Diskuze
Rychlejší, bez přestupů. Prahu a okolí mohou propojit vlakotramvaje
Děkujeme za pochopení.
J20a34n 63S75k20ř75i22v48á61n33e26k
Tak já nevím, minule tady byl článek jak se otevírali nové zástavky v Hostivici a v Chýni. A teď někoho napadlo že tam budou jezdit vlakotramvaje. Jak se to bude řešit s nástupištěm? To budou staří lidé lézt nahoru nebo se to nové nástupiště zase rozkope? A nebo budou ldé v centru seskakovat z vlakotramvaje?
P51a81v83e47l 40M35a37r51e24š
Moderní tramvaj (T3jky by jako vlakotram asi nejezdili) ma uroven podlahy atejne vysoko, jako moderní nizkopodkazni vlakové soupravy
P96e21t51r 41V44i63m10r
Vlakotramvaj z konečné z Modřan dotáhnout přes Libuš k nemocnici Krč na vlakovou zastávku Kačerov a ušetří se za stavbu metra "D". Byly by spojeny Modřany, Libuš, Krč, a přes právě budovanou vlakovou zastávku Kačerov do Vršovic a na Hlavní nádraží.
P60a25v26e29l 41O42b10d77r61ž71á89l90e76k
Tramvaj má s železnicí společný jen rozchod a někde typ i kolejnic.
Ale technologie jízdy, zabezpečení, napájecí soustava - jsou výrazně odlišné. Jak tohle má fungovat?
P45a73v31e27l 41M48a82r52e45š
Dozbrojit trmvaje patřičnou technologii, aby mohli jezdit pod zeleznicnimi dráty asi nebude zase takovy problém.Melo by se vlastně jednat jen o menic napeti a transformátor.Zabezpeceni na tehlech tratich by stačilo klasické na cocky a kolejové obvody.Vlaky které tam ted jezdi nic sofistikovanejsiho nemaji.
A navíc , kdyz to dobre půjde je to záležitost cca roku 2020+.Talze urcite se v té době v rámci obnovy vozidel dají koupit dvoucestne tramvaje primo od vyrobce
E77v67ž14e28n 67P91o29l21á20k
Zatím je to použitelné maximálně pro KT8D5, kterých v Praze zas tolik není a vzhledem k počtu výluk jsou dost potřebné, ale pro rychlodrážní provoz byly původně navrhovány. Na druhou stranu se toto mohlo svého času využít na místě bývalých a bohužel již zrušených železničních vleček, vedoucích přímo ulicemi.
M60a32t45ú14š 84B70e50n13a32k
nedajú sa použiť, to by sa muselo zmeniť napájanie troleje a nesmela by sa krížiť trolej električky a vlakov, ono by to napätie z vlakovej troleje pekne zamávalo s komponentami električky
M44a59r16t49i75n 92Š19u92b60r20t
Příštích 20 let nereálné. Vždyť se hlemýždím tempem snažíme postavit i potřebné tramvajové tratě ve městě. Navíc vlakotramvaj funguje spíše v konceptu, že se použije nějaká železniční trať, která vede do středu města a tam se propojí na tramvajovou síť. Tím se dosáhne, že ten tramvlak rychle z centra dosáhne vyšší rychlosti a má frekvenci zastávek jako železnice. Pak je skutečně rychlejší než autobus či po přestupu jízda metrem. Ale pokud by tramvlak najel na tramvajovou trať v Řepích či v Kobylisích a pak ta linka vedla do centra na Václavák, tak se všechny výhody tohoto prostředku ztrácí, to je pak už výhodnější přestoupit v Kobylisích na metro a z Hostivic jet na Knížecí běžným vlakem... Nikdo nechce už od okraje města stavět v každé zastávce, která tam je pro obsluhu místních.
R64a17d92e21k 96J60a48n22a87t67a
Přesně tak. Hlavní výhoda vlaků ve městě je, že mají málo zastávek, méně něž metro, a tak mohou být rychleji v centru. Pokud by hypotetické vozidlo přejelo v Řepích na tramvajovou trať, cestující se při těch 14 zastávkách ukoušou nudou.
Článek srovnává s Německem, ale zapomíná, že německé tramvaje, U-Bahn, jsou o dost jiné než české. Právě těmi vzdálenostmi mezi zastávkami.
