Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Změny v pražské MHD: další zastávky na znamení i lepší spojení vlakem

Kratší intervaly mezi spoji, nové zastávky na znamení a lepší vlakové spojení v metropoli a okolí. To jsou novinky v pražské a regionální dopravě, která se pomalu vrací k předprázdninovému provozu. Některé začnou platit už tento týden, další počátkem školního roku příští pondělí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R37o24b58e96r55t 75P91l85o74c33h 4486602171463

Co bude dále s tím nádražím v Bubenči? Sbourat a postavit tam nějaké skleněné monstrum snad nikoho nenapadne ;-O

0/−1
27.8.2014 20:37

M62a69r52t60i16n 73V55e29l65í51š90e37k 9299556237716

Jenom doufám, že nedopadne jako nádraží Vyšehrad!;-€!

+2/0
29.8.2014 14:42

V76e16r56o57n22i89k23a 75V25o62l87h59e44j68n88o16v95á 7292126924238

Na tom Vypichu je dost, že to někoho napadlo. Lidi tam přebíhali z autobusů na tramvaj a zpět takovým způsobem, že to byla otázka času, kdy tam někoho přejedou. Jezdím tam i MHD i autem a mám z toho strach tak i tak. Konečně někdo myslel hlavou. R^

+4/0
27.8.2014 16:35

J53a23n83a 26M81a93c91h54o64v47á 3722395605616

... je to dost, socka o prázdninách je Pze peklo, asi panuje dojem, že plebs prostě 2 měsíce nepracuje, permanentně narváno i na konečných ;-€

+16/−1
27.8.2014 13:57

M70a53r59t87i49n 79M39a84i89k21s66n68a31r 3824113318332

To mi rikejte, me spise desi, ze jdu na autobus ze cekam 5min pred prijezdem, a autobus prijede 2 min pred tim nez ma prijet ten dalsi. na 30min ceste, si musim davat temer 30min rezervu abych mel jistotu ze to stihnu..

+3/0
27.8.2014 15:29

T36o21m77á62š 62B43í72l95ý 2175280827

Nevím, kdo pokřtil druhou zastávku na Karlově náměstí nově na "Odborů"8-o Spíš by se třeba hodilo " Novoměstská radnice";-)

+11/0
27.8.2014 13:37

M69i96l50a86n 15M17a36j44e52r68č23í52k 1420240374926

je to dle ulice směřující západně od severozápadního rohu Karlova náměstí (= nacházející se cca 10metrů od označníku oné zastávky) = je to tedy obdoba zastávky Moráň na jihozápadním rohu Karlova nám..

Větší problém vidím ve skutečnost, že nějaký tupec nechal v hlášení zastávky Odborů z nít uvnitř vozidel "přestup na metro", což je vzhledem k poloze zastávky od vstupů do metra (nacházejících se blíže jí předcházejícím zastávkám Karlovo náměstí) opravdu naprostý nesmysl.

A naopak na zastávkách Lazarská (u nichž je bezbariérový vstup do stanice =M=B Národní třída) v hlášení ve vozidlech "přestup na metro" není!

+4/0
27.8.2014 14:16

K15a25r35e70l 71D63r25d48a 6133495837179

U Lazarské mám stále problém chápat výtahy jako regulérní a dostatečně kapacitní vchod do metra. Přestup bych raději směřoval jinam a pak mi přijde hlášení v pořádku.

  Ono stačí, že výtahy užívá celá fakulta a v případě jejich poruchy je náhradou Florenc, což je opravdu ideální náhrada v případě potřeby včasného příchodu.

0/0
27.8.2014 14:56

L89e25n24k52a 72N20o11v30á 9236253802269

Kratší intervaly mezi spoji - A ja uz jsem se lekla, ze skutecne chteji zkratit intervali a ono jde jen o navraceni stavu pred prazdniny...Rv

+20/−1
27.8.2014 13:18

V74á73c86l80a66v 96J34e30b48a15v79ý 8900919913216

Asi chtěli vyvolat dojem nějaké pozitivní zprávy.

+10/0
27.8.2014 13:39

J97a43n 35M47o11h67y52l36a 6612529979981

No a proč ne?

0/0
27.8.2014 21:52

J69a13n35a 72S90t98e53h54l96í88k38o67v45á 2529580860516

nápodobně Rv

+2/0
27.8.2014 13:49

L20á44ď61a 79M28a89l31ý 5787896425245

Kam chcete zkracovat interval metra, když bude 2 min?

0/−3
27.8.2014 15:04

R17a31d59e29k 23J97a35n59a45t78a 9165986924472

Může být myslím až 90 sekund.

+1/0
27.8.2014 23:15

J65a11n 54M95o78h65y24l93a 6492199429631

To jsou ty dvě minuty, které jinak nelze zanést do JŘ pro cestující.

