Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na rychlodráhu Kladno - Praha se čeká už 20 let. Nezačne se ani za rok

Už dvacet let se mluví o železniční rychlodráze, která by měla spojit Prahu s Kladnem. Ani dvacet let od zahájení příprav ale k fyzické stavbě zatím nedošlo. Spojení, které by mělo usnadnit cestu tisícům lidí, se ale nezačne budovat ani příští rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47a96r68t70i45n 62R91a48y34m20a94n 4942548243948

Uz by se na to meli vykaslat. Mezitim nam na cesty do Prahy vyrostla R6 a R7 opravuji a autem to trva 20 minut z centra Kladna na letiste. Zadna draha potreba neni. Tento projekt se za celou jeho zivotnost nestane retabilni. Rv

+2/−3
13.8.2014 13:21

R59a64d73e62k 90J71a18n51a81t53a 9235256984922

To není pravda. Na Západě je silnic dost a přesto se všude přemýšli, jak rozšířit příměstskou železnici, realizuje se to, a jezdí tak stále více lidí. Ono se totiž tolik autíček na města za prvné nevejde, za druhé to je dost drahá forma dojíždění.

+3/0
13.8.2014 14:17

J98a21k96u83b 64F17e43i40f35a11r 7519889916369

Nechápu proč se řeší rychlodráha do Kladna, když ještě není solidní spojení na letiště??? Navíc nám za to hrozí sankce z Bruséle.

0/0
13.8.2014 12:36

R34a87d59e66k 56J24a59n69a69t27a 9565906394542

Kladno je mnoem významnější zdroj cestujících než letiště. Navíc to je jaksi při cestě. Úsek v polích za Prahou je travialita.

To co se zde 20 let řeší, je iracionální odpor některých vlivných hovad v Praze, kteří netuší, co to znamená opravená trať, respektive považují cokoliv související se železnicí za zcela tzv. "out".

+2/−1
13.8.2014 14:28

J86o26s32e47f 91M54i35k98u97l20í89k 8164617286

Myšlenka trati je zajímavá, otázka by byla za kolik by se jezdilo. V Římě jezdí vlak do města za 11 nebo 12 €  asi 330 Kč a jede půl hodiny a nebo bus za 4€ - 110 Kč a jede hodinu. Nevím jak vy, ale já jel busem. Těch dvakrát půl hodiny jsem oželel.

+1/0
13.8.2014 9:53

T39o71m20á11š 78K80o26s93t93e55č67k84a 8432383513781

Přesně tak. Bus stojí do Prahy 38, cesta do Dejvic se dá i za 20 minut, v průměru mezi 30 až 40 minutami. Záleží na spoji. Na trase jezdí tři společnosti (pokud počítám dobře).  Pravda je, že i vlakem jezdí dost lidí. Pak samozřejmě vlastní doprava.

Po pádu pana Stehlíka si hodně lidí našlo práci na letišti, ale dnes už to asi nebude taky ono. Nějaké nové firmy na Kladně také vyrostly - Lego, Showa, pekárny, Sochorovka. Kousek od Kladna je v plánu sklad Amazonu.  Chci tím říct je jedno. Vyplatí se do rychlodráhy investovat? Kolik lidí ji využije?

0/0
13.8.2014 10:14

R37a72d77e87k 53J18a78n14a95t47a 9115356884482

Ve všech plánech se počítá s tím, že by platil normálně tarif PID, jako platí na té trati dnes. Ostatně Praha není Řím, Ruzyně je velmi blízko městu, narozdíl od FCO.

+2/−1
13.8.2014 11:56
Foto

D76a49n 62R40u39b96í17n 4543213579

A proč to nejde přes letiště?

0/0
13.8.2014 8:35

M38a91t31ě75j 79V17o20n95d56ř29i82č26k38a 4724740308926

Na letiště se počítá s odbočkou.

+2/0
13.8.2014 9:40

R15a15d41e78k 89J14a55n78a27t31a 9135976534702

První fáze měla být odbočka na lietiště, až další fáze průjezdný model, protože je to dražší (nutno postavit tunel pod runwayemi).

+2/0
13.8.2014 11:57

J82a61r29o59s61l86a12v 34S88t36e15r77n69w64a59l21d 2897645

Kde jste vzali ten titulek? Pamatuji se, kdyz jsem byl maly, pred cca 35 lety se jiz o ni hovorilo, planovalo a byly uverejnovany kresby pripravovane rychlodrahy Praha-Kladno. Ale to je vse jen fikce :) Dokonce snad by to mohli Cimrmani dat do nejake sve hry, vzdyt uz Jara Cimrman nacrtl na pivni podtacek U supů první nacrtek te rychlodrahy. Vsiml si tam toho tajny rada Hampl, podtacek šlohl a tak se ta myslenka dostala do oficielnich kruhu, kde se drzi celou tu dobu a drzet bude dokud bude Kladno u Prahy. A az pry ji postavi, nastane konec sveta, to je pry proroctvi, ktere U supů Cimrman pronesl po patem kousku, jenze to uz na podtacku nebylo a Hampl si to uz nepamatoval, po tom 5 kousku. Tak je to.

