Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky nádražím Bubeneč už jenom projíždějí. Stavěly zde od roku 1850

Přesně 164 let vozily dráhy cestující z pražského nádraží v Bubenči. Od čtvrteční půlnoci je osobní přeprava z této stanice minulostí, od pátku lidé nastupují na nedaleké nové zastávce v Podbabě, kde je vybudován moderní terminál s přestupem na městskou hromadnou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K80a35r34e64l 21J49a61r46o49s16l70a68v 38P12r74o40c19h43á54z33k79a 7376706752554

Pražský S-bahn - porovnání jízdních dob z Bubenče po zrušení nádraží s předchozím stavem! údaje idos.cz Cesta z Bubenče do Sedlce:

1/ Současný výsledný stav Praha,,Nádraží Bubeneč » Praha-Sedlec

DatumOdkud/Přestup/Kam Příj.Odj.Pozn.Spoje

31.8.Nádraží Bubeneč >7:21xBus 131 NP Zelená NP 7:23 7:26 Tram 5 Podbaba NP 7:27 Přesun asi 3 min Praha-Podbaba O >7:36 Os 12110 S Praha-Sedlec O 7:38 7:39

Celkový čas 17 min, vzdálenost 4 km, cena 36 Kč / IN50 30 Kč / IN25 33 Kč

2/ Původní stav - Protože z této aplikace nelze získat informace o spojení z již zrušené zastávky, vyhledal jsem ho ze zastávky PŘEDCHOZÍ!!! Praha-Holešovice zast. » Praha,Sedlec DatumOdkud/Přestup/Kam Příj.Odj.Pozn.Spoje

31.8.Praha-Holešovice zast. O >7:44 Os 9630 1.2. NPP K Praha-Sedlec O 7:51>

Celkový čas 7 min, vzdálenost 7 km, cena 18 Kč / IN50 9 Kč / IN25 14 Kč

Původně méně než 7 minut nyní 17 minut! Porovnání obou spojení - výsledkem je více než zdvojnásobení jízdní doby! A to porovnání vychází s jízdní dobou z PŘEDCHÁZEJÍCÍ zastávky! 

Automatické omezení počtu odstavců vedlo bohužel ke znepřehlednění příspěvku, za což se omlouvám.

0/0
31.8.2014 9:22

K26a45r18e34l 32J59a85r37o88s26l89a86v 74P63r74o75c60h28á91z28k19a 7796696472784

Na ilustraci opačného směru jsem musel jít trochu složitě, nadvakrát, protože idos mi opakovaně tvrdil, že spojení prostě neexistuje.

1/ Současný výsledný stav Nádraží Bubeneč » Praha-Podbaba DatumOdkud/Přestup/Kam Příj.Odj.Pozn.Spoje

31.8.Nádraží Bubeneč >7:21xBus 131 NP Zelená NP 7:23 7:26 Tram 5 Podbaba NP 7:27 Celkový čas 6 min, vzdálenost 1 km, cena 24,- Kč

Přesun asi 3 min (Překopírováno z prvního zde uvedeného spojení.)

Praha-Podbaba » Praha-Holešovice DatumOdkud/Přestup/Kam Příj.Odj.Pozn.Spoje 31.8.Praha-Podbaba O >8:06 Os 6903 1.2. NPP K Praha-Holešovice zast. O 8:12> Celkový čas 6 min, vzdálenost 4 km, cena 14 Kč / IN50 7 Kč / IN25 11 Kč

2/ Původní stav je možné si odvodit z poslední části Podbaba - Holešovice zastávka 6 minut.

Původně méně než 6 minut nyní 6+3+6=15 minut! Pozor v tom NENÍ započítáno čekání na vlak v zastávce Podbaba!!! Porovnání obou spojení - výsledkem je opět nejméně více než zdvojnásobení jízdní doby! A to porovnání vychází s údajem z PŘEDCHÁZEJÍCÍ zastávky!

Závěrečné shrnutí: Za stovky milionů korun všech co platí daně přinesli úředníci jediným škrtem pera občanům Bubenče výrazné zlepšení v cestování vlakem především na krátké vzdálenosti (například v rámci města) se doba jejich často každodenního cestování prodloužila na více než dvojnásobek v případech kdy spoje na sebe budou dobře navazovat, v opačném případě může být situace ještě podstatně horší. Mimo jiné jim přibyly i dva přestupy. Jen tak dál!

