Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Srážku s kamionem nepřežila tříčlenná rodina, motor byl daleko od auta

Tříčlenná rodina zemřela ráno při srážce osobního a nákladního auta u Klecan nedaleko Prahy. Dva muži a jedna žena cestovali kabrioletem značky BMW, trosky byly rozmetané daleko od místa střetu. Kamion i auto skončily v poli. Silnice třetí třídy zůstala několik hodin uzavřená.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37i59c12h41a67l 26P11l90e78š42t28i15l 3777566146665

Jak poznali, že to byo auto ?

0/0
27.9.2014 15:21

J81a75n 49K12ř44í54ž 6775223275888

Podle volantu.

Proč se ptáte?

0/0
27.9.2014 20:15

J26a55n 43B74o31h87a61t58ý 7167580208742

Stačí se podívat, jak je ta silnice vedená, a je jasné, proč k tomu došlo. Za takové prasárny by měl jít příslušný pracovník do kriminálu. Aby se silnice náhle prudce zužovala a navíc bez pořádného značení, to opravdu může vymyslet pouze pitomec. Ahold snad má peněz dost, aby si komunikace okolo svého meziskladu upravit tak, aby odpovídaly standardům.

0/0
27.9.2014 10:04
Foto

J50o15s47e54f 84J13o75ž45k47a 61S27ý41k90o58r35a 3763818800890

Ta silnice je úplně normální. Dokonce je na ní krásný odbočovací pruh vlevo a i náznak připojovacího pruhu.

Už jsem se několikrát ptal, ale nedostal odpověď - jak jinak udělat odbočovací pruh vlevo?

0/0
27.9.2014 13:51

J23a77n 34B84o45h45a67t96ý 7277250968972

Ano, náhlé vybočení pruhu vlevo, to je opravdu naprosto normální. Samozřejmě to uviděl na poslední chvíli, strhl to a dostal se do smyku. Jestli to tam neznal, tak takovou prasárnu logicky nečekal. Pokud hustě prší nebo je mlha, vidíte h..., ne čáry. Když se pak před vámi ve vašem pruhu nesmyslně objeví nějaký domeček, tak máte co dělat, i kdybyste jel 30. Já nevím, jestli silnice při dobudování procházejí nějakou kolaudací, ale tohle by snad ani nemohlo projít, kdyby to viděl někdo, kdo je při smyslech. Vsadím se, že tím domečkem jim stejně brzy projede někdo v kamionu. Anebo se tam zabije další rodina jen proto, že má někdo diletant....

0/0
27.9.2014 20:45

J17a70n 10B98o96h96a10t92ý 7187510528532

...že je někdo diletant... Takových míst znám několik. Pokud se napoprvé nezabijete, moc dobře si je zapamatujete a příště už si dáte pozor.

0/0
27.9.2014 20:47

P63a37v11e82l 71O62d84r75a35z68i95l 6954259307110

Doufám, že se svým stylem uvažování jezdíte jen jako spolujezdec.

+1/0
29.9.2014 15:34
Foto

I19v26o 15P58e29t49e63r20k69a 4906595377789

Máte pravdu, že náhlá kroucení pruhů jsou nebezpečná. V Hradci Králové na vnějším okruhu před cca 18 lety udělali novou zastávku hned za křižovatkou a posunuli pruhy doleva. Takže pruhy se v křižovatce stáčí doleva. Několikrát jsem byl svědkem toho, že si to řidič v levém pruhu neuvědomil a začal vjíždět do dráhy řidiči v pravém pruhu.

0/0
29.9.2014 18:38

M81a86r80t71i35n 80P30i17s44á83r 6350632404306

ještě zajímavější to bylo, když tam ten domeček ještě nebyl, pochopitelně ani krajní pruhy na vozovce ..

0/0
29.9.2014 19:01

R72a47d74e13k 83T75r94n 2902756124917

Brrr. Úpřimnou soustrast pozůstalým.

0/0
27.9.2014 9:16

Z32b13y98n27ě40k 91C22h34a15t93t 1475870335706

Jak to tady tak pročítám, nikdo asi nechodil na základku, nebo neměl fyziku.

Síla nárazu se nepočítá tak, že se sečtou rychlost dvou aut. Je potřeba uvažovat jejich váhu, vypočítat tak pohybovou energii a zohlednit dobu nárazu. A to do toho nepočítám deformační zónu, která dost energie pohltí ...

