Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec kolonám. Autobusy na pražské Podbabě zrychlí nový vyhrazený pruh

V Praze už funguje 31 kilometrů vyhrazených pruhů pro autobusy. Nově se cestování hromadnou dopravou zjednoduší směrem na Dejvickou, kde nejsou výjimkou kolony dlouhé více než kilometr. Autobusy se jim nyní díky novému pruhu vyhnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S96o30ň39a 56Š67t18o38l57f79o28v50á 3812203424869

To bylo pod příspěvek Aleše Klimenta...

0/0
5.9.2014 20:49

S15o20ň90a 76Š34t80o11l33f28o97v33á 3722613584929

To je naprostá pravda a nejen autobusy. Ostatně na magistrátu si to prosadil DP s podporu MČ Suchdol i přes nesouhlas MČ Praha 6...  A kdopak za to údajně může a kam směrují stížnosti?...

0/0
5.9.2014 20:47

J40a35k41u78b 34R97o55u49s 3483510604132

Nadpis měl znít "Ještě větší kolony", protože odebráním jednoho pruhu pro běžný provoz propustnost komunikace co? Klesne... RvRvRv

+5/0
4.9.2014 23:30

P35e91t53r 25L88u50d27a81n74e91k 1907244837943

propustnost komunikace určují úzká hrdla jako jsou např. křižovatky a ne počet pruhů. samozřejmě kolona bude dvakrát tak delší, ale budete v ní více méně stejnou dobu, kterou prodlouží jen těch pár autobusů co vás předběhne.

0/0
7.9.2014 13:47

A96l21e58š 43K44l75e98m86e87n24t 9499417176887

Tak a teď autobusy stojí z kopce ze Suchdola ke kruháči. Takže změna žádná.

+8/0
4.9.2014 18:53

P58e69t51r 35V73o76n75d40r73á82č44e31k 3442756272479

Přestože jezdím po Praze autem denně, pruhy pro busy mi nevadí. Nesmí se však jednat o naprosto nesmyslný, bezúčelový a zbytečný populistický krok politiků, jako tomu bylo v případě Jižní spojky, kde byl výhradní pruh zaveden čistě proto, aby se nějací ekomaniaci mohli poplácat po ramenou, jak to zase těm zlým motoristům nandali.

+3/−2
4.9.2014 18:51

R43o26m94a39n 10P44o90l14á16č83e14k 5476149395

V rychlosti mě napadá pruh od Kotlářky na Anděl,  (dříve byl od Shellky). V Čakovicích jsou taky dobré omalovánky na silnici....

Naprosto zbytečný pruh je ted nově Na Padesátem... Tam jsem směrem na Skalku kolonu neviděl za 20 let nikdy...

+3/−1
4.9.2014 19:05

P74e56t42r 37V33o15n49d65r50á17č29e66k 3472756982229

Co je Jirsáku? Chcete mi snad tvrdit, že buspruh na Jižní spojce byl potřeba, zvlášť při té frekvenci tamějších linek?

+1/0
4.9.2014 20:29

M41i32c69h49a79l 33P46a77v88l23á78t 9473283894719

No byl - predtim vsichni vcetne autobusu cekali minutu, ted autobus ceka pul minuty a vsichni ostatni deset minut. No neni to uzitecna zmena? :o)

A jeste policajti vydelaji..

0/0
5.9.2014 9:47

V37á35c43l17a86v 87Z16e52l21i96n77k75a 2872190433952

No, když už Vám chybí elementární schopnost logického uvažování, tak to prosím alespoň tolik nedemostrujte. Právě ona Jižní spojka je totiž příkladem, kde zřízení buspruhu je relativně bezproblémové co do propustnosti, protože nájezd na Barrandovký most je stejně zúžen na dva pruhy už od vypnutí tamních semaforů. Takto se akorát ten zúžený úsek o něco prodloužil.

0/−2
5.9.2014 8:19

M24i14c93h51a80l 77P64a58v51l20á64t 9483193364129

Teorie hezka. Praxi uz jste videl? Popsal jsem to vyse.

0/0
5.9.2014 9:48

R46o59m44a91n 41P13o67l21á33č35e79k 5576519125

Bus pruhy začínají být mor pro Prahu... Staví i v místech kde jsou naprosto k ničemu a busy tam nikdy nestály...

+6/−2
4.9.2014 18:30

T56o58m67á54š 27Z63e42m34a48n 3905588694845

Souhlas, většinou mají účel jen škodit a tvořit fronty.

Navíc v daném místě jsou kolony uměle vytvoření díky onvému semaforu (nesmyslné tramvajová trať prodložená o pád set metrů do nikam) a zúžením nájezdu na kulaťák.

