auta jsou průměrně staré tuším 9 let, oproti osobákům co mají 14 let. Nákladní auta se obměńují vcelku rychle, je to spotřební zboží a 10kamionů Euro5 má  stejné emise jako jediný 10let starý osobák. U výfuku kamionu už sem se roky nezakuckal, za některým osobákem ještě nedávno.

0/−2
1.7.2014 8:53
Foto

M46i29r52o27s67l15a17v 65Z83a64p59l12e36t92a43l 3567935888593

Naprosto zbytečné, jje to jen mrhání peňězy a jediný důvod proč se toto zavádí je, aby úředníci měli co dělat, zaměstná to stovky vyžírků na dlohé roky, MP měla další lovný rybník a výrobci značek a hlavně předražených samolepek lukrativní zakázky. 

Fakta jsou jasná, vozový park se omlazuje i bez vyhlášek, dnes se vymýšlí nízkoemisní zony kvůli 10%vozů, před 20lety tu bylo bez katalizátorů 99%vozů, úbytek je tedy naprosto zřejný. Ty vysokoemisní auta vymizí sama. A proto se taky musí vymýšlet další etapy "přitvrzování" atd... prostě hovadina. Kvůli jednomu důchodci ze sta, co si hýčká svou Felicii je to naprosto zbytečný humbuk a EKOTEROR.

+8/0
1.7.2014 8:45

B90r37o81n76i16s42l17a52v 62M25e89r54t10l23í41k 1632521891392

+1, ale ten pravopis :-) viz. https://cs.m.wiktionary.org/wiki/penĂ­ze

+1/0
1.7.2014 22:31

M63a80r53t63i67n 43H74o68r40ň15á56k 7511261762

V ČR je pohyb autem prostě takový fenomén, bez kterého nemůže většina být.

+1/−10
1.7.2014 8:17

M18i49l75o68š 23B19é20m 6254519912753

Mnohem větší fenomén je to těm lidem znesnadnit. Za jejich vlastní peníze a pro jejich vlastní dobro, pochopitelně.

+11/−1
1.7.2014 8:24

M38a63r45t70i71n 49H52o26r40ň18á16k 7371681482

sorry ale vidím to úplně jinak, váš názor vám vymlouvat nebudu

+1/−3
1.7.2014 8:27
Foto

B12r47o12n11i94s20l97a22v 46G60a47b71r50y43š 2792249211

Vám někdo brání jezdit autem? A nejsou to ve špičkách pracovních dnů i sami řidiči?? Víte, automobilismus už dosáhl takové úrovně, že si vlastně překáží sám sobě. A bude to horší. Nebo se Vám snad líbí ty dlouhé kolony, kde v 70 autech jede 80 lidí?

+1/−4
1.7.2014 10:28

M88i76l34o13š 97B13é95m 6894629402213

S kolonami u nás ve městě problém není. Spíš spousta dopravních omezení kolem náměstí, díky čemuž se centrum vylidňuje, obchodníci zavíraj kšefty a radnice tam tak může stěhovat "sociálně slabé".

+2/−1
1.7.2014 10:35
Foto

B18r70o79n79i36s65l74a16v 18G29a41b92r62y90š 2132969971

Cože? Takže tam, kam nemohou auta, považujete tuto oblast za "zabitou"?

+1/−7
1.7.2014 11:54

V31l16a72s11t29i29m39i12l 65W50a98i51c 8220483647987

Ano!

+1/0
4.7.2014 10:03
Foto

B89r51o65n80i21s16l74a36v 70G94a78b94r23y43š 2102109141

Aha, a jinak Vám to pálí na správném místě? V Praze na Staroměstském náměstí, Na Příkopě, na Andělu, na Náměstí Republiky nebo na Karlově mostě nejezdí auta. Je to zabitá oblast? V Pardubicích na Třídě Míru také nejezdí auta. Je to zabitá oblast?

0/0
4.7.2014 14:35
Foto

B73r83o88n38i90s87l40a77v 24G85a66b33r93y68š 2632429131

Mínuskáři se překonávají! Už dávají záporné hodnocení otázce.