0/0
28.8.2014 6:17

P47e89t84r 45T51a21b18o20r40s89k66y 8787482317537

Otazka: jakou vyhodu predstauji zastavky na znameni ? Pokud ridic nezastavi, ziska tim nejaky cas, ale z dalsi zastavky stejne nemuze vyrazit driv ?

+6/0
27.8.2014 13:14

J33a37n 16M40o38h61y86l79a 6332309349931

Často tak může spíše dohnat menší ztrátu nebo prostě tolik nespěchat na další zastávku - větší pohodlí pro něj i cestující. Navíc se tak ušetří nějaké to palivo a technika.

+18/0
27.8.2014 13:24

V63á57c91l37a19v 19J79e44b86a69v59ý 8430649863836

Na druhou stranu jsou některé zastávky na znamení až od určité hodiny. A je fakt smutné, když vám tam řidič nezastaví ještě hodinu před tím, protože se spletl.

Jindy se mi stalo, že prostě nefungovalo ono tlačítko, ale ve starém buse to nebylo poznat. A 20 minut zbytečně v háji s těžkou bagáží.

A dopravní podnik vám maximálně zašle skvělou omluvu, která čas ani jízdné fakt nevrátí.

+2/−5
27.8.2014 13:38

M36i34l21a86n 27M40a43j70e70r22č12í12k 1340840124156

Jakt nepoznáš v BUSech DPP, že nefunguje tlačítko "STOP" (v nových i tzv. předvolba dveří)?

Vždyť u všech BUSů se musí po stisknutí těch tlačítek rozsvítit příslušný nápis "STOP": u Karos/Renaultů (prostě vozů z Vysokého Mýta) nad všemi dveřmi, u nejnovějších SORek z Libchav jen nad těmi nejbližšími od zmáčknutého tlačítka (podle mne nesmysl)

+4/0
27.8.2014 14:21

J21a30n 86M24o56h82y96l39a 6682389509191

Ad1) To se občas stane, řidiči jsou jen lidi, ale osobně jezdím na rozhraní těch časů (většinou 6 ráno a 8 večer) relativně často a ještě se mi to nestalo.

Ad2) Tlačítko většinou nefunguje jen jedno a navíc se rozsvítí kontrolní světlo minimálně nad nejbližšími dveřmi - pokud ne, vím, že je někde chyba a podle toho jednám.

Ad3) Vrátit čas neumí ani Kája Gott a vracení jízdného jde těžko, když ani jedna strana nemá později situaci jak prokázat.

+3/−1
27.8.2014 14:33

D45a67n55i95e73l 73S13o52b97o19t46a 9759324236310

Úspora paliva, plynulost dopravy.

+4/0
27.8.2014 13:31

M65i96l17a77n 19M12a66j54e31r43č10í69k 1780510234576

1.) řidiči tramvají (na rozdíl od autoBUSů) neznají přesné odjezdy z každé zastávky, ale cca 1/4 a na zbytku zastávek to jen odhadují ze zkušenosti s přihlédnutím na očekávanou intenzitu provozu v úseku do dalšího kontrolního bodu (dle linek se to liší - např. na l.17 mají ve vozovém jízdním řádu, mimo nástupních/konečných, udané časy tzv. kontrolních bodů těchto zastávek - Nádr. Modřany, Nádr. Braník, Podolská vodárna, Národní divadlo), jde totiž o skutečnost. že TRAMvaj se TRAMvají nedá předjet = při častém vyčkávání na přesný čas odjezdu by mohla velmi často blokovat spoj jiné linky (s níž má danou zastávku/úsek společný), který je v té chvíli naopak zpožděný.

2.) Plynárna Mychle je navíc zastávka (jako mnoho dalších), kde v obou směrech stanicující TAMVaje blokují průjezd IAD (individuální automobilové dopravy), která pak neojediněle proti předpisům TRAMvaj objíždí i zleva = způsobují nebezpečné situace pro protijedoucí vozidla (IAD i TRAMvají či autoBUSů)

3.) TRAMvaj bere nejvíc energie při rozjezdu (méně při zrychlení) a nic při udržení rychlosti na rovině, protože v ten moment jede tzv. výběhem díky minimálnímu odporu kovových kol na kovové koleji (proti gumovým pneumatikám silničních vozidel jedoucích po asfaltu či betonu) = úspora financí za energie/palivo je hlavní důvod zavádění zastávek na znamení a tedy nezastavování není-li požadavek nástupu/výstupu. A případný nepravidelně ušetřený nadbytečný čas není nutno vždy trávit v následující zastávce (byť je to vhodnější pro pohodlný nástup//výstup osob se sníženou schopností pohybu či orientace případně s kočárkem/větším množstvím jiných zavazadel), ale stačí snížit rychlost jízdy do další zastávky (místo plné traťové 50km/h např. na 30km/h).

+6/0
27.8.2014 14:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.