Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvajový průzkum: 9, 22 a zastávka Anděl jsou nejvytíženější v Praze

Pražské tramvaje denně svezou více než milion cestujících. Ukázal to dubnový průzkum dopravního podniku (DPP). Nejvytíženějšími jsou dlouhodobě linky 9 a 22, nejvíce lidí potom vystoupí a nastoupí v zastávce Anděl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a87k84u91b 44R36o57u77s 3403640134572

Ještě pár let zpátky byla MHD v Praze na vysoké úrovni, ale dnes už je opravdu jezdit pražskou MHD absolutně nedůstojné... Rv Díky ROPIDe!!!!

+1/−1
22.7.2014 12:24

J59a96n 97M94o29h42y79l75a 6612899619681

ROPID ale skutečně nemůže za to, že má za úkol plánovat městskou dopravu s čím dál méně prostředky...

0/0
22.7.2014 13:59

J77i81ř14í 19P67e54r40o47u90t67k14a 4852791843173

Zkouška

0/0
22.7.2014 9:23
Foto

B40o15h10u50s78l76a86v 64R44e68j40d77a 9251558958423

Bydlím na Žižkově. Přibyla tady spousta hostelů, ubytoven - výsledkem je neustále přeplněný BUS 207, 133, 136. A to nemluvím o tom, že cizinci ve valné většině jezdí na černo. A naši nepřizpůsobiví spoluobčané taktéž. Pánové z DP, pojďte se povozit v přeplněných autobusech! O tramvajích 5, 9, 10, 16, 26 ani nemluvě, o nočních spojích už raději vůbec mluvit nebudu. To je cesta jako do pekel! Patřím k těm poctivcům, co si kupuje roční legitimaci na MHD. Ale vůbec se nedivím těm, kteří jezdí na černo. Vozit se jako dobytek a ještě za to platit? Odpovězte si sami. A ještě jedna poznámka: bylo perfektní, když tramvaj č.11 jezdila alespoň ve špičkách na Spojovací. Samozřejmě opět končí na Olšanských hřbitovech! Chtěl bych poznat osobně ty umělce z DP, kteří o těchto linkách rozhodují. Kdysi jezdil BUS i Hlavní nádraží - Ohrada. To byla paráda! Dnes? Děs-běs!!!Rv!!

+3/−2
22.7.2014 1:08

V92o35j26t23ě62c32h 48O20r85á33l65e66k 7914913225256

O linkách nikdo z DP nerozhoduje...než začnu kritizovat, zjistím si základní informace ;)

+5/−1
22.7.2014 4:15

J44a35r49o69m61í49r 82K91a90p26l69a49n 7368754252904

O linkách nerozhodují umělci z DPP, ale umělci z firmy ROPID. Zkuste si na firmu ROPID stěžovat na magistrátě u radního Pařízka.

+6/−1
22.7.2014 9:05

A93n35n21a 59S62t70u53d17e66n88á 8639549216292

Bych rada videla fotku toho, cemu jeste rikaji nepreplneny. Pravdepodobne dokud jdou zavrit dvere, tak je ok, jinak se neda vysvetlit tech pouhych 272 z 5830...

+2/−1
21.7.2014 23:49

J72o51s56e25f 42P88a16l35a80t53a 1523332321465

maximální kapacita pražských tramvají je (maximálně) 8 osob na metr čtvereční, to si dost dobře neumím představit

0/0
22.7.2014 4:59

J61í98ř82í 19N18o73v71o66t80n61ý 2612735814419

O vikendu cely den jezdi tramvaj c.3 pouze jeden vagon. Tohle fakt vymyslel jenom hlupak. Tramvaj je preplnena a lidi se do ni nevejdou

+10/0
21.7.2014 23:47
Foto

M13a71r84t37i80n 70Š52u28b91r21t 1425361844675

Ovšem dřív jezdily 2 vagony po 15 minutách, dnes jezdí jeden po 7-8 minutách. Ovšem právě ten jeden, když se maličko zdrží, tak vytváří pro cestující situace, kdy mají pocit, že se nabídka zhoršila, bo se nevejdou. Takže při zvýšení nákladů (2 řidiči - byť s tím se v kalkulaci Ropidu nepočítá) a stejném počtu vozů, došlo ke zhoršení dopravy. Ale zase pro objektivní pohled je nabízen poloviční interval než dříve.

