Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová trasa metra D se začne stavět za tři roky, řekl pražský primátor

Práce na nové trase metra D z Písnice až do stanice Náměstí Míru by mohly začít v roce 2017. Řekl to pražský primátor Tomáš Hudeček na Žofínském fóru. Nový úsek pražské podzemky vyjde na 60 miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K42a14r11e62l 93D31r33d64a 6663705907309

Nevíte proč se "déčko" stočilo na Náměstí republiky? Těšil jsem se na Žižkov. Rozvoj Žižkova postaveného jen na tramvaji to dost utlumí. (Olšanská, Nákladové nádraží?)

  Ale není to hloupá varianta. Umím si následně představit stanice III.D: Letná, Bubeneč, ZOO, Bohnice. ;-)

  A technická, Pankrác bude dost hluboký, aby šlo zvládnout klesání na Synkáč, a to samé Mírák. Jenže on to Mírák vlastně není, ale je to Sázavská. 1 stanice tramvaje od Míráku. A metro má propojit výstupy Francouzskou, Korunní a Vinohradskou. Jinými slovy, společné vchody do A a D se pěkně rozprsknou po Vinohradech. Co na to říká tramvajová lobby a plačky za tramvaje na Václaváku? Pomůže to takto Vinohradům? Mně se to zdá dobré. Pokrývá to moje potřeby vstupu do metra kdekoliv se na Vinohradech pohybuji. Jen ta Korunní řešená výtahem mi přijde kapku jako laciné řešení. ;-)

  A trága nejvyšší. "Bezbariérové déčko." Vozíčkář bude moc jen do Korunní a všude jinde jen po povrchu. Vinohrady jsou obecně komplet bariérové a zastrčený výstup z metra to moc nezlepší. :-P Tak aspoň, že jde patrně o elegantní a levné vyřešení bezbariérového Míráku na "áčku".;-)

+1/0
16.9.2014 15:19

T12o52m91á69š 10Z32e84m74a85n 3945148514665

Žižkov byl utlumen právě zachováním nákladového nádraží, kdy byla zaražena možnost postavit kapacitní silnici.

Metro máte z Žižkova 1-2 zastávky tramvaje na 3 strany.

0/0
11.11.2014 19:33

M26i35c64h74a89l 98S86t36e23b16l26o 5919501184367

Proč není v článku plánek města a metra???;-€

0/0
16.9.2014 8:37

K31a71r44e72l 63D88r98d81a 6783475227909

http://www.metroweb.cz/metro/metro-budoucnost.png

0/0
16.9.2014 14:23

K42a53r13o47l98i59n95a 77M95a67r88i76e 71H13l93a87v45s74o76v58á 6234589535233

Mezi Pankrácí a Depo Hostivař? primátor nechť si pořídí mapu Prahy nebo lépe vrátí se odkud přišel, tedy do Olomouce

0/0
16.9.2014 6:38

Z59d41e87n77ě26k 52Z84a37b76a17v54a 1812194686274

"by mohly začít " + volby za měsíc = 0 hodnota výroku. 

Babiši, tvoji redaktoři tě okrádají o peníze z placené předvolební inzerce - syrečkovy pindy nejsou nic jiného, sorry

+3/0
16.9.2014 0:08
Foto

R41o54b40e39r62t 82P67l11o59c94h 4206462141693

Sláva že snad zvítězil zdravý rozum a že se nebude stavět "jen" odbočka z céčka za Pankrácí. A sakra proč až za tři roky? Kopnout by se mohlo hned příští rok v dubnu - po otevření áčka do Motola ;-O

+7/0
15.9.2014 21:21

M63i76l82a10n 88N86o67v71á27k 2600525825615

Dokážete do dubna sehnat stavební povolení a vysoutěžit stavbu trasy metra ? Jste fakt dobrej.

+5/0
15.9.2014 21:30
Foto

R98o63b58e21r78t 76P57l44o14c82h 4286892401903

Ne nedokážu. Já to chápu, ale tohle už dávno mohlo býti vyřešeno. A peníze z EU jsou tu k dispozici téměř neustále už několik let...

