Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro bude opět jezdit v noci, slibuje Pražanům před volbami trojkoalice

Obnovíme víkendový noční provoz metra. To před podzimními komunálními volbami slibuje Pražanům koalice zelených, KDU-ČSL a Starostů. Metro by mělo jezdit v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli až do dvou hodin ráno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

2115254628693

strčte si noční provoz do ... a raději obnovte staré intervaly. už dlouho jsem nezažil, že by na Budějovickou nepřijelo metro narvané, a to v obou směrech. Intervaly Áčka jsou taktéž katastrofické, béčkem nejezdím, tak mě někdo doplňte :)

+2/0
23.7.2014 6:34

Z85d88e91n82ě15k 55Z21a39b19a45v71a 1672724616604

Blíží se volby, tak nejprve zavedeme nesmyslný BUS pruh na Jižní spojce (autobus jsem v něm nikdy neviděl, vždy jel v levém - má to logicky jednodušší) a potom ho s velkou slávou zase zrušíme, aby voliči viděli... 

Tohle už předvádělo duo Bém-Štainer. Dík, nechci, nejsme ovce;-€

+1/0
23.7.2014 5:12

Z77d39e32n66ě18k 58Z50a66b67a79v43a 1512124296754

P.S. no a s tím metrem to bude podobné...

0/0
23.7.2014 5:13

M18a79r27e90k 77Š61i69m58o24n 2224867738208

Jsem spíš pro, aby noční provoz měl v první hodině 20minutové intervaly a ne 30 minutové, protože ty vozy jsou strašně plné, jinak ať to klidně zůstane. Prodloužení metra je podle mě zbytečně drahé a metro není zařízeno na neukáznené opilce.

Nejhorší je čas mezi půlnocí a jednou, denní už nejezdí a noční ještě pořádně taky ne, takže někde, kde se přes den jezdí v 5minutových intervalech a v noci v 15 minutových (dvě linky v taktu) čekáte 40 minut.

+4/0
22.7.2014 18:06

A66l41e15x38a18n74d51r 41K77o58s53t20k44a 5329336129716

Ehm, když byla tato akce skutečně v provozu, tak jsem se vracel MHD nametený poměrně často.. A mohu vážené slibovače ujistit, že ožralý cestující má obrovský problém zjistit, jestli je vlastně ještě čtvrtek a musí na noční tramvaj, nebo už víkend a má jít na metro. A rozhodně jsem v tom nebyl sám, přišlo mi, že se po zastávkách bezcílně motalo docela dost lidí.

+1/−1
22.7.2014 15:30
Foto

S13t18a20n42i36s91l50a81v 82T97e17s80a18ř 9547304832404

Vážení zastupitelé, měli byste si přestat vozit zadky ve služebních autech a začít používat MHD. Pak byste zjistili, že Praha mnohem víc potřebuje, aby se tramvajemi a metrem nevozili opilci a smradlaví bezdomovci bez jízdenek. Až nás, platící cestující, zbavíte tohoto lidského ODPADU, pak si můžete vymýšlet ptákoviny typu metro v noci nebo klimatizované tramvaje. A taky si to pak můžete zaplatit z vlastní kapsy.

+9/0
22.7.2014 15:14

A98l35e74x14a43n37d77r 44K39o31s73t79k43a 5399456559526

Klima v tramvaji by se přes léto hodila. Ani by nebylo nutné, aby vnitřek ochlazovala, ale aby dovnitř hnaný vzduch měl jen těch 30C jako ten venku a ne (po průchodu přes rozpálenou střechu) 50C.

+4/0
22.7.2014 15:37

T19o77m63á76š 39Z49e64m55a34n 3755438604695

tzn postačí střešní větrák který bude vzduch odsávat.

0/0
22.7.2014 18:14

L14a32d36i13s32l96a37v 66M68a80t41u97l95a 3701759120492

Nákup voličů opět v plném proudu :-/

+11/0
22.7.2014 14:32

T68o71m34á64š 45B52í29l63ý 2695840207

Jedině pozitivní je tato zpráva pro většinu ožralů. bezdomovců a černých pasažérů. Všichni ostatní platící jsou chudáci, co do tohoto spoje vlezli ;-€

+5/−1
22.7.2014 14:17

J43i82ř69í 27K50h52e39i16l 9476284840493

Tak lepší ožrala v metru, než ožrala za volantem vidící 3 silnice a snažící se jet tou prostřední.;-D;-D

+2/0
22.7.2014 16:16

M96a32r78t42i78n 87B53r84e17j71c35h14a 3674790162491

Totální blbost, To bude jezdit 1 za hodinu, aby to nebylo prodělečné? A co navazující linky? Městapo na každé stanici? Taková populistická kravina, která i kdyby prošla, tak pod takovými náklady ji zase do roka zruší a na to může slyšet jen blázen. 8-o

+12/−2
22.7.2014 13:38

Z61d21e27ň18k59a 29K97a24z36d53o35v58á 6192615333

Nevím proč se tak rozčilujete, v titulku píší, že metro bude jezdit v noci před volbami.:-P;-D:-P PS a co slíbí nám Nepražákům?

