Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Politici slibují dovést koleje k letišti. Neshodnou se, zda metro či vlak

Více než 74 procent lidí, kteří míří z Prahy na Letiště Václava Havla, se dopravuje autem. Za minulý rok se na letišti otočilo skoro 11 milionů cestujících. Emise z aut i letadel tak vytvářejí velký problém: stále horší ovzduší v okolí letiště. Politici se před volbami předhánějí v tom, jak dopravu na letiště řešit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z35d23e49n77ě96k 75Z24a53b52a28v83a 1782644466394

Dobří mimoni - ukníkaný kulich Ludvík mne aspoň ujistil, koho nevolit 100% Metro má maximálku 80km/h, přes to nejede (rychlo)vlak. (pro rejpaly - kvůli přívodní kolejnici a spodním sběračům)

Sice to teď asi není sexy, ale líbí se mi, jak to má ted (od cca 2006) vyřešené (a asi nejen) Moskva - z každého ze 3 letišť jezdí speciální panťáky, vždy na důležité nádraží s napojením na okružní trasu metra, bez jiných zastávek. Jezdí to v cyklu 30 nebo 60 minut, jízdné je sice výrazně vyšší, ale je to 10x rychlejší než taxi nebo bus.

+2/0
25.9.2014 15:02

P12e91t11r 77S38v12o63b74o71d10a 7985903207401

Opravdu si někdo myslí, že je možné vést metro z Motola do Ruzyně po povrchu?8-o

+3/0
25.9.2014 9:53

Z85d64e79n38ě37k 36Z56a35b25a98v86a 1142574906344

Jistě - třeba ředitel nemocnice kulich před volbami :-P anebo dáma z Blavy - neví co to je ...

+2/0
25.9.2014 15:03

O85t58o83m66a24r 19T89h23o38m49a 2265357326385

To je zas blábolů pohromade prej  motol nejvytíženější stanice tak proto tam bude pasmovy provoz ;-D

+5/0
25.9.2014 7:12

L47u21k21á44š 24H25l90o37u53c49a46l 6512970441194

p.Hudeček si opravdu myslí, že by někdo jezdil kombinací: vlak z letiště na Motol, přestup do metra (nepochybně logisticky a časově náročný, když dnes vidím umístění stanice metra) a pak dlouhý "výlet" áčkem na můstek nebo dál?

Praha má z evropských metropolí jedno z nejbližších letišť a tento hloupý (a polovičatý) nápad by přitom z Ruzyně udělal jednu z nejméně dostupných letišť

+2/0
25.9.2014 2:24

M52i52r52o78s17l56a89v 19G76r81o89s69s38m56a98n89n 8252449904

Myslím, že přestup by byl na Veleslavíně. Polovičaté ano, ale jako dočasné řešení budiž. A snad by se aspoň pár vlaků po té jednokolejce dalo protáhnout až do centra...

0/0
25.9.2014 2:43

M10i83r95o75s14l51a86v 43G60r49o56s70s66m46a44n30n 8922359264

Člověk nepřestává žasnout, s jak nicotnými znalostmi věci se vyjadřují lidé, kteří by chtěli vést toto město.

+4/−1
25.9.2014 2:15

T54o56m56á51š 82B86í25l34ý 2755920617

Doporučoval bych vlak a z "Havlova" letiště udělat "Havlovo" hlavní nádraží.

0/0
24.9.2014 23:47

D48a62v55i31d 39D67o65b18e91š 3385602847

Kdo se ptá, proč už konečně pořádně řešit spojení Kladno-Praha? Kladno je 13. největší město ČR (dle obyvatel), má 70 tisíc obyvatel, dá se srovnat se Zlínem a Havířovem, má podstatně víc obyvatel než Karviná, Frýdek, Karlovy Vary, Jihlava. Stejně jako je nutná funkční hromadná doprava v ostravském regionu, obdobně je zhlediska práce navázané Kladno na Prahu.

+5/−1
24.9.2014 23:38

M33i71r42o60s96l43a21v 12J51e43ž73e61k 8131846582308

Tak já bych navrhoval vybudovat u letiště železniční uzel, odkud by se dalo jet směrem na Kladno, Veleslavín a Kralupy n/V.