+4/0
13.8.2014 7:15

P19e13t11r 49A79n77d47r86ý75s96e61k 9853161966137

Jaka rychlodraha? Vzdyt na obycejnych koridorech se jezdi 160 a to je nepovazuju za nejake rychlotrate, toto asi nebude met ani parametry koridoru, tak proc se romu tak vznesene rika? Ale jinak je to u nas strasne neustala byrokracie, porad vydavani a ruseni povoleni, neustale provadeni studii proveditelnosti, to je fakt hrozne a nejhorsi je, ze se to dela furt dokola, kdyby se to aspon jednou udelalo a pak se mohlo zacit stavet, ale tento system je strasny

+2/0
12.8.2014 23:34

R57a98d64e19k 23J23a43n90a80t25a 9145736214442

Rychlodraha tomu zacali rikat az politici na Praze 6 aby postvali proti rekonstrukci obcany.

+7/0
12.8.2014 23:40

V89á28c16l41a47v 88D49a68v43i80d 5515219734205

Tohle je na vzdálenost 30 km. Koridor je jiná kapitola, tam jde o dálkové tratě, jenže i pro nákladní dopravu. Vysokorychlostní tratě (VRT) výlučně pro osobní dopravu, tu hned tak nebudou, a když budou, tak ne na Kladno.

+1/0
13.8.2014 3:52

K15a71r13e30l 18N74a21s64t94o11u75p51i74l 3220301330741

no věřím tomu že VRT tady možná budou dřív než ta trať na Kladno, s ohledem na to že to budou jediný stavby, který nam bude EU ochotná spolufinancovat...

+1/0
13.8.2014 7:44

K14a35r51e84l 78N55a54s68t17o62u87p65i82l 3670121480331

Nikdo tady nemluví o vysokorychlostních tratích, rychlodráha má docela i logiku, bere se to něco jako rychlejší metro

+1/−3
13.8.2014 7:43

T85o18m22á83š 64H46l32a34v32á14č 1641945240

Taxikáři jsou mocní Rv

0/−1
12.8.2014 22:59

T36o47m19á15š 46N84o31v35á35k 2268586603104

Ti jsou poslední... Všechno zazdil Bém se svým metrem.

+5/0
12.8.2014 23:02

R21a33d98o22s43l73a13v 51K36l22a21u90d48a 5884298594552

Bém je z Prahy 6. Původně byl i starostou. Jednal v zájmu šestky. Je logické že dal přednost metru před rychlodráhou, která by místním byla na prd.

+1/−1
12.8.2014 23:04

T51o88m72á92š 35N49o56v76á30k 2268276963594

Bém jednal v zájmu Metrostavu a potřebovat proinvestovat prachy než byl odklizen. Místo vlaku, který by obsloužil podobné území, bude metro. Jenom Kladensko a letiště utře. Adorovat Béma chce opravdu silnou náturu.

+2/−3
12.8.2014 23:06

R63a32d64o35s98l35a20v 69K89l91a72u10d35a 5974248974952

Kdyby jednal v zájmu Metrostavu, tak se pustil do déčka, éčka, efka.... Ty čtyři stanice zas takové terno nejsou.    Já ho neobhajuju, jen říkám že to bylo v zájmu občanů Prahy 6. Jděte se jich zeptat jestli chtěli raději rychlodráhu na Kladno, nebo Metro do Dejvic.

+2/−2
12.8.2014 23:10

O12t74o78m74a68r 87T17h84o82m52a 2445237566845

předně je  nesmysl srovnávat městské metro se státní železnicí,

to jsou odlišné kolejové systémy, jinak financované s jiným významem obsluhy , jinak trasované atd jediná shoda je snad jen rozchod kolejí..

0/0
12.8.2014 23:21

M53i75r30o56s68l83a62v 29G34r45o80s98s79m29a35n24n 8572629314

Nadšení z metra už vyprchalo. A po jeho uvedení do provozu se zjištěním, že za Dejvickou pojede jen každý druhý vlak, že se prodlouží intervaly tramvají, přijde plné procitnutí. Lidé chtěli metro, protože v Praze bylo v minulosti budováno velmi dobře a bylo funkční. Městská železnice naopak budila nedůvěru, protože narozdíl od Německa prakticky neexistovala. Studie železnice přitom prokazuje, že půjde o nejvíce využitou železnici ve vnitroměstských vztazích v Praze. Bohužel hysterie proti "rýchlodráze" vyhrála a staví se metro, které bude vozit vzduch.