+2/0
22.7.2014 10:15
Foto

B53r66o16n38i48s17l55a67v 16G54a45b46r57y16š 2692949621

"Z výsledků vyplývá, že během uvedeného časového období pražské tramvaje přepravily 1 051 093 cestujících. To je o dvacet tisíc cestujících méně než v roce 2011 a téměř šedesát tisíc méně než v roce 2008. Pravdou však je, že předchozí průzkumy vznikaly v jiném časovém období (2011 květen, 2008 březen)."

- Mám jednoduchou otázku: jaké kroky chce ROPID učinit, aby zvýšil počet cestujících v MHD? Domnívám se, že trend bude stále klesat a cestující se změní na řidiče, kteří budou v kolonách troubit na další řidiče.

"Průzkum také ukázal, že 272 spojů z celkového počtu 5 830 sledovaných takzvaně „nevyhovuje“, tedy jejich vozy byly přeplněné. Při minulém sčítání to bylo „jen“ 179 spojů."

- Nedivím se. Soupravy totiž byly vyměněny za sólovozy. Pochopil bych, kdyby byl snížen interval. Ale on zůstal stejný a navíc se mnohde i prodloužil. Znamená to, že DPP nabízí čím dál méně kapacity k přepravě.

Jelikož už v Praze nejsem, ROPID už tak nesleduju. Ale existuje něco, aspoň jediná věc od ROPIDu, na kterou může být Pražák pyšný?

+12/0
21.7.2014 23:11

J68a17n 73M32o18h68y24l52a 6612929439161

Podívejte se jak funguje MHD v jiných Evropských městech jako Paříž nebo Londýn a pak pochopíte, co je skutečně špatná úroveň hromadné dopravy.

0/−8
22.7.2014 0:26
Foto

M71a76r80t87i13n 22Š24u54b33r35t 1735851444655

Kde byly soupravy vyměněny za sólovozy? Linka 13 přibyla k lince 11, linka 5 měla sólovůz už v roce 2008. Linka 6 měla sólovůz též, linka 2 také. Pravda, trasy těch linek se změnily tak, že sólovůz často vychytá lidi, co čekají na soupravu (5/26) (11/13)¨(6/18) apod. Problém je, že celkově ve městě je nbídka skoro stále stejná, jen je změnami linkového vedení rozprostřena nerovnoměrně tak, že někde jezdí tramvaje zcela prázdné a o kousek vedle, nebo na stejné křižovatce v kolmém směru naopak ve stejný okamžik skoro nepobírají. Třeba večer na Karláku jezdí od Moráně rovně tramvaje 3+18+24 většinou obsazené jen několika sedícími, zatímco 10+16 směrem na Pavlák téměř nedovírají dveře.

+1/0
22.7.2014 10:20
Foto

B40r90o43n22i46s57l96a57v 72G28a21b45r45y97š 2902859851

Kde? No hlavně na lince 3, jak už tady někdo psal. Souhlasím s tím, že roztržením soupavy byl vytvořen poloviční interval, ale když si na to lidi zvyknou, začnou jezdit každých 7-8 minut. Z čehož vyplývá, že nárůstem počtu přepravených lidí by měla růst i kapacita pro tyto cestující.

Nechci se s Vámi hádat, čtu Váš blog a je výborný, hledám inspiraci pro své články a svůj výzkum. Ale podívejte se třeba do Plzně. Linka 2 jezdí o víkendech po 7-8 minutách a taky sólo. Pokud by se zvýšila poptávka po přepravě linkou 2, uznáte za vhodné, že by si pak zasloužila soupravu nebo vůz s vyšší kapacitou. A předpokládám, že dopravce tak učiní. Ale v případě Prahy se tak nestalo.