+2/0
24.9.2014 23:32

T82o52m 12J33u87r38e20č87k15a 6575542165695

Metro, nebo standardní železnice pro vlaky? Co je lepší? Stačí si odpovědět na otázku, zdali to má být doprava pro Pražáky (pak stačí metro), nebo taky pro ostatní obyvatele ČR. Co bude pro ně atraktivnější důvod, aby tam nejeli autem? Přímý vlak bez přestupu třeba z Ostravy, který nakonec dojede až na letiště, popřípadě přestup na hlaváku v rámci jednoho perónu na letištní spoj, nebo bude pro ně "atraktivnější" se tahat se zavazadly po eskalátoru do metra, kupovat další lístek, na letišti se zase tahat s metra a přestupovat na letadlo? Každý ať si odpoví sám.

+7/−2
24.9.2014 23:19

A17n12d53r22e95j 58O17l70e84k72s90a 3115401577621

R^

0/0
24.9.2014 23:42

J14a35n 47J86í65c41h30a 8620270718781

No,z hlavaku na letiste primo nedojedete,leda pres smichov..

0/0
25.9.2014 6:55

R74a27d35e89k 88N41o66v88a55k 9834653899280

Metro na letiště není jen pro Pražáky ale pro všechny obyvatele ČR kteří chtějí odletět z Prahy, nehledě na statisíce turistů, kteří nyní používají bus nebo předražené taxislužby

+2/0
25.9.2014 8:28

L22a66d28a 52N93o49v29a61k 4902323327

jen pořád nechápu proč chtějí všichni jezdit do Kladna...

+2/−4
24.9.2014 23:09

R73a36d90o87s97l37a36v 36K85l16a68u75d13a 5944278174452

?;-D8-o

0/0
24.9.2014 23:09

J49a39r49o47s17l94a91v 25V21o67j71t93ě48c15k48ý 4363468904606

Že by proto, že z Kladna každý den do Prahy jezdí 1,5tis lidí za prací a 500 studentů?

+1/−2
24.9.2014 23:12

L14a40d12a 48N24o88v86a32k 4942593817

tak to je smutný příběh...

+1/−1
24.9.2014 23:13

J12a64r98o81s54l94a40v 16V61o67j28t93ě59c32k87ý 4983498254176

ale realita

0/0
24.9.2014 23:14

J70a71r92o77s91l55a62v 16V54o86j34t92ě37c26k39ý 4223758634416

si neumíte představit jak ten vlak ráno vypadá :-D + jak vypadá dálnice z Kladna a Evropská ulice mezi 6 a 10h

+2/0
24.9.2014 23:15

I52v79o 18Z52d41e38b26o41r62s33k17ý 3283241390271

Obojí, a ještě trolejbus a kanál.

+1/0
24.9.2014 23:07

P66e36t48r 58A53g93u30l12á12r 4887328540514

Pro koho to chtějí stavět? Komu to bude vozit zákazníky? Ať si to Aeroholding postaví za vydělané peníze. Nerad bych viděl, že než to dostaví, tak to stát se ztrátou prodá.

+1/−3
24.9.2014 22:40

R39a27d79o17s90l95a82v 78K54l40a39u54d84a 5374478764372

Co furt všichni máte s tím letištěm? 8-oNa SZ straně Prahy neexistuje jediné záchytné parkoviště, jediný smysluplný autobusový terminál..... V Dejvicích není kde zaparkovat, protože v ulicích parkují Kladeňáci kteří nemají jinou možnost.

+2/0
24.9.2014 23:01

A30n97d53r78e72j 45O91l73e60k51s30a 3345651227241

Tolik bl...ů kandiduje na primátora. Aspoň mám teď jasno. Budu volit Hudečka, ten jedinej má všech 5 pohromadě.

+2/−6
24.9.2014 22:16

V57l18a49d65i49m37í72r 83H98o71l81ý 8974111806267

Spíš ještě o kolečko víc.

+2/−1
24.9.2014 22:41

J73a32r58o33s26l86a62v 77V77o74j59t81ě34c82k68ý 4303458894736

Ani náhodou, k letišti by mělo vést metro, tak jak je to projektované od začátku.

P.S. Bydlím tady a horší vzduch? Kde? V okolí letiště teda ne

+2/−8
24.9.2014 22:43

J14a56r63o63s76l64a47v 98V51o96j55t70ě68c24k37ý 4353428714876

Když dám já někomu minus tak to odůvodním, ze slušnosti ;)

+1/−1
24.9.2014 23:16

J44a48r97o35s24l81a79v 16T36y92s35l 8674347442479

To metro, drahý špás, by na letiště po většinu času vozilo právě jen ten vzduch. Už i i tak se na nové trase bude pásmovat (některé vlaky budou končit na Dejvické)... Tohle metro je totiž jen pomníkem pana Béma a pana Chalupy.Metro A mělo být dovedeno na Červený Vrch, max. Petřiny. Stavět by se však prioritně mělo metro D.