0/0
22.7.2014 14:25

M16a78r94t54i96n 84B37r16e31j14c33h53a 3714560642581

Ale já se nerozčiluji, konstatuji. To už tu jednou bylo a ukázalo se to, jako naprosto ztrátové. Jinak nevím co slíbí Vám Nepražákům, protože tady jde o volby komunální a ty se týkají komunálních politiků Prahy. Ale nedivil bych se, kdyby Vám ve Vašich komunálních volbách slibovali taky nějaké kraviny. ;-)

+1/0
22.7.2014 14:44

V69á46c89l53a35v 10K76a88f77t33a63n 7155359613936

No, mně by jako nepražákovi noční metro bodlo :)

0/0
23.7.2014 10:03

T74o54m47á28š 35Z72e35m19a64n 3345158944145

Byl bych rád aby, magistrát méně řešil volnočasové aktivity obyvatel a více se zaměřil na jejich pracovní a rodinné potřeby = produktivní.

Asi se všichni shodneme, že potřeba dostat se do práce/školy/úřadu/nemocnice by měla být značně nadřazena potřebě dostat se opilý z hospody a nebo zajezdit si na kolečkových bruslích.

Omezili jsme denní spoje a te´d ušetřené prostředky vyhodíme na vožení převážně opilců? Ano, i v noci jezdí část pracujících, ale myslím že na síť metra jich dost není.

+4/−1
22.7.2014 13:26

M35a74r36e67k 70Š93i64m22o28n 2184967168128

Jel jste někdy noční tramvají? Většina jsou normální lidi jedoucí z plesu, z divadla a z hospody, opilí jsou kontrolovaně. V létě pár skupinek cizinců, kteří bývají hlučnější. Všichni ale zanechali svoje peníze v pražských podnicích a zaplatili přitom nemalou spotřební daň a DPH.

+4/0
22.7.2014 18:09
Foto

M16a76r72t30i31n 79Š68u19b58r98t 1335371394845

Tato věc vypadá na první pohled báječně... Ale už po minulém zavedení narazila na zásadní problém. Prodloužený provoz metra znamená současnou nutnost prodloužit denní provoz drtivé většiny denních autobusových a tramvajových linek - a to zaplatit. Na metro totiž u jeho stanic navazují denní linky. Jenže takto pozdě večer už i ty denní linky nemohou jezdit všechny po 15-20 minutách, na to ve městě plošně už tolik lidí není. Takže metro jezdí dále až do dvou hodin po 10 minutách, ale když z něho vylezete, nenavazuje na něj dostatečná návazná doprava, protože by jí nikdo nezaplatil. A pak často stejně jdete pěšky, nebo voláte taxíka.

Právě proto máme noční provoz, kde jsou autobusové a tramvajové linky trasovány tak, aby pokryly plošně celé území v okamžiku, kdy metro nejede. Tj. daleko levnější a funkčnější by pro zlepšení noční dopravy bylo mírně zkrátit intervaly na nočních linkách, případně na některé tramvajové noční linky v tomto období nasadit soupravy (byť bude problém v Lazarské). Otázkou do diskuse by bylo u tramvají např. opustit centrální přestup v Lazarské a část linek vést tangenciálně s tím, že by byly zajištěny přestupy ve více bodech jen mezi některými linkami. Určitě v noci chybí přímé linky ve vazbách Anděl - Pavlák, Strašnice - Palmovka, Anděl - Dejvice. 

Trošku mě zaráží, že trojkoalice hovoří v jednom textu o tom neuváženě zvýšit náklady na provoz a současně si stěžuje, že jsou ty náklady vysoké. Právě prodloužení provozu metra byl jeden ze zářezů, který pražské MHD moc neprospěl... 