A sám jste to vlastně zmínil. Změnou linkového vedení je nabídka nerovnoměrně rozprostřena. Zopakuju opět jednoduchou otázku: co chce ROPID dělat, aby zvýšil počet přepravených cestujících?

+1/0
22.7.2014 17:01
Foto

M23a21r60t44i76n 63Š58u54b92r55t 1495391434425

Předchozí příspěvek byl reakcí na ten výše.

Jinak úroveň pražské MHD je stále vysoká, problémem je trend, který od roku 2008 nabrala. A ten je rozhodně směrem ke zhoršování při nezměněných, ba rostoucích nákladech.

+1/0
22.7.2014 12:38

M86a86r52e38k 33T19u48r55n84o19v23e13c 7615762670766

To je ale hloupý argument. Stejně tak můžu říct: Podívejte se do Mogadišu, tam nemají metro a tramvaje vůbec...

Lidi nadávají na pražskou hromadnou dopravu proto, protože si ještě pamatují, že bylo lépe a sami mohou pozorovat zhoršení během posledních několika málo let. V ROPIDu sedí minimálně 2 samolibí exoti, kteří vymýšlí pitomosti a nejsou pak ochotní připustit chybu. Viz rozdělení autobusové linky přes Strahov a jiné "chujoviny"...

+2/0
22.7.2014 13:10
Foto

B26r62o46n48i60s73l83a31v 62G36a84b67r52y12š 2562289391

Zahraniční provozy nelze srovnávat doslova. Můžete jen odkoukat něco, co mají jinde, ale nikdy ne do puntíku, protože to, co se osvědčilo v Paříži, nemusí fungovat v Praze. Ale o srovnávání moje otázka nebyla.

0/0
22.7.2014 16:50

M85a33r57t91i68n 67W76a47l66l36n51e30r 6735110804850

Ja mám nejradsi fotbalovou tramvaj 26. Skoda, ze z Vitezneho namesti nejede misto na Sarku k Dukle na Podbabu!

+3/0
21.7.2014 22:41

M26i38c86h91a94l 81P23a13š31e75k 5951337800138

A od Anděla pak vždy společně vyjíždějí linky 12, 14 a 20 směr Barrandov. 10 až 15 minut pauza. A znovu. A zase pauza.

+9/0
21.7.2014 22:20

P81a62v93e73l 75S52l19a84d56o93v69n11í92k 6477423107876

Pro Ropid je jistě zajímavé, že nejméně vytížené jsou linky, kde jezdí pouze sólovůz. A že jsou nejvytíženější 9 a 22 je zajisté signálem pro ROPID, aby obě linky bez náhrady zrušil. Vykáží tím vysokou úsporu a zvýšení počtu cestujících na ostatních linkách.

+5/0
21.7.2014 20:27

P34a13v80e36l 72S69l35a43d14o20v54n69í92k 6717523667636

Na to se průzkum dělat nemusel, stačilo se zeptat lidí. A tím, že mám tu čest tramvajemi jezdit a srovnávat výsledky průzkumu, tak bych řekl, že I.P. Pavlova je ještě vytíženější než Anděl.

+1/−2
21.7.2014 20:23

J53a88r35o98s35l38a76v 41B81r91ü32m93m88e74r 7694313866

Je přeplnější, ale ve špičkách jede na Andělu jedna tramvaj za druhou ze 4 směrů, tomu Ípák nemůže konkurovat, jelikož se tam tolik tramvají nevejde.

+9/0
21.7.2014 20:28

P70a29v98e75l 18S91l68a39d71o41v64n24í62k 6317263447386

Měl jsem tu čest jezdit v dubnu z Anděla, tak vím, o čem mluvím. Docela by mě zajímalo, jestli k vytížení IPP počítali i linky 11 a 13, které staví poněkud za rohem.

