Diskuze

Rychlejší, bez přestupů. Prahu a okolí mohou propojit vlakotramvaje

Tramvaj v pražských Řepích dojede na konečnou, ale konec její cesty to nebude. Přes krátkou propojku se přesune na nedaleké vlakové nádraží a po železniční trati bude pokračovat dál: do Hostivice či Chýně. Projekt vlakotramvají by se časem mohl stát realitou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

Tak já nevím, minule tady byl článek jak se otevírali nové zástavky v Hostivici a v Chýni. A teď někoho napadlo že tam budou jezdit vlakotramvaje. Jak se to bude řešit s nástupištěm? To budou staří lidé lézt nahoru nebo se to nové nástupiště zase rozkope? A nebo budou ldé v centru seskakovat z vlakotramvaje?;-D

0 0
možnosti
PM

P51a81v83e47l 40M35a37r51e24š

17. 9. 2014 18:59

Moderní tramvaj (T3jky by jako vlakotram asi nejezdili) ma uroven podlahy atejne vysoko, jako moderní nizkopodkazni vlakové soupravy

0 0
možnosti
PV

P96e21t51r 41V44i63m10r

17. 9. 2014 10:58

Vlakotramvaj z konečné z Modřan dotáhnout přes Libuš k nemocnici Krč na vlakovou zastávku Kačerov a ušetří se za stavbu metra "D". Byly by spojeny Modřany, Libuš, Krč, a přes právě budovanou vlakovou zastávku Kačerov do Vršovic a na Hlavní nádraží.

0 0
možnosti
PO

Tramvaj má s železnicí společný jen rozchod a někde typ i kolejnic.

Ale technologie jízdy, zabezpečení, napájecí soustava - jsou výrazně odlišné. Jak tohle má fungovat?

1 0
možnosti
PM

P45a73v31e27l 41M48a82r52e45š

17. 9. 2014 19:32

Dozbrojit trmvaje patřičnou technologii, aby mohli jezdit pod zeleznicnimi dráty asi nebude zase takovy problém.Melo by se vlastně jednat jen o menic napeti a transformátor.Zabezpeceni na tehlech tratich by stačilo klasické na cocky a kolejové obvody.Vlaky které tam ted jezdi nic sofistikovanejsiho nemaji.

A navíc , kdyz to dobre půjde je to záležitost cca roku 2020+.Talze urcite se v té době v rámci obnovy vozidel dají koupit dvoucestne tramvaje primo od vyrobce

0 0
možnosti
EP

Zatím je to použitelné maximálně pro KT8D5, kterých v Praze zas tolik není a vzhledem k počtu výluk jsou dost potřebné, ale pro rychlodrážní provoz byly původně navrhovány. Na druhou stranu se toto mohlo svého času využít na místě bývalých a bohužel již zrušených železničních vleček, vedoucích přímo ulicemi.

1 0
možnosti
MB

nedajú sa použiť, to by sa muselo zmeniť napájanie troleje a nesmela by sa krížiť trolej električky a vlakov, ono by to napätie z vlakovej troleje pekne zamávalo s komponentami električky

0 0
možnosti
Foto

Příštích 20 let nereálné. Vždyť se hlemýždím tempem snažíme postavit i potřebné tramvajové tratě ve městě. Navíc vlakotramvaj funguje spíše v konceptu, že se použije nějaká železniční trať, která vede do středu města a tam se propojí na tramvajovou síť. Tím se dosáhne, že ten tramvlak rychle z centra dosáhne vyšší rychlosti a má frekvenci zastávek jako železnice. Pak je skutečně rychlejší než autobus či po přestupu jízda metrem. Ale pokud by tramvlak najel na tramvajovou trať v Řepích či v Kobylisích a pak ta linka vedla do centra na Václavák, tak se všechny výhody tohoto prostředku ztrácí, to je pak už výhodnější přestoupit v Kobylisích na metro a z Hostivic jet na Knížecí běžným vlakem... Nikdo nechce už od okraje města stavět v každé zastávce, která tam je pro obsluhu místních.

7 0
možnosti
RJ

Přesně tak. Hlavní výhoda vlaků ve městě je, že mají málo zastávek, méně něž metro, a tak mohou být rychleji v centru. Pokud by hypotetické vozidlo přejelo v Řepích na tramvajovou trať, cestující se při těch 14 zastávkách ukoušou nudou.

Článek srovnává s Německem, ale zapomíná, že německé tramvaje, U-Bahn, jsou o dost jiné než české. Právě těmi vzdálenostmi mezi zastávkami.