+1/0
27.9.2014 3:03
Foto

J43o98s93e74f 42J79o93ž88k29a 90S71ý94k86o74r60a 3823908200770

Nechám se rád poučit, ale pokud nemám čas a prostor uhnout, tak mi přijde čelní náraz lepší než něco jiného, tedy snad krom pole. O stromu asi nemá cenu vůbec psát - rozpáraných aut o strom jsem viděl nepočítaně. Ale třeba skorotečný náraz, který auto roztočí tak, že je neovladatelné a téměř nebrzdí mi přijde nejhorší možný způsob nabourání.

0/−3
26.9.2014 20:51

A79d13o77l31f 88R13o90z22b39o35ř36i34l 5598500427

Josefe, to snad nemyslíš vážně 8-o Čelní náraz je to nejhorší, co tě může potkat. To je totálka !! Tzv. nevyhnutelná nehoda a jak se z ní dostat téměř neexistuje, pokud jedeš jako prase ! Ale když vidím, že to nevyjde a že to nedobrzdím, tak to opřu o svodidla bokem vozu (to mě bude zbrzďovat !), nebo to vypálím do pole. Ale co příkopa !  Muselo by to být tak, aby vůz rotoval - kutálel se. Prostě převést kolmý směr do rotujícího. něco jako parašutistický kotoul. Ale vždy je nutné mít "rozumnou" rychlost. Zabít se dá při čelním střetu již ve třicítce !!

0/0
26.9.2014 23:33

J49a76n 11N25o43v32á96k 9425828174555

Na přímý čelní náraz je dnes každé evropské auto speciálně navrhováno - deformační zóny, předpínače pásů, airbagy - testováno při 65 km/h.

Daleko horší je boční náraz na kabinu, kde je daleko menší deformační zóna, proto se také testuje jen při 30 km/h.

0/−1
27.9.2014 0:16

M45a15r46t72i31n 12S36v19o53b66o64d77a 7149707502675

To je asi ten problem, ze se rychlosti protijedoucich aut scitaji. Takze vse je lepsi nez srazka s protijedoucim autem. Snad mimo padu do rokle nebo vody.

+1/0
27.9.2014 12:17
Foto

J64o62s91e65f 21J53o54ž35k83a 81S74ý76k55o81r69a 3933238430670

No, už tu všichni víme, že je to nesmysl, že nejde o rychlost, ale o hybnost.

A náraz do stromu, který auto přepůlí, určitě není lepší. Navíc, nevím přesně, ale může ten strom minout čidlo airbagu?

0/0
27.9.2014 13:47

J85a74n 65K13ř34í97ž 6495963755838

Minout ho může.

Sice těsně,ale jde to.

0/0
27.9.2014 20:17

P98a96v54e92l 64O42d79r90a51z43i90l 6604219887490

Rychlosti se samozřejmě sčítají, ale ne jako v první třídě.

0/0
29.9.2014 15:35

J37a59n 63S71t95o70d63o69l13a 7631910973590

Nesčítají! Kdo vás tohle učil?

0/0
29.9.2014 20:01

J67a67n 70S56t77o50d83o84l30a 7821900483890

Ještě vysvětlení. Když pojedete 90 km/h a narazíte do mohutného stromu, je to stejné, jako když do sebe čelně narazí dvě stejná auta jedoucí každé 90 km/h. Když byste si teoreticky mohl vybrat, zdya čelní náraz nebo strom, tak strom v případě, že proti jede těžší auto. Čelní náraz v případě, že proti se blíží lehčí. Důležitá je hybnost, tj. hmotnost a rychlost. Pokud máte vyšší hybnost, "přetlačíte" vozidlo s menší hybností, takže vaše bude méně zdeformované, tudíž máte větší šanci vyváznout z nehody lépe než protijedoucí.

0/0
29.9.2014 20:06
Foto

J13o71s98e75f 35J63o76ž63k95a 48S85ý35k78o23r44a 3363508380710

Vzhledem k tomu, že nemám ani BMW, ani Audi, ani Oktávku, tak se snažím jezdit rozumě.

Jasně, že vždy záleží na situaci, ale řízený čelní náraz mi vzhledem ke konstrukci aut jednoduše nepřijde jako nejhorší možná varianta.

Ohledně svodidel. Najezdím celkem málo kilometrů za rok, ale nějak jsem si nevšiml, že by někde byla souvislá svodidla jinde než na dálnicích a erkách.

Po dálnicích a pod jezdím nerad. Nebaví mě jezdit devadesát v pravém pruhu a v levém se zas musí jezdit 145, pač maj někteří bezmozci problém nastavit na tempomatu 130...