V71l20a67s54t71i59m12i79l 23S19v72o43b18o84d71a
No tak:
1) Spíš bych ty "vlakotramvaje" nasadil nikoliv na okraji nebo za Prahou, ale právě v Praze, neboť uvnitř Prahy je celá řada velmi mizerně Českými drahami využívaných vlakových tratí. Člověk by se až divil, jak rychlími spoji by se daly spojit některé části Prahy tam, kde se dnes MHD šourá neskutečně dlouho a metro tam buď nejezdí anebo si jím člověk hodně zajíždí.
2) V centru a blízko centra Prahy je tramvaj velmi nespolehlivý spoj. Jakmile se "vlakotramvaj" centru přiblíží, bude slibovaná efektivita tohoto spoje fuč :-).
R28a37d34k58o 98K68ř11i54v81á67n21e48k
A nebyly by ty vlaky náhodou rychlejší? Záleží, které tratě máte na mysli.
M58i61r45o60s64l81a88v 87Š56i46m94k79o
Tak tohle se plánovalo už za minulého režimu. Měly se používat tramvaje T6, kterých je možno spojit více než dvě.
R30o27m11a79n 45P73o82l71á12č48e53k
Spojit jdou i T3 do "velkých" souprav. Minimálně Košice, Dráždany jezdily 3xT3. Prý se někdo pokusil spojit i 5xT3 Prý to svítilo blikalo, ale nejelo se s tím.
R86a22d88o52s56l16a28v 24K53l27a77u58d17a
To se jen upraví vozidla, výhybky, vyřeší problém s nástupišti a s napájením a hurá do toho. Tak zrovna ze Zličína jede vlak až Na Knížecí a je tam za 19 minut. Tam není důvod cokoliv vymýšlet.
M60a29t95ú25š 80B42e54n58a78k
už vidím ako jednoduché bude schváliť súčastnú električku na drážnu prevádzku.... leda ak by prešla rekonštrukciou vysokou pecou
M51a10r74e46k 92Š37i75m51o96n
Kladno přece nepotřebuje rychlodráhu, ani rychlotramvaj. Stačí úplně normální příměstskej vlak typu city elephant.
R14a74d32e70k 21J35a81n69a41t91a
Samozřejmě. Vždyť to nikdy nic jiného být nemělo. "Rychlodráha" tomu začali říkat až ODSáci z Prahy 6, aby proti modernizaci trati poštvali občany.
P77a11v50e22l 65S81v82o30b92o50d26a
Je to pár let zpátky co někdo přišel s nápadem udělat to tu tuším jako ve francii / nizozemsku.Někde to bylo v plánu a někde to už fungovalo.Tramvajový pás se trochu rozšířil nebo nechal - dle typu vozidel a místo tramvají jezdili velké přepravní autobusy ,ev. trolejbusy podobné těm letištním "záchraným" a přepravním po dráze.Takže otázka zní, proč se uvazovat na koleje, když to jde takhle ?
R69a12d86k46o 52K59ř28i40v75á26n49e52k
Zkuste aplikovat na letiště nebo na Hostivice. Kam by to jezdilo? Jakým pásem jaké komunikace a míst čeho by to jezdilo?
Železnice má proti gumokolům 10x menší jízdní odpor + snadnou možnost rekuperace energie. Platí i pro metro, pro tramvaj jen částečně.
Železnice má vlastní koridory skrz centrum. Proč by tramvlak z Hostivic jel přes milion světelných křižovatek někam k Andělu, když může jet pohodlnější elektrický vlak rychleji po Semmeringu na Smíchov - a po jeho rekonstrukci někam skrz - třeba Čakovice, Milovice...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu
Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Basketbalistky USK zvládly třetí finále bez problémů, titul mají na dosah
Basketbalistky USK Praha porazily doma ve třetím ligovém finále Žabiny Brno 83:61. V sérii vedou...
Létaly židle, lidé je pohřbívali. Volejbalisté Ústí ale baráž senzačně otočili
Křepčili, jako by vyhráli titul, poskakovali s fanoušky, v extázi jim nabíhaly na krku žíly....
Posílili jsme opatření, tvrdí pořadatel maratonu. Minule závodníci kolabovali
Přes osm tisíc běžců, z toho přibližně polovina ze zahraničí, a zhruba 200 milionů zisku pro českou...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!