Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura chce překreslit pražský okruh, ministr mu naslouchá

Víc na sever a na východ. To je plán, jak pohnout se zablokovanou stavbou Pražského okruhu, zjistila MF DNES. Ministru dopravy Antonínu Prachařovi ho předložil podnikatel Radim Jančura jako reprezentant autodopravců, jejichž vozy trčí v dlouhých kolonách zejména při cestě ze severu na jih republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O53n85d80ř56e60j 96F75u65c48h94s 2233468313815

Jasně, už vidím, jak jásají obyvatelé Úval, Škvorce, Křenic Sibřiny a dalšího tuctu obcí, kterých se to bude týkat. A to tam jistě stavěli s tím, že v ÚP nic není narozdíl od Běchovic.... Takže místo jedněch NIMBYstů v Běchovicích se hledají jiní neunavení... Tak a teď už jen hledat nějaký vzletný název pro občanské sdružení... Chjo...  :-/

0/0
7.7.2014 16:53

J15o21s49e38f 64K80o74m23á45r81e68k 5194452654589

Vida, tak nejdřív to na severu byl svaz obcí a teď už je to nadace Romana Jančury :)

0/0
7.7.2014 12:23

J54a50k25u35b 58N10o25v69o60t76n61ý 1854728280315

Ten návrh je totálně praštěnej. Prodloužením trasy se zvyšuje zátěž pro město, protože ho budou řidiči ignorovat. Dále, v článku se píše, že je okruh veden po plánované silnici. Ano, jenže tou silnicí je přeložka silnice II/101 (aglomerační okruh), ta má sloužit k tomu, aby vyvedla dopravu z center vesnic, které jsou pražskými satelity. Má jít v základu o dvouproudou silnici, na kterou bude přivaděč skoro z každé vesnice. Dálnice tuto dopravu z vesnic nevyvede, protože nájezdy již z logiky nemohou být od sebe po 1 km. Východní a jižní část (slepá mapa to neukazuje) je vedena v těsných blízkostech vesnic, kdy je mezi nimi vzdálenost i méně než 500 m. Nevím, kde se vzala úspora 30 mld, když to bude znamenat protihlukové valy skoro po celé délce. V okolí Úval zřejmě dlouhý most, kolem Jiren a Horoušan je omezení kvůli plynovodu (ochranná pásma), není mi jasné, jak se může 6 proudovka vymotat kolem Škvorce, Zlaté atd. vždyť tam je to rovněž zastavěno.

U této varianty čekám odpor desítek postižených vesnic, ale hlavně ničemu neprospěje - pro osobní automobily je nevhodná a pro náklaďáky nevýhodná.

A co se týče spekulací s pozemky... Myslíte si, že pozemky, které si někdo za koupil podél plánovaného okruhu ztratí na ceně? Naopak, z jediného možného komerčního využití (sklady, nákupní centra...) se jejich využití může změnit na "zastavitelné území pro bydlení" a jelikož jsou v Praze, jejich cena raketově naroste.

+3/0
7.7.2014 10:19

M85i48c40h14a75l 96D68o31l64e51ž74a39l 6493972874511

Ja si nepreju aby se v Ceske Republice cokoliv stavelo a jsem ochotny zalozit na to obcanske sdruzeni....

0/−1
7.7.2014 10:08

K60a19r16e93l 53V96o21h72n80o88u51t 4878609120937

Sever ok, ale na východě je to moc vytažené ven. S takovýmto okruhem to z D8 a D1 bude pro tranzitní náklad stále lepší vnitřkem než po okruhu.

0/0
7.7.2014 9:24

M11i94c24h94a29l 77S40t89e61b84l29o 5599821834697

Super - hlavně už to ale postavte!!!

A hlavní prioritou musí být spojení D1 D 11!R^!!

+2/−1
7.7.2014 8:29

V75á70c72l35a10v 75Z65e33l77i88n37k67a 2332850543802

Naprosto geniální. Zejména ta severní část. Co takhle poslat ten okruh až za Kralupy pane Jančura, to by nešlo? Anebo na východě až za Český Brod, nebo za Poříčany anebo že by až za Nymburk? To by bylo vůbec naprosto ideální jako okruh. Proboha ať se ti nadační pošuci podívají, jak byl původně plánován dálniční okruh kolem Prahy a hlavně proč byl tak plánován. Pro Prahu a její okruh bohužel padnul komunismus trochu moc brzo. Pár let navíc a už by s tím žádní pobláznění aktivisté nemohli nic moc udělat.