+5/0
25.9.2014 0:23

Z14d60e35n33ě17k 36Z70a25b92a62v50a 1492264206464

ééé - 5 tvarglí leda :-/

0/0
25.9.2014 15:05
Foto

L48i30b32o20r 75V90y34k49o36u69p51i96l 9236645149927

A kdo odtud bude lítat. Ten rozprodanej aeroklub?

+2/−5
24.9.2014 22:05

J93a45n 45M17o10d63r27ý 2783349927

Desítky aerolinek, které zde působí.

+3/0
24.9.2014 23:09

L98u81d25ě77k 42Š59i83š26á27k 3447428839174

Vždy, když slyším pojem "rychlodráha" tak přemýšlím kolik asi ten vlak pojede. V českém měřítku to vidím tak na max 120... Přitom rychlodráha v zahraničí = 200 až 400 km/h. Tak kolik páni politici plánujete u nás a kolik si kdo na tom nahrabe?

+1/−2
24.9.2014 22:04

T76o61m 63J21u68r12e42č75k78a 6565552495845

Rychlodráha není ve smyslu vysokorychlostní vlak, ale že to jede rychle oproti běžné dopravě ve městě...

+5/0
24.9.2014 23:16

L97u41k21á55š 31K49o93p96č57a 1735644202527

Ja bych byl pro metro s castecnym vedenim po povrchu. Navic bez prestupu se clovek dostane metrem do centra a na druhou stranu Prahy. Bylo by to nejelegantnejsi reseni.

+6/−4
24.9.2014 21:48

A16n63d38r56e37j 40O40l33e76k14s66a 3875471317781

1) nejsou vagony pro venkovní provoz. Nemají dvojitá okna, izolaci, topení.

2) trať pro metro na povrchu, je nepřekročitelná zeď, musí být oplocena, protože napájení je v úrovni kolen člověka.

3) Souprava z letiště do centra pojede půl hodiny - mnoho stanic

4) Trasa A metra nvede ani na Hlavní nádraží, ani na ÚAN Florenc. Cestující s kufry, nebydlící v Praze, budou muset přestupovat na Muzeu!

5) je to kravina všech kravin a překvapuje mne, že např. pí Krnáčová, ačkoli hovoří prý sedmi jazyky, ji chce podpořit. Že gynekolog Svoboda, nebo Ludvík, mě nepřekvapuje.

+7/0
24.9.2014 22:23

J52a23r82o83s66l86a38v 44V32o29j85t67ě28c96k33ý 4543988814216

Skalka - Depo Hostivař

Úsek vedený po povrchu ;-)

+1/−2
24.9.2014 22:44

A74n12d44r54e79j 50O81l95e60k19s41a 3135171667201

Výtečně. Je to asi 300 metrů, respektive je to celé zhlaví depa - ono by se totiž do tunelu nevešlo. Víte co je zhlaví, viďte. Stejné je to např. na Kačerově, jen se po té koleji nejezdí s cestujícími.

+4/−1
24.9.2014 22:50

M40i70r45o30s86l32a29v 94G20r59o13s84s41m51a65n39n 8642539914

Dodávám, že když sněží, tak v těch vagónech sněží. A když hodně prší... Doplňte:-)

+1/0
25.9.2014 2:20

J51a38r69o26s31l74a34v 83V30o76j22t88ě25c32k96ý 4193108344136

Půl hodiny z letiště do centra je furt skvělé, jelikož BUS jen na Dejvickou se vleče nějakých 25 minut, ve špičce i 35 minut, přestup a další jízda třeba na Můstek ( považuji za centrum ) trvá dalších přibližně 15 minut. Já v tom problém nevidím.

Oplocení není problém, nadchody, podchody, možností je mnoho, ve mnoha zemích po světě to tak funguje, třeba Amsterdam ;-)

Přestup cestujících je to nejmenší co může být, vlaky ČD jsou vysoce nespolehlivé, takže zpoždění na letišti není moc OK, kdežto metro jezdí s vteřinovou přesností

A kravina je rychlodráha, trať tady na to nemá kapacitu, a rozšíření taky není moc konstrukčně reálné + lidé co tu bydlí by dělali obstrukce, mě by to třea bylo jedno, já to beru jako součást města které se modernizuje a vyvíjí, ale takových je minimum, bude tu 99% těch, co budou demonstrovat, sepisovat petice a podobně, kdežto metro projde snáž když se nebude dělat boomrem

