Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pryč s nevkusem. Nový manuál radí, jak udělat Prahu hezčí

Pryč s nevzhlednými prostranstvími. Nový manuál, který v červnu schválilo hlavní město, určuje nová pravidla pro jejich tvorbu. Architekti Kanceláře veřejného prostoru Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR), kde dokument vznikl, věří, že pomůže udělat Prahu hezčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a21n 31D34l47o31u49h24ý 8196920653870

;-D Muzeiní oáza. Napřed musí dokončit okruh, pak můžou něco dělat s magistrálou. Jinak zablokují dopravu v Praze definitivně. :-/

0/−1
21.7.2014 15:02
Foto

M59a36r75t11i75n 42Š59u29b66r93t 1745321274225

Pořád se nedaří tento pohled na věc v médiích, u politiků i veřejnosti vyvrátit. Magistrála a provoz na ní nemá s okruhy téměř zhola nic společného. Tranzit přes centrum z hranice Prahy na hranici Prahy je max. 2-3 % ve špičce, jen v noci někde 5-8%. Tranzit přes centrum od Jižní spojky na Vychovatelnu je pořád jen 20 - 25%. Pokud po magistrále jede denně od Chodova směrem do centra 50 000 aut, tak na Nuselský most jich z tohoto počtu dojede už jen 22 000 a do Holešovic 3 000. Naprosto drtivá většina cest po magistrále má vztah k Praze 4 a 7, Novému Městu, Vinohradům, Žižkovu, Karlínu a Letné. Třeba samotné otevření Blanky má význam jen pro cca 1 000 cest z těch 50 000. Tj. Blanka, která je nejblíže, má 2 % dopad na děj na magistrále. Na stejné úrovni by byl východní Městký okruh, s dopadem max. 2-4% na intenzity v centru, které by se ale ihned dorovnaly vnitroměstskými cestami. Pokud jde o Pražský okruh okolo města, tam je souvislost s magistrálou v centru ve dne téměř nulová, z 50 000 vozidel v jednom směru denně by se týkala max. stovek vozidel, což se v centru vůbec nepozná. Tj. pokud se s magistrálou bude "něco dělat" hned, tak dopady budou stejné, jako by Praha měla třeba 5 hotových okruhů.

+1/0
22.7.2014 9:51

M84i31c11h61a93l 37J13a30n73k74o 7525929856624

Ta lávka je k ničemu. Kdyby byla autobusová zastávka posunutá blíže k tramvajím, aby se dalo rozumně přestupovat, bohatě by stačil ten přechod u křižovatky s Vršovickou (i dnes, když je zastávka v nesmyslně odsunuté poloze, je cesta přes něj rychlejší než přes komerční lávku). Co naopak chybí je přechod u železničního viaduktu (na tlačítko, aby nezdržoval dopravu).

0/0
21.7.2014 12:09

M95a84r81t36i61n 53V59á68c13l36a58v 3694678933740

No konečně

0/0
20.7.2014 11:38

J79i46ř98í 17K35o46c28u22r56e97k 6375834385628

Benzínka bez střechy? No to je výmysl... Jo v Nevadě nebo Kalifornii dobré, tam stačí slunečník. Jenže Praha není kousek od Las Vegas.

+1/−1
20.7.2014 1:28

J11o58s82e56f 96K33l81a21t 3489697733611

Počítám,že než bude katalog výrobků,tak se utratí pár miliard za výrobky od známých

+3/−1
19.7.2014 15:55

J25o27s74e12f 34K69l18a55t 3929377523841

To sepsal nějakej alternativní vegan?

+5/−4
19.7.2014 15:53

T59o26m76á71š 34S37o33u68k30u15p 4123775750220

Ten paskvil jsem přečetl a pokud se jím bude někdo řídit, tak se máme na co těšit. Silnice zúžit, dopravu zpomalit. Snad nebudu potřebovat záchranku nebo hasiče, asi by se ke mě nedostali včas.

+5/−3
19.7.2014 15:10

T70o70m91á67š 97S38o43u73k30u10p 4473535720670

A kdyby někoho zajímalo jak zklidňování dopadlo v mé ulici, tady je obrázek.

http://s22.postimg.org/aqdt6y4e9/20140715_112310.jpg

+3/−1
19.7.2014 15:29

T75o82m68á73š 15Z96e95m79a56n 3195858204455

Ano, jen se přidávají komplikace.