+2/0
21.7.2014 21:28

V92l53a73d87i98m74í14r 94H90o76l13ý 8494251456837

Ale kdyby se zeptali lidí, nedostala by zakázku a provizi z ní, firma provádějící tyhle zbytečné průzkumy, že ano.

+3/0
21.7.2014 23:54

P48a16v11e33l 66H87a45m95p66l 9690630957226

I.P.Pavlova může být vizuálně plnější, protože na Andělu jde vlastně o dvě zastávky na jedné křižovatce, zatímco na I.P.Pavlova to musí obsloužit jediná.

0/0
22.7.2014 14:35

P27e29t69r 15V59i59n81t26r56l97í70k 3546944801

na Anděla někdo potřeboval průzkum? Ale pořád to není zas tak hrozné...

+3/−1
21.7.2014 19:38

H27o24n64z89a 56F95á80t74o55r 2309925764500

Hmmm, zajímavé, zajímavé. Možná bych na některé věci přišel i bez průzkumu. Třeba na to, že tramvaje jsou plné před osmou ráno...

+10/0
21.7.2014 18:58

R57o56m16a28n 45P78o91l76á70č17e96k 5896649625

Hlavně by měli uvest jak to funguje...

1) Sčítat je jenom v prvním voze soupravy a většinou tak na 2. pořadích linky ( Běžná linka má průměrně 15 pořadí, 9 a 22 se už blíží ke 40).

2) Druhý vůz je dopočítán nějaký koeficientem, protože se počítá, že je prázdnější...

3) Přesnost průzkumu prováděného studenty za den volna bude mít hodně rezervy...

+5/0
21.7.2014 18:42

L66u90k18á39š 78N71o16v27á80k 4126786172983

R^

0/0
22.7.2014 8:53

J40a51n72a 49P22i81n19t33r68o50v78á 5356740132130

Zajímavé-tram č.9 jako II. nejvytíženější a proto byla odebrána posilující dříve č. 16 a nahrazena č. 11-ovšem nyní o prázdninách na konečnou na Spojovací nejezdí! Takže děkujeme-ale takovéto průzkumy nás dokáží leda tak nas*at, protože nic neřeší a náhodou i ukazují to-nač stále cestující poukazují (oprávněně)!

+20/−2
21.7.2014 18:41

R55o17m66a10n 90P43o23l82á47č89e24k 5156439395

Bere se to jako celek. 9 je na stojáka cca od Žižkova po Anděl, pak je to o denní době a návozu z/do Řep.

16 nebyla ani tak posilou jako nabídkou jet na metro A bez přestupu. Ted si musíte popojet ML9 na ML10+16 na Biskupcovu a pak zafárat...

Doporučuji si pořádně pročíst programy stran, které kandidují na Vaši radnici a tím se řídit. ;-)

+3/−2
21.7.2014 18:45

M75a14r49t37i79n 60S35o97u67č84e17k 6558393963501

No vedení ROPIDu asi tyhle průzkumy moc nečte. Spíš linky na zrušení losujou jak ve sportce ty míčky s číslama ;-D

+21/0
21.7.2014 18:40
Foto

R38o13b13e68r12t 71P73l44o78c25h 4656272671353

Neni tady vůbec uváděna páteřní linka 17. Bojim se aby jí chytrolíni z ROPIDu nezrušili...

+1/0
21.7.2014 19:39

V58a96c75l74a93v 92K45u39b97i94s 5511771579497

17ka neni tak atraktivni pro cestujici. 22ka je pro lidi i pro turisty. 9ka ma studenty i obycejny lidi. 17ka je v casti sve trasy takova vyletni ja teda pres den nikdy nemel problem si v ni sednout. Navic je dobre v urcitych usecich duplikovatelna. Na ruseni neni videl bych ji co do vytizenosti 8 - 10 misto.