Zachovejme železniční stanici Praha-Bubeneč Pokud si zadáte do vyhledavače seznamu následující 2 slova: zrušení bubeneč

objeví se Vám hned na první řádce odkaz na petici za zachování nádraží. Prosím připojte se!

0/0
31.8.2014 9:28

O12l57g74a 81V51á57p54e95n92í45k93o44v10á 4400810481186

Škoda;-(

0/0
29.8.2014 18:52

J51i73ř85í 23Š29v56a79g69r 3158610205576

To je život.

0/0
3.9.2014 14:11

B62r97o35n38i63s83l79a83v 79M23e44r48t39l29í66k 1802401661822

Nešla by z toho udělat hospoda, těch je pořád málo...

+1/0
29.8.2014 18:36

M91a86r37t40i60n 94B14u25r43á54k 2350713862480

je to bohuzel budova, kde jsou z jedne strany koleje a nic a z druhe strany je nic a rusna silnice :(

Az to ty Kr+teni ze Skansky zastavi, tak tam bude milion radoby restaurantu :( akle nic pro normalni lidi. a nadrazi bude srovnano se zemi anebo z nej bude "loft".

0/0
30.8.2014 10:02

M44a82r87t40i45n 73B12u27r63á37k 2660933712780

pardon, ja si to spletl s Bubny :)

mam to jak Trutnov a Turnov :)

+1/0
30.8.2014 10:05

K80a26r59e12l 34J30a52r73o69s21l97a96v 12P87r74o67c45h68á19z76k51a 7796326972524

Navrhuji zachování stanice / zastávky pro vnitroměstskou dopravu typu S-bahn (Kralupy - Praha - ...), rozšíření restaurace a zřízení muzea pražského železničního uzlu, knihovny a galerie s obrazy a fotografiemi s železniční tematikou, knihovna by měla nabízet mimo jiné historické i současné jízdní řády a mapy z celého světa.

0/0
31.8.2014 9:47

J35i46r27k84a 19D76v32o38ř20á53k 4645730183218

Kdo chce odtud do Troje, vystoupí na Praha-Podbaba a má dvě možnosti. Buď přes Stromovku a lávku jako donedávna, a nebo na druhou stranu na sever a přívozem. To je dokonce romantičtější, tarif je normální PID jako v tramvajích.

0/0
29.8.2014 17:59

M84a24r23k 39P23o69k34o75r15n24y 8744628987573

Ve filmu Nastrahy Velkomesta se taky chodili divat na vlak...

+1/0
29.8.2014 17:16

P13a69v14e73l 79M79a36r77e27š 2369523362

Takze aktivisti a zelení bezmozci opet vymysleli ucel vyuziti, při kterém si ten barak na sebe nevydela ani na provoz, natoz na opravu.

Ale hlavne ze ho chteji zachovat, za cizĂ­ penĂ­ze ovsem...

0/−4
29.8.2014 16:30

P87a29v79e59l 64M23a80r93e10š 2649663642

Takže aktivisti a zelení bezmozci opět vymysleli ucel využití, při kterém si ten barak na sebe nevydela ani ma provoz, natož na opravu.

Ale hlavnÄ› ze ho chteji zachovat, za cizĂ­ penĂ­ze ovsem...

0/−4
29.8.2014 16:28

M18í67l38a 65P22i51š78t93ě11l69á38k 7613507943

Měl by jsi se naučit nejdříve psát a až potom dávat někam příspěvky.Kolik je ti let 5 ?8-o

0/0
30.8.2014 15:40

L69u43k40á14š 87H44l22o86u27c97a86l 6842440241964

budova krásná, ale hodně zanedbaná. 

je samozřejmě smutné, že takové sympatické a historické nádraží osiří, načež ho pravděpodobně čeká definitivní devastace a demolice, ale logika je prostě jasná: v Bubenči je přestup na jednu autobusovou linku (plus jedna velmi velmi občasná) která ani nejede na Dejvickou přímo, zatímco v Podbabě je jednoduchý přestup na tram, potažmo na Dejvickou na metro a pak dál do města.