1 0
možnosti
VS

No tak:

1) Spíš bych ty "vlakotramvaje" nasadil nikoliv na okraji nebo za Prahou, ale právě v Praze, neboť uvnitř Prahy je celá řada velmi mizerně Českými drahami využívaných vlakových tratí. Člověk by se až divil, jak rychlími spoji by se daly spojit některé části Prahy tam, kde se dnes MHD šourá neskutečně dlouho a metro tam buď nejezdí anebo si jím člověk hodně zajíždí.

2) V centru a blízko centra Prahy je tramvaj velmi nespolehlivý spoj. Jakmile se "vlakotramvaj" centru přiblíží, bude slibovaná efektivita tohoto spoje fuč :-).

0 3
možnosti
RK

A nebyly by ty vlaky náhodou rychlejší? Záleží, které tratě máte na mysli.

5 0
možnosti

Tak tohle se plánovalo už za minulého režimu. Měly se používat tramvaje T6, kterých je možno spojit více než dvě.

1 0
možnosti
RP

Spojit jdou i T3 do "velkých" souprav. Minimálně Košice, Dráždany jezdily 3xT3. Prý se někdo pokusil spojit i 5xT3 ;-D Prý to svítilo blikalo, ale nejelo se s tím.

1 0
možnosti
RK

To se jen upraví vozidla, výhybky, vyřeší problém s nástupišti a s napájením a hurá do toho. Tak zrovna ze Zličína jede vlak až Na Knížecí a je tam za 19 minut. Tam není důvod cokoliv vymýšlet.

6 0
možnosti
MB

už vidím ako jednoduché bude schváliť súčastnú električku na drážnu prevádzku.... leda ak by prešla rekonštrukciou vysokou pecou

1 0
možnosti

M51a10r74e46k 92Š37i75m51o96n

16. 9. 2014 16:53

Kladno přece nepotřebuje rychlodráhu, ani rychlotramvaj. Stačí úplně normální příměstskej vlak typu city elephant.

4 1
možnosti
RJ

Samozřejmě. Vždyť to nikdy nic jiného být nemělo. "Rychlodráha" tomu začali říkat až ODSáci z Prahy 6, aby proti modernizaci trati poštvali občany.

3 0
možnosti
PS

Je to pár let zpátky co někdo přišel s nápadem udělat to tu tuším jako ve francii / nizozemsku.Někde to bylo v plánu a někde to už fungovalo.Tramvajový pás se trochu rozšířil nebo nechal - dle typu vozidel a místo tramvají jezdili velké přepravní autobusy ,ev. trolejbusy podobné těm letištním "záchraným" a přepravním po dráze.Takže otázka zní, proč se uvazovat na koleje, když to jde takhle ?

0 2
možnosti
RK

Zkuste aplikovat na letiště nebo na Hostivice. Kam by to jezdilo? Jakým pásem jaké komunikace a míst čeho by to jezdilo?

Železnice má proti gumokolům 10x menší jízdní odpor + snadnou možnost rekuperace energie. Platí i pro metro, pro tramvaj jen částečně.

Železnice má vlastní koridory skrz centrum. Proč by tramvlak z Hostivic jel přes milion světelných křižovatek někam k Andělu, když může jet pohodlnější elektrický vlak rychleji po Semmeringu na Smíchov - a po jeho rekonstrukci někam skrz - třeba Čakovice, Milovice...

7 0
možnosti
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž

18. dubna 2024  14:38,  aktualizováno  19.4 13:45

Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu

24. dubna 2024  16:28

Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...

Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy

20. dubna 2024  16:24

Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje

21. dubna 2024  14:11,  aktualizováno  17:13

Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Basketbalistky USK zvládly třetí finále bez problémů, titul mají na dosah

26. dubna 2024  19:30,  aktualizováno  21:17

Basketbalistky USK Praha porazily doma ve třetím ligovém finále Žabiny Brno 83:61. V sérii vedou...

Létaly židle, lidé je pohřbívali. Volejbalisté Ústí ale baráž senzačně otočili

26. dubna 2024  20:48

Křepčili, jako by vyhráli titul, poskakovali s fanoušky, v extázi jim nabíhaly na krku žíly....

Posílili jsme opatření, tvrdí pořadatel maratonu. Minule závodníci kolabovali

26. dubna 2024  16:38

Přes osm tisíc běžců, z toho přibližně polovina ze zahraničí, a zhruba 200 milionů zisku pro českou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!