+3/0
21.7.2014 20:11

R81o91m44a13n 25P42o18l86á20č46e41k 5676129685

17 je vytížená max na Palackého náměstí, potom je tam pár jedinců co chce na metro A na Staroměstskou a za Staroměstskou? Maximálně když je hokej a nebo Matějská

+1/−1
21.7.2014 21:30
Foto

R69o21b24e42r66t 71P18l86o40c80h 4446142141983

Nevim no, ale já myslim, že 17ka je dostatečně vytížená minimálně v úsecích z Braníka a Podolí na Palackého náměstí a v opačném směru (když jezdí celou trasu) tak bývá hodně zaplněná i z oblasti Kobylis. Jinak je pravda, že to je hodně výletní trasa pro turisty.

0/0
22.7.2014 3:53

J15a18n 26B34u23b33e62n 4853790617

Jelikoz jsme v Cechach, tak pocitam, ze do tydne nekoho napadne zrusit linku 9 a 22 ;-D

+18/0
21.7.2014 18:38

H12o35n26z71a 86K39o42z36e90l 8754689852794

Kolikpak stal tenhle prospesny pruzkum?

+2/−2
21.7.2014 18:26

R19o20m84a40n 93P60o63l67á21č37e18k 5806129295

Myslím, že skoro nic, protože jestli je to jako vždy, tak ho dělají studenti podnikové školy.

Ono to i pak svědčí o jeho přesnosti ;-)

+5/−1
21.7.2014 18:39

M16o53n77i16k83a 40R62o40l41l54o46v10á 5113472186235

Maličko bych se těch studentů zastala,mnoho lidí ten lístek co jim "průzkumník" dá prostě zahodí.Jinak máte pravdu,zas tak moc ten průzkum nežerou.

0/0
22.7.2014 8:58
Foto

M40a29r37t17i23n 38Š92u67b35r26t 1925901964185

Tramvajový průzkum se nedělá s lístky, které dostávají cestující do rukou. Tak se dělá pouze komplexní průzkum metra. Průzkum v tramvajích spočívá v tom, že v každém voze má být sčítač a ten pohledem "počítá" kolik lidí vystoupilo a nastoupilo, což je při poměrně zaplněné tramvaji poměrně složité.

+2/0
22.7.2014 10:08

J89a84n 19M36o81h22y69l84a 6542279779781

Tyhle průzkumy se dělat musí, protože jiná cesta jak změřit přesný počet cestujících a jejich přibližný pohyb prostě v dnešní Praze (i přes mongoloidy blábolící o velkém bratrovi nebo malé sestřenici) prostě neexistuje.

+2/0
22.7.2014 0:28
Foto

M39a92r93t59i26n 59Š96u98b76r60t 1735221924255

Nemyslím si, že by se měly dělat průzkumy tramvají najednou v jeden den. Třeba letos se dělal v době, kdy byla výluka v Holešovicích a to hodně snižuje relevantnost dat ze severní části sítě. Navíc takový průzkum v jeden den výrazně ovlivňují mimořádné situace a nehody. Velmi bych se přimlouval za změnu metodiky a průběžné sčítání svazků několika linek v nějakých lokalitách. Tj. např. sčítat linky 3 a 17 (Modřany), pak 4, 9, 10, 16 (Plzeňská) a pak třeba 3, 10, 17 (sever). Postupně jsou jednotlivé linky nasčítány víckrát a průměrná čísla pak více odpovídají realitě. A neprůměrná čísla zase víc charakterizují různá období roku v daných lokalitách.

+1/0
22.7.2014 10:12

J83a47n 57R24e68z49n43i46c56e24k 7902212357100

Takze po tech optimalizacich v minulych letech mame 50% narust preplnenosti pri poklesu cestujicich.

+26/0
21.7.2014 18:26
Foto

M67a55r74t20i38n 43Š97u10b73r75t 1105431924975

Dobrý postřeh. Bude vysvětleno nemožností průzkumy srovnávat... ;-)

+6/0
21.7.2014 22:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.