Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli opravě železničního mostu v Hostivaři kolabuje v části Prahy doprava

Oprava železničního mostu přes Průmyslovou ulici u hostivařského nádraží komplikuje dopravu v této části města. Silnice je v jednom úseku obousměrně neprůjezdná, v první den uzavírky se v okolí tvořily kolony, v nichž řidiči čekali i několik hodin. Rekonstrukce mostu zde potrvá čtyři dny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P36e58t26r 64N62e95s85v87a67d31b74a 2924235696809

Ono by stačilo dát ceduli už na světelnou ve Štěrboholích a ne až za ní kde už není kam uhnout. A taky na to řidiče upozornit předem příslušnou značkou, cedulí.  Čtvrtek byl šílený, dneska už to bylo OK. Otázkou je jestli si lidi nevzali raději dovolenou;-D nebo jeli alternativní cestou.

0/0
12.9.2014 19:33

J52a93n 63B75e38š51í56k 5846833400734

Už aby byl obchvat Prahy za Suchdolem, pak by praha měla kompletní prstenec kolem a lidé by si mohli vybrat kterým směrem z Prahy vyjedou. Opravy by se také daly trochu plánovat, něco může počkat v zájmu lepší průjezdnosti. Odstavných parkovišť je taky nedostatek, cyklostezky taky nic moc... Není to dořešené...

0/0
12.9.2014 11:24

A53l92b49e84r78t 67V24l82a43c69h 8436331928622

Vždycky si říkám, jestli ty "opravy" plánuje nějaký psychicky nemocný člověk, nebo jestli to je nějaký záměr...:-/

+1/0
12.9.2014 8:49

Z24b54y74n40ě20k 32Š13t62o14r23k 2676326952828

Včera si tu ti co jezdí autem stěžovali, že nějakou vzdálenost jedou autem 18 minut zatímco busem 58 minut. Když je ale uzavírka, právě množství aut tvoří dlouhé kolony. Takže zarytí automobilisté vyjeli i dnes jak tak koukám z okna na ty kolony. Tudíž tu zmiňovanou vzdálenost nepojedete 18 minut, ani ostatní autobusem 58 minut, ale všichni se potáhneme 2 hodiny. Výborně!

+1/0
12.9.2014 8:23

P48e50t73r 85P89e18t12r 7462120880632

Plechové boudy do města nepatří, to bohužel lidi v Praze i dojíždějící zatím nezjistili. Pokud si někdo myslí, že tunel blanka nějak pomůže dopravě v Praze, tak se seredne mýlí. Jen se stáhne více dopravy k pam. Rezervaci. Lidi mají zapojit mozek a pokud možno využívat cestou do města MHD.

50 % aut je jen s 1 liným člověkem, který si veze kabelu s několika papíry max notasem.

+1/−4
11.9.2014 23:57

J60i20n79d10ř47i28c10h 11Š61k82o76p25e74k 4605361200495

až postaví záchytná parkoviště poblíž zastávek MHD, klidně budu jezdit MHD

0/0
12.9.2014 7:47

Z79b81y61n81ě83k 75Š41t68o83r52k 2256906252218

Ty tam jsou, říká se tomu P+R

0/−1
12.9.2014 8:19

M65a21r79e98k 52T13u25r84n22o65v70e22c 7165322750226

Ano, taková parkoviště opravdu u některých stanic metra opravdu existují, ale zdaleka ne všude. Z některých směrů pokud vím chybí úplně (Dejvická). Navíc těch pár, které jsou zatím v provozu, kapacitně nestačí. A nevím o tom, že by se někde někdo snažil postavit další. Psalo se dřív něco o tom, že by nějaké takové parkoviště přibylo u některé ze stanic na prodloužené části trasy A, ale co jsem četl naposledy, tak z toho bude asi 50 míst. To určitě třeba Kladeňákům hodně pomůže...

+1/0
12.9.2014 8:47

Ř58e79h68o32ř 63V49l16a79s83á77k 2204264941136

No na Kladno hlavně už měla být dávno modernizovaná dvoukolejná železnice. Přestupovat z automobilů do hromadné dopravy v Dejvicích je zbytečně pozdě.

+1/0
12.9.2014 19:20

M19a84r49e27k 64Š45i74m18o32n 2944637668258

Dejvice jsou příliš v centru, pro P+R tam není místo, ale počkejte si na dostavění metra na Motol, přibyde P+R ve Vokovicích.