Jako cyklista jsem po zklidnění jedné kdysi 4 proudé silnice (kde mívali řidiči spoustu místa na bezpečné objíždění mé osoby) začal jezdit po chodníku.. 

U každého přechodu vznikly ostrůvky, zúžení a hlavně ostré zatáčky jizdního pruhu a cyklopruhu - tedy se jízdní dráhy aut a cyklistů téměř kříží.

+1/−1
19.7.2014 15:55
Foto

M15a41r20t25i95n 36Š21u97b47r62t 1355391234515

Toto není zklidnění, toto je "debilizace" veřejného prostoru, která plyne z toho, že je teď in používat zelené balisety ke všemu, k čemu kohosi napadne. Ze snímku je patrné, že tato úprava akorát zaneřádí celý prostor, neslouží ani pěším, ani cyklistům, ani nezlepšuje možnosti parkování, ani nepřidává zeleň, maximálně možná zjednodušuje pohyb vozidel a jejich rozhled v křižovatce. Ale za strašnou estetickou cenu. Jako kdyby stejná úprava byla podle toho manuálu, tak by na fotografii pravděpodobně byl v místě té obludnosti chodník, dva stromy, lavičky, asi i několik parkovacích nebo zásobovacích stání a pěší trasa podél Sinkulovy ulice by vedla přímo podél ulice a ne stále s odskokem 50 metrů do ulice Marie Cibulkové.

+5/−1
19.7.2014 16:01

J85a95n 75D33l79o64u65h91ý 8466450383710

Jakto že nepřidává zeleň? Ty patníky jsou přeci zelené ;-€

0/0
21.7.2014 15:06

M78a25r89c23e82l 80H87r92o37c41h 9209849502

;-DR^

0/0
19.7.2014 18:09
Foto

M27a60r68t37i30n 43Š44u90b54r20t 1835791854155

Musel jsem se do vaší ulice zajít podívat a musím uznat, že něco takového se jen tak nevidí. Chce se mi říct, že náš ústav se Vám mými ústy co nejsrdečněji omlouvá...ale náš Ústav dopravního inženýrství Bém v roce 2007 zrušil. Takže prostě jen hluboká osobní omluva, fakt se stydím, že je možné nakreslit a hlavně realizovat takovou estetickou zrůdnost...

Nemá to vůbec žádné znaky zklidnění či znaky zvýšení bezpečnosti. Třeba to pravé odbočení ze Sinkulovy do Marie Cibulkové je stále zachováno v krásném parabolickém oblouku, kde se auto do přechodu vyřítí dosti slušnou rychlostí. Jen je to celé pro jistotu osloupkováno....

+1/0
20.7.2014 9:51

T54o79m22á93š 73S86o34u56k94u18p 4333785530500

A to vše ve jménu zvyšování parkovací kapacity, které následně vykompenzovali zrušením zhruba poloviny míst v ulici Mikuláše z Husi kde, vzhledem k častým sportovním akcím na tamním hřišti, je situace obvzláť tragická. Ale tohle je z dílny Prahy 4, a u té už jsem si na "jeden krok dopředu, dva kroky zpět" tak nějak zvykl.

0/0
20.7.2014 17:00

A30l23e53x84a90n81d62r 13K95o64s25t12k93a 5799336159166

Ona pumpa na Žižkově tam patrně stojí déle, než co jsou tito "radiči" na světě.

+4/−2
19.7.2014 15:07

J43i95n74d42ř22i25c47h 46Š97k26o70p64e60k 4145511890925

Pumpa bez přístřešku ;-D No možná v zemi, kde prší pár dní v roce. U nás blbost

+4/−3
19.7.2014 14:27
Foto

M70a40r66t97i87n 13Š52u51b83r57t 1775701924535

Myslím, že cílem bylo sdělit, že pumpy ve městech se kdysi skutečně stavěly daleko méně velikášsky a bez přilehlých obchodů a služeb, kterých je v okolí z hlediska potravin a dalších možných nákupů dost. Jenže pak začaly klasické "dálniční" stavby pump pronikat i do městské zástavby a to často zcela bezohledně. Nemyslím si, že je něco špatného se nad takovým trendem aspoň zamyslet.

