Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiče brzdí v Praze opravy a uzavírky, v kolonách čekají desítky minut

Přestože aut bývá v Praze o prázdninách až o třetinu méně, řidiči průjezd městem rozhodně snazší nemají. Mohou za to četné uzavírky a opravy silnic a tramvajových tratí. Někde řidiči v kolonách čekají i desítky minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A19n47n 15R79y76b60á98ř15o50v36á 7399599228

Problém je, že směrem od R7a R6 není žádné dostatečně velké P+R parkoviště, tudíž opravdu je pro všechny mimopražské levnější, časově výhodnější jet autem. Dalším kamenem úrazu je, a to autor v článku nezmínil, i zvýšení intervalů absolutně veškeré hromadné dopravy tím pádem veškeré návaznosti na mimopražskou dopravu jsou v háji.

0/0
4.7.2014 8:35
Foto

D26a31v47i88d 84K20r34á86s85e34n34s55k68ý 7857660207

A že má Praha velmi dobře fungující systém hromadné dopravy, to nikoho z těch "autistů" popojíždějících v kolonách nenapadne? ;-D Nebo je to pro ně takový mentální problém, zvednout zadel a udělat tři kroky na tramvaj či na metro?

+4/−11
3.7.2014 19:44

J58a20n 10M70o88h78y88l44a 6582589889791

A že 60-80% těch lidí to auto prostě potřebuje nebo jim vychází výhodněji, vás "autobusáky" nenapadne?

+5/−3
3.7.2014 20:06

M39a84r72e55k 35T84u17r23n68o60v96e94c 7695842320226

Bez citace nějakého seriózního průzkumu můžu říct, že si ta procenta jen cucáte z prstu. :-) Samozřejmě, že jsou relace, kde to autem bude rychlejší (a klidně i levnější - i pro jednoho člověka). Zvlášť po vylomeninách, co ROPRD* vymýšlí v posledních letech...

Ale spousta lidí (netroufám si říct, jestli většina - ta čísla prostě nemám) se přesunuje na trasách, kde ta MHD může být dobrou alternativou, jen se jim do ní prostě nechce. Přeci je to ta "socka". A já v ní potkávám i slovutné chirurgy a univerzitní profesory... A to nemluvím o děkanech, co jezdí do práce na kole. :-)

Tak šup sem s nějakými citacemi těch průzkumů, prosím prosím, smutně koukám. :-) Ať se ta diskuse někam posune...

* Regionální Organizátor Pražské Retardované Dopravy

+1/0
4.7.2014 9:07

T79o33m17á73š 42Z94e90m25a38n 3875328474415

Ftip?

Ok, mám pro vás bojovku: Dostaňte se z Kamýku do Suchdola na 7:00 ráno;)

Jak úžasné vám MHD přijde teď?

+4/0
3.7.2014 22:46
Foto

D12a40v35i30d 54K57r11á61s77e29n83s78k53ý 7507970237

Ne, myslím to samozřejmě vážně. Ve spoustě případů je MHD jistě nepoužitelná - ale troufám si tvrdit, že i nadpoloviční většina jízd autem je zbytečných.

0/0
4.7.2014 1:46

J14o10s14e55f 75B63r34o50ž24e47k 7443925562271

Na MHD se ročně doplácí 5 miliard. Ti co jedou autem jedou za své a z každého ujetého Km platí hodně vysoké daně. 

Někdo je prostě parazit a někdo není.

+2/0
4.7.2014 10:41

J46i62ř68í 80K65r30e70j74č25í36k 2317598124136

Je to 12 miliard, ale pořád podstatně míň než kolik se ročně vrazí do údržby a budování silnic...

0/−1
4.7.2014 11:51

J33o93s87e53f 92B11r33o87ž27e90k 7643485152841

psal jsem o MHD v Praze. Do údržby a budování silnic se určitě taky vrazí hodně peněz - ale opět jsme v Praze a v Praze je to míň než do MHD. A jak už jsem psal předtím, řidiči při ujetí každého kilometru platí hodně velké daně z PHM, ostatní jen používají a neplatí (chodci, kolaři, ti v autobusech apod.).