+1/−3
24.9.2014 22:50

A71n61d70r26e13j 13O24l20e27k52s67a 3665131427891

Metro na letiště je ekonomicky neospravedlnitelné absolutně, mnohonásobně. Metro do motola bylo pouze neospravedlnitelné. Zdá se, že u pražské veřejnosti stále převládá potřeba trumfovat jeden pomní dalším, daleko větším :-)

+7/−1
24.9.2014 22:54

J44a45r15o85s24l53a74v 43V14o72j22t49ě12c59k37ý 4783138674476

Jo ona ta nalisovaná 119 která jezdí každých 5-8minut je hodně ekonomická, to máte recht, ten vlak by nemohl jezdit tak často jako metro, a byl by napěchovaný ještě více

+1/−2
24.9.2014 23:14

A50n88d37r27e52j 73O63l17e30k50s40a 3415761827391

Pane Vojtěcký. Kolik asi tak souprav z trasy na to letiště zajede, co myslíte. Já tipuji každou osmou až 12ou.

+5/−1
24.9.2014 23:46

V17l53a43d66i30m39í59r 21H67o66l74ý 8334201516787

1) + 2) Nešlo by tedy vést metro po povrchu nějakým lehkým tubusem?

3) Aspoň si člověk stihne přečíst noviny, co se po dobu jeho nepřítomnosti nového stalo.

4) Tady máte pravdu, na Hlavní nádraží ani na Florenc trasa A nejede, na druhou stranu třeba obyvatelé Vinohrad by měli komfortní cestu bez přestupu. A dočasné ukončení rychchlodráhy na Veleslavíně ten problém také neřeší.

5) Je mi jedno, jestli povede na letiště metro, nebo rychlodráha, nejvýhodnější variantu musí vybrat odborníci, ale ať už se tam něco konečně vybuduje.

+2/0
24.9.2014 22:55

A12n78d39r84e88j 26O80l37e83k44s83a 3225971597731

1 + 2) -šlo. Ale bylo by to asi tak pětkrát dražší, než vést trať prostě po zemi, na štěrkovém loži. Tubus je jednoduše most -  zakrytý.

4) - obyvatele Vinohrad nemám rád. Ti stejně pojedou taxi, nebo se nechají odvézt někým jiným autem :-)

5) - souhlas. Jen aby ty odborníky konečně někdo poslechl...

+1/0
24.9.2014 23:05

V65l67a16d45i38m97í29r 91H98o80l75ý 8644271756737

1) + 2) asi jsem se špatně vyjádřil, myslel jsem trať vedenou prostě po zemi a obestavěnou  tak, aby dovnitř nepršelo. Určitě by to bylo dražší, než vést koleje jen tak, po povrchu, ale zase nejspíš levnější, než razit tunely.

3) no jo, oni už jsou takoví. Ale i pro nás z Vršovic by se jednalo o celkem slušné zrychlení cesty. :-)

5) ...no a obávám se, že tady bude zakopaný pes.

+1/0
24.9.2014 23:25

A71n84d77r45e61j 24O60l48e98k93s32a 3415451177561

Zakrytím trati na povrchu by se moc neřešilo. Jen ty nevybavené soupravy pro venkovní provoz.

Metro na letiště ale nemá smysl, obsluhuje jiné cestující, než ty, kteří přilétají a odlétají do/ze země. Na letiště je potřeba dovést vlak, který navazuje na celorepublikovou a celoevropskou síť železnic. To má smysl.

+5/−1
24.9.2014 23:53

R73a90d15e32k 37N75o13v27a51k 9964363239210

Metro B  Hůrka-Lužiny ?

0/0
25.9.2014 8:32

J19a25n 53H95l59e48d82í68k 4609592598792

určitě METRO, trochu více po povrchu, v možně krizovém území pod povrchem, také z důvodů hluku,-- s železnicí narůstají problémy a mohou být i velké za větší nepřízni počasí

+5/−7
24.9.2014 21:38

M42i36r70o37s81l34a38v 86G75r53o98s60s98m33a75n45n 8702659354

No dobře, když bude hodně moc sněžit a silně mrznout, tak se v krajním případě zastaví provoz. To už ale letiště bude dávno odklánět lety jinam.

+2/0
25.9.2014 2:47

J45a69n 63M87a59z20ů63r79e84k 2568754408635

no...osobně si myslím, že nejlevnější by bylo prodloužit metro ze zlíčina a vést to po povrchu

+6/−1
24.9.2014 20:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.