+8/0
19.7.2014 15:39

A33l89e12x89a81n77d18r 18K97o15s48t92k65a 5909486459606

Možná, ale pouštět se zrovna do té Žižkovské.. A) jsme v ČR, stejně to musí mít nějakou boudu. (bez zabezpečení by tam ráno nebyly ani stojany) A tady je ta bouda možná tak 3*4 metry.. Menší prakticky nelze. A hlavně B) estetická hodnota benzínky je ještě zázrak ve srovnání s mimořádně škaredou budovou odborů hned vedle. Ale jinak máte pravdu, určitě by šlo nové nějak více integrovat.. Třeba mě napadá do těch různých obřích nákupních center s parkovištěm (nejlépe vícepatrovým) že by prostě mohla být někam přidána i benzínka. Ostatně, měla by tam i kšeft, pokud by nabízela palivo za normální cenu.

+1/−1
19.7.2014 16:18
Foto

M73a21r10i19e 91M47e17t54l92i31c90k38á 9671684741142

No, ale je rozdíl, jestli je tam bouda 3*4 metry a nebo objekt 200*300 m a o to tady jde. Možná by bylo dobré se zamyslet, že město je pro lidi, ne pro auta.....

+4/−1
19.7.2014 16:21

T73o58m24á68š 21Z83e61m42a60n 3585948474605

Auta = lidi.

Lidé auty jezdí, protože jim auta výrazně pomáhají v jejich životech.

+1/−5
19.7.2014 16:34
Foto

M54a73r85i46e 15M98e25t56l59i86c57k59á 9551704871882

Já nevím, pro mne člověk znamená stokrát víc než auto. Auta   něčem pomáhají, v něčem ne. A taky jak komu, že......

+4/0
19.7.2014 17:28

M64i25l22a37n 16M31a63j78e78r65č66í81k 1120240844166

Takže použiji-li Vaši rovnici, že vše co lidem (někdy) pomáhá = lidi, tak platí "oheň = lidi".

To je ovšem naprostý nesmysl, protože 100% platí pořekadlo "oheň je dobrý sluha, ale zlý pán" a dovoluji si tvrdit, že to samé platí i o autě, protože svádí lidi k lenivosti a tato bude jednou zkázou celého lidstva!

0/0
19.7.2014 21:19

M53i16l38a61n 59M97a59j75e86r80č64í45k 1830430844386

ani nevím, jestli není pod úroveň o estetice nejen veřejného prostoru (ale jakékoliv) diskutovat s někým, kdo "Dům odborových svazů, bývalý palác Všeobecného penzijního ústavu = významnou funkcionalistickou stavbu a památku" (viz  http://cs.wikipedia.org/wiki/D%C5%AFm_odborov%C3%BDch_svaz%C5%AF  či http://www.praguecityline.cz/pamatky/dum-odborovych-svazu  ) dokáže nazvat "mimořádně škaredou budovou odborů"!

+1/0
19.7.2014 21:14

M89a67r80c57e75l 64H47r51o31c66h 9369439582

Souhlasím, pro takového estéta, jako jste vy, je pod úroveň diskutovat s lidmi, kteří ty krychličky poležené vedle sebe považují za odpornost.

0/−1
19.7.2014 21:20

J73a56n 71K71r52á11t63k59ý 9372200663

Marceli Hrochu, vy za estetické považujete tak leda králikárnu na dvorku.

Dům odborových svazů je exkluzivní funkcionalistická stavba, zapsaná jako objekt v UNESCO. Podle vás tedy všichni ti, kteří tuto budovu projektovali a vystavěli byli hlupáci? Jste trapný, třeba rozumíte kvalitě svěráku v Kolbence, ale k architektuře raději nevyslovujte svůj postoj.[>-]

+1/0
20.7.2014 11:08

A65n46t49o35n66í28n 94Z45e79l37e91n43ý 2434363401876

Hodnotit kvalitu architektury mohou pouze odborníci kteří složili zkoušky před přehrávkovou komisí ONV.

0/0
20.7.2014 20:51

L68u85k39a92s 71P25a27v22l33i92c72e40k 4428311780626

Spis by jsi se mel zamyslet nad tim na cem ma takova pumpa marzi a z ceho vydelava penize.  Napovim ti: Benzin to neni.

0/0
12.8.2014 4:57

J57a24k91u39b 24R22o84u13s 3713900624302

Tady je zase někdo chytrej 8-o Autoři manuálu evidentně vůbec nemají tucha o problémech normálního člověka...

+4/−3
19.7.2014 14:01

V81á22c38l44a22v 22J94e72b96a26v93ý 8490289373116

Méně aut, více stromů. Méně ožralů, feťáků, bezdomovců, heren a zastaváren.

