Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamion v protisměru naboural tři auta na Pražském okruhu, řidič zahynul

Hromadná nehoda u Cholupického tunelu uzavřela ráno na dvě hodiny Pražský okruh. Havárie se stala před půl sedmou ve směru od Plzně na D1. Zemřel řidič kamionu, který zřejmě přejel do protisměru a naboural kamion a dvě osobní auta. Ve 22.00 byl provoz zcela obnoven.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94a48r14d92a 94K53u60b32r 5176293393175

Já nepochopím, proč hlavně u nás staví mosty, tunely a jiné prvky způsobem, že jsou na jejich konci hrany. Co si pamatuji, tak jsem snad v cizině neviděl tunel, který by byl z obou stran zakončený rohem.. ale beton byl zkosený. To samé u téhle nehody.. Ta kabina je na kousky, protože to narval do rohu stěny. Kdyby ta zeď byla zešikmená, tak to nemuselo mít takové následky.. Jasně, budu teď za experta.. ale kolik lidí nebo motorkářů se zabilo o výčnělek nebo o stěnu z betonu.. Nemluvě strouha okolo vozovky a na každých 200 metrech betonovej sjezd do pole vyčnívající, jako by to nešlo zabudovat  nějak bezpečněji.

+14/−1
7.8.2014 13:46

J54a60n 15N29o14v66á54k 9415758184155

Myslém, že ta kabina se roztrhala o zadní kontejner a přívěs protijedoucího kamionu - v moment nárazu se tahač otořil o 180 stupňů, přišel o návěs i kabinu a ke zdi už se dostal už v tom stavu, co je na fotkách.

Ale obecně máte pravdu.

+1/0
7.8.2014 13:52

P14e30t91r 56M88i52c46h56a27l 2150274501182

1. Rzmazal se o kontejner protijedoucího kamionu (jak správně píše Jan Novák).

2. Tato strana je VÝJEZD z tunelu, na straně vjezdu jsou svodidla a deformační zóny.

+3/0
7.8.2014 14:24

J83a21r21o71s16l51a34v 83K61a52d81l38e70c 5611189462361

Vedoucí i tak na betonovou hranu.

0/0
7.8.2014 17:40

J97a53n 28F40r97o87l74í60k 6146420635824

Těch zvěrstev v konstrukci, projektech i dopravním značení je u nás stále hodně. Myšlení některých odpovědných lidí je stále jako z dob, kdy jste za den potkal dvě auta. A čím víc na východ od Prahy tím jsou ta řešení tupější. Mě třeba nadzvihne, když jakási prdeláková silnička v Brně rozbitá jak festung má instalovány zpomalovací hrby. Místo aby opravili díry dají tam ještě umělé blbci z MČ Tuřan.

+2/0
7.8.2014 14:28

D81a88n49i43e63l21a 30U55r43b68a69n65o79v29á 2674490745596

Pčmášlím nad tím, jestli reálně při rychlosti 80km a víc má to jestli naboříte do šikmého nebo ostrého rohu nějaký zásadní vliv.

Tak trochu si myslím, že nemé, při téhle rychlosti hraje podle mne daleko větší roli hmotnost spojená se setrvačností, protože po nárazu do čehokoliv se vůz stane obvykle minimálně na chvíli neovladatelný (smyk a pod) a navíc je řidič v šoku a nestíhá reagovat, tak že tu první vteřinu dvě se to prostě "jen" valí v ponárazové trajektorii.

Jinak motorkář pokud to v plné rychlosti napálí do čehokoli tak pravděpodobně zemře na následky pádu a omlácení se o silnici roh neroh.

+2/−2
7.8.2014 15:11

T81o84m48á80š 77Z29e96m89a52n 3225338964555

A o úhlu dopadu a odrazu jste již slyšel?

Namalujte is to..

0/0
8.8.2014 11:20

J47a90n30a 77M69e91r88o37p96e 7968259807649

Já bourala v 50 km/h a tipuji, že to, že se nikomu nic nestalo (jedině autu) bylo přesně o tom, že jsem to nenapálila napřímo, ale šikmo + do odspodu zešikmené plochy. Tzn. všechny síly se poskládaly právě tak, že to auto spíše "nadzvedávalo" než aby to byl přímý náraz.