+1/0
4.7.2014 13:28

J15i16ř23í 17K15r60e82j30č19í72k 2847768524396

Taky píšu o MHD v Praze. Rok 2014 - 12 mld do MHD, 16 mld do IAD. U MHD jde o finální částku, u IAD jen velké akce a rozpočet TSK, co jsem za 5 minut dohledal, pravda není to "podstatný" rozdíl, ale taky není nikde řečeno, že je to v případě IAD kompletní suma...

0/0
4.7.2014 23:22

V83á76c34l26a61v 30Z27e29l58i89n10k54a 2922580443772

No, pokud je někde situace neúnosná, tak ulici zavřít pro tzv. "jednoválce", jak lidi z fakulty dopravní někdy nazývají auta, ve kterých si válí zadnici jenom jeden člověk. Vjezd povolen bude mít MHD, auta s více pasažéry a samozřejmě rezidenti, vozy IZS, zásobování a tak podobně. Není zase takový problém ošetřit, aby tam mohli ti, co skutečně musí. Ostatní milovníci pohodlíčka si to objedou jinudy a holt někde i počkají. Stačí jen chtít, ale to je v tomto státě kámen úrazu.

+3/−9
3.7.2014 17:49

J25a27n 24M85o68h18y23l23a 6542509309121

To vám ten socík tak chybí, že byste nejraději zase diktoval, co má kdo dělat? Dle průzkumů (mimo jiné i z té dopravky) velká většina těch řidičů prostě autem musí/je to pro ně zásadně výhodnější, takže zas takový rozdíl by to nedělalo. Ale dělat chytrého s jedním slangovým pojmem z dopravky, to jde snadno samozřejmě. Praha je středověký typ města s postupně sázenými a úzkými ulicemi, tady prostě ty problémy budou vždy, je jen otázka, jak velké - a při větších opravách budou vždycky velké.

+5/−3
3.7.2014 18:19

V84á25c68l25a58v 93Z13e50l66i48n85k83a 2662840573322

Žádný socík mi nechybí. Dokonce i s tou většinou, co jet autem musí, bych za jistých okolností souhlasil i když někde je to hodně sporné a je to otázka úhlu pohledu. Ono by totiž úplně postačilo, kdyby si přestala vozit zadnici ta cca třetina, která si tím, že nejezdí "sockou" leda tak masíruje ego. Někdy se fakt až královsky bavím nad tím, jaké nuly, ale naprosté a totální nuly ohrnují nos nad MHD.

+3/−6
3.7.2014 18:25

J17a59n 66M33o84h41y56l66a 6622669699751

Jako ukázková nula úplně stejně ohrnujete nos nad autisty, takže já vašemu názoru moc nepřikládám.

+1/−1
3.7.2014 20:07

M63a21r70e20k 10T25u44r42n31o84v95e98c 7555932200756

Můžete prosím poskytnout odkazy na alespoň některé z těch průzkumů, které zmiňujete? Bylo to publikováno v nějakých odborných časopisech? Fakt bych si o takových průzkumech rád něco přečetl, zajímaly by mě nejen výsledky, ale i metodika.

Nejsem žádný fanatik z protiAutoMatu - sám se třeba do práce dopravuji nejrůznějšími možnými způsoby - jen pěšky jsem to zatím moc nezkoušel, to by mi cesta trvala tak 1,5-2 hodiny. Ale jinak jezdím jak MHD, občas autem (když třeba potřebuji převézt něco většího), teď přes léto to zkouším na kole. Ale i ve svém okolí jsem měl lidi, kteří autem prostě jezdit "museli", byť by to MHD měli bez přestupu za 10 minut. Takhle raději skoro každý den nadávali, jak je zase o čtvrt hodiny zdrželo hledání místa pro zaparkování... :-)

+2/0
4.7.2014 8:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.