0/0
16.9.2014 19:40

M90a68r76e53k 65T55u34r71n55o67v61e70c 7585412940316

OK, kolen Dejvické už by se to dnes nevešlo. Jenže z původních celkem velkorysých plánů na záchytná parkoviště u některé ze stanic na prodlouženém úseků sešlo a jak jsem psal už v předchozím příspěvku, bude z toho prý jen pár desítek míst. Aspoň tak nějak jsem o tom v posledních letech četl. Ale jestli máte nějaké aktuálnější informace, tak se podělte, určitě to bude zajímat více lidí...

0/0
17.9.2014 7:55

O42n86d30r81e12j 79H30o94l51o85u11s 6146364840145

Jezdim sockou normalne, ale nekdy to proste bez auta nejde. Z prace kolikrat potrebuji neco odvest, nebo nekde neco vyzvednout nakoupit a sockou by me to zabralo asi 100let a autem jen par desitek minut i s kolonama. 

Spis to byla rana pod pas, nic jsem nevedel (muj problem), ale mohli k mostu dat aspon ceduli podobne, jako kdyz cisti silnice.

+2/0
12.9.2014 11:57

P64e47t58r 47N12e40s22v63a90d32b56a 2514335786689

Automobilová doprava je světe div se úplně v každém městě na světě. Stačilo by kdyby se při opravách někdo uvažoval hlavou a ne zadelí. Třeba tam kde byly dva pruhy po opravě kolejí a upravě tram. ostrůvku zůstane pruh jenom jedenRv. atd.......

+1/0
12.9.2014 19:36
Foto

P33ř49e52m75y45s74l 81Č63e45j69p 8738357668636

Každej brblá, když jsou silnice a mosty rozbité, ale když dojde na opravu, tak každej zase brblá, že se to opravuje. Přitom každej o té uzavírce ví, ale kolik se najde lidí, kteří se tomu vyhnou. Pešo, cyklo, moto, MHD, nebo to mohou vzít poklusem. Mluvím i lidech, co musejí za každou cenu dva bloky autem ...

+5/−5
11.9.2014 19:52

P51e96t86r 51K12u23c21a20r38o64v 5192772942967

chytráku...

0/0
12.9.2014 0:40
Foto

V60á55c51l35a27v 46H57e37j90n20a 9326116124889

... ale má pravdu....

0/0
12.9.2014 10:31

P72e76t72r 57N21e92s44v15a48d20b66a 2574935836439

O této uzavírce nevěděl nikdo. cca 10 metrů od místa mám práci a nevěděl jsem nic. Nic nenasvědčovalo tomu že bude další den uzavřený úsek silnice úplně pouze svedení dopravy ze dvou pruhů do jednoho a z toho se moc domyslet nedá.

+1/0
12.9.2014 19:41
Foto

P96ř49e76m56y12s88l 28Č48e17j29p 8168237168766

No tak je to divné, protože uzavírky se nedělají ze dne na den, a schválení přes všechny úřady nějakou dobu trvá, a poté jsou s tímto stavem vyrozuměny dané instituce, které obeznámí obyvatelstvo. Většinou se to objevuje na vývěskách / webovkách radnich, nebo v  místním tisku. O naléhavé uzavření komunikace jde vždy jen v případě nouze, jako prasklý vodovod, nehoda atd...

0/0
12.9.2014 20:54

M28i11c20h32a47l 61P91a60u65l12í62č29e22k 2453835765335

Jenom ještě pár poznámek ke sporu MHD vs auta:

1. Ano, pokud by nikdo nejezdil auty a všichni by se nacpali do autobusů/tramvají, byly by silnice poloprázdné.

2. Chtěl bych ale potom vidět tu kvalitu cestování v dopravních prostředcích (sardinky hadr...).

3. Už takhle je MHD ztrátová a musí se těžce dotovat. Zvýšení počtu pasažérů by se muselo kompenzovat i navýšením počtu dopr. prostředků, čili další náklady.

4. Zatímco příjem z jízdného pokryje u MHD náklady na přepravu cca z 1/3, tak soukromá přeprava autem je ekonomicky čistá, nikdo nikomu na nic dotace nedává a každý si na to musel poctivě vydělat

+4/−6
11.9.2014 17:41
Foto

M61a23r39t51i42n 75Š98u23b69r34t 1685521514965

Silnice dnes jsou poloprázdné. Pokud 43 % lidí jede MHD, 24 % lidí jde pěšky nebo jede na kole a pouze 33 % lidí jede auty, tak právě tento poměr umožňuje, že se auty ještě jakž takž dají plnit cesty, proto které jsou tato auta užitečná. Každé další auto navíc ale nejvíce omezuje ostatní auta a zhoršuje schopnost aut plnit tu jejich funkci. Dneska jsme na hraně, kdy malá nehoda nebo uzavírka téměř zastaví automobilovou dopravu jako celek a nikdo se nedostane nikam. Aby auta jela a plnila své funkce, potřebují, aby většina lidí jezdila tou MHD, protože jinak by nikdo nevyjel ani z garáže.