Zatím totiž stále platí, že okruh, pokud má skutečně plnit svou funkci ve všech ohledech, nemůže ležet deset nebo více kilometrů od hranice města. Pokud se tak stane, tak je ideálně založeno na to, že bude zejt prázdnotou. To si fakt ti hoši myslí, že všichni budou chtít jezdit i desítky kilometrů navíc. Kdo bude jen trochu moci, tak to střihne přes město, protože se to bude vyplácet i s nějakým tím zdržením.

Kdy proboha dostane tenhle národ rozum? Proč se pořád naslouchá aktivistům a ne inženýrům? To nám fotovoltaika nestačila? Rodí se další neskutečná hovadina, ale všichni nadšeně jásají. Až se to ukáže, že je to hovadina, a že nakonec bude nutné postavit jakýsi vnitřní pseudookruh v zásadě v původně plánované trase, aby se Praze skutečně ulevilo, tak budou všichni řvát, ať za to někdo nese odpovědnost.

+13/−3
6.7.2014 22:53

M69a62r56t72i44n 35R13a68y72m29a29n 4532188343468

Koukam, ze jste odbornik na dopravu. Vnejsi okruh mesta neni urcen pro obyvatele. Jeho ukol je odvest mimo mesto nezadouci (tranzitni) dopravu a pro lidi z mesta ma slouzit vnitrni okruh (Blanka, Jizni spojka). Tento navrh je mnohem lepsi nez puvodni, ktery mel byt zbytecne drahy a komplikovany a vesmes prosazen (ze dvou moznych variant), protoze radni spekulovali s pozemky v teto oblasti.

+1/−5
7.7.2014 8:17

M37a88r20e23k 80H25r35u12b28y 6457702451168

Tenhle navrh ma zasadni vadu - jeho realizace by se prodlouzila o dalsi desitky let. Pri pruznosti statni spravy v CR to v podstate znamena likvidaci jakekoli vystavby. A je rozhodne lepsi (mozna z vaseho pohledu) spatny okruh nez zadny

0/0
7.7.2014 9:59

J90a20n 17B13a17r14t58ů96n36ě20k 9352498679143

Ale no tak, když už tak pořádně (což je min. 6 pruhový okruh s parametry dálnice pod Suchdolem).

0/0
7.7.2014 13:44

T61o79m56á21š 25Z52e51m10a78n 3225718734655

No, tak v tom se právě pletete, okruh slouží oběma druhům dopravy..

+3/0
7.7.2014 11:35

J44a59n 37M37o73h88y95l76a 6622229259461

Přesněji řečeno tranzitní dopravě vůči dané oblasti a tangenciální dopravě v rámci dané oblasti. To druhé je ta část, která je poměrně dost citlivá na vzdálenost okruhu od Prahy.

0/0
7.7.2014 13:46

J13a74n 49B10a77r84t73ů22n20ě73k 9312708339553

V čem je složitý? v tunelu ve skále pod Suchdolem a mostu přes Vltavu? To snad nemyslíte vážně? Přečtěte si něco o stavbách a pak nebudete povídat nesmysly. Priority jsou někde jinde, než je vaše představa.

0/0
7.7.2014 13:43

J92i63ř90í 41K94o40c42u48r24e46k 6975814605598

Ono by to chtělo takovou pěknou věc: Přestavět pár úzkých hrdel na železnici.

Konkrétně Kolín, Kutná Hora (moderní lokomotivy tam kvůli zastaralé zabezpečovačce nesmí) a Brno (neodsouvat, směrováním nákladní dopravy přes osobní nádraží se propustnost pro nákladní dopravu rozhodně nezlepší*).

Aby si pak dopravce řekl: "V Hamburku naložím na vlak, za 40 hodin a 1/10 nafty je vlak v Maďarsku" A ne aby cestou přes ČR x-krát slyšel: "Musíte počkat půl (dvě) hodiny až bude volná trať. A těch 400 km z Děčína do Břeclavi jel pod 5 hodin a ne půl dne.

*) Odsouvači mohou tvrdit, že v Brně žádný nákladní vlak nejezdí - není totiž z budovy Magistráru vidět, jede jinudy.

+6/0
6.7.2014 18:55

P70a36v97e67l 40M74o21r76a12v98e10c 3362979602548

R^R^R^

0/0
6.7.2014 20:43

P69a38v66e14l 27O95b41d85r31ž26á84l13e64k 6606124128942

Železnice má zásadnější problémy - a to hlavně minimální operativnost.

Málokdo dneska potřebuje dopravovat celé vlaky stovek tun z A do B. A ten, kdo ano, tak železnici normálně používá (uhlí, železo, dřevo, ruda, auta...).