+4/0
15.9.2014 21:38

T39o37m81á16š 16B80r66á23z40d70a 6807300806582

Ovšem ty peníze jsou sice možná k dispozici, ale jsou i jiní důležitější subjekti = politici - než nějaká odbočka metra. Ta počká....

+2/0
15.9.2014 22:34

R69a36d78e85k 79T31o68m47a11s82e41k 5683550348585

I to čerpání peněz z EU fondů má nějaká pravidla a není to vždy tak snadné, jak se domníváte.

0/0
16.9.2014 8:42

B92o64h20u57s94l38a43v 45K54r46á12l93í84k 2321860399576

Když něco říká Hudeček a ještě k tomu před volbama, tak to nemá naprosto žádnou souvislost s tím, co se skutečně bude nebo nebude stavět.

+8/0
15.9.2014 21:56
Foto

R94o98b74e77r14t 41P19l19o32c90h 4366982741463

To je taky pravda. Důležitý bude co bude žvanit po volbách...

0/0
15.9.2014 22:02

B34o41h64u47s16l70a71v 85K29r36á90l34í49k 2761360839256

Někdo úplně jinej...

+6/0
15.9.2014 22:06

Z23d53e82n73ě56k 59Z80a88b32a10v48a 1722464166454

kéž by - ale aby to nebyla pro změnu nějaká slovenská pizducha - pražáci, nevolte StBáka ;-€ ani passerinvest Rv

+2/0
16.9.2014 0:04

Z78d98e77n62ě29k 83Z80a68b85a19v78a 1472854786914

slibem nezarmoutíš - a že to TOPka umí, ukázali už posledně - lidi nachytali na Tůmu a nakonec nesehnali nic lepšího neži holomockého syrečka

0/0
16.9.2014 0:11

R42a82d47e75k 23D55o91l72e76ž80a83l 2589823690330

Tak takhle to depo jistě vypadat nebude. Není tam jediný kruhový objezd ani semafor.

+1/0
15.9.2014 20:51
Foto

R22o82b29e54r54t 49P98l72o63c40h 4426842961643

Postavit kruhové objezdy a semafory zase neni až tak drahá záležitost - ve srovnání se stavbou metra...

0/0
15.9.2014 21:39

B77o22h93u19s40l67a65v 34K70r92á89l86í36k 2101810459356

Semafor sice ne, ale křižovatka, která má ze všech stran stopčáry, tam je.

+3/0
15.9.2014 21:57
Foto

M96i97c62h95a95l 27P41a34ř51í42z19e83k 8441793696941

Tak snad už po volbách ne? ;-)

+1/0
15.9.2014 20:40

R18a98d68i88m 48P51a12v66l87i21c36e63k 1670238981904

Kdy se zacne stavet v Brne? Vzdycky kdyz tam prijedu tak trva hodinu nez se dostanu z jednoho konce na druhy.

+1/0
15.9.2014 20:24

M27i14l44a86n 43N68o80v93á61k 2840885355555

V Brně máte Královopolské tunely za 12 miliard Kč. Při cenách tunelářských prací v Brně s přirážkou 250% je stavba metra v Brně nereálná.

+3/0
15.9.2014 21:27

R50i35c22h29a91r28d 10S22n55a85h55a 4941947176838

Dobrý den pane Primátore. Doufám, že si to čtete. Rovnou byste s výstavbou nové trasy D mohli konečně zavřít Vietnamskou tržnici SAPA, kde se to hemží drogami, neplatiči daní, nelegálním oblečením atd....

+4/−7
15.9.2014 19:45

T90o76m65á38š 42B27r65á39z45d82a 6607480276742

SAPA - tohle je fakt teda důležitý.... Nikdo Vás přece nenutí nakupovat v SAPĚ nelegální oblečení a drogy si koupíte na nám. Republiky normál.

Co raději konečně dodělat spojení Prahy s letištěm Ruzyně?

