Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oprava výhybky na koridoru trvala celý den, vlaky už jezdí normálně

Přes čtyřiadvacet hodin komplikovala provoz na nejvytíženější tuzemské trati mezi Prahou a Kolínem chyba způsobená nepozorností strojvedoucího. Výhybku poškozenou jízdou po špatné koleji technici v pondělí večer opravili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36i43r43o75s28l86a30v 94J31e71ž97e90k 8131196802318

Tomu strojvůdci nezávidím. Jak rychle se může dosud bezúhonný člověk dostat do kriminálu mezi různé lupiče a podvodníky. Já bych mu dal asi podmínku a zákaz činnosti, vzhledem k tomu, že ke srážce vlaků naštěstí nedošlo.

+1/0
29.7.2014 10:09

R39a92d93o27s82l70a56v 83K39l56a23u95d55a 5304208754832

To je riziko povolání. Kdyby seděl v supermarketu za pokladnou, taby podobný problém neměl.

0/0
29.7.2014 10:29

V40í23t80ě88z51s78l84a46v 54K46l93o59z91í35k 3731819254857

Prosim novinare, dejte pred zverejnenim posoudit nazvoslovi komukoliv od drahy... Tohle se fakt neda cist, prorazil vyhybku, po spatne koleji.... Dekuji

0/0
29.7.2014 9:00

J70a31n 33Z10e64m85a59n 8456712734342

To chce klid, nejste na šotoušském serveru.

0/0
29.7.2014 18:49
Foto

O48n10d61ř31e16j 72Z94a98h41r87a23d18n79í38č34e62k 9333479305498

Není mi jasná ta absence odpovědnosti. Logické by mi přišlo, kdyby dopravci (RegioJet) dostali kompenzaci od SŽDC za to, co museli ne vlastní vinou vyplácet cestujícím. SŽDC by to (a k tomu samozřejmě především náhradu škody na výhybce) zase požadovala po společnosti, provozující vlak, který nehodu způsobil. A ta by to optimálně měla zaplatit z něčeho jako povinné ručení. Proč to takhle logicky nejde?

+1/0
29.7.2014 8:58

J23a40n 44Z48e53m60a39n 8576942394152

A přihlásil se např. Regiojet o nějakou kompenzaci?

0/0
29.7.2014 18:50

M17i21r22o15s45l41a38v 84G61r77o81s82s97m57a23n52n 8702409334

Co je Správa železniční a dopravní cesty?

+1/0
28.7.2014 19:03

R36o97m50a33n 20Č18e65r23m76á55k 3424478145124

To jsou bývalí nádrážáci co mají na starosti koleje.

0/−2
28.7.2014 19:16

M81i15r96o67s33l87a31v 93G61r67o71s41s57m46a90n40n 8182689274

Co je železniční a doprava?

0/0
30.7.2014 23:07

V70a12c16l65a86v 11P96e79r28o60u39t29k40a 6768797254511

znamená to,že tato vyhýbka je natolik atypická ,že na ná nejsou díly anebo je to tak,že těchto vyhýbek je natrase většina ale s opravou se nepočítá?

0/0
28.7.2014 15:34

V83a47c51l12a41v 46H82a61j78e59k 3296319469

Výhybky mají většinou typové listy, takže až na výjimky jsou části relativně univerzální. Vzhledem k ceně, ale nejsou tyto díly běžně skladem a pokud ano, tak zpravidla nejsou ve stanici kde k problému došlo.

Příslušný díl se musí obvykle odněkud dovést. Tó nějakou dobr trvá, stejně jako výměna dílu.

+1/0
28.7.2014 16:39

A47l73e30x43a98n75d48r 19K65o35s18t13k43a 5319486409636

Nikdo nemá běžně skladem výhybku, která stojí tuším nad milion. Ani bych se nedivil, kdyby dovézt znamenalo dovézt ze zahraničí.

0/0
28.7.2014 16:50

V12a15c28l21a43v 98H97a25j43e31k 3256829979

Výrobcem je firma z Přerova, a to snad zatím není zahraničí :-D

0/0
28.7.2014 16:54

J72a53n 49Z13e17m63a61n 8226912774132

Výhybkárna se přestěhovala do Přerova?