Pak je ještě jedna možnost, k prodlouženému provozu metra provozovat už noční linky povrchové dopravy. Ale to známe ze Štědrého dne a Silvestra, kdy jede ještě metro C a nad ním jedou prázdné noční busy vlastně ve stejné trase. A když z metra vylezete, na řadě míst vaším směrem pak nenavazuje nic. Takže to také není rozhodně systémové řešení...

+17/0
22.7.2014 13:16

L44u36k35á28š 30N15o71v62á12k 4966946442403

souhlasím s Vámi...a naopak s tímto bodem našeho programu zásadně nesouhlasím, není to vůbec šťastné...

+1/0
22.7.2014 13:42
Foto

M96a81r56t46i49n 22Š32u65b57r45t 1435131344355

Ono je těžké nepodlehnout pokušení toto slíbit. Byla to diskutovaná otázka a řada lidí to vítá. Je to pěkné heslo na billboard a volby jsou prostě o jasných a srozumitelných heslech a slibech. To se nedá nic dělat. Volič nebude číst složité rozbory souvislostí a každá strana něco slíbit musí...

0/0
22.7.2014 14:27

M93i76l75a12n 39M41a19j30e84r92č88í76k 1110390524746

Jenže "pěkné heslo na bilboard" by mohlo také znít trochu obecněji = "posílení MHD o víkendových nocích", ale přitom ve výsledku jeho realizace by byla účelnější = přesně podle Vámi výše uvedeného Pá+SO kapacitnějšího - častějšího spojení (např. místo intervalu 30min cca do 2:00hod interval 20min) či vypravením na některé linky souprav/(či spíše)kloubových TRAM místo sólo vozů.

+3/0
22.7.2014 17:46

M74i34l86a49n 71M36a11j62e82r25č16í29k 1850900904256

jó, i zavedení Vámi uvedených tangenciálních spojení v noci = (alespoň částečné) snížení počtu lidí vezených přes Lazarskou (a navíc tam přestupujících).

Osobně mi naopak vadí, že ROPID (již před pár lety) zrušil dokonce 1 denní TRAMvajové tangenciální spojení Palmovka =M=B - Želivského =M=A (prosím ostatní neplést s Želivského-strojimport a o dvě zastávky dále stanicí Flora =M=A).

Osobně vidím jako nejvhodnější zavedení 4 následujících celodenních (nonstop provozovaných) TRAMvajových tangenciálních linek:

1. Petřiny(=M=A) - Hradčanská(=M=A) - Vltavská(=M=C) - Palmovka(=M=B) - Ohrada - Spojovací

2 (v budoucnu Bohnice -) Kobylisy(=M=C) - Bulovka - Palmovka(=M=B) - NNŽ - Želivského =M=(A) (výhledově vedena po nových TT jižně na Slavie - Spořilov - Jižní město) - Strašnická(=M=A) - Kubánské nám.

3. Černokostelecká - Strašnická(=M=A) -Otakarova (v budoucnu Pankrác =M=C - Dvorce - Lihovar - Smíchovské nádraží(=M=B) - Anděl(=M=B) - Kotlářka - Motol (v budoucnu Nemocnice Motol =M=A - nemocnice Na Homolce - Vypich - Bílá hora) Sídliště Řepy (v budoucnu místo této nové 2. TRAM noční linky sem/odtud od Malovanky současná noční linka 57 Nemocnice Motol =M=A - nemocnice Na Homolce) 4.) Sídliště Barrandov - Hlubočepy - Smíchovské nádraží(=M=B) - Anděl(=M=B) -Újezd - Malostranská(=M=A) - Hradčanská(=M=A) - Vítězné nám. - Podbaba (v budoucnu nejlépe Císařský ostrov - Trojský zámek/ZOO - Na Kazance - Trojská - Kobylisy(=M=C) - Ládví(=M=C) - Sídliště Ďáblice

+1/0
22.7.2014 18:38

M94i78l76a85n 35M94a65j12e31r75č95í62k 1560720214926

naopak určitě bych pak

A) zrušil noční:

l.59 (+ kvůli tomu prodloužil l.51 z radošovické na Nádraží Hostivař)

l.55 (kvůli tomu v nočním provozu l.3 uvedená výše prodloužena z Černokostelecké na UDDP)

(+ kvůli zrušení obou výše uvedených linek, zavedení centrální noční linky:

Olšanské hřbitovy - Mezi hřbitovy - Olšanská - Husinecká - Hlavní nádraží - Václavské nám. - Lazarská - Karlovo nám. - IPP - Vršovické nám. - Čechovo nám. - Kubánské nám. - Radošovická) B) (kvůli plánovanému prodloužení výše uvedené celodenní tangenciální linky 4) výhledově odklonit l.53 od Trojské přes Na Kazance - Trojský zámek/ZOO - Císařský ostrov na Suchdol

0/0
22.7.2014 19:22
Foto

P23a82t69r18i26k 84C62h67r74z 4238299232349

Také souhlasím. Noční doprava je v Praze koncipovaná velmi dobře, z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že je rychlejší a pohodlnější (méně přestupů) než denní. Jedinou její nevýhodou je, že jezdí po jiných trasách, takže se nehodí pro lidi, kteří si přesně nezjistí spoje a jejich návaznost (třeba nejezdí v danou dobu pravidelně).