Tvrdě trestat pejskaře za pokálený chodníky a kuřáky za odhozený vajgly. Praha je jeden velký psí záchod okořeněný tunami nedopalků.

Nezastavovat už žádné volné prostranství v širším centru budovami, ale udělat z toho jedině parky a hřiště. Prázdných domů je v centru dost, tak ať si je developeři zrekonstruují.

+14/−1
19.7.2014 13:47

V73i54k63t12o58r 58Š39e85d28i44v11ý 8736551110356

Tak si ta volná prostranství kupte a postavte hřiště.

+1/−2
19.7.2014 22:16

P31e80t61r 95H40n21i64l38i28c29a 3366157649401

Zní to pěkně. V reportérech CT navrhovali omezení barvy materiálů reklam jen na přírodní (v centru), to se mi líbí. Mě by všudepřítomna reklama ani nevadila, kdyby lépe zapadala. To by snížilo její efekt, ale kdby to tak bylo stejný pro všechny, tak by to ani tolik vadit nemuselo, ne?

+2/0
19.7.2014 13:19
Foto

M29a52r20i86e 21M21e58t17l87i14c71k52á 9351194101202

Jenže pak jedete kolem krásného domu, vyzdobeného sgrafity a polovina domu je zakryta velkoplošnou reklamou na velkoplošné rádio. Takže podle mne by se měly velmi zpřísnit podmínky pro to, kde reklama může být.

+3/0
19.7.2014 16:24

T48o48m71á71š 94Z23e86m32a95n 3885188264445

Pumpa bez střechy? Tedy na tankující bude pršet?

Zabudované odpadkové kontejnery jsou tak drahé, že nemohou být všude (nehledě na obtížnost jejich vyprazdňování).

"Interakce" mezi osazenstvi laviček je obvykle to poslední co si člověk přeje.

Podchody a nadcohdy jsou naopak požehnáním - jako pěší nebo řidič nemusím řešit co dělá druhá strana a nerušeně si jdu či jedu, navíc z nadchodů bývá místy i výhled a lépe přehlédnete okolí (skvělý je ten na Vyšehradě/Nuseláku) , přechody jsou cesou do pekel.

Opět se ukazuje, že to vymýšlí jen kavárenský aktivista, který živen ze státního rozpočtu, uvažuje jen v intencích "až bude 25°C a slunečno, tak se po rovině projedu na kole" nebo "budu korzovat mezi kavárnami"  a zcela mu uniká realita ostatních obyvatel "v 8:00 musím být tady a tady, pak pojedu s tímhle a tímhle sem, pak musím vyzvednout děti ze školy a hodit je na keramiku tam a tam, a v mezičase nakoupit tady a tohle", pro které je korzování a "interakce s bezdomovci" to poslední co je zajímá.

+9/−6
19.7.2014 12:43
Foto

M82a32r52i73e 55M97e91t90l85i44c89k75á 9231924571342

S podchody a nadchody je to dost problém - ne každý je mladý, ne každý je zdravý.... Já musela několik let chodit o berlích a můžu říct, že podchody a nadchody se pro mne staly neskutečným prokletím. O tom jak nevhodné pro lidi se sníženou pohyblivostí jsou nízkopodlažní autobusy se tu ani nebudu zmiňovat.

+5/0
19.7.2014 13:14

T87o84m54á37š 17Z80e86m43a92n 3445168644865

Třeba na Chodově jsou bezperiérové - vyjedete z metra a pak jen jdete po nadchodu/pavlači kam protřebujete. V podstatě je to ideál.

A při chůzi o berlích mne nezajímala vzdálenost, ale složitost - tedy ideálně žádné schody a pod.

0/0
19.7.2014 13:28

T89o31m12á42š 71Z14e81m28a77n 3795208184295

*bezbariérové

0/0
19.7.2014 13:38
Foto

M61a14r80i94e 80M29e39t96l18i14c63k87á 9371114441182

No právě, tedy pokud jsem vyloučila nadchod/podchod kvůli schodům, znamenalo to leckdy velkou vzdálenost,kterou jsem musela obejít abych se dostala k cíli.

0/0
19.7.2014 16:19

P80e20t91r 36H13n94i23l86i43c50a 3876757169191

Málo cestujete na Západ. Vy používáte nadchody a podchody? Pokud to jde, tak si zkracuju cestu. Podchody na sídlišti k tomu přímo vybízí. A nejen tam, i v okolí Hlaváku je to špína.