+1/0
28.7.2014 18:30

V49a62c84l80a30v 48P58e95r89o97u51t34k59a 6438447414801

pokud tedy jde o univerzální typ a  takových je tey v republice většina pak je divné, že SŽDC nemají něco takového na skladě ..

0/0
28.7.2014 18:13

A57l61e27x55a91n29d26r 97K69o64s77t49k71a 5909636779516

Rozdrbávka na 20 malých firem, aby se lépe skrylo, kdo kde krade. Správce kolejí je SŽDC, výhybku má tutově na starosti firma aaa, které tu zakázku přeprodává firmě bbb, která si terpve na základě objednávky nechá u ccc udělat výhybky na počet.

0/−3
28.7.2014 19:06

T85o14m69á44š 47K38n79a95i42f40l 6273460707260

Boze do kohos to dusi dal :(

+1/0
29.7.2014 9:18

P69a82v25e61l 15O60b29d60r76ž18á46l22e98k 6886974208122

Jedná se o výhybku koridorovou, vysokorychlostní, štíhlou.

Ty se vyrábí +/- kusově pro danou aplikaci, stojí řádově milion jedna a "náhradní díly" se nedají držet na skladu pro každý jednotlivý typ a to mnohdy ani u výrobce.

+1/0
28.7.2014 19:01

J45a74n 56Z77e72m78a36n 8526352964552

Myslíte tu řízlou výhybku 1:12 - 500, přes kterou se jede odbočkou maximálně rychlostí 60 km/h? Ta moc štíhlá teda není.

0/0
28.7.2014 19:10

P10a18v51e40l 73O45b68d73r64ž64á73l71e92k 6356364608972

Taková je vložená někde v koridoru?

0/0
28.7.2014 23:09

J35a38n 90Z96e31m38a80n 8716242474952

Najdete ji v téměř každé stanici v hlavních kolejích i mimo ně. Však v Kolíně byla říznuta právě taková. Doufám, že jste si nemyslel, že na koridoru jsou jen štíhlé výhybky?

0/0
29.7.2014 5:39

P13a87v18e78l 62M72a59r68e66š 2159473632

Poskytovatel dopravni cesty (statni podnik) ma výluku znemoznujici ji pouzit, ale případně kompenzace bude platit soukromník.

Taky dobry..

0/−1
28.7.2014 12:13

M30a34r55t46i70n 12H62o52c46h27m38a27n 7963167584783

Pokud se nepletu tak v této oblasti jsou pravidla pro všechnay železniční dopravce stejné. A co se týká kompenzací, tak ty poskytují při různých událostech všichni dopravci. Pozor, píšu kompenzace nikoliv peníze!

0/0
28.7.2014 12:19

P79a69v68e58l 97M71a69r75e55š 2949183292

Ale každopádně by mel kompenzaci poskytnout ten, jehož vinou zpoždění vzniklo.

A v případě CD,je to sice akciovka, ale v tomto případě by stát platil sám sobě.Je to z jedné kapsy.

0/0
28.7.2014 12:26

B74o67h93u91s86l74a69v 72K75r90á20l68í61k 2931590859596

Když to berete takhle, tak stát je tvořen občany, takže kapsy občanů jsou zase jen dalšími kapsami státu.

0/0
28.7.2014 16:09

V90a81c55l24a80v 87H96a46j88e64k 3576639789

Ano pravidla jsou takové, že nic dopravcům nmenařizuje nějaké kompenzace poskytovat. Poikud tak činí tak na základě vlastního rozhodnutí a tedy i z vlastních zdrojů.

+1/0
28.7.2014 12:53

B90o75h92u43s77l77a33v 46K39r32á46l84í12k 2881590989966

SŽDC není státní podnik, ale jen státní organizace. Jejím účelem není generovat zisk. Garance a náhrady dopravcům neposkytuje, to všichni vědí předem. Ostatně na státních a krajských silnicích a místních komunikacích je to podobné.

