Diskuze

Praha 5 couvla od projektu parkovacích zón, má o něm málo informací

Vedení Prahy 5 odstoupilo od velkého projektu parkovacích zón, který chce magistrát spustit letos v září. Podle některých lidí z radnice obsahuje absurdní nápady, většina se také shoduje na tom, že jim město neposkytlo dostatek informací.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ono to je složitější - parkování nějak regulují všechna velká EU města. A nejen ta. Že platíte v centru ve Vídni, Berlíně, ale i Drážďanech vám nevadí? 

V nejcentránější Praze jsou modré zony přetížené - nejsou nafukovací. To samé sídliště - tam si místa zablokují místní sami s kartou i bez ní. Ale speciálně na P5 jsem měl možnost vidět tu (původní, ne tenhle magistrátní paskvil) studii M.O.S.u, a zavedením ZPS by se eliminovali přespolní, co si Smíchov vzali za bezplatné P+R parkoviště, kde přeskočí na metro nebo tramvaj, a jedou dál do práce na P2 a jinam se zónami. Na P5 to zatím vychází, že by to místním pomohlo. Ale už ne na Barrandově - viz věta o sídlištích výše.

0 0
možnosti

K39a75r91e30l 62D58r98d91a

28. 7. 2014 16:04

Naposledy jsem v Drážďanech parkoval zdarma u nějakého paneláku a šel pěšky pár kroků do centra.  Bylo to dobré. Místa zde byla. Pak jsem potřeboval ve starém městě zaparkovat vedle hostelu a to byla v úzkých uličkách kovbojka, ale podařilo se. Placené parkování jsem zde nepotkal.

  Strašení Středočechy je podle mě falešný argument. Řidiči, co jezdí pravidelně, se přece krásně vyhnou. Místní ráno odjíždí a jsou během pracovní doby pryč. Středočeši mohou s klidem využít jejich parkování. Večer se to prohodí. Je to ideální chování s přestupem na MHD. Raději takto, než stovky aut v centru. Proč na tom koukat trhnout poplatky? (Středočech dělá také za cca 20 tis. a i s benzínem se potřebuje dostat na cenu dopravy do práce, která je ještě přijatelná.)

  A samozřejmě jde v prvé řadě o to, co to stojí. Poplatky za parkování neuhradí náklady. Na Praze 11 šlo o zóny Roztyly, Chodov, Opatov a Háje a počítalo se, že to bude ztrátové. Důvod k vynaložení veřejných prostředků by měl být dostatečně pádný.

0 0
možnosti

Parkovací zóny jsou jen způsob jak z lidí vytáhnout peníze za nic. Daňovým poplatníkům to v ničem život neulehčí.

3 0
možnosti

Jsem pro zavedení zákona, který zakáže vozidlům s nálepkou rezidenčního stání parkovat mimo příslušnou zónu a soukromá parkoviště.

Pak by "rezidentům" (jak honosné označení pro "místní") docvaklo jakou blbost to podporují.

0 0
možnosti

M47a90r31e60k 51H37r20u34b22y

28. 7. 2014 14:18

Rezidenti do toho (stejne jako do ostatnich napadu radnice) obvykle nemaji co mluvit:-/

1 0
možnosti

K42a54r97e86l 80D85r68d51a

27. 7. 2014 11:28

Jezdím po českých městech a rád parkuji na neplaceném stání. Logicky! Raději dám peníze za jídlo než za parkovné. Města, co vítají příchozí parkovacími zónami jsou otřes. Chcete dát kafe, zmrzlinu, okouknout náměstí a někdo z vás tahá poplatky za nic? Proč? Přitom nechápu, srovnatelná města, srovnatelný provoz a někde tvrdě vybírají a jinde ne. Jaký to má smysl? Někoho šikana lidí baví, jinde na šikanu kašlou a raději podporují fungující byznys. Což jediné má smysl. 

  Na Praze 11 nás arogantní starosta Mlejnský popíchl, když hádku s občany o rušení našeho parkoviště a vybudováním předražených garáží ODS opepřil prosazováním projektu modrých zón. Prý nás musí chránit před Středočechy. Tolik účelových keců, co radnice a jí najaté firmy tady pouštěly, to dlouho nikdo neslyšel. Přitom v článku je, že Praha 11 je stále na seznamu zájemců o placené parkování. Jenže když se kouknete na firmy, co by tento ztrátový byznys hrazený z peněz občanů provozovaly, tak jsou to kamarádi starosty, firmy radnice, místní mafie. Nejde o parkování, jde o snadné příjmy pro pár vyvolených na úkor všech.

  Vedle modrých zón musí být parkování s hodinami, k tomu servisní firma, náklady na provoz se hradí z toho, co se vybere od všech řidičů. Předpokládanou ztrátu hradí radnice z rozpočtu, tedy z peněz všech občanů. Musí být úředníci vydávající parkovací karty. Počítá se s "platební nekázní" řidičů, takže dalším nutným servisem za peníze občanů je městská policie a odtahovací vozy. :-P

  Přitom od roku 1989 zde žádná nová parkovací místa nevznikají, i když se ví, že je jich kritický nedostatek. Mnohdy by stačila optimalizace stávajícího parkování. Kdejaký zanedbaný kout, by se dal levně přeměnit na pár míst k parkování. Místa pro parkování zabírají zbytečně kontejnery na odpad. Nakonec by se prokázalo, že jde hlavně o neschopnost radnice přehozenou na účelovou šikanu řidičů.

4 2
možnosti

M92a35r53e49k 85H66r85u98b96y

28. 7. 2014 14:19

Mate jedinecnou sanci se na podzim te pijavice zbavit ;-)R^

1 0
možnosti

Doufejme, že nakonec tuhle zónovou pitomost shodí nakonec ze stolu všichni. 

Pokud by totiž tento systém byl doveden do důsledku, možná o něco snáz zaparkujete auto v místě bydliště - ale k ničemu vám to vozidlo nebude, všude jinde bude zóna, ve které nebudete smět zastavit.

11 0
možnosti

Ano, odstoupit od vlastního systému těsně před spuštěním, pak se přidat k celopražskému a z něho také vystoupit těsně před spuštěním, to je geniální!!My Smíchováci tedy budeme na řešení parkování, které je tu možná nejhorší v Praze, čekat minimálně další rok dva (nebo také mnohem déle, vždyť je tu nesnesitelná situace už pět sedm let), zatímco pro papaláše se nic nemění, oni přece mají vyhrazená místa před radnicí.

1 1
možnosti

Zase to nedramatizujte... Jezdil jsem na Smíchov autem pár a let a místo jsem vždycky našel...

Není to spíš tím, že roste počet aut, ale ulice nafukovací není?

3 0
možnosti