0/0
4.7.2014 14:37

M21i34l32a85n 91N55o79v11á15k 2500345255685

Kdyby raděj vyřešil Spořilovskou spojku bez kamionů. To by byl ekologický počin.

+4/0
1.7.2014 8:15

T64o49m 93P76á37l59e36k 1171116209878

Stačilo z pouze dostavit pražský okruh kolem Běchovic a velké většině by se hodně ulevilo.

+3/0
1.7.2014 11:01

M65a34r48t51i41n 12H41o45r90ň12á18k 7761241222

Tak jak to tak čtu pode mnou, tak budu asi jediný kdo s tím souhlasí :) . Není to tak dávno co jsme se dusili na zastávkách a přechodech čmoudíky z ikarusů, karos, liazek, tater, avií, ify, barkasů a podobných vozidel. Smyslem je zlepšovat kvalitu života, to znamená i kvalitu vzduchu co dýcháme. Nebo vám kritikům snad přijde, že nemocných ze smogu z dopravy je málo?

+3/−9
1.7.2014 8:12

J28i13n86d32ř50i63c25h 19Š58k46o72p55e66k 4195371350125

mě přijde přehnané řešit emise  z osobáků, když pak jsou regiony, kde hodnoty prachu jsou překračovány naprosto běžně a nic s tím nelze dělat (např. Ostravsko)

+4/−1
1.7.2014 8:20

M10a46r65t61i53n 14H48o98r73ň14á42k 7221601862

v každém městě jsou prostě jiné "problémy" a jiné způsoby řešení

+1/−2
1.7.2014 8:23

J34i81n58d33ř71i13c66h 46Š93k78o17p86e75k 4945741910145

zákaz, resp. zpoplatnění je ten nejjednoduší. Ale nabídnout alternativy (záchytná parkoviště vč. napojení na MHD, obchvat města) je mnohem těžší, takže se lidi zkásnou a jede se dál..

+2/−1
1.7.2014 8:31

M20a88r12t70i21n 62H68o23r64ň86á57k 7451311132

Jelikož v praze už pár let nežiju tak netuším kolik a jak plný jsou záchytný parkoviště, ale vím, že v jiným městech zejí záchytný parkoviště prázdnotou, lidem je pohodlnější stát kolony v pohodlí svého vozu než v dešti s deštníkem trajdat v tom hustým provozu kor když jsou všude louže

+1/−1
1.7.2014 9:57
Foto

M57i70r21o90s96l42a46v 33Z67a64p15l67e58t73a77l 3197735168693

A kolik Ikarusů, Aviií, IF atd poslední dobou na silnici vydíte??? Úplně stačí to, že nová auta mají přísnější ekonormy, stará se postupně eliminují sama a jestli zůstane jedno staré auto ze sta, to už taková tragédie není, pořád je to 99% pokles.

+1/0
1.7.2014 8:48

M92a52r19t88i75n 71H23o45r68ň83á55k 7301241902

samozřejmě že je nevidím!!! Ale vidím plno jiných vyjetých 1,9TDi a 1,8TD a 1,3MPi a podobně.

+1/0
1.7.2014 9:59

K30a45r74e83l 96D41r55d80a 6514332957

Útok na ojetiny a starší vozy. Útok na sociálně slabší Pražany. Rozevírání nůžek, kdy v Praze bude moci žít především jen ten, kdo si to může ekonomicky dovolit.

  Rodí se tady skutečné opatření "pro lidi".

+6/−1
1.7.2014 7:03

J13i62n88d90ř13i90c80h 87Š51k78o92p68e94k 4495771610735

na druhou stranu, pokud tam nebude muset člověk kvůli jednání na úřadech, ať si Prahu třeba oplotí jako skanzen

0/−3
1.7.2014 7:33

J61i76n46d50ř24i46c22h 97Š92k21o41p60e88k 4515281230845

Další důkaz, že politici žijí mimo realitu. Až na veteránisty lidi nejezdí dobrovolně přestárlými auty.....

+1/0
1.7.2014 6:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.