0/0
14.8.2014 14:28

S83t58a74n28i67s16l21a39v 82E80l97i43á18š 5709235669303

Jardo, jestli jsi sledoval dobře, tak by jsi zjisti, že řidič polského kamionu to narval do protijedoucí Scanie, které doslova utrhl přívěs s naloženýma dvěma kontejnery. To mělo za následek takové fatální škody a žádná betonová hrana to nehrála žádnou roli.

0/0
8.8.2014 13:27

P76a42v20e71l 24M27i88n98a88ř79í81k 5699536868508

Pokud se nejednalo o zdravotní kolaps pak je jen a nejčasnější okolnos zaspání za volantem.U nás je nejmenší kontrola v celé EU na dodžování AETR.Tranzitující kamioňáci toho silně zneužívají,protože policie raději zastaví čecha se kterým se snadněji deomluví a přesto že to má jen několiv minut do cíle přes AETR tak mu jízdu zakážou a ještě jej čeká vysoký flastr:Kdešto Polák,Turek,atd.mají na úplatky tak si to frčí dál a takhle to dopadá.Proč je u nás největší havarovanost cizích kamionů.Proč v Eu tomu tak není?8-o

+5/0
7.8.2014 13:19

J64a96n 64Č22e41r77n93ý 9644900430180

Novinky.cz

„Všechna auta jela v jednom směru a žádné z nich nepřejelo do protisměru, nehoda se tudíž odehrála pouze ve směru na D1. Co se přesně stalo, ale zatím není jasné. Směr na dálnici D5 byl uzavřen jen kvůli záchranným složkám,“ doplnil Hulan.

+1/0
7.8.2014 13:17

M18i48l79o35š 83D28v23o40ř75á48k 8475547226441

novinky uznavaji jen jeden smer - doleva! :- )

+7/0
7.8.2014 13:20

P56e39t68r 26M41i56c22h37a20l 2920534721582

Jo, a ty stopy po přejezdu do protisměru tam namalovali policajti. ;-D

+4/0
7.8.2014 13:39

M53a88r98t48i54n 80P79r19o79s59t19ý 9530973510399

na fotkach nejsou zadne pruhy po prejezdu z protismeru videt. pokud mate na mysli stiny z aut zachranky, hasicu a zluteho andela, co tam stoji, tak ty jsou diky rannimu slunci protahle. Pak tam je videt jen dilatacni spara, ktera take nebyla vytvorena kamionem, ktery si to sneroval pres silnici do protismeru. Takze ty stopy tam nenakreslili ani policajti, ani kamion, ale slunicko (stin)... Zkuste se pozorne podivat na ty fotky a uvidite sam.

0/0
7.8.2014 16:43

J55a73r25o59s20l98a96v 30K64a94d73l12e60c 5941219682421

Ano zkuste se podívat na snímek tuším 9. a zjistíte, že jsou dokonce namalované vyšetřovateli. Kamión přejel do protisměru... pravdou je, že nehoda se stala  ve směru na D1, i když kamión jel opačně.

0/0
7.8.2014 17:44

R39a54d64e85k 86N49e97u98m41a64n47n 5582192178865

tak naštěstí umřel jen viník nehody

0/0
7.8.2014 13:16

P58e69t96r 63M28i37c23h48a54l 2910774831592

Nerad bych se mýlil, ale podle stop na fotkách a videu to vypadá, že mu mohlo prasknout levé přední kolo (pneumatika) a to ho stáhlo do protisměru. Snažil se to zabrzdit, ale bohužel naložený kamion nejde zastavit na pár metrech. Možné je i to, že to kolo mu prasklo až po kontaktu s tím Suzuki.

+3/0
7.8.2014 11:52

M16i76l57o83š 47D49v21o67ř96á74k 8695867756601

bohuzel podle tech fotek z toho polskeho tahace nezbylo vubec nic, co by pripominalo auto, jen par zmackanych plechu, co driv byla mozna kabina. jestli z toho neco poznaji...

0/0
7.8.2014 13:22

P20e67t42r 82M16i85c65h25a12l 2340244151232

Kola jsou na podvozku, nikoli na kabině. A levé přední kolo na fotce č. 9 vykazje známky poškození. Může to být klidně následkem nehody, ale zjistit to rozhodně půjde. Navíc stopy pneumatik jsou na fotkách vidět už v původním směru jízdy toho kamionu.