Zásadní většina přepravy jsou zásilky v jednotkách tun mezi obrovským množstvím destinací odesílané v náhodných časech. A to není železnice principiálně schopná zajistit v časech konkurujících kamionům ... viz principy vlakotvorby.

A s tím nic neudělá rekonstrukce tratí. Leda postavit druhou železniční síť jen pro nákladní dopravu, ze státního postavit vlečky a rozdávat dopravcům lokomotivy zadarmo, aby jeli i s jedním-dvěma vagóny napřímo. Což je samozřejmě nesmysl.

+2/0
7.7.2014 10:22

P34e23t51r83a 74K62o40u58d44e25l61k90o40v68á 3429811934534

Já jsem pro, už aby to bylo...

0/0
6.7.2014 18:15

M17a41r77e42k 62H38r49u76b51y 6557702561268

Paráda,  takže dostavba se posouvá do nedohledna. Dalších 70 let se budou akorát malovat čáry v mapě... :-/

+8/0
6.7.2014 18:14

M10a96r14e12k 83T18ů69m94a 4752368546822

Okruh by měl mít alespoň těch 6 pruhů neboť až se dokončí, to bude jedna z nejfrekventovanějších silnic u nás. Jinak varianta podobná k té od Vančury by mohla být lepší, tedy co se týče alespoň severozápadu a severu. Východní část bych nechal postavit, tak jak už bylo plánováno s využitím již postaveného úseku mezi Černým Mostem a Běchovicemi.

+2/0
6.7.2014 16:28

J80a79n 93B89a57r51t31ů69n17ě93k 9692268909593

Minimálně 6 pruhů je nezbytné, s tím naprosto souhlasím, však to srovnejme s obdobně velkým Mnichovem, kde mnohdy i ty tři pruhy v jednom směru praskají ve švech a otevírá se odstavný pruh jako čtvrtý pruh (to je také jeden z důvodů, proč parametry dálnice mají nesporně větší výhodu než eRka). U frekventovaných křížení (např. právě s D1) by pak měl být dvojitý odbočovací pruh při sníždění směrem doprava (náklady stoupnou zanedbatelně, ale výrazným způsobem to uleví.

Bohužel mám pocit, že v ČR nemáme nebo nepuštíme kvalitní urbanisty k řešení těchto významných projektů a začíná to u menších projektů, pak třeba nikdo nemyslí na P+R nebo tvorba městské zeleně spočívá v tom, že se pro "zavření huby" vysadí kytky nebo zasadí stromky, nicméně tvorba neformálních ploch mizí (skoro ani nejsem zvědavej, jak dopadne Letenská pláň po rekultivaci nutné díky zásahu Blankou).

+1/0
6.7.2014 18:08

J22a43n 97M20o83h87y86l97a 6612939359651

Jen poznámka - do plánování páteřní infrastruktury se zapojují (přesněji, měli by se zapojovat) především dopraváci, ne urbanisté, jinak v zásadě souhlasím.

0/0
7.7.2014 13:49

P57e72t34r 58N41o15v33o58t81n58y 3559852929132

Tak sem misto te slepe mapy dejte opravdovou i stou Jancurovou čarou. Ať se pobavíme. Resp. ať se pobaví lidi v těch vesnicich, kde je už udajne plánována 6prouda dalnice.

+2/−1
6.7.2014 15:43

J48a85n 19P15š37e87n20i34č94k36a 2950648513662

TO mas tezky, kolo prahy jse vsude nejake osidleni a kdyz nahodou ne, tak je tam posledni zbytek prirody.

Ale ano, v plne mape by to bylo ferovejsi.

Jedno je ale fakt, momentalne je to v Kralupech napalici, pac tam je prvni most od Prahy.

+1/0
6.7.2014 16:28

J95o81s27e10f 64T90r93ö57g45l 8579612636926

Regionální varianta okruhu by měla být "jen" čtyřproudová, tím, že nebude míchat dálkovou a městskou dopravu nebudou intenzity na šestipruh.

Naopak pokud se postaví trasa kolem Černého Mostu, tak tam bude i plánovaných 6 pruhů pravděpodobně málo.

0/0
6.7.2014 20:40

J41i77n63d87r22a 27H79o48j11e88r 2553652474555

Jančura prodělává čím dál více, tak by se mu pár set mega za studii hodilo. Další miliony zaplatí ANO jako výpalné Zemanovu kámošovi Podzimkovi za studii průplavu, a to vše z našich peněz. Po skončení volebního období budeme bez nových dálnic, se zfušovanou rekonstrukcí té staré, zato se spoustou studií. Jo a Babiš bude mít Agroferto - ČEZ.