+1/0
29.8.2014 15:35

J84a76r19o68s48l16a24v 70Z67o49l61t23á10n 9568922275190

Taky tam bydlí lidé v okolí.. Takže jestli chce Praha budovat obdobu S-Bahn, tak by byla větší obslužnost obyvatel v případě zachování.

0/0
29.8.2014 16:59

J30i13r72k85a 33D65v34o62ř75á73k 4555500473248

Při existujícím busu 131 se ta obslužnost jako taková nezmenší. V místě se sice trochu zhorší u těch vilek, ale naopak se vylepší u těch podbabských novostaveb, to je taková nová malá čtvrť. Podle mě by se 131 měla natáhnout až k nové zastávce.

0/0
29.8.2014 18:09

J63a93r59o85s72l53a84v 41Z35o31l36t26á42n 9308932605720

O 131 nejde.. S linky slouží k rychlé přepravě z periferie na periferii, či přímo do centra. Podbabu nezpochybňuju, ale mohly zůstat zachovány obě, viz můj příspěvek níže..

0/0
29.8.2014 23:51

K26a50t93e66ř34i92n93a 22H89u84t12o24v53á 9471955210987

Je to smutný. Přesně před týdnem jsem tam vystupovala, tenhle týden už některé spoje jen projížděly. Jako děti jsme přes Bubeneč chodívaly do ZOO. Jsem ráda, že jsem to stihla i se svými dětmi...

Mimochodem v pondělí bylo na Podbadě ještě staveniště. Pochybuji, že dneska měli co otvírat

+1/0
29.8.2014 14:58

R23o98m46a61n 43P41o46l76á27č40e59k 5126389185

Jděte na Bělohorskou ;-) Tam budete ještě více udivená, že tam má za dva dny projet s tramvaj.;-D

0/0
29.8.2014 15:15

B29r55o79n94i77s30l72a69v 37M34e92r77t41l93í55k 1322171821772

Bylo prodlouženo o 14 dní, našli tam nějaké shnilé kabely nebo co, které se musí vyměnit.

0/0
29.8.2014 18:34

M46i19l94a46n 72M79a88j59e35r87č26í75k 1800390824736

Prodlouženo o 14 dní je stále oficiálně jen mezi zastávkou Říčanova - Bílá hora.

Ale úsek Malovanka - Říčanova byl cca do dnešního poledne plánován na již zítřejší částečné zprovoznění, kdy by po něm jezdila l.25 a každý druhý spoj l.22 provozované obousměrnými TRAMvajemi typu KTN, které by se za zastávkou Říčanova "otočily" (respektive obrátily směr jízdy) na, do tratě dočasně vloženém, povrchovém kolejovém přejezdu/propojce tzv. Kalifornienu.

Momentálně o zprovoznění této části není naprosto jisté nic (alespoň některé informace zaměstnancům DPP zní, že prodloužení výluky tratě Malovanka - Bílá hora je do odvolání)", ale opravdu je oficiálně snaha ( viz. např. zde:  http://www.dpp.cz/dpp-informuje-o-aktualnim-stavu-rekonstrukce-tramvajove-trati-belohorska/  :

..... "Dopravní situace k 1. září 2014:

Od 1. září cca 4.30 hodin do 13. září cca 4.30 hodin bude denní tramvajový provoz linek č. 22 a 25 ve směru z centra ukončen v zastávce Říčanova. Vybrané spoje linky č. 22 budou ukončeny v zastávce Malovanka. Náhradní autobusová doprava (linky X25 a X57) bude i nadále zachována pouze v úseku Říčanova – Bílá Hora."),

že mnou uvedeným způsobem bude opravdu zprovozněn opravdu, jak uvádí Roman Poláček, za 2 dny.

Ovšem rozporuji z citace, že NAD X57 bude provozována jen v úseku Říčanova – Bílá Hora, protože DPP nemá obousměrné sólo TRAMvaje pro provoz noční linky 57 = tato určitě bude muset být dále ukončena v obratišti Malovanka = NAD X57 za její koncový úsek bude muset být vedena v dosavadní délce/trase  Malovanka - Bílá hora!