+4/0
28.7.2014 16:02

M13a22r83t26i64n 22H61o14c92h78m96a55n 7973197214193

Tato výhybka je rozříznutá. Rozřez je stav kdy je výhybka násilně přestavena koly jedoucího žel. vozidla. Některé výhybky na lokálních tratích jsou pro tento režim uzpůsobeny. Bohužel pro rychlost 160 km/h jsou všechny výhybky vybaveny nerozřezným systémem zabezpečení, což při řezání způsobí destrukci některých částí výhybky i přestavníku a jejich nevratné poškození, proto i ta vysoká škoda. Na tratích s nižší traťovou rychlostí jsou výhybky zabezpečeny rozřezným systémem, což znamená, že při řezání dojde k destrukci konkrétních prvků které jsou k tomu přímo určeny. Jejich výměna je rychlá a poměrně levná. Co se týká skladování, to je velmi problematické, poněvadž cena jednotlivých částí se pohybuje od desítek tisíc až po jednotky miliónů Při současném tlaku na ekonomiku, prostě nikdo nepovolí takto drahé náhradní díly kupovat na sklad. Taky si domů koupíte auto za 300 000 a k němu pro jistotu náhradní díly, kdybyste někde bourali?

+9/0
28.7.2014 10:59

Š96t98e43f74a27n 26F80r61i22č60a 7592198393786

Pojem říznutí výměny je dán historicky. Souvisí s hákovým závěrem a tzv. svislým čepem.  Hákový závěr je rozříznutelný, to znamená, že vozidlo jedoucí z nesprávného směru přestaví pod sebou výhybku bez poškození závěrného mechanismu. Při nedovoleném projetí výměny je ovšem svislý čep hákového závěru  rozříznut (ustřihnut). Odtud tedy pojem "říznutí" výměny. Stačí vyměnit svislý čep, a výhybka je dále funkční. U nejmodernějších vysokorychlostních výhybek je trochu jiné řešení, při nedovoleném projetí výhybky dochází k její destrukci.

+2/−1
28.7.2014 11:21

J98a46n 46K90ř61í44ž 6785613365638

Já jen malilinkatou vsuvku - pan šofér toho vlaku se asi může "těšit" na pořádné problémy.

Jeden,finanční,druhý soudní(obvinění z obecného ohrožení).

Ten třetí,že ho vyrazí,je nasnadě taky.

0/0
28.7.2014 11:37

V41a38c83l98a36v 90H40a23j34e75k 3156889259

U vyhybky s hákovým nebo rybinovým závěrem  pokud není závorovaná nedochází k žádnému ustřihnutí svilého čepu, ale vyhybka se normálně přestaví. Je-li závorovaná, dochází zpravidla k rozbití či poškození závorníkua pak může dojít i k poškození, zparvidal jazyků. Ta historie s kolíčkem bude spíše staršího data, kdy se ještě nepoužíval hákový nebo rybinový závěr, ale rozříznutelný závorník. U těchto závorníků skutečně docházelo k ustřihnutí kolíčků.

+1/0
28.7.2014 12:00

K34a78m85i41l 31D13o13l62e52z74e23l 6782596184172

to nemaji zakladni dily na opravu skladem? Prijde mi to jako absolutni neschopnost.

+1/−10
28.7.2014 10:44

P56a76v39e44l 72O79b43d87r42ž81á35l31e30k 6456844628732

Přijít Vám to může, ale o problematice vysokorychlostních výhybek toho zjevně moc nevíte...

+6/0
28.7.2014 11:23

J20a30n 22Z21e74m13a56n 8576322104872

Trochu nám přibližte, jak jste na to přišel?

0/0
28.7.2014 16:57

M63a69r29t76i81n 33E65l57s46t69n25e45r 2891894532598

Tak Leošek bude při 60ti minutách kompenzovat všechny své cestující... Regiojet mi za včerejších 80 nedá ani fň

0/0
28.7.2014 10:24

J95a81n 82F26i66a21l49a 8684384955

No jo, jenže když má zpoždění tramvaj, je to něco jiného, než když ho má vlak.

+7/−1
28.7.2014 10:50

A94l80a73n 81Ř85e49p78k54a 4345716

U Regiojetu buďte rád, že jim šla klimatizace, takže zpoždění jde stranou ;-D

+8/0
28.7.2014 11:13

P62a58v48e95l 79M37a26r13e93š 2849313302

Jako by vlaky CD nějakou klimatizaci měli..

+1/−9
28.7.2014 12:28

A31l52a60n 75Ř49e82p31k51a 4305596

No samozřejmě jí mají a zdaleka ne jen Pendolino;-)

+5/0
28.7.2014 12:58

P48a84v37e83l 83M63a82r75e66š 2449653802

Kompenzovat by mela hlavne SZDC ,s.p. Trat je jejich a za její použití vybírají nemalé výpalné.