+4/−1
13.8.2014 8:04

V30l24a32d79i26m94í43r 56H49o26l82ý 8744561426177

To jste popsal naprosto přesně. Rychlodráha by byla nejlepším řešením, ale po té hysterii, která se rozpoutala, se hned tak stavět nezačne, jestli vůbec někdy. Obyvatelé domů v okolí plánované rychlodráhy, spolu s ekoaktivisty, kteří se rádi zviditelní a z principu blokují veškerou výstavbu, budou posílat protesty na všechny strany a blokovat výstavbu jak jen to jen půjde, protože se budou bát zvýšeného hluku. Pak jsou tu výkupy pozemků...

Obávám se, že by výstavba rychlodráhy dopadla jako výstavba R1 u Suchdola a Běchovic.

Metro odbočilo do polí k motolské nemocnici (aby se slušně zhodnotily pozemky v okolí) a na letiště už se nejspíš také nikdy nepostaví, protáhnout tam tramvaje je blbost, takže se na letiště bude jezdit autobusy už asi pořád.

Až se podaří postavit paralelní VPD, pak teprve  začne mazec.

+1/0
13.8.2014 11:35

V28l33a14d50i54m24í42r 82H50o42l92ý 8694181866597

Kdyby metro aspoň vedlo rovnou na letiště a neuhýbalo do Motola...

Na Dlouhé míli se mohl udělat přestupní terminál  na dráhu do Kladna.

Sice rychlodráha Kladno - Ruzyně - Masaryčka by asi byla nejlepším řešením, ale ta nejspíš nebude postavena nikdy.

+2/−1
13.8.2014 1:27

S93v81a91t36o70p31l95u13k 61S34i36l23n12ý 4502696349658

Copak taxikáři, ale ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...

+1/0
13.8.2014 0:24

M72a11r12t19i16n 17P16i86s41á80r 6460332344356

že jenom 20 !!!, nemělo to být kdysi za Hitlera, anežebo ještě předtím ..

0/0
12.8.2014 22:29

R68a89d57o87s92l64a16v 46K96l37a10u88d29a 5874298794982

Přijde mi to dost zbytečné. Neřeknu kdyby to vedlo v linii Praha Dejvice - letiště VH - Kladno - Rakovník - Karlovy Vary. Jisté zrychlení pro Kladeňáky by pochopitelně bylo, ale na druhou stranu by bylo výhodné jen pro ty, kteří už dneska jezdí vlakem. Autobus projíždí Kladno jinudy, má několik zastávek, nepředpokládám že by tito lidé přešli.

+3/−3
12.8.2014 21:58

M72i68c13h45a85l 56H58o87r73a84k 2484385497582

R^Souhlasím.

+1/−2
12.8.2014 22:06

J79a36k98u66b 32Š54a62f76a68n59d36a 7135737181271

Tak dnešní nádraží leží poněkud mimo... Co třeba udělat podzemní konečnou někde v centru? A i kdyby to vedlo na současné nádraží, vzhledem k rychlosti vlaku a jeho cíli v centru Prahy by bylo výhodné i popojet na nádraží kladenskou MHD.

0/0
12.8.2014 22:25

T86o28m67á61š 81N73o63v31á88k 2828426973104

Bohužel to je dost nereálné (finančně). Poptávka je nejvyšší logicky ze sídlišť, nikoliv z centra. Samozřejmě to skončí u MHD, které bude dobře navázané a plně tarifně integrované do PID.

0/0
12.8.2014 22:30

R29a79d66o17s57l78a30v 61K30l30a95u34d46a 5944108534192

Samozřejmě to skončí;-D  A to jako proč?

0/0
12.8.2014 22:48

T82o82m49á69š 85N65o80v76á66k 2838266153194

Protože to takhle funguje v celé vyspělé Evropě? ;-)

0/0
12.8.2014 22:52

R83a89d56o61s56l88a91v 28K55l94a87u65d66a 5974718364452

Aha. A vy si myslíte, že jsme součástí vyspělé Evropy;-D

0/0
12.8.2014 22:59

T78o63m76á79š 98N59o57v39á42k 2238856393894

Chceme tam patřit, takže musíme fungovat stejně. Podmínky evropských dotací, požadavky obyvatel.

0/0
12.8.2014 23:00

R93a13d55o20s45l16a76v 83K48l20a60u89d36a 5864618144282

Já vim. A pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí... Jen je otázkou kdy.