+1/−3
6.7.2014 15:27

M33a76r96t61i75n 62R65u62z10i40c54k30a 1122198906507

Nechci nic rikat, ale tohle je presne trasa o ktere mluvim uz 15 let,... Severni varianta mezi R7 a D8 je i mnohem levnejsi nez propagovana soucasna varianta, ...

Jeste by to chtelo aby nekoho kompetentniho napadlo uvazovat i o variante mestskeho okruhu po prumyslove, kbelske a liberecke s podpovrchovou variantou mezi Bulovkou/Strizkovem a Pelc-Tyrolkou...

0/−5
6.7.2014 14:49

J60i52n72d93r78a 55H41o47j83e47r 2713282934925

Akorát se bude dál jezdit z jednoho konce Prahy na druhý přes centrum. A osobáky budou mít dále sever - jih nejkratší přes Václavák.

+5/0
6.7.2014 15:29

J70a43n 27B45a70r79t47ů95n85ě11k 9362778779323

motáte městský okruh a obchvat Prahy, to jsou dvě rozdílné věci, které se nemají protínat, natož pak být totožné, ale okruh má být uvnitř Prahy procházející tunelovým komplexem Blanka, Jižní spojkou, Průmyslovou, Spojovací a podél řeky pod Bulovkou zpátky do tunelu. Naopak obchvat Prahy by měl vést kolem města a hlavně by měl mít dostatečnou kapacitu a parametry dálnice, podívejte se třeba na Mnichov, tam je to vcelku názorné a město je obdobně velké jako Praha.

+1/0
6.7.2014 17:59

M42a90r24e70k 56H60r37u12b92y 6527752761458

Ovšem okruh kolem Mnichova byl hotov za pár let, ten pražský se počítá na desetiletí a dokončení je stále v nedohlednu :-/

+2/0
6.7.2014 18:17

J59o76s37e90f 47T67r16ö69g20l 8139652476206

V čemž ale dost prsty Pražská radnice a ŘSD. Když pominu odpor Suchdola (a nově Běchovic), tak při porjektování spáchali zásadní chyby, díky kterým mohla být celá příprava shozena zpět na dnešní začátek (namátkou např. do územního plánu se dostala trasa bližší zástavbě než bylo hodnoceno v posudku EIA apod.).

+1/0
6.7.2014 20:43

M12a64r66e70k 67H10r77u18b14y 6927322101708

Projekty jsou hotove vice nez 70 let, problem je realizace. V tom ma prsty RSD a ministerstvo dopravy (Magistrat tentokrat ne...)

0/0
7.7.2014 10:01

T43o64m67á49š 73Z68e93m44a87n 3285578204885

Okruh okolo Mnichova nebyl nikdy dokončen..

+1/0
6.7.2014 22:19

R19a70d62o32m86í58r 32K46r57u72p45i32č84k74a 9974362540835

Tak z Jancury se po staviteli dalnic a konstrukteru vlaku ted stal kartograf? Jen skoda, ze tento odbornik na vsechno o tom vzdy umi akorat dobre tlachat, ale vysledky pak stoji za ho...uby.

+5/−6
6.7.2014 13:36

L14u89d75ě34k 51F11u69x38a 9956530754247

:-) Chtěl bych mít jen desetinu jeho týdeního "výsledku".......

+5/0
6.7.2014 13:47

J46i19n60d78r89a 17H55o81j15e73r 2773342854905

Víte, kolik prodělal za poslední rok? Pokud rychle nepodojí stát, tak půjde do kopru.

0/−1
6.7.2014 15:30

J32a27n 88S92p94á17l43e43n52ý 4297223841287

Tak povídejte, kolik loni prodělal?

+3/0
6.7.2014 19:52

J61a61n 58M61o78h69y43l36a 6352709169841

V nejhorším prostě odstřihne ty vlaky, jinak mu vše ostatní celkem slušně vydělává. Dost na to, aby z toho zatáhnul i ty prodělečné vlaky.

0/0
7.7.2014 13:51

M89a80t71ú78š 39B22e51n48a59k 9778514482123

Takéto veci nerieši kartograf, ale urbanista a potom nasledujú daľšie profesie ako dopravný projektanti.

Kartograf sa v podstate ani do takýchto projektov nezapája.

+3/0
6.7.2014 14:19

A57n67t80o12n65í40n 65Z15e88l92e30n55ý 2224973631516

Může jim půjčit barevné ořezané tužky.