0/0
7.8.2014 13:38

M11i40l25o41š 94D71v24o48ř34á86k 8885737706671

Zazil jsem to pred par lety na dalnici od Hradce Kralove smerem ku Praze. Uz jsem temer predjizdel v levem pruhu jedouci estonsky kamion, ktery prede mnou nahle zacal v plne rychlosti klickovat nejdrive na pravou stranu do odstavneho pruhu a nasledne pres vsechny pruhy az do travy u stredovych svodidel.

To uz jsem samozrejme stal na brzdach a na klaksonu. Kamion se prede mnou od stredovych svodidel zase vratil do sveho pruhu a pokracoval dal, jako by nic. Po chvilce sbirani odvahy jsem ho predjel, provoz byl jinak minimalni, bylo popoledne. Jen jsem litoval nejakeho furgona, co jel pred nim. Protoze mit nejakych 70 km az do Prahy za sebou klimbajiciho firu kamionu asi neni super zalezitost.

Zde ridic Suzuki mel na rozdil ode me smulu, ze mu byl o neco blize, nez tehdy ja.

A ja si od te doby docela dost vsimam chovani kamionu kolem me, jednou to stacilo ....

+3/0
7.8.2014 11:44

K74a89r72e31l 93K41o61v62a37n85d59a 9932779724

Všichni ostatní účastníci nehody i když měli smůlu, že se do nehody dostali, tak měli obrovské štěstí, že je taky nezabil...

0/0
7.8.2014 22:27

P49e60t54r 59K33o43l97á65ř 2658587374901

Hádám, že řidič buď usnul, nebo to s ním seklo. Smůla je, že se to zrovna stalo v místě, kde nejsou svodidla ...

0/0
7.8.2014 11:30

J14i46ř70í 42C54h92a41l24o97u50p22e61k 1917204814490

bohužel to jsou zákony schválnosti, ale na to místo i ten čas to dopadlo až zázračně moc dobře...

0/0
8.8.2014 0:53
Foto

L77u87b54o45m76í45r 75J83a36n44o24t47a 5336764336175

No tady je ale chytráků. Proč tady diskutujete, se běžte rovnou přihlásit k PČR jako vyšetřovatelé nehod. Do protokolu uvedete že byl řidič magor a je to. Jak víte co se vůbec stalo?!?!?!? a děláte z toho hned závěry. ;-O

+7/−7
7.8.2014 11:13
Foto

L71u65b49o57m25í65r 53J14a11n45o58t51a 5206424966405

Áááá, naši první adepti :-)))  Petr Kolář 28741 , Jiří Krajíček 25545 , Andrej Oleksa 35171  - Mudrlanti.

0/−1
7.8.2014 11:36

A33n25d26r86e70j 81O55l36e10k94s57a 3275581277751

Adepti koho čeho? Vy jste členem nějaké dozorové rady nad diskuzí, pane Janoto? Máme se obávat, nebo si ťukat na čelo?

+5/0
7.8.2014 11:39

R73o72b87e54r29t 53H41o91m61o31l11k40a 2750102262421

Kdyby tam byly normální svodidla, tak by následky nehody mohly být mnohem méně děsivé. Jenže vzhledem k tomu, že se tunely neustále uzavírají kvůli opravám/kontrolám/údržbě a jiným volovinkám, tak tam jsou jen tyhle oddělovače (nenazývejme to svodidly) a doprava se tam věčně přelévá do protisměru. K tomu přidejme to, jak je pražský okruh v tom místě přeznačený a přesvícený - všude tam svítí nebo bliká desítky značek, cedulí a světel, což řidiče jedině mate. Společně s omezením rychlosti do kopce je to už opravdu nepříjemná past.

+3/−2
7.8.2014 10:53

J26a12n 26H17o10r60á17k 3293110820931

na svodidla nejsou zdroje, musej se platit cyklostezky a zklidnovani mest...