0/0
29.8.2014 23:52

J16a34r91o26s26l31a92v 36Z75o34l18t48á67n 9458332845370

Já tam jezdil denně. Dnes ráno už z Podbaby, byť v značně provizorních podmínkách. Je to škoda, mohli fungovat obě, nějakým způsobem. Do ZOO tam můžete i nadále, to se tím nijak neomezuje.

0/0
29.8.2014 16:57

J93i55r39k82a 46D83v57o14ř49á82k 4195110463758

Ano. Zatím je funkční jedno nástupiště a vlaky z obou směrů budou pár měsíců zastavovat u něj. Kolem se staví dál.

0/0
29.8.2014 18:04

J12i60r63k72a 58D11v57o84ř29á91k 4735530463148

Obě by mohly fungovat dost těžko, je to hrozně blízko. Pokud další zastávku, co takhle uvažovat o něčem přímo ve Stromovce u mostku u lávky do Tróje? Kdyby byla výhradně pro Městskou linku a ne pro osobáky do Kralup, tak by mohla být i dost malá.

0/0
29.8.2014 18:14

J63a51r86o29s80l51a95v 12Z87o27l75t51á55n 9428672275520

Mohly fungovat v pohodě. Jsou tam 3 koleje, takže by nebyl problém tam zastavit Linka S, nebo třeba aspoň každá druhá, nebo jen v ranní a odpolední špičce. Ale klidně i každej S vlak... ty vlaky nabíraj tak velký zpoždění, že 1,5 minuty navíc by nikomu nic neudělala. Nehledě na to, že kolikrát stojí stejně jen tak "v polích" (Stromovce)..

0/0
29.8.2014 23:49

M52i65l32a71n 71M65a84j69e21r77č92í96k 1540630534206

Nemohly fungovat současně - vlak totiž není silniční vozidlo, ale drážní kolejové vozidlo (a navíc mnohem větší a tedy těžší než TRAMvaj), které má (díky minimálnímu tření kovových kol po kovové koleji a své hmotnosti) opravdu dlouhé zábrzdné vzdálenosti = než by se z Podbaby rozjel, tak by měl brzdit v dosavadní stanici!

+1/−1
29.8.2014 23:58

J14a66r45o29s67l24a27v 94Z59o64l60t83á40n 9348162385850

A v čem je problém? Nemusí se rozjíždět na plnou rychlost. Víto kolikrát jel mezi Bubenčem a Holšovicema vyloženě krokem, kvůli miliardě dalších důvodů? Prostě by to šlo naprosto bez problémů, akorát nebyla vůle, nebo jsou jiné záměry s nádražím.

+1/0
30.8.2014 8:39

M34i56l11a93n 47M40a78j25e62r94č81í83k 1330930304306

"(ně)kolikrát" se rozhodně nerovná vždy a rozjezd je nejnáročnější na spotřebu el. energie/paliva (dle typu pohonu) = nejdražší!

jinak tady jsem to i změřil (páč vůz jednotky Elefant má cca 27,4m = jedna jednotka s rezervou je 90m a dvě spřažené jednotky = 180m, tak) nástupiště se dělají cca v délce 200m = mezi východním koncem nové zastávky Podbaba a západním koncem stávajících nástupišť v Bubenči je pouhých 540metrů! (  http://www.mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&x=14.4003770&y=50.1099526&z=15&rm=9gxZMxY2-Rg85fdchCEestg8qfdv  ).

Pokud někde další zastávku, tak jedině (jak již bylo někým v diskuzi uvedeno) Stromovka cca v půli cesty mezi Podbabou a Nádr.Holešovice = cca 1500 metrů od každé = cca zde ( http://www.mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&x=14.4158399&y=50.1092175&z=16&rm=9gxZMxY2-Rg85fdchXUeYdTbIC8r4hVoI1UoK3ZBLuY.P2V2P9gNdVLgUPgPyNvLSgXUgQVMN65gU3-BgPvURgPaSD-yN.gdI6gghCO2gXiNOgTHMqgVlMr  ) - jihozápadně od mostku mezi Stromovkou a Císařským ostrovem, díky čemuž (a návazné lávce do Troje) by byla vzdálena cca jen 1500metrů od vstupů do Trojského zámku a ZOO (  http://www.mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&x=14.4137701&y=50.1160920&z=16&rm=9h0elxYDIeXWT74YgYUMjVuDrM34jQ560gR1NZg9jMVgP-NHg5BfdD0afeY8XLIH2 ) = měla by tedy "slušný" význam pro vnitroměstskou přepravu cestujících jedoucích na malý výlet!