Najednou se objevily kolony a popojížění i v dobách a intenzitách kdy nikdy předtím nebyly.

+3/−2
4.9.2014 18:52

L65a75d33i66s42l84a94v 40H26o52l27í12k 5922562929691

Zajisté v tom bude také hrát roli fakt, že dříve se vjíždělo na Vítězné nám. 2 pruhy, dnes 1. Tam bude ten zakopaný pes.

+2/0
4.9.2014 21:46

L25a10d30i22s55l93a61v 95H92o91l71í69k 5222212529421

Ano, to je pravda. Lidé jezdící MHD mají pocit, že pro ně město něco dělá a lidé, jezdící auty, zase nejsou naštváni, že je město omezuje.

Tam, kde jsou bus pruhy potřebné se ovšem neudělají, protože by se ublížilo autíčkům, a to město, bohužel, nedopustí.

+1/−2
4.9.2014 21:49

P70e27t11r 45V98o67n46d71r56á71č40e15k 3492526342179

Sledujete vůbec dění v Praze? Že město nedopustí, aby ublížilo autíčkům? Vždyť nic jiného nedělá. Pro řidiče aut každým rokem přibývají poplatky, zákazy a omezení.

+2/−1
5.9.2014 0:29

V49á63c32l89a37v 56Z39e70l24i37n72k50a 2232340273152

Ale no tak. A čímpak to asi bude, že pokaždé, když tu máme na nějaké konferenci na starosti zahraniční hosty z té vyspělejší části světa, tak jen zírají, co si u nás v Praze mohou auta dovolit v rámci individuální dopravy?

+1/−2
5.9.2014 8:15

M10i84c40h74a54l 56P69a57v63l58á65t 9833633564559

Napriklad? "onference" poradane cyklofasisty vynechte. :o)

Ono je lepsi se obcas do te ciziny mrknout osobne. Pak pochopite, jak tupy a skodlivy je cesky buzeracni pristup k individualni doprave. V Praze je to jeste horsi kvuli aktivnim cyklofasistum s podporou na Magistrate.

0/0
5.9.2014 9:50

M50i67c64h29a57l 87P61a15v23l87á40t 9303713934959

PS: Moji kolegove doslova z celeho sveta opakovane zasnou nad nesmyslnymi restrikcemi vuci IAD a nad iracionalnimi prvky prazske dopravy vubec..

0/0
5.9.2014 10:04

L57a31d53i35s14l64a21v 58H61o91l92í73k 5362772909541

Jaké zákazy a omezení za poslední rok vznikly? Stačí se kouknout na investice do infrastruktury silniční dopravy a dopravy hromadné. Každým rokem se našla nějaká ta miliarda na navýšení rozpočtu tunelu Blanka, ale aby se postavila rychlodráha (nebo alespoň tramvaj) na letiště, tramvaj na Dědinu, do Holyně, do Suchdola, na Jižák, začal se více obnovovat vozový park, postavilo se metro D, to ne. Akorát se začalo mluvit, že když už teda to metro D jo, tak jak na něm co nejvíce ušetřit....

0/0
5.9.2014 14:16

J16o67s80e32f 82B58r15o68ž26e47k 7783275852241

Za poslední rok zmizely další víceproudé ulice. Některé byly jen zúženy - jen tak, aby vznikly další kolony (Radlická), některé byly přemalovány právě na bus pruhy (jižní spojka, Na padesátem,...).- takže taky zúženy. Navíc přibylo cca 20-30 nových semaforů - dnes naprosto každý kdo má garáž si nechá před výjezd z ní postavit semafor - a nejen garáž, ale stačí parkoviště. Zcela nesmyslně se blokuje doprava upřednostňováním chodců a MHD okolo městského okruhu - každý výjezd z okruhu je zablokován semaforem, který vytváří kolony nejen na tom výjezdu, ale také přímo na tom okruhu. Příkladem může být výjezd z jižní spojky na Pankrác - semafory a zúžení na 1 pruh, výjezd na Radlickou, kde málokdy zelená vlevo trvá déle než 10 sekund kvůli tramvaji nebo chodcům, takže prostě nic nestihne projet, výjezd z Barandovského mostu na nábřeží, zajišťující pravidelné kolony, protože se baranďák ucpe apod.

0/0
7.9.2014 10:34

M36i96l63a66n 10N43o39v38á51k 2890395185125

Ty buspruhy v místech, kde jsou naprosto k ničemu se staví kvůli cyklistům, pro které jsou též určeny.

0/0
5.9.2014 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.