Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové nádraží v pražské Hostivaři bude stát miliardu, postaví ho Viamont

Ústecká firma Viamont postaví za téměř miliardu korun novou železniční zastávku v pražské Hostivaři. Vyplývá to z Věstníku veřejných zakázek. V investici bude zahrnuta také modernizace kolejiště v délce dvou kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38a90v86e64l 26S88o35b39o58t42k84a 5540874

Viamont? Řebíček? To ODS docházejí peníze??

0/0
16.7.2014 16:47

P95e16t47r 68G33r15i27v35a44l60s79k91ý 6822604959703

to je zase diskuse bez jakýchkoliv zjištění informací......

koukněte na tohle, ať alespoň víte, co a jak......

https://www.youtube.com/watch?v=zyQoFHSOuqM&list=UUtVjlMyQZvmpEpiPY_li8mw

0/0
16.7.2014 12:11
Foto

S31t24a92n23i73s98l48a23v 54M64í11č58e76k 3898245335216

Pro mě je to srdeční záležitost tahle Hostivař, doufám, že to alespoň udělají hezké.

Jen bych se chtěl zeptat. Redaktor se byl podívat na tu jeho "málo využívanou" strašnickou zastávku?? Dyť to nemůže myslet vážně. Prý málo využívaná...;-D

Pro Petra Svobodu platí totéž o jeho "průměrné autobusové zastávce na okraji Prahy". Běž se tam někdy podívat ráno, když přijíždí vlak za vlakem a z každého se vysype minimálně padesát lidí.

+2/0
16.7.2014 12:07

M16a56r41c40e49l67a 97K49u91l21í65š51k14o45v96á 5519789617713

Když někde vidím VIAMONT, tak si představuji Řebíčka (ministra dopravy) a jeho "tunely"...

...Řebíček svůj třetinový podíl ve Viamontu prodal před vstupem do politiky. V majetkovém přiznání poté uvedl, že za něj dostal čtvrt miliardy korun. Média v posledních letech ale opakovaně upozorňovala, že hodnota firmy prudce vzrostla poté, co Řebíček usedl do křesla ministra dopravy. Firma začala dostávat významné zakázky zejména od institucí, které spadaly pod Řebíčkův resort....

15.11.2011 09:18, Zdroj: ČTK

Bývalý ministr dopravy a nynější majoritní vlastník fotbalové Slavie Aleš Řebíček prodal svůj podíl ve stavební a dopravní firmě Viamont celkem za 750 milionů Kč. Píše to dnešní Mladá fronta Dnes, podle níž to Řebíček poprvé přiznal na setkání s fanoušky, kteří se ptali na jeho majetkové poměry. Suma je přitom víc než dvojnásobek toho, co vyplývalo ze starších majetkových přiznání.... tak už podle tohoto si můžu domyslet, proč je zakázka tak "drahá"8-o;-€ 

...V červenci 2012 na sebe společnost podala insolvenční návrh. K 24. červenci 2012 měla jen čtyři zaměstnance, všechny na rodičovské dovolené!! Ke stejnému datu vykázala účetní hodnotu aktiv ve výši 104 milionů korun, z toho 41 milionů nelikvidní dluhopisy Via Chem Group splatné v roce 2013...

Této firmě bych nedala postavit ani chlívek pro prasata!!!!

0/0
15.7.2014 22:06

M62i40c94h81a41l 47C30h19a60l62u34p85a 6828890769593

Tak za kolik to bude? Vejdou se do 1500 milionů?

0/0
15.7.2014 20:02

P49e89t24r 88V82i53m55r 9750584551

Miliardu? Zcela nově budovaná vlaková zastávka Kačerov u metra stojí jen 17 milionů !

0/−7
15.7.2014 15:52

R12o87b22e95r22t 79P47r45a70ž48á52k 4258466575170

Taky Kačerov neleží na koridoru. A rozdíl mezi zastávkou a stanicí si někde najděte, odborníku.

+8/−1
15.7.2014 16:01

P29e76t39r 40V57i41m65r 9300554301

souhlasím je na koridoru, otázkou je zda potenciál využití Hostivaře je vetší než plánované zastávky blíže centru : Zahradní město a Eden. Miliarda sem, miliarda tam, že ano ? Hlavně co nejvíce nákladných projektů aby se lidé měli dobře:-P

0/0
16.7.2014 13:20

Ř91e38h71o56ř 73V56l51a36s65á87k 2734174711506

To opravdu nejde srovnávat.