Ty autobusy, a zejména taxíky - hmmmmm............. to je teda terno!Rv

+6/0
15.9.2014 22:40
Foto

L36u63b62o76š 21M46o85t24l 9435740937973

Už se těším. Jsem Plzeňák, ale od 5 let na matfyzu a na kolejích v Tróji mám takový rituál, který stále dodržuji: kdykoli se dostaví nějaká nová stanice metra, tak si tam dojedu a na té zastávce také nastoupím i vystoupím. :-P Jsou obecně krásné, zvláště např. proti Bostonu, kde jsem byl 6 let, a v podstatě jsou stále modernější a hezčí. Ten obrázek z Krče je opravdu kůlový.

+6/0
15.9.2014 19:17

L78i70b28o87r 90H48o60s96a12k 3845282604916

O tak mladem matfyzakovi jsem jeste neslysel :-)

+9/0
15.9.2014 19:32

M37i83c94h75a46l 40P78a81v47l28á32t 9923283834709

Ale o matfyzakovi s podivnymi ritualy uz urcite ano..

+2/0
16.9.2014 8:51

R97o76m42a89n 43P44o48l93á21č56e91k 5226879305

Ještě bych nejásal... Je tam pořád MOHLO BY SE ZAČÍT... To mluví za vše...

Vzhledem k tomu, že jsou za pár týdnů volby neberu tohle prohlášení naprosto vážně a spíš se Hudeček tím snaží žehlit průser s jeho výrokem o Brnu a Ově...

+5/0
15.9.2014 19:00

V71l51a44d11i83m82í61r 89H47o96l43ý 8254251406517

Sliby primátora Hudečka mají stejnou váhu, jako sliby pětiletého retardovaného dítěte.

+12/−2
15.9.2014 18:49

D94a94v71i63d 88B98e35n51e37š 8268570889893

Nebyla cena ještě nedávno jen 25 mld. ?

0/0
15.9.2014 18:22
Foto

M82a28r53t28i89n 61Š74u76b87r90t 1435111184175

Ano, ale jelikož se rozhodlo správně postavit trasu ne jako odbočku linky C, ale jako svébytný úsek (možná s jednokolejnou propojkou), tak je třeba už v této fázi postavit i druhou stanici Pankrác a celé nové Depo. Tj. proto ty náklady o 4-5 miliard výše.

+7/0
15.9.2014 18:27

D38a44v56i28d 28B17e51n26e61š 8298570989313

25 a 5 je 60? To se Hudeček pěkně rozjel....

+2/0
15.9.2014 18:34

K45a10r16e84l 36C92e71r17m28a53n 9258342630650

60 mld je cena až na Náměstí Míru, pan Šubrt mluví o úseku Pankrác - Depo Písnice.

+5/0
15.9.2014 18:37

V74á16c14l38a62v 80Š90u95b16r80t 9977383808477

Přemýšlím, kde se částka 60 miliard v článku vzala? S touto částkou počítala jako s odhadem nákladů vize PPP projektu na metro D někdy z roku 2008. Nyní se skutečně dají vyjádřit náklady pouze na úsek Pankrác - Depo Písnice, které byly ve verzi větev C cca 25 miliard a bez větve s novou stanicí Pankrác pro linku D a s novým depem cca 30 miliard. Následný úsek Pankrác - Náměstí Míru - Hlavní nádraží se z hlediska nákladů odhadoval okolo 13 miliard, tj. trasu v úseku Hlavní nádraží - Depo Písnice lze z hlediska nákladů a s přihlédnutím k dlouhému výhledu dostavby odhadovat maximálně na 45 - 50 miliard. Číslo 60 miliard je i při předpokládaném navýšení nákladů moc vysoko nejméně o 10 miliard.

+1/0
15.9.2014 18:55
Foto

M65a66r34t70i90n 39Š38u75b81r16t 1175171454985

A už jsem přihlášenej místo bráchy ;-).

0/0
15.9.2014 18:57
Foto

L20u90k40á92š 64Z51á76v20o57d90s93k27ý 9391489921

No konecne. Jen ta cena trochu boli. 60 mld je podle me uplne neadekvatnich za 10km tunelu.