0/0
30.8.2014 10:46

J86a12r31o63s59l16a33v 97Z18o53l75t16á29n 9188362475670

No tak bude o něco vyšší spotřeba proudu/nafty, to je šumák. ČD prošustrujou ročně miliardy za totální nesmysly a neefektivnosti, takže pár stovek korun na jedno rozjetí a zastavení vlaku nehraje roli - oproti přínosům. Navíc Olifant tam jezdí jen občas, Obzvláště ve špičkách tam jezdí téměř výhradně Pornograf.

0/0
30.8.2014 12:31

M89i25l76a28n 63M12a72j97e87r87č98í63k 1980760794376

tím hůř - staré vlaky mají větší spotřebu (jsou těžší, mají "nenasytnější" motory a při brždění nerekuperují - nevrací energii do sítě/troleje).

Zastavení na víc by ovšem mohlo být, ale jde o jeho účelnost a ta je spíš v té Stromovce = výhodné pro Tróju její obyvatele i návštěvníky (zejména ZOO a zámku), protože 500metrový odsun v Bubenči je rozhodně jen zlomek docházkové vzdálenosti (myslím, že na stanici metra -což je obdoba železničních zastávek- je počítán okruh od jehož okraje se do jeho středu dostane zdravý člověk pěšky za pět minut, což je rozhodně v délkové míře násobek 500metrů).

Jinak pro méně pohyblivé obyvatele/návštěvníky Bubenče by bylo praktičtější/efektivnější (než tamní dvojí zastavení vlaku po 500metrech) zavedení cca takovéhoto "závleku" (  http://www.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.3993362&y=50.1093087&z=15&rm=9gxkIxYC8rQ2NZfgJhNhKygfeQMNZPRDwQGHGhCnesQRGCjQ7IhR-TqSzQuKM6XBjF6IBXbexvhHO4uTOK0V9H4M1NvCXMjJt6OfgnN0NKMVFrKSfloQIfm-V664WQfU7JvM7   ) BUS linky č.131.

0/0
30.8.2014 23:54

J89a20r13o28s36l64a70v 95Z93o69l48t32á35n 9488562755730

Jen pro upřesnění, pěšky je to z Podbaby na Bubeneč 993 metrů (po kolejích jít nemůžete), tedy téměř kilometr, což za 5 minut neujdete, leda relativně svižným během (http://goo.gl/XBgQjV).

Ten závlek by možná bylo řešení, ale neúměrně by to prodloužilo dobu jízdy 131 na/z Hradčanskou, nehledě na to, že jsou na té trase poměrně špatné manévrovací podmínky (spousta přechodů, pravoúhlých zatáček, semaforů, úzkých ulic s parkujícími auty..))

0/0
31.8.2014 11:37

L56u85c35i39a15n 20P82a67p60a85z18i44a19n 5184897751385

Místo je ideální jako nádraží, rozhodně není ideální pro nějaké koncerty. Akustika koncertního sálu tu nikdy nebyla a nebude. Takže nevím, kde čerpají autoři článku informaci o tom, že je zde idální prostor pro pořádání koncertů. Asi divoké sny Maxipsa Fíka.

+3/−1
29.8.2014 13:32

I49v80o 46Z36d63e70b87o22r57s66k18ý 3123581640621

Oni ti věrozvěsti lepších příštích jiné využití vymyslet neumějí.

0/0
30.8.2014 0:01

L60u16k33á13š 32N50o63v79á97k 1180525950195

Taková škoda, když jsem byl malý chodili jsme tam s tátou koukat na vlaky. Navíc se dalo čekání na vlak zpříjemnit v nádražní hospůdce.

+3/0
29.8.2014 13:25

J19i84r35k39a 23D44v71o28ř35á91k 4205580703688

Za benzínkou těsně u nové zastávky také vastrčili stolky. Ale jak bude vidět na vlaky to nevím, ještě není dostavěno. A i kdyby vidět bylo, tak ne tak dobře.

0/0
29.8.2014 18:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.