+1/−1
15.7.2014 16:02

Ř37e72h13o51ř 41V88l10a46s97á52k 2354454351976

Kdybyste chtěl nastavit laťku ještě přísněji, tak doporučuji:

http://ekonomika.idnes.cz/zastavka-varnsdorf-pivovar-kocour-duj-/eko-doprava.aspx?c=A140124_113936_eko-doprava_neh

0/0
15.7.2014 16:56

R29o24b53e56r55t 75P65r58a55ž16á97k 4918786685940

Ani když to omínusujete, nestanete se odborníkem:-P

+2/0
15.7.2014 16:04
Foto

M30a51r41t13i32n 68Š17u14b91r26t 1145881134385

On je maličko rozdíl v doplnění pár nástupištních panelů ke stávající trati a zřízení přístupových tras a v tom rekonstruovat celou stanici, obě zhlaví, tedy všechny výhybky a koleje, celé podloží ve stanici i na přilehlých úsecích, budovat nová nástupiště, podchody, most přes Průmyslovou ulici apod...

+3/0
15.7.2014 17:47

R34o58m30a31n 15P11o66l68á58č63e25k 5936619175

Ale i tak mi to přijde trochu moc. Jediné co tam může stát dost peněz je asi ten most, ale jestli to bude ala Trojský, tak by to taky nemusela být extra závratná částka...

+1/0
15.7.2014 18:20

Ř53e95h34o89ř 18V67l39a57s14á93k 2934934951556

Řekl bych, že to bude dost prodražovat, pokud to chtějí předělávat za provozu. Což asi chtějí.

0/0
16.7.2014 0:11
Foto

M45a52r63t58i61n 69Š52u77b72r42t 1585471884295

Ano, to je samozřejmě ten největší problém u podobných železničních optimalizací. Stále musí být funkční jedna, v Hostivaři dokonce dvě koleje. Je tam spousta etap, přepojování kolejí, dočasných stavů, most přes Průmyslovou se vlastně dělá napůl a tohle všechno leze hrozně do peněz. Kdyby se ta trať prostě zavřela, úspora by samozřejmě byla asi v úrovni čtvrtiny až třetiny nákladů, také by se to postavilo rychleji, což také znamená tu úsporu. Ale přece jen po té trati jezdí denně asi 23 000 lidí jen ve vlacích PID a to už je tak velké číslo, že se zachování provozu vyplatí.

+2/0
16.7.2014 20:46

M83a71r54e67k 53H23r52u84b72y 6187632221298

2 km koleji a rekonstrukce budovy za miliardu? Nekdo si objednal nadrazi ze zlata? 8-o

+1/0
15.7.2014 15:20

R66o29b71e26r21t 16P71r71a12ž27á71k 4408126545820

Ono nejde zdaleka jen o budovu.

+1/0
15.7.2014 15:41

R52o55m27a74n 19P91o68l84á19č32e49k 5376129325

Taky se zarážím nad cenou nádraží.. .V místech by stačila zastávka se 4 kolejemi (2 s nástupištěm, dvě pro průjezdy rychlíků) Nádraží je klasický styl Rakousko - Uhersko...

Kdyby to spíš nasypali do Zahradního města, kde je podstanější dopravní uzel...

+2/−1
15.7.2014 14:47

P10e77t84r 53K15o40u58t16e23c85k30ý 6774220217987

A nákladní doprava co? Jo aha, to se přece odvozí po silnici... :(

+1/0
15.7.2014 20:22

Ř51e50h80o82ř 49V39l88a64s18á94k 2534564361126

Určitě si chtějí ponechat možnost používat to jako uzel.

0/0
16.7.2014 0:15

P40a11v83e32l 43S10o94b71o61t26k10a 5760224

Viamont? Řebíček? ODS? Miliarda? Docházejí vám peníze?

+4/0
15.7.2014 14:03

M96a20r61e32k 70M90ü71l97l32e96r 3867309483606

Eden, Řebíček?

+1/0
15.7.2014 14:10

A47l95e88x96a45n14d58r 85K82o89s75t38k87a 5649516549186

Eurovia, též velmi, ale velmi kvalitní firma.