0/0
15.9.2014 18:04

K34a85r97e21l 34C50e61r28m53a43n 9338362970340

Myslel jsem si, že je to víc, ale hrubě změřeno na mapě je to opravdu jen 10 km.

0/0
15.9.2014 18:39

L96i31b54o44r 91H85o25s49a14k 3735392704556

Jsem nevedel ze Praha dokazala usetrit 60 mld :-)

+1/0
15.9.2014 17:37

R19a43d75o73s10l89a82v 56K29l18a94u21d58a 5574728864592

Nedokázala. 8 mld půjde z EU a zbytek ze státního....   „Pokud si kdokoliv v České republice myslí, že Česká republika se může dostat na evropskou úroveň rozvinutím Brna, Ostravy, Břeclavi nebo Krnova, tak je na velkém omylu. Pouze podpora centra, pouze podpora hlavního města a pouze samotná podpora nás obyvatel Prahy může být tím jediným nástrojem, jak se dostat na evropskou úroveň ve všech ukazatelích, ve kterých bychom si přáli.“  :-P

+3/−2
15.9.2014 17:40

L40i25b77o85r 59H69o48s81a47k 3625772834816

Jsem pro. Kolik myslis ze by tak mezi sebou dokazali prazaci na metro vybrat? At se nedrzime zbytecne pri zemi s jednou trasou... :-)

0/0
15.9.2014 17:46

R34a81d63o94s52l84a76v 68K32l46a25u76d77a 5224588334432

Na metro bysme dokázali vybrat poměrně dost. Jenže by mezi kapsami dárců a metrem nesměla být nastrčená pařáta politiků, lobbystů, developerů.

0/0
15.9.2014 17:49

L38i51b62o53r 42H24o91s69a58k 3735362904626

Tak do toho. Jestli to zvladnete dokonce bez developera... 

Mel jsi uz doufam nekdy v ruce krumpac..? :-)

0/0
15.9.2014 17:56

R37a15d72o46s83l23a57v 62K15l86a19u89d18a 5774628184812

To máš tak. Ono je těžký cokoliv vybírat, když nikdo neví kolik. Nakonec těch 60 mld. bude stát ten první úsek a pak se zjistí že mají problém, protože Nuselský most uzavřou a nebude náhrada.

+1/0
15.9.2014 18:00

L56i89b58o14r 33H35o31s37a91k 3665702344926

Ja v tom problem nevidim. Staci zalozit neziskovku a zacit vybirat.

Nejhorsi je, kdyz clovek zacne dumat nad tom, proc to nejde ;-)

0/0
15.9.2014 18:02
Foto

L21u49k77á69š 19Z19á14v40o37d44s74k79ý 9321649521

I kdyby dal kazdy prazan 500,- ( coz ostatne da sotva 1% zbytek tak 20 kacek) tak vyberete sotva 3/4 mld ;-)

0/0
15.9.2014 18:07

L63i34b45o38r 60H76o26s46a41k 3575132784506

Pokud to obyvatelstvu za vic nestoji, tak bych plany asi trochu zredukoval ;-)

0/−2
15.9.2014 18:16

D19a91v56i85d 38B21e75n68e22š 8478680529143

Vybrali by hodně, ale ty peníze by skončili u Rittiga. :-)

0/0
15.9.2014 18:26

M50i29c54h83a34l 11K70o77ž73e67n31ý 4416725260932

Krasne.

0/0
15.9.2014 18:35

R13a45d22o16s40l62a31v 45K87l87a51u20d87a 5834508854752

Cože tak najednou?  Hudeček se vzpomněl, si že i tam jsou velká sídliště plná voličů lačných po rychlé dopravě do centra. Tak proč jim něco neslíbit. Je to zadarmo a i naděje potěší.

+19/0
15.9.2014 17:33

T84o56m35á96š 91Ž57i33t11n18ý 6721440341351

Depo Hostivař?? Spíše Kačerov, ne?

+1/−4
15.9.2014 17:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.