Diskuze

Jančura chce překreslit pražský okruh, ministr mu naslouchá

Víc na sever a na východ. To je plán, jak pohnout se zablokovanou stavbou Pražského okruhu, zjistila MF DNES. Ministru dopravy Antonínu Prachařovi ho předložil podnikatel Radim Jančura jako reprezentant autodopravců, jejichž vozy trčí v dlouhých kolonách zejména při cestě ze severu na jih republiky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jasně, už vidím, jak jásají obyvatelé Úval, Škvorce, Křenic Sibřiny a dalšího tuctu obcí, kterých se to bude týkat. A to tam jistě stavěli s tím, že v ÚP nic není narozdíl od Běchovic.... Takže místo jedněch NIMBYstů v Běchovicích se hledají jiní neunavení... Tak a teď už jen hledat nějaký vzletný název pro občanské sdružení... Chjo...  :-/

0 0
možnosti

Vida, tak nejdřív to na severu byl svaz obcí a teď už je to nadace Romana Jančury :)

0 0
možnosti

Ten návrh je totálně praštěnej. Prodloužením trasy se zvyšuje zátěž pro město, protože ho budou řidiči ignorovat. Dále, v článku se píše, že je okruh veden po plánované silnici. Ano, jenže tou silnicí je přeložka silnice II/101 (aglomerační okruh), ta má sloužit k tomu, aby vyvedla dopravu z center vesnic, které jsou pražskými satelity. Má jít v základu o dvouproudou silnici, na kterou bude přivaděč skoro z každé vesnice. Dálnice tuto dopravu z vesnic nevyvede, protože nájezdy již z logiky nemohou být od sebe po 1 km. Východní a jižní část (slepá mapa to neukazuje) je vedena v těsných blízkostech vesnic, kdy je mezi nimi vzdálenost i méně než 500 m. Nevím, kde se vzala úspora 30 mld, když to bude znamenat protihlukové valy skoro po celé délce. V okolí Úval zřejmě dlouhý most, kolem Jiren a Horoušan je omezení kvůli plynovodu (ochranná pásma), není mi jasné, jak se může 6 proudovka vymotat kolem Škvorce, Zlaté atd. vždyť tam je to rovněž zastavěno.

U této varianty čekám odpor desítek postižených vesnic, ale hlavně ničemu neprospěje - pro osobní automobily je nevhodná a pro náklaďáky nevýhodná.

A co se týče spekulací s pozemky... Myslíte si, že pozemky, které si někdo za koupil podél plánovaného okruhu ztratí na ceně? Naopak, z jediného možného komerčního využití (sklady, nákupní centra...) se jejich využití může změnit na "zastavitelné území pro bydlení" a jelikož jsou v Praze, jejich cena raketově naroste.

3 0
možnosti

Ja si nepreju aby se v Ceske Republice cokoliv stavelo a jsem ochotny zalozit na to obcanske sdruzeni....

0 1
možnosti

Sever ok, ale na východě je to moc vytažené ven. S takovýmto okruhem to z D8 a D1 bude pro tranzitní náklad stále lepší vnitřkem než po okruhu.

0 0
možnosti

Super - hlavně už to ale postavte!!!

A hlavní prioritou musí být spojení D1 D 11!R^!!

2 1
možnosti

Naprosto geniální. Zejména ta severní část. Co takhle poslat ten okruh až za Kralupy pane Jančura, to by nešlo? Anebo na východě až za Český Brod, nebo za Poříčany anebo že by až za Nymburk? To by bylo vůbec naprosto ideální jako okruh. Proboha ať se ti nadační pošuci podívají, jak byl původně plánován dálniční okruh kolem Prahy a hlavně proč byl tak plánován. Pro Prahu a její okruh bohužel padnul komunismus trochu moc brzo. Pár let navíc a už by s tím žádní pobláznění aktivisté nemohli nic moc udělat.

Zatím totiž stále platí, že okruh, pokud má skutečně plnit svou funkci ve všech ohledech, nemůže ležet deset nebo více kilometrů od hranice města. Pokud se tak stane, tak je ideálně založeno na to, že bude zejt prázdnotou. To si fakt ti hoši myslí, že všichni budou chtít jezdit i desítky kilometrů navíc. Kdo bude jen trochu moci, tak to střihne přes město, protože se to bude vyplácet i s nějakým tím zdržením.

Kdy proboha dostane tenhle národ rozum? Proč se pořád naslouchá aktivistům a ne inženýrům? To nám fotovoltaika nestačila? Rodí se další neskutečná hovadina, ale všichni nadšeně jásají. Až se to ukáže, že je to hovadina, a že nakonec bude nutné postavit jakýsi vnitřní pseudookruh v zásadě v původně plánované trase, aby se Praze skutečně ulevilo, tak budou všichni řvát, ať za to někdo nese odpovědnost.

13 3
možnosti

Koukam, ze jste odbornik na dopravu. Vnejsi okruh mesta neni urcen pro obyvatele. Jeho ukol je odvest mimo mesto nezadouci (tranzitni) dopravu a pro lidi z mesta ma slouzit vnitrni okruh (Blanka, Jizni spojka). Tento navrh je mnohem lepsi nez puvodni, ktery mel byt zbytecne drahy a komplikovany a vesmes prosazen (ze dvou moznych variant), protoze radni spekulovali s pozemky v teto oblasti.

1 5
možnosti

Ono by to chtělo takovou pěknou věc: Přestavět pár úzkých hrdel na železnici.

Konkrétně Kolín, Kutná Hora (moderní lokomotivy tam kvůli zastaralé zabezpečovačce nesmí) a Brno (neodsouvat, směrováním nákladní dopravy přes osobní nádraží se propustnost pro nákladní dopravu rozhodně nezlepší*).

Aby si pak dopravce řekl: "V Hamburku naložím na vlak, za 40 hodin a 1/10 nafty je vlak v Maďarsku" A ne aby cestou přes ČR x-krát slyšel: "Musíte počkat půl (dvě) hodiny až bude volná trať. A těch 400 km z Děčína do Břeclavi jel pod 5 hodin a ne půl dne.

*) Odsouvači mohou tvrdit, že v Brně žádný nákladní vlak nejezdí - není totiž z budovy Magistráru vidět, jede jinudy.

6 0
možnosti

Já jsem pro, už aby to bylo...

0 0
možnosti

Paráda,  takže dostavba se posouvá do nedohledna. Dalších 70 let se budou akorát malovat čáry v mapě... :-/

8 0
možnosti