Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Smlouva bez cen. Praha neví, za kolik nakoupí náhradní díly na tramvaje

Praha uzavřela se společností Škoda Transportation smlouvu na nové tramvaje, v níž se zavázala,že bude od dodavatele nakupovat i náhradní díly. Nebyly tam ale uvedeny ceny. To teď město musí napravovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P80a38v64e20l 39M61a13š41e84k 9236841355658

Největší levá na celém článku je, že novinář, jistě "neúmyslně", opomněl v celém článku zmínit, že smlouvu uzavřelo předchozí magistrátní vedení, nikoliv to současné, které musí celou situaci zachraňovat!!! 

NEPAŘÍ IDNES NÁHODOU BABIŠOVI???

+3/−3
7.7.2014 23:54

M69a61r38e43k 12H89r76u89b18y 6897562111488

Především dost pravděpodobně smlouvu neuzavřel magistrát,  ale DP. Každopádně pod smlouvou je jistě podepsaný konkrétní člověk,  a ten by také měl nést odpovědnost.

+2/0
8.7.2014 0:09

M92i26l86a12n 98M51a12j90e91r59č56í39k 1350230814576

tak to se pletete, nákup tramvají od Škody Transport (14T i 15T) uzavírala rozhodně (dle mne cela nesmyslně) Praha (rada města či, na její pokyn, jí podřízení magistrátní úředníci) - jako zřizovatel a jediný (100%) vlastník DPP!

+1/0
8.7.2014 23:19

A19n62t65o29n31í57n 65Z19e87l49e62n49ý 2464723481176

Pokud není společenská objednávka, (rozuměj, není potřeba někoho odstavit nebo vést předvolební kampaň) žádná jména se psát nebudou.

Vaši investigativní novináři.

+2/0
8.7.2014 6:39

J18i90ř67í 86K54r82e23j43č33í73k 2777118814136

Největší "levá" je, že takový článek vůbec vzniknul. 

Vázání záruky na dodávky originálních náhradních dílů není jen obvyklé, nýbrž naprosto běžné ve většině obchodních vztahů mezi výrobcem a zákazníkem.

Asi jako kdybyste si do nové Oktávky namontoval díly z vrakoviště a pak na ně uplatňoval záruku u výrobce vozu...

+1/0
8.7.2014 15:47

J75i75ř94í 42L97i36b90e81r 6268450590762

Asi se dost špatně určují ceny na náhradní díly pro výrobky, které jsou kusovou výrobou. Každý výrobce předpokládá, že se jednotlivé komponenty nepokazí v době životnosti výrobku, byť jsou od subdodavatelů. To, které náhradní díly budou potřeba je věštění z křišťálové koule. Samozřejmě spotřební díly - obložení brzd, nášlapy na schodech tramvaje, žárovky ve světlech - tam se dá životnost zodpovědně odhadnout a cena garantovat.

+3/−2
7.7.2014 21:18

R24a59d88o61s53l29a21v 49K30l44a55u94d12a 5364488314942

Kusovou výrobou? ;-D  Těch tramvají bude jezdit jen v Praze 250. To není nic kusového. Přesná cena jednotlivých komponent je přirozeně stanovená, jinak by nikdo tramvaje nevyrobil. Ty tramvaje nejsou určeny do muzea, ale do provozu v ulicích Prahy. A tam dochází poměrně často ke střetu s nějakým vozidlem, které může na tramvaji poškodit v podstatě cokoliv. Nejde o žárovky, ale o skutečné komponenty, počínaje skly a konče motory.

+4/−3
7.7.2014 21:29

J56i79ř63í 37L83i72b85e54r 6148730220252

Promiňte, ale automobily se obvykle vyrábějí v deseti, nebo stotisícových sériích. Ze zkušeností se pak dá určit i spotřeba náhradních dílů. U kusové výroby, jako jsou tramvaje, je potřeba náhradních dílů úkolem pro věštce. nejlépe technicky vzdělaného a dobře placeného ;-D

+1/0
7.7.2014 21:41

R36a73d31o36s76l68a63v 54K70l30a57u89d41a 5814418304982

Nějak nechápu, jak souvisí spotřeba náhradních dílů s jejich ceníkem. Je naprosto běžné, že i výrobce speciálního stroje dodává ceník náhradních dílů. Jestliže výrobce podmiňuje záruku jím určenými náhradními díly, pak musí předem oznámit kolik stojí.

+2/−1
7.7.2014 21:57

J39i70ř86í 69L85i69b65e95r 6498390850122

Mám pocit, že oba mluvíme stejně, ale různými slovy. Pracuji u firmy, která prodává stroje, kdy je jejich sériovost mezi 50 až 1000 kusy ročně. Ceníky náhradních dílů máme platné od června do června následujícího roku. Pak se ceny náhradních dílů mění - některé zlevní, některé podraží. Pokud zákazník chce po nás vědět, kolik bude stát náhradní díl za pět let, pak ho zdvořile požádáme, ať nám sdělí vývoj inflace na příštích pět let v zemích EU, a také to, co v příštích pěti letech udělá ČNB s kursem koruny vůči Euru. Pokud toto zázník ví, pak mu sdělíme cenu náhradního dílu za pět let. :-) Uznávám, že článek je psán velice obecně - není definováno, na jaké období by měla být cena náhradních dílů garantována. Seriózní výrobce ji garantuje maximálně na rok.

+3/−1
7.7.2014 22:16

R16a49d54o98s34l93a70v 33K68l34a67u84d75a 5334368314732

Přirozeně že nemůžete garantovat přesnou cenu za pět let. Ale máte současný ceník, podle kterého se lze +- orientovat. Tohle s tramvajemi pěkně smrdí. DP (magistrát) vyjednal nižší cenu za tramvaje, lze tedy předpokládat, že výrobce tramvají bude uměle navyšovat vše ostatní.

+7/0
7.7.2014 22:24

J94i11ř41í 65L54i73b13e34r 6558490130652

Když to pojmeme takto, tak s Vámi zcela souhlasím.

+1/0
7.7.2014 22:30

M39a36r38e76k 52H64r80u13b90y 6177872691958

Jinak také není problém ceny pravidelně aktualizovat. Pokud ale nejsou dohodnuty,  je to o poznání těžší ;-)

0/0
8.7.2014 0:11

L40u14k13a12s 92N61o43v44a32k 4549389543468

Tak je jasne, ze kdyz se usmlouvala cena, zlepsila vybava tak se cast z teto uspory promitne jinde.

Nelze se divit vyrobci, ze pokud chci zaruku bude pozadovat jim proverene (schvalene) dily a ne treba cinsky napodobeniny.....

Na druhou stranu by bylo od DP logicke, aby vedel priblizne ceny dilu v €...., jenze logika vDP nefunguje, meb sou tam jiste i jine zajmy....

+1/0
8.7.2014 0:23

R61a74d51o73s78l53a66v 67K38l96a38u17d33a 5684548274812

Já se nedivím výrobci. V jeho zájmu je pochopitelně maximální zisk.  Problém je v radních a jiných úřednících.

+1/0
8.7.2014 7:15

J87o23s70e68f 24C68í98s32a61ř 7877692310170

co to tam sedí za diletanty?8-o aha, to jde z eráru, tak nic :-/

+8/0
7.7.2014 20:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.