+4/0
7.8.2014 10:58

R30o25b69e94r86t 51H28o81m77o46l53k52a 2200782822331

Jó, kdyby aspoň ty cyklostezky a pruhy byly použitelný - žiju v Praze, jsem cyklista i řidič - a ani v jedný roli se necejtim dobře/bezpečně/pohodlně. Kdyby to zklidňování měst mělo nějakej komplexnější záměr - ale zúžit čtyřproudou silnici na světelné křižovatce ostrůvkem pro chodce na necelý jeden pruh v každém směru, kam se mají narvat cyklisti i auta je fakt magořina... A takovejch "zklidňujících prvků" - je víc. Třeba zpomalovací prahy, kde i v rychlosti chůze necháte vejfuk, kruháče na křižovatkách kde se nedalo vytočit ani předtim. Bydlet v ulici vedoucí do kopce, kde mi někdo namontuje každých 100 metrů příčný práh, tak bych šel na radnici střílet. Zvýšení hluku, nemožnost větrat...

+10/0
7.8.2014 11:11

T35o49m80á24š 60Ž10i78t25n11ý 6551110681731

I svodidla se dají udělat mobilní. A udrží docela dost.

+1/0
7.8.2014 11:18

R21o80b35e28r70t 47H71o45m60o16l53k33a 2810432632781

Ano, dají, Jestli udrží rozjetý kamion nevím. Ale tady nebyly mobilní svodidla, jen ten žlutý hrbík s oranžovými plácačkami, čili ho to ani nezpomalilo...

0/0
7.8.2014 11:23

J58a72n 95S30o77c82h92o61r 2124786682256

Já osobně tipuji příčinu této nehody infarkt.

Může to být mikrospánek, v tom případě bych ty spáče přísně trestal i když tady není koho. Však teď se už vyspí dostatečně, až přespříliš:-/

Alkohol ani únava za volant nepatří.

0/0
7.8.2014 10:51

M90i78c84h94a27l 22Z13e34t71e27k 3918182440617

Já jako příčinu nehody tipuji puštění volantu z jinýh příčin (ipsace, výměna nosiče s filmem apod).

Mikrospánek v půl osmé ráno...?8-o:-/:-)

0/−9
7.8.2014 10:54

R88o87b73e70r37t 27P44r61a31ž96á37k 4728526435960

Proč ne? Jestli vyjížděl v osm večer...

+9/0
7.8.2014 11:04

K41a65r67e68l 12F30a69i37t 1688373648302

I tak musí dodržovat bezpečnostní přetávky. To si dnes lajzne málo kdo. Policie při kontrole si z počítače kamionu stáhle data na FLASH disk a má právo kontrolovat záznamy až 30dní zpět. Jakmile někde najde něco červeného (překročení rychlosti, nedodržení povinné přestávky atd..) jsou za to desetiticícové pokuty a statisícové postihy pro firmy. Stejně jako překročení nosnosti vozidla. Stejné je to u starých náklaďáků...tam řidič musí předkládat kotoučky až měsíc dozadu (ty musí mít vždy u sebe a popsané)

+1/0
7.8.2014 11:22

P59e54t85r 55F13r21ý42d31e14k 7729381189413

Prekrocenim rychlosti se ale zrejme mini prekroceni maximalni rychlosti kamionu, nikoliv maximalni rychlosti v prislusne casti silnice...

0/0
7.8.2014 11:32

K96a56r27e62l 97N88o49v59á90k 7731854358500

:-)jak se překračuje maximální rychlost kamionu? To ten řidič vyběhne a tlačí?

+1/0
7.8.2014 11:36

R75o58b68e28r46t 11P98r62a23ž11á76k 4218806685400

Nikoli. Na každém kamionu je vzadu čísílko v červeném kolečku. To max. rychlost soupravy. I když ten kamion umí samozřejmě rychleji.

0/0
7.8.2014 11:51

M11i75r37o92s39l60a70v 32M23e20t15e39l74k80a 5101630214684

a když tam má 50,60,70.80 hádanka,které platí?

+1/0
7.8.2014 14:59

J77a70r66o71s44l54a91v 16K41a44d42l26e85c 5861179792291

Platí to poslední vzadu - tedy dle přívěsu či návěsu.