0/0
12.8.2014 23:03

M66i18r49o31s15l62a38v 39H83r39u98š32k23a 2745168879643

Nehledě na to že těžko říct, kde ma Kladno centrum ;)

+2/0
12.8.2014 23:57

T10o83m19á56š 61N65o58v60á39k 2528256883724

Tak pojedou MHD na Kladně k vlaku a zase ušetří další přestup v Praze v rámci MHD díky vedení do centra. K tomu je navíc důležitá obsluha letiště, kde stačí krátké napojení

+1/0
12.8.2014 22:27

R71a94d34o24s55l76a89v 67K88l50a27u79d61a 5754778604342

To máte tak. Lidé si hledají práci tak, aby pro ně bylo výhodné dojíždět. Takže málokdo od Benešova bude pracovat v okolí Zličína, nebo Ruzyně, případně Dejvic. Představa že lidé z Kladna jezdí hromadně na Masaryčku, kde v okolních ulicích pracují, je velmi naivní.

0/−1
12.8.2014 22:31

T44o54m11á71š 85N76o94v71á15k 2528896693744

Jenže Kladensko je prostě velká aglomerace, která je navázaná na celou Prahu. Dá se říct, že je největší a nemá dodnes pořádné spojení s Prahou. To je fakt. Jinak chcete říct, že celé Kladno pracuje na Dejvické? To je opravdu naivní.

0/−1
12.8.2014 22:37

R19a22d49o21s67l13a96v 98K28l39a97u95d20a 5434918754102

Ne, celé Kladno nepracuje na Dejvické. Pouze většina z těch co dojíždí do Prahy za prací pracuje v její západní části.

0/0
12.8.2014 22:41

T88o80m98á15š 18N70o87v10á84k 2288396513504

No ano, takže ta tzv. rychlodráha povede západní částí.

0/0
12.8.2014 22:43

R34a98d96e24k 40J14a40n49a18t74a 9635346254252

Opravena trat bude mit prestup na metro A, B i C. To zadny bus nezvladne.

+2/0
12.8.2014 23:51

R12a74d75e43k 12J95a15n62a19t70a 9695116504612

Kladno je nejvetsi stredoceske mesto a vozit to autobusy je zoufalost. Vlakem by jezdilo dost lidi vsak i ty dnesni pomale nejezdi prazdne.

+5/−2
12.8.2014 23:44

T45o59m80á15š 45N79o91v55á84k 2358196843364

Tak hlavně že bude metro, vlak a tramvaj na vlastním tělese vedle sebe. Bémometro je zločin! K motolské nemocnici stačilo protáhnout tramvaj. Vlak by zajel malou odbočkou na letiště. Všechno kvůli kvikotu několika pupkáčů - přátel politiků (majitelů vil) z Ořechovky... ;-€

+11/−2
12.8.2014 21:57

M36i39c62h77a38l 15H94o76r47a13k 2254605547802

Já myslím, že rychlodráha Kladno - Praha není zrovna z těch nejdůležitějších projektů pro Prahu. Např. severní část obchvatu Prahy, je pro Prahu asi tak tisíckrát důležitější, ale bohužel v jakém stavu se tento projekt nachází víme všichni, až se konečně dokončí obchvat tak si třeba stavte rychlodráhu do ,,Horní Dolní,, nebo Metro až do Benešova, nebo nějakou jinou ........ Obchvat jakéhokoliv velkého města je snad všude naprostou a základní prioritou, bohužel Praha (a obecně ČR) je zřejmě výjimka, takže se tu vymýšlí předražené ptákoviny, ale ta nejzákladnější ,,stavba,, jakou je kompletní obchvat tu stále chybí. Zkrátka Kocourkov jak vystřižený.

+3/−4
12.8.2014 21:57

T14o34m88á18š 94N76o84v71á98k 2408136413424

Kladensko je zatraceně velká aglomerace a k tomu Rakovník. Jako bonus obsluha letiště a území v Praze místo zbytečného metra.

+5/−1
12.8.2014 21:59

M20i71c51h72a33l 66H30o54r98a49k 2134545457812

Kde je podle Vás metro zbytečné ? To co jste napsal, ale nic nemění na tom, že v Praze existuje mnoho mnohem důležitějších projektů než je nějaká rychlodráha do Kladna. Kladeňáci už teď mají tak luxusní spojení, že takové nemá ani mnoho lidí dojíždějících jen v rámci Prahy, takže mi tu prosím nevyprávějte pohádky o ,,zatraceně velké aglomeraci,, .;-D

+3/−3
12.8.2014 22:02

T63o16m64á73š 15N76o91v14á36k 2678906933334

Metro k motolské nemocnici. Ta tzv. "rychlodráha" znamená spojení Kladenska, Rakovnicka a letiště s Prahou. Kladno má zdaleka nejhorší spojení. Z centra pomalý vlak s obstarožníma soupravama. Z Dejvické pak často nic moc autobusy.

+4/−2
12.8.2014 22:05

P50e52t35r 68Ž85á51č65e65k 3755901929

A co je na těch busech nic moc? Mně přijdou stejné jako ostatní v rámci PID a MHD.

+3/−1
12.8.2014 22:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.