V Ječné či Žitné auta stojí, ale celkem tudy projede nějakých 50 000 aut celkem denně. Co by se stalo, kdyby auto vzalo 90 000 lidí, co stejným směrem denně projedou tramvajemi? Město by prostě nefungovalo. Nikdo nechce, aby nikdo nejezdil auty, ale dneska jsme na hraně, kdy už auta sama omezují svou schopnost jezdit. A udržet lidi v MHD by mělo být největší výzvou právě pro řidiče aut, kteří chtějí své auto využívat, ne v něm jen přežívat.

+5/0
11.9.2014 17:53

Ř86e67h85o46ř 10V44l20a41s91á82k 2414474241366

Navýšení počtu pasažérů nutně nemusí znamenat zvýšení nákladů.  Aby MHD sloužila, musí mít síť úplnou, nelze jít pod určité minimum. Takže část prostředků mimo špičku jede prakticky prázdná, aby se udržel potřebný interval. A právě tahle část je pochopitelně nejvíc "prodělečná", protože vozí hlavně vzduch.

Tyhle prostředky by se spíš mírně zaplnily a lépe zaplatily. Že by některé tramvaje, které jezdí s jedním vozem, musely jezdit s dvěma, nebo že by ve špičce přibyly další plné autobusy, to by pro systém bylo finančně spíš plus než mínus.

Další věc je, že dnes je MHD z velké části plná lidí, kteří jezdí s finančními úlevami (studenti, důchodci). Více zákazníků by pravděpodobně znamenalo zlepšení tohoto poměru ve prospěch těch, kteří platí plné jízdné.

+4/0
11.9.2014 18:14

M88a52r43t70i83n 67R91u83z64i43c52k12a 1952618226927

No nevim, ale nemate uplne pravdu, protoze kdyby jeden autobus navic, byt treba poloprazdny, by nahradil hrave 20-25 aut a o sardinkach by nebyla ani rec... a 20 aut vc. bezp. vzdalenosti mezi nimi, to uz je slusny prostor co zabiraji na silnici.

+1/0
11.9.2014 21:41

D48u18š68a25n 93S43o75c44h49a 9666901693401

V CR je stejne proces oprav a planovani chaoticky, nechapu, proc se tady nemaka v noci, jako v UK, eliminuji tak tyto zacpy, byt se tomu vzdy vyhnout neda.

+2/0
11.9.2014 17:36

T97a14ť28á49n19a 69S36k63ř83i84v59a23n31o34v43á 7446140814965

Zajímalo by mě, který blb vymyslel tuhle uzavírku v době, kdy ještě nejezdí tramvaje. To by nešlo počkat týden, až bude trať hotová? Takhle se kumulují busy X 22, 125,101,181,175...,lidi nemají možnost úniku, je to nehoráznost! Nějaký papláš v kanceláři se zas vyznamenal, ráda bych věděla, kdo za to může.

+6/0
11.9.2014 17:17

J48i52ř73í 72K32r29a91m23p18l 4926134926966

to Vám nikdo neřekne, to je státní tajemství

+1/0
11.9.2014 17:21

M60i84c60h24a13l 91P35a35u58l18í62č58e54k 2923695105405

Ono to tak asi bylo původně naplánováno, protože ty tramvaje už měly týden jezdit, někde se to akorát zdrželo...:-(

0/0
11.9.2014 17:48
Foto

M40a67r69t52i26n 65Š35u81b98r56t 1945611424605

Ne ne, Hostivař byl naplánován do 13.9. Zdržení bylo jen na Vypichu.

+2/0
11.9.2014 18:00

M90a86r97t37i69n 19R40u51z77i55c48k39a 1882258276387

Hostivar je zdrzena uz tim, ze byla naplanovana mnohem drive a porad se tato oprava odkladala.

0/0
11.9.2014 21:44
Foto

M59a91r82t76i35n 43Š49u80b94r59t 1785251554955

Ano, na základě soudních tahanic byla odložena o 2 roky. Ale letošní termín byl daný do 13.9.

0/0
12.9.2014 9:43
Foto

M72a91r97t26i75n 59Š26u32b59r68t 1875621214315

Jinak tramvajová trať bude otevřena již zítra ve 12:00 a bude tedy v provozu během páteční odpolední špičky.