Navíc by bylo méně času na noční úklid metra. Jsem rovněž pro zachování současného stavu. Případně noční linky více vést po trase metra tak, aby člověk "po paměti" věděl čím jet a kde přestoupit.

+2/0
22.7.2014 14:10
Foto

M88a43r92t11i73n 81Š31u61b66r48t 1795681834275

Já si myslím, že by bylo vhodné se zaměřit na citlivá období a úseky, kdy je noční doprava skutečně přetížená. Plus řešit možná zvýšení podílu linek v těch tangenciálních směrech a vytvoření většího počtu přestupních bodů na obvodu centra místo jediného centrálního (u tramvají). Byť i jeho význam by z větší části zachován zůstal. Návrh trojkoalice je bohužel z velké míry populistický, protože zejména mladí lidé celkem jednoznačně prodloužení provozu metra vítají. Bohužel stejně jako trojkoalice asi trošku nedohlédnou všech souvislostí.

+2/0
22.7.2014 14:24

M95a40r48e15k 20Š13i23m16o13n 2304827978198

Centrální přestupní zastávka je podle mě dobrý systém, mimocentrální přestupy jsou také (například Hradčanská).

0/0
22.7.2014 18:13
Foto

M25a19r20t21i75n 51Š77u41b42r13t 1605821904885

Ale stále více přibývá stížností lidí, že se strašně zdrží při cestách z Anděla na Vinohrady nebo z Anděla do Dejvic. To máte přes Lazarskou ještě s 5-6 minut čekáním a do Dejvic ještě přes Nám. Republiky a Strossmayerovo nám. Určitě by pomohlo vložení podobných linek, které by současně poměrně přetížené Lazarské ulevily.

0/0
22.7.2014 21:02
Foto

P40a55v43e89l 49F42r67u66m37e36r18t 5187204207828

Hm a jakej interval bude muset mít pětivozové kapacitní metro mezi 1 a 2 ráno, aby nejezdilo poloprázdné a nebylo to vození vzduchu? Půl hodiny? A to se kvůli tomu bude ve všech stanicích naplno svítit a budou jezdit naprázdno všechny dlouhé eskalátory, které nemají funkci zpomalení při neaktivitě? Hm, to bude efektivita jak pra.e.

+15/0
22.7.2014 13:14

P40e72t28r 74M71á16l51e56k 7365149266153

bože, to je zase ptákovina. Každý rok se snižuje četnost spojů (busy, tramvaje...) a budou utrácet za takovou ptákovinu. Pár tragédů ožralých jezdilo tím metrem, když jsem tím jel 2x. A kategorie, která takhle jezdí, tak autem nejezdí a nehodovost pod vlivem chlastu tím rozhodně nesníží ;-)

+7/0
22.7.2014 13:13

R84u63d36a 86S31l29a23v82í59k 5683408436651

A hned po volbách to zase zarazíme...:-P

0/0
22.7.2014 13:10

J51i57ř81í 82M13a66c41e67k 3585115394421

Mnohem víc bych uvítal, kdyby se něco udělalo s intervaly metra v sobotu a neděli vpodvečer - občas se do céčka člověk nemá šanci narvat.

+4/0
22.7.2014 13:05
Foto

R18a28d82e87k 98P16o84l33i36c81k13ý 6101493851884

Opět sliby-vše je nehospodárné v systému nalezneme úspory a naráz vše půjdeRv

Omyl-provoz státu, krajů a obcí a jejich podniků vždy bude nehospodárný zejména před volbami-po volbách to bude opět vše v pořádku;-€

0/0
22.7.2014 13:01

K95a36r32e71l 41B84a18r29t57á68č72e33k 9472839472365

hospodarny provoz bude az prestanou reditele manazeri starostove myslet na sebe a svoji kapsu zacnou byt pro lidi ale to se nikdy nestane...

0/0
22.7.2014 13:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.