+1/0
15.7.2014 15:00

P30e32t39r 21S52v20o83b91o33d65a 1214676133616

Nádraží v Hostivaři za miliardu? S podchodem? Kdo tohle vymejšlí? Vždyť je tam průchod lidí asi jako na průměrné autobusové zastávce na okraji Prahy. Silně to zavání stylem "Jooo, když to platí Unie, tak to postavíme megavelký a je jedno, že to bude celkem k ničemu, hlavně, že si někdo namastí kapsu na zakázce". Případně stylem "Čim větší zakázku vypíšem, tim víc nám kápne do kapsičky"

+3/−2
15.7.2014 13:54

M34a56r78e55k 21H23r30u21b78y 6767912601748

Vzhledem ke konstrukci cen v Praze je realna cena necelych 100 mio, koeficient pro kamarady z penez EU je tech x10 :-/

0/0
15.7.2014 15:23

R49o80b24e43r19t 66P55r42a22ž28á37k 4188836455860

Asi jste si nějak neuvědomil, že P.-Hostivař leží na (budoucí) koridorové trati Praha- Č. Budějovice (-Linz). Takže by bylo poněkud hloupé, kdyby tam courali přes koleje lidi. Deset nebo sto.

+2/−1
15.7.2014 15:37

R60o22b35e30r71t 31P72r75a63ž18á71k 4978966175110

A k té ceně: Vzhledem k tomu, že Hostivař je ve stavu více méně jako za Franze Josefa, investovat se bude do zab. zař., vysokorychlostních výhybek apod.

0/−1
15.7.2014 15:40

P27e41t74r 27S32v26o83b83o95d34a 1934936783246

OK, tomuhle argumentu rozumim. Já jenom prostě vim, jaké je to dnes nádražíčko a kolik milionů má miliarda.

0/0
15.7.2014 15:51

P66e37t82r 14P46a74c91k25a 4789359535771

Někde jsem viděl, že celý ten úsek trati, kde je zastávka Praha - Strašnice má být zrušen a vlaky mají jezdit v prostoru současného opuštěného seřaďovacího nádraží.

+1/0
15.7.2014 13:39

Ř59e51h66o55ř 58V83l43a24s20á36k 2904514691686

Pokud zruší zastávku Praha-Strašnice, tak by to dávalo smysl.

0/0
15.7.2014 14:55

J38a95n 50Č45á74s96l78a81v84a 9935150707232

Ta nástupiště jsou ostrovní. Ostrůvková na železnici nemáme.

+3/−1
15.7.2014 13:29

D12a64v51i48d 59Č48e96r72n16ý 8344549661470

Viamont? Je to ta Řebíčkova firma přes kterou dojil ze státního svůj majetek a nyní je v úpadku? 8-o

+3/0
15.7.2014 12:56

J44a93n 79Č51á26s56l23a93v14a 9335860827832

Ne, není.

0/0
15.7.2014 13:31

V84i69k64y78r 72B10o18h71u48m12i20l 30S40t33r44a21n29s40k40y 9467898236629

Určitě se "s tím" sveze i i přebudování současného viaduktu kam se sotva vejdou tramvaje vedle sebe Na Padesátý. Mimochodem, dle Magistrátu tu měla fungovat zastávka ČD + autobusy a tram MHD NEJPOZDĚJI od roku 2011;-DRv

+2/0
15.7.2014 12:55

D25a72v64i22d 64P13r71a80ž80á77k 6794252172506

Magistrát míní, EU mění :-)

+1/0
15.7.2014 12:56
Foto

M18a84r74t90i93n 13Š55u59b49r95t 1815311424475

Hlavně mění stát a SŽDC. Investice na kolejích i na území Prahy jsou státní investice a radnice ani pražský magistrát nemají moc šancí ovlivnit, kdy na kterou trať přijde řada.

0/0
15.7.2014 17:56
Foto

M79a50r26t29i42n 29Š11u11b86r46t 1645281674405

To není součástí této etapy stavby, ta končí cca u hradla někde nad malešickou spojkou. To je až další etapa.

+2/0
15.7.2014 17:55

O48n48d58ř62e66j 73L16i21š44k81a 3230782524216

Není Viamont v úpadku už cca 4 roky?

0/0
15.7.2014 12:49

Ř27e14h71o68ř 30V49l48a43s96á38k 2984874171886

Že bych byl nadšený ze zrušení zastávky ve Strašnicích, to tedy ne. Na druhou stranu z hlediska dostupnosti na metro snad bude skoro jedno  jestli člověk půjde Strašnice-Strašnická, nebo Zahradní město-Skalka.