Neni chybou RJ ani LR, ze jejich vlak nemůže pres Kolín a má zpozdeni

+1/−2
28.7.2014 12:18

M96a47r42t85i46n 39P93r45o74c52h73á74z59k30a 1311209107947

Na to jste přišel jak? Mimořádná událost způsobená ČD a.s., takže náklady půjdou nakonec za nima. (když pominu zlomek ceny co bude hradit ten strojvedoucí - x násobek platu, většinou kryto z pojištění na blbost).

+1/0
28.7.2014 12:30

P33a81v50e12l 20M62a68r94e52š 2629293282

Jak si to prouctuje SZDC A CD je celkem nepodstatné.

Podstatně je ze škodu má třetí subjekt, který platí kompenzace.

Ten by mel tyto náklady dostat uhrazené od majitele dopravni cesty(kterému za ni platí).Majitel koleji následně může vymahat škodu po viníkovi.

+1/0
28.7.2014 12:51

Z28b86y64n49ě55k 22P42o63p46o90v56s83k84ý 9946218627343

Jenze ten subjekt plati kompenzace, protoze je platit chce. Nikdo je nenuti, nema to zadnou oporu v zakone proplacet tak mala zpozdeni, ktera jsou v Evrope bezna. Kdyby se radeji tento subjekt staral o to, aby mu v lete fungovala klimatizace a v zime topeni...

+3/0
28.7.2014 14:04

B63o41h72u75s70l20a82v 39K94r37á78l27í50k 2851410259556

Žádný SZDC, s.p. neexistuje. Existuje SŽDC, s. o.

+1/0
28.7.2014 16:07

V34a86c19l19a73v 18P76e45r58o42u35t65k26a 6258517154701

pokud je to článek včerejší tak to beru jinak jak je možné,že už díly nejsou objednány a nepracuje se na opravě? Klasicky po Topolánkové rozpadu drah očekávám,že správa kolejí či jak se to jmenuje nemá vlastní sklad dílů a tak bude díly nutné někde objednat.

0/−2
28.7.2014 9:57

S88t30e56p52a56n 75T80o19t60h 8848629465948

A jak si to jako predstavujes?? Myslis, ze se snad skladuji vsechny vyhybky cely republiky?? Vyhybky se stavi kazda jinak... K cemu by asi tak byl sklad plny vyhybek se stitkama Usti, Teplice, Praha, Chomutov... kde by to asi tak slo skladovat?? Nedelej tady chytraka. Vyhybka je pomerne slozity a drahy kousek, obzvlaste na koridoru. To neni Vadna elekronka z naseho podniku Katoda Olomoc...

+5/−1
28.7.2014 10:16

J14a25n 68K39ř69í33ž 6525253885338

;-DR^

+1/0
28.7.2014 11:39

P94a39v21e77l 57M72a77r21e37š 2219793962

Takovej sklad jedině ve vojenském prostoru a hlídán vojskem.

TOLYK ZELEZA MORE...

+3/0
28.7.2014 12:29

M20a68r13t77i21n 38R98u22z32i24c98k62a 1372198966867

Dokud to nezrezavi...

0/0
28.7.2014 17:32

T54o28m61á54š 98Š96t60e23c 4448960335457

Pokiaľ viem, výhybka bola v pondelok večer opravená. S absenciou náhradných dielov je to samozrejme kravina. Väčšina toho, čo sa môže poškodiť rozrezom, sú diely typizované, použité v počte desiatok kusov v každej stanici: prestavník ("elektromotor"), záver, nejaké tie tyče… Tieto časti by na sklade byť mali a zjavne sú, aspoň u výrobcu. Čo môže byť špeciálne a neštandardné ("kusovka") je srdcovka, ale tá sa nemá ako pri rozreze poškodiť a potom prípadne jazyky, ktoré to schytať môžu.

Vzhľadom na veľkosť ČR asi nemá zmysel skladovať tieto diely niekde po staniciach. Aj tak je totiž jednoduchšie zavolať do Prostějova, nech poškodené x, y a z naložia na dodávku a dovezú do stanice tej a tej. Druhá možnosť je, že by sa s tým vliekla 50 km po koridore z najbližšieho skladu SŽDC drezina… (A za ňou by sa vliekli všetky tie IC/EC.)

0/0
30.7.2014 0:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.