0/0
11.9.2014 18:02

V36i49k18y52r 49B63o22h84u17m27i50l 16S13t77r90a93n83s55k14y 9637508226239

Mimochodem mám e-mail z DP hl.m.Prahy, kde se hovoří o "zelené trati". Ta ovšem byla vysmolena pouze v úseku Průběžné. Takže nyní civíme z oken na "vlečku" z kamení a betonových pražců a bude tam strašit, lapat prach, papíry atd. dallších 10 let?

0/−1
12.9.2014 9:13
Foto

M65a10r15t98i33n 93Š24u23b22r37t 1535541514355

To záleží na vaší městské části. Zatravnění trati výrazně zkracuje její životnost a zvyšuje náklady na údržbu a také frekvenci oprav, protože hlína a voda se dostanou do štěrkového lože a brzo začnou vznikat poruchy geometrie trati. Tj. DP pokládá trávu pouze v případě, že si jí přejí představitelé městské části, zaplatí její položení a pak se o ní budou starat. Pak na sebe DP přebere ty vyšší náklady na tu údržbu. Praha 10 si trávu V Olšinách a v Průběžné platí, Praha 6 na Evropské a Bělohorské též. Jinak i otevřené svršky DP běžně čistí sacím bagrem. Také pohledově moc rád otevřené tratě nemám, ale když mi jí postavili za barákem, musel jsem uznat, že jsem tramvaje téměř přestal slyšet a s jejich provozem jsem na rozdíl od dob panelů BKV velmi spokojen. A absence trávy mi skutečně ani nevadí.

0/0
12.9.2014 9:49

V75i91k82y87r 84B79o74h68u56m48i41l 65S84t42r57a57n79s98k22y 9837178476499

Papaláši v kanceláři jsou jen v den výplaty, tedy alespoň v ČR;-D

0/0
12.9.2014 9:15

J40a28r70o92s15l23a61v 57V36o64j27t91ě71c26k77ý 4693468534196

Jsem rád že tady píší o Průmyslové, ale všiml si někdo jak to poslední měsíc vypadá na Vpichu? To co předvádějí tam je také excelentní způsob jak lidem ukázat okolí Prahy 6, protože to prostě musíte objíždět. A o tom tady nikdo nenapíše, přeji Vám jet od Strahovského tunelu na Bílou horu v tento čas 16:48, také v 17:48 a nebo i v 18:48 a nenechte se mýlit, ono je to ucpané krásně i v sobotu kolem 16h a některé dny i po 20h večerní. Je to fakt fajn ten okamžik, když jdete kolem pěšky a jste rychlejší než auta...

+2/0
11.9.2014 16:49

J60i72r42i 48P61e65t65r41a37k 5403700439878

Prostě je tu bordel :-/

0/0
11.9.2014 16:54

M35a60r64e26k 91T74u61r17n97o22v76e48c 7915692400796

No počkejte až budou Kabáti, to teprve bude v alejích nablito. :-)

0/0
11.9.2014 17:19

M20a61r68e74k 55H73r17u91b65y 6147362721848

JJ, to je vydarena uzavirka - dari se udrzet stupen 5 i v sobotu dopoledne :-/Rv

0/0
11.9.2014 17:55

D30a86v92i75d 91B40r16a10d84á93č 4844469204488

Já jsem nucen si toho všímat denně, aniž bych chtěl.

0/0
12.9.2014 6:39

J94a93k55u90b 35N85e30b74u71r94k86a 6235277680989

http://bikeyface.com/2013/12/12/traffic-talk/ :-P

0/0
11.9.2014 16:48

J22a65k12u75b 85N20e29b11u56r61k62a 6405937260769

Občas jsem rád, že bydlím tak šikovně a jsem takové nátury, že mi nedělá problém a dokonce mě těší jezdit do práce na kole. Lidem, kteří trpí v zácpách v Praze mi je celkem líto, ale na druhou stranu bych byl rád, kdybychom si konečně všichni uvědomili, že v moderní době přelidněných metropolí nelze budovat dopravu přes město tak, aby si každý mohl vézt zadnici ve vlastní prostorné plechové bublině.

+8/−11
11.9.2014 16:29

J31a63k17u78b 23N46e73b78u50r52k19a 6575907150619

To jsem přesně čekal ;-D Napalte to tam ty mínusy, jen víííc, jen vííc ;-D Pravdě nikdo neuteče ;-)

+1/0
11.9.2014 16:47

M73a70r17e87k 29T91u18r59n10o29v93e46c 7925372940906

Tak jsem Vám dal alespoň jeden plus. :-) Teď přes léto jsem se snažil do práce jezdit také na kole (z Vinohrad do Motola) a má to spoustu pozitiv. O prázdninách má MHD delší intervaly, pod Motol mi třeba jede jen tramvaj 10 (a 16 ne, byť během roku ano). Jak byl rozkopaný Karlák, tak tramvaje jezdily oklikou a samozřejmě déle. Člověk se ráno aspoň trochu rozhýbe, vzbudí. A přišlo mi to i takové nějaké veselejší a méně stresující, než jet třeba nacpanou tramvají nebo autem. Kolony člověk fakt řešit nemusí, není problém s hledáním místa na parkování...