Přičemž tu druhou trasu by navíc mohly rozumně obsloužit autobusy a to takovým způsobem, že pěšky člověk neujde skoro nic. Kdyby tam dali i koleje, bylo by to lepší, ale to bych asi chtěl moc.

+4/−1
15.7.2014 12:47

R82o72b14e56r47t 36Š91i19m56e43č72e79k 6795151448148

hlavně nejít pěšky :)

+1/0
15.7.2014 12:48

Ř83e60h16o32ř 58V74l29a60s55á98k 2194974981246

Což o to, já sám se pěšky projdu rád. Ale přes Prahu zacpanou auty mne to moc nebaví. A pokud bude hromadná doprava svým zákazníkům nutit půlkilometrové až kilometrové přestupy, tak asi bude Praha zacpaná i nadále.

+8/−1
15.7.2014 12:57

R64o37b74e27r13t 55P97r49a73ž95á73k 4898226625210

Vy to tam asi moc neznáte, co? Jinak by vás nenapadlo chodit pěšky ze "Zahru" na Skalku. O vzdálenost opravdu nejde.

+1/0
15.7.2014 16:06

J86i76ř68í 62V91i92n93k13l56e82r 1601247380369

aha , tak já myslel že ta firma je v konkurzu poté co zafungovala jako pračka na Řebíčkovi prachy a předražené státní zakázky. A heleďme ta firma vstala z popela;-D, tak tipněme si, kolik budou vícepráce a opravy? ;-D

+9/0
15.7.2014 12:41

J86a79n 91Č10á58s43l57a24v52a 9405270117382

Do 20% ceny dle SOD jako všude jinde. Reklamace hradí dotčená firma ne stát.

0/0
15.7.2014 13:34

J61a65r57o61s11l39a48v 92P87o32l31e40n61s72k43y 5796244559

Jen aby pri reklamaci nebyla zase v upadku ;-D

0/0
15.7.2014 15:18

V72í47t 35J45ů68z85a 8192296611618

Snad není nutné lhát, že strašnická zastávka je málo využívaná.

+15/0
15.7.2014 12:38

M98i58l67a74n 45K13ř83e53č37e12k 8415954461

poprvé to vidím černý na bílým, to si snad dělají legraci!!;-€ Zahraďák i Eden jsou od metra daleko!

+4/0
15.7.2014 12:42

D16a61v98i85d 17P88r59a12ž95á79k 6874102552686

Zastávka Zahradní město bude k metru blíže než Nádraží Strašnice! Navíc bude obsluhována mnohem více autobusy než současná zastávka. Ono je nutné vědět, kde ty zastávky přesně budou a nebrat to pouze podle názvu :-)

+1/−1
15.7.2014 12:55
Foto

M47a28r70t11i58n 10Š68u18b91r47t 1445641454865

Zastávka Praha-Strašnice, pokud půjdete největšími zkratkami a ulici V Olšinách přelezete přes klandry, tak je 620 metrů od metra Strašnická. Zastávka Praha-Zahradní Město je 700 metrů od stanice Skalka s tím, že jdete zcela přímo po stejném chodníku. Z hlediska návazné dopravy ovšem od zastávka Praha-Zahradní Město k metru A pojede podstatně více autobusových linek v podstatně kratším intervalu (+ i ta linka 26 ke Strašnické) a to ze společné zastávky tramvají a autobusů v podjezdu přímo pod železniční zastávkou. Tj. na rozdíl od zastávky Praha-Strašnice bude MHD blíže, současně dojede k metru také rychleji, a to přímo ke vstupu do metra Skalka za 1-2 minuty jízdou po přímé ulici... Tj. pokud někdo přestupuje na metro A, určitě se mu situace nezhorší.

+1/0
15.7.2014 18:04

M28a27r56i57o 96P47e56t96r48ů 9787503411261

Taky mě to zaskočilo, když u většiny vlaků ráno a přes den vždycky cca desítka lidí projde. Na druhou stranu je pravda, že pokud zprovozní zastávku v Edenu, byly by docela blízko za sebou. Otázkou je, jak bude ta nová zastávka využívaná a zda aspoň tak jako ta Strašnická

+1/0
15.7.2014 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.