0/0
6.7.2014 23:01

R64o95b56e82r18t 15Š35i70m64e22č17e69k 6465671828198

hádejte, kdo bude příště kandidovat na prezidenta

0/0
6.7.2014 14:36

P19a58v30e11l 62N34o69v39a49k 2789110868517

V článku uváděná "klíčová výhoda", že je v tom místě plánována silnice, kterou už schválil v územním plánu Středočeský kraj, je ve skutečnosti velký nesmysl a nemluví pro serioznost článku. Je tam plánovaná silnice, k jinému účelu a s úplně jinými parametry než by byla dálnice. Plánovaná silnice má mimo jiné svést hustou dopravu z rozrůstajících se satelitů všude v dané lokalitě, aby nevedla přes úzké uličky středu Jiren. Byla navržena a schválena s jinými parametry a k jinému účelu než by byla dálnice. Proto vede v blízkosti obcí a přes obce. Žádná dálnice tam rozhodně schválena nebyla.  A myslím, že by se mělo nejdřív dodělat to, co je rozestavěné a pak uvažovat o dalších okruzích, které by ale vedli až za "rozrostlou Prahou" a ne skrz právě postavené satelity.

+9/0
6.7.2014 12:36

L32u27d23ě86k 95F94u80x94a 9656920514417

No, a tenhle návrh na změnu mi přijde, že tu "rozrostlou Prahu " respektuje. Jasně, vždycky to někoho naštve. Když vám před barákem postaví dálnici..... . Jenže co s tím? Má mi být líto lidí ze satelitů kteří mají dvě a více aut? Proč, vždyť oni tu dálnici (obchvat) využijí nejvíce.

+2/−1
6.7.2014 13:50

R19a46d53o33s94l67a30v 19K20l46a63u76d62a 5884408364272

Oni se do těch satelitů stěhují kvůli klidu. Oni nepotřebují nějaký okruh, který je navíc nezavede do Prahy, ale jen okolo.

+1/−1
6.7.2014 13:54

M43a39r14t48i29n 41R94u93z82i50c72k12a 1242538646787

Nekteri zase chteji vice klidu ve meste, to mate tezke, ... Mesto a satelity maji mit fungujici MHD a primestskou dopravu a nikoliv hustou silnicni a kamionovou dopravu v ulicich, aby se pak lide kvuli klidu stehovali za mesto...

+3/−1
6.7.2014 14:53

J68i52n86d26r16a 53H20o79j76e40r 2853622454345

Až tenhle návrh někdo schválí, tak bude Praha o dalších 30 km dále. Na to vemte jed! ;-)

+1/0
6.7.2014 15:35

R16a63d54o77s31l63a47v 92K89l14a57u38d22a 5274568174952

Myslíte jako že Praha bude okupovat Kladno, Kralupy, Mělník.....?:-P  Praha se rozrůstat nemůže, nemá kam.

0/0
6.7.2014 20:57

J91a97n 97B92a46r53t20ů20n88ě28k 9342708889553

Hlavně ať ten obchvat má minimálně 6 pruhů, nechápu, jak je možné uvažovat o 4. Šest pruhů je absolutní minimum, podívejme se na křížení D1 s R1, jak to tam ve špičce vypadá.

Když už stavět tak pořádně, to znamená min. 6 pruhů, parametry dálnice (ne rychlostní silnice) a z hlediska dopravy ekonomičtější varianta, což je určitě ta kratší pod Suchdolem, nicméně o přesné trase se dá relevatně spekulovat. Šetřit na pruzích nebo, že bude mít trasa prudší spády, oblouky budou mít menší poloměr a nájezdy nebudou dostatečně plynulé (jako tomu je u rychlostních silnic) je nesmysl. V Německu bourají staré dálnice, které jsou dosti strmé a klikaté (ale přesto splňují požadavky na dálnici!) a staví místo toho přípočařejší, tak snad v tomto ohledu nebudem opět 30 let za nima

+3/0
6.7.2014 12:09

J41á57n 57B43a19d56i45o31v10s40k74ý 2629814676766

NIMBY byli jsou a budou.

+2/0
6.7.2014 12:08

J40á92n 32B69a43d93i64o46v41s69k20ý 2439664426456

A všechny bych je odstřihl od všeho veřejného.

+1/0
6.7.2014 12:12

J23a32n 10B58a26r80t63ů82n47ě59k 9592698969673

A pak nikdy nic nebude. Vždy bude ten, komu to půjde kolem dvorku proti, takže vybrat ideální variantu a stavět. V případě omezení (či snížení kvality života) existují kompenzace např. vyvlastnění, ze kterého postižený omezením získá nemalé plus.

0/0
6.7.2014 12:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.