0/0
7.8.2014 17:27

P88a97v58e42l 21K25u87r46f15ü35r95s69t 3878413115239

Bezpečnostní přestávky se dodržovat musí, ale nedodržují. Zeptejte se kamioňáků, proč. Pokud budou sdílní, poví vám, jak se zaměstnavatel kryje (já to psal níže). Ve finále to odskáčou vždy oni, ať s tím něco dělají nebo nedělají. A někdy to odskáčou bohužel i jiní.

0/0
7.8.2014 11:57

M98i22r90o69s44l13a91v 47M46e53t38e87l79k93a 5291520664104

pán je můdrý;-DTakže 28 dnů a ne až 30 dnu. a kotoučky?jéééééé,kdy se mně ztratily,dyť tu byly.Samozřejmě se bavíme o těch která  jsou špatná.Dostane 1000 Kč,ale nikdo už mu nic nedokáže.Takže jste trošku out.

0/0
7.8.2014 14:58

J79a73n 23Z20a44b59a50b82a 8974494658194

taky mu klidně mohli odejít brzdy. Je to v zatáčce a jestli se mu to v tunelu rozjelo a nebrzdilo...

0/0
7.8.2014 11:50

P71a55v10e25l 71B86r94a88v58e54n93e65c 7944737700597

když havaruje kamioňák je to debil, když motorkář je to namachrovaný debil, když mladej je to mladej debil, když starý je to dementní debil, když ženská je to auto bez řidiče, když podnikatel je to egoistický namachrovaný debil. Vypadá to, že všichni slušní řidiči jsou jenom na diskuzích iDnes. Ano, možná to opravdu byl debil, ale taky mohl mít infarkt, závadu, možná ho honil zaměstnavatel (aby jste neměli prázdné regály v obchodu) tak že zaspal a možná v tom bylo něco úplně jiného. Umřel, všichni nevinní přežili. Je to tragédie. Vy borci běžte říct osobně jeho ženě a dětem že to byl debil... Mezi lidma jsou slušní řidiči a magoři - řídí všechno, od kol až po lokomotivy

+95/−2
7.8.2014 10:45

P57a34v41e76l 27K30u40r30f49ü85r11s55t 3198923305929

R^

0/0
7.8.2014 10:47

M96a80r43i65e 41Š78u77s56t64o70v21á 5315286284531

R^

+1/0
7.8.2014 10:51

J49a84n 79K33a50l25i33a42n54k34o 7685934328114

S tímto naprosto souhlasím.

0/0
7.8.2014 11:07

Ř93e42h49o61ř 73V72l96a92s36á92k 2264544621296

Regály v obchodu do toho netahej. Rozhodně tu není žádná společenská poptávka po tom, aby kamioňáci jezdili nebezpečně kvůli zásobování.

Že se zaměstnavatel bojí o zisk, to je úplně jiná věc, která se nás netýká.

+4/−5
7.8.2014 11:11

P61a59v29e98l 30B66r56a16v33e23n95e52c 7814567100217

Je vidět že o kamionové dopravě víte jen z obrázků dětských knížek. 90% lidí se třese aby bylo máslo o korunu levnější než včera. Když jsem jezdil před 20ti lety tak se fakturovalo 35-38Kč/km. Dnes se fakturuje 25-28Kč se splatností 90 dnů. Tehdy nebylo mýto atd. A je štěstí když spedice do splatnosti nezrachuje a přepravce dostane zaplaceno. Potom samozřejmě musí auto co nejvíce jeszdit ne pro obrovské zisky ale pro přežití. Na nakládce/vykládce jsou avíza a jindy vás prostě nenaloží, potom stačí jedna kolona a je průšvih. Je v tom hodně problémů a je skoro zázrak že dopravci fungují. Samozřejmě nikdo a nic není 100%  a pochopitelně se najdou volové i za volanty kamionů, ale nic není jen černé nebo bílé. Kdyby nebyla společenská poptávka po zboží tak není tolik dopravy, nebo si myslíte že si dopravu objednávají všichni jen tak pro radost???

+12/−1
7.8.2014 11:51

M16i19c83h34a62l 76B78a81š66t53a 6804510915524

Hrozný. A co s tím ? To není o společenské poptávce, ale o řetězcích. A o likvidaci železniční dopravy. Vždycky se dá situace řešit, ale na tomu odpovídající úrovni. Jo a zrovna kamionová doprava není efektivní, ale především operativní.

0/0
7.8.2014 18:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.