Ale beru to racionálně - v zimě na kole nejspíš jezdit nebudu (jedině by bylo zase takové zimo-léto jako posledně), nepovažuji se za nějaké fanatika. Prostě dopravuji se do práce různými způsoby a každý má své výhody a nevýhody a podle toho mezi nimi volím. Ale určitě se tu najde nějaký Dfens, co mi taky bude muset dát nějaký ten minus, protože mu překážím v ulicích (ale v autě bych asi překážel ještě víc a taky pak aspoň zrovna nepřispívám k té přecpanosti MHD).

A taky respektuju, že ne každý má v práci kolo kam dát a kde se osprchovat (byť ne na všech trasách je to potřeba). Ale kdo tu možnost má, ať to aspoň zkusí, třeba bude příjemně překvapen...

+6/−2
11.9.2014 17:28

J14a97k50u41b 79N44e14b32u34r43k25a 6595657380299

Nerad bych, aby to vyznělo, že chci všechny celoročně nahnat na kola. Jen jsem chtěl poukázat na to, že exitsujou alternativy, které lidi ze zvyku a z lenosti ignorují.. vlaky, MHD, bikesharing, carsharing, taxi, atd.. Hlavní problém v Praze je, že prostě město neposkytuje podmínky pro efektivní přepravování.

+1/0
11.9.2014 19:29

V23i48k81y89r 55B52o74h34u67m70i63l 86S83t75r52a45n82s58k47y 9217178596359

Trasa do práce z Hostivaře na Pohořelec je skutečně "vhodná" pro cesty bicyklem:-P. Díky diskutované /opakovaně odkládané/ rekonstrukci MHD "jezdím" celé léto do zaměstnání místo 35 mn MHD k 50 min. MHD. Autem to mám na parkoviště zaměstnavatele (tedy ne veřejné/ min. 17. Používám vůz s EURO5 a na LPG, co asi zvolím, že?;-D

0/0
12.9.2014 9:19

M26a69r48e82k 53H14r41u52b31y 6807162541648

Pokud se dopravujete na kole, znamena to, ze nevezete prakticky zadny naklad. Tuhle vyhodu ale dost lidi nema. Mozna je to prekvapive, ale malokdo jezdi po meste autem jen tak z pleziru, s vidinou, jak si pradne postoji v zacpe :-PRv

Kolo je silne mensinova alternativa, ne reseni.

+3/−2
11.9.2014 17:57
Foto

R13i81c52h26a79r40d 78P77o91l60á37š79e87k 9594653210549

jo jo dvě vrtačky, nářadí a jiný drobnosti a přitom vypadám jako, když si vezu zadek sám;-)

+1/0
11.9.2014 18:04

J30a68k86u32b 22N51e71b97u70r91k25a 6495827800399

Budete se divit, ale takovýho jsem už v Praze na kole viděl taky ;-)

+1/−1
11.9.2014 19:42

Ř21e48h63o40ř 41V67l79a37s81á43k 2654414671946

A kolik je to "dost" a co je to "žádný náklad"?

Asi nikdo nemá přesnou statistiku, ale mně se zdá, že naopak poměrně dost lidí jezdí s prakticky žádným nákladem.

+1/−1
11.9.2014 19:00

J93a47k30u96b 10N21e28b32u51r60k20a 6535557870259

Mysím, že spíš je to tak, že člověk, který je zvyklí jezdit autem, nemá potřebu si to převážení nijak optimalizovat, aby jeden den převezl všechno, co potřebuje a pak měl na týden klid. Prostě o tom díky tomu pohodlí nepřemýšlí

+1/0
11.9.2014 19:39

J38a93k20u31b 26N40e34b28u34r53k73a 6915867530659

Samozřejmě. Jsem z lidí, kterým stačí většinou batoh nebo brašna a nebo něco odvezou MHDčkem. Pokud je člověk třeba řemeslník a vozí si nářadí a materiál, tak chápu, že jezdí autem. Kdyby ale v Praze byla cykloinfrastruktura, nebyl by problém na menší vzdálenosti jezdit s "cargobike". Ve vyspělejších evropských městech je to celkem běžné.

+2/−2
11.9.2014 19:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.