+4/0
19.7.2014 13:23

T15o43m28á87š 28Z82e62m97a63n 3865358884815

Ano využívám, v čem je problém?

0/−1
19.7.2014 13:29

J26a47n 53B44í13l46e19k 7954692284813

Asi máte štěstí, že je podchod udržovaný, na rozdíl např. pod konečnou tramvají č. 16 a 25 na Poděbradské ulici mezi sídlištěm Lehovec a novým obchodem Penny:-(

+1/0
19.7.2014 13:48
Foto

M26a66r89t92i60n 39Š41u62b90r97t 1975291684495

Většinou je problém v tom, že podchody jsou zanedbané, místem přepadení, pomočené a nikdo je nestíhá udržovat, protože běžná údržba chodníku je třeba jednou za měsíc, dva, někdy i tři, v podchodu je třeba uklízet každý den. Dále jsou podchody mladšími lidmi nevyužívané a ti pak přebíhají vozovku všude okolo, nebo z hlediska bezbariérovosti ty nájezdové a sjezdové rampy zaberou obrovské množství prostoru. Jen si tak vybavuju odpudivý podchodový labyrint na Vltavské, podchod u Státní opery, kde se stala i vražda, stísněný podchod nad Muzeem, který nezachránila ani instalace stánků, spíše naopak, podchody v Čelakovského sadech, kde si píchají narkomani. Téměř kdekoliv je podchod či nadchod, tam je nějaký problém se vzhledem, přístupností, bezpečností nebo příšerně nákladnou údržbou, která se pak logicky zanedbává. Třeba relativně slušný podchod na Kačerově uklidíte a za půl hodiny byste mohl začít znovu. Když to vymalujete, hned je to počmárané, když dáte nové osvětlení, do týdne je nějaké poškozené. Když dáte kamery, nezaplatíte jejich provoz...a většinou jsou také brzy poškozené. Nic z tohoto nemusíte při povrchových trasách řešit. Navíc třeba v centru kvůli vzájemným křížením ulic auta stojí u křižovatek stejně a povrchové přechody maximálně mohou výhledově mírně omezit pravá odbočení. Třeba na takovém Jiřáku přijede ke křižovatce vozíčkář, nebo maminka s kočárkem a je v troubě. A mladý člověk samozřejmě křižovatku někde přeběhne, což je též nebezpečné.

+7/0
19.7.2014 14:19

A81l61e55x82a55n14d10r 23K23o95s49t88k16a 5849386959236

Přesně tak. A ono ani není nutné, aby lidé do toho podchodu ten humáč házeli úmyslně. Listí, pytlíky, pet láhve.. Jak to unáší vítr, dost podchodů funguje jako vysavač.. Pěkně se to tam sbírá.

+1/0
19.7.2014 15:25
Foto

N45a25ď46a 70D61u91b68c46o33v54á 7715970824275

Musím se usmát, už dávno, když se budovalo Jižní Město, lidi říkali, silnice nahoře, lidi dole, ale je to tam naopak. Lidi se honili na nadchody, podchody a na tzv.pavlače. Přechody přes silnice se zřídily v posledních letech pod vybudovanými nadchody a podchody :-) , což je krok zpět...

+1/0
19.7.2014 12:21

T28o83m94á30š 83Z63e22m23a23n 3805128524935

Mně tam ty nadchody naopak vyhovují, navíc jsou sjízdné i na kole;)

0/−1
19.7.2014 13:08

R53o70m33a56n 34K94r84a62t13o31c77h29v69í86l 6466327596384

Ta lávka ve Vršovicích je supr, díky ní tam nemusí být přechod a díky tomu tam nejsou incidenty chodců s auty ani zbytečné semafory.

+3/−2
19.7.2014 11:46

J25a40n 77S30p14á20l63e54n41ý 4107323111657

;-D

Stačí se podívat na fotku, ty semafory tam jsou stejně, protože je tam křižovatka.. :-)

0/0
19.7.2014 12:31

J68i19r97i 24J74a10v97u47r12e96k 7646242622276

Ty semafory tam dali o dost později, než tam byla ta lávka. A jsou tam akorát k vzteku. (Což nic nemění na tom, že pro přecházení jinam, než do toho obchoďáku je ta lávka nepoužitelná.)

+2/0
19.7.2014 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.