Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové zastávky u Prahy jsou v kurzu. Přeplněné vlaky dopravce posílí

Vlakové spoje přes nové zastávky ve středočeských obcích Hostivice a Chýně, které usnadňují od počátku školního roku cestujícím spojení s hlavním městem, si lidé velmi oblíbili. Jsou přeplněné, takže organizace Ropid spolu s Českými drahami od pondělí na dva ranní spoje nasadí posílené soupravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K47a24r20e62l 71J51a64r19o18s95l69a58v 21P11r66o17c78h36á25z97k42a 7466186722934

Skutečnost - jízdní řád platný od 1.9.2014 S65 v úseku Smíchov - Zličín 15 spojů, vlaky končí na Smíchově v zastávce z doby krále Klacka, napojení (přestup) na ostatní železniční síť nula nula nic, budova Smíchovského nádraží ve vzdálenosti odpovídající nedělní procházce průměrné rodiny (se zavazadly by to byla zvláště pochoutka), tramvaj linka č.7 ~100m, metro B ~200-250m, logické napojení na pražský železniční uzel neexistuje, nádraží Vyšehrad mimo provoz už řadu let, spojení na Hlavní Wilsonovo nádraží prakticky neexistuje, spojení na Střed Masarykovo nádraží prakticky neexistuje, napojení na libovolné nádraží na opačné straně aglomerace neexistuje. Můžeme si prostě jen gratulovat.

Nemohu porovnávat se starým jízdním řádem platným ještě 31.8.2014, možná (snad) došlo i ke zlepšení, ale ty opravdu podstatné problémy se desítky let prostě neřeší, a když tak se přijímají ne polovičatá, ale spíše 5% řešení, která jsou skutečnému řešení na hony vzdálena tak, jako v případě výše zmíněné Smíchovské zastávky!

Lidé jsou samozřejmě vděčni za jakékoliv zlepšení, ale dosavadní řešení s přestupem včetně toho na Smíchově na Knížecí nejsou efektivním řešením. Samozřejmě to nemůže jezdit všude, ale nejméně na jedno místo do centra a jedno místo na opačné straně města to jezdit musí! Představte si, že by bylo nutno každé ráno jezdit na 15 minut k benzínce a na dalších 15 minut na seřízení do autoservisu. Doopravdy budete i v takovém případě automobil používat? A to je názorná ilustrace ztráty času při jednotlivém a dvojitém přestupu! A to nemluvím o tom když třeba jenom prší.

+1/−1
6.9.2014 5:20

R81o27m34a97n 51P63o73l47á92č82e40k 5766909225

Kdyby se trochu zkurturnila zastávka tramvaje Na Knížecí na hlavní ulici (12,14,20) tak to není tak špatný přestup.

Hlavně musíte počítat s tím, že klient jedoucí vlakem zkousne nějakou cestu daleko lépe a 200-250 m na metro není až takový problém, když na tu zastávku jde i 500m.

0/0
6.9.2014 22:19

T53i93b98o54r 45V48i87z11v11a63r16y 9654984513475

Můžete mi vysvětlit tu zastávku Na Knížecí? Tam staví někde vlak ? Poblíž je Smíchovské nádraží ale toto netuším.

+1/0
5.9.2014 23:45

R23a11d16e47k 67J88a34n40a21t66a 9415946204282

Je tam už 4 roky, kousek od vstupu do metra. Zavedena byla původně jen jako koncová stanice náhradní dopravy při rekonstrukci tramvajové tratě do Řep aůe pro "velký úspěch" zachována.

+2/0
6.9.2014 0:08

I27v35o 40Z87d23e71b14o42r90s71k34ý 3163801250701

V sousedství autobusového nádraží, na úrovni tramvajové zastávky. Je to vlastně jen nástupiště.

+1/0
6.9.2014 0:14

I90v84o 63Z31d10e78b81o34r38s33k33ý 3293621870871

http://cs.wikipedia.org/wiki/Praha-Sm%C3%ADchov_Na_Kn%C3%AD%C5%BEec%C3%AD

+1/0
6.9.2014 0:18

K14a52r77e82l 83N37o75v77o85t79n43ý 4806190435225

Dík za odkaz, taky jsem (jako Pražák:), podobně jako Tibor V., o tom nádraží nevěděl...

+1/0
6.9.2014 0:49

H61o18n18z68a 29K81a76r72á20s49e45k 1105121642898

Článek obsahuje několik zavádějících údajů. Například "do Dejvic" je v případě vlaku myšlena žst. Praha-Dejvice, zatímco u autobusového spojení je tím "do Dejvic" myšleno Vítězné náměstí (metro Dejvická). Většina cílů dojížďky se nachází blíže druhému jmenovanému místu... Stejně tak je rozdíl v označení "z Chýně". Zatímco autobusových zastávek je v obci několik a jsou rozmístěny po obci, tak železniční zastávka je na západním okraji nové zástavby, potažmo celé obce.

0/0
5.9.2014 22:40

R52a50d53e13k 67D81o37l96e41ž42a25l 2179773510650

Já bych řekl, že primárně potřebují na metro - trasa A. Takže je jim to jedno.

Jinak spojení z Hostivic a okolí tímhle směrem autobusy je strašlivé. Z neznámých důvodů jedou všechny autobusy mimo jednoho na Zličín.

+1/0
5.9.2014 23:04

T96o71m90á25š 70K24n21a92i68f16l 6363780677430

Na základě čeho tvrdis, ze lidi chtěj spis na dejvickou, než na hradcanskou?

Realita je úplně jiná - chtějí do metra.

+3/0
5.9.2014 23:23
Foto

Z47b36y72n23ě94k 37M92e36l16i74c40h33a20r 9755367135739

"až o téměř" - já nerozumět :-(

0/−1
5.9.2014 22:13

J98a31n 53B51í73l19e85k 7924752414563

O zastávce u Metra B Rajská zahrada se mluví a slibuje již nejméně 15 let a její realizace je stále v nedohlednu!!! Že by to bylo neschopným vedením radnice MČ Praha 14 složené z politiků TOP 09 a ČSSD?? Možná je také neschopnost ze strany neslavné organizace ROPIDu!!;-O

+7/−1
5.9.2014 21:36

L84u96k41á12š 69H63l93o15u51c93a82l 6232720701654

ona celá trasa na Cakovice, Neratovice a Vsetaty je extrémně zanedbaná - z hlediska zastávek, trati a hlavně kvalitě a intenzitě vlaků

+5/0
5.9.2014 22:13

J25o84s47e13f 44K66u64b41e36š 9575235909734

Intenzita bude problém i nadále, protože na jednokolejku toho prostě tolik nenarvete... Co se týká kvality, tak 854/054 jsou (snad kromě chybějící klimatizace) docela slušné vlaky...

0/0
7.9.2014 20:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.