+1/0
27.9.2014 2:42

V43á30c33l82a72v 44P81c69h14á64l16e75k 8716322161662

Hrozná tragédie. IMHO nebyli připoutaní?

+1/0
26.9.2014 16:42

P91a70v37e38l 37H31o94l70u29b 1839304984374

No, i kdyby by byli připoutáni, tak skončí stejně-. Fyziku neochčiješ

0/0
26.9.2014 20:25

J48a57n 78N53o28v15á69k 9795878364405

Možná by neskončili stejně.

Prostor posádky auta je vcelku vpořádku a náraz nešel přímo na kabinu ale zboku na předek - auto se jen roztočilo a vyhodilo je ven.

0/0
27.9.2014 0:13

A53n93d71r98e89j 71O24l13e71k55s52a 3655231107441

BMW, to je diagnóza i prognóza...

+3/−7
26.9.2014 15:29

M21i34r61o63s87l23a81v 42B64u16d36a 9312532267462

Jaká?

0/0
26.9.2014 16:14

J86a14n 44K95ř83í43ž 6585943805578

Vy trabantisti jen závidíte.;-D

0/0
27.9.2014 20:18

I69v27a36n 80M95a91r65e53k 6834928442

BMW >>> brus kterému určitá skupina lidí připisuje nadpřirozené vlastnosti ! ! ! 8-o 8-o 8-o

+3/−3
26.9.2014 15:23

P27a33v47e26l 70S60t17a92v62j49a70n85í35k 6678485307261

Váš případ?

+1/0
26.9.2014 16:32

I25v10a62n 39M80a16r27e95k 6544608672

Nedělejte si se mnou starosti,mám jen Oktávku R^

0/0
26.9.2014 19:21

I24v69a77n68a 33N11o69v79á 2952782239818

Kdyby iDnes neměla nehody a katastrofy, nemela by o cem psat. Dulezite zpravy asi ze zasady vynechava...

+2/−2
26.9.2014 15:14

M51a12r28e17k 98T41u10r22n57o70v49e37c 7825402150466

OK a jakou důležitou zprávu podle Vás třeba zrovna za ten pátek vynechali?

0/0
27.9.2014 9:12

M27a29r30t25i98n 48F78i91l70i11p62c34z97y67k 3341461125283

Na strankách nejprodávanějšího bulváru jsou letecké snímky, které hodně napoví.

+1/0
26.9.2014 14:54

J20a37n 62N97o28v64á54k 9485208524305

R^

Zvláště tenhle snímek - kamion v protisměru nejspíš nebyl:

http://www.blesk.cz/galerie/zpravy-udalosti/369384/?foto=1

0/0
26.9.2014 16:35

J50a85n 91N95o33v62á75k 9585968814125

Podle snímku BMW předjíždělo ze stejného směru jako kamion, z nějakého důvodu dostalo smyk a postavilo se napříč přes silnici (smykové stopy v levé části silnice).

Kamioňák si ho zřejmě nevšiml včas (byla tma, možná byl plně naložený) a jen se mu pokusil vyhnout na poslední chvíli (smykové stopy v prvé části silnice) a vrazil mu do předku - roztočil ho a nepřipoutaná osádka vylétala ven.

0/0
26.9.2014 16:40

P33a35v46e97l 78H75o24l88u45b 1139344634294

No to bych až tak netvrdil, se podívej, kde je brzdná dráha podle všeho pravého kola....:-/

0/0
26.9.2014 20:28

J77a83n 28N11o65v70á60k 9385358714305

brzdná dráha levého i pravého kola prochází místem, kde parkuje ta žlutá odtahovka (stojí zadními koly přímo na ní) - a to je pravá strana silnice.

Stopy vlevo nejsou od kamionu.

0/0
27.9.2014 0:19

J24i69ř37í 74L15u57k86á15š45e18k 5130361610293

řikali nám v autoškole, za každou cenu zabrante čelní srážce, radši se kutálejte po poli, nebo to nahulte do stromu, při čelní se energie sčítaj...

+10/−3
26.9.2014 13:32

J85a77n 33N30o16v27á25k 9315728284495

Tohle byla čelní srážka jen z hlediska toho kamionu, BMW je nabourané z pravého boku na přední kolo, proto také ulítl ten motor, jak se po náraze roztočilo - kdo ví co se na té silnici před srážkou dělo.

+3/0
26.9.2014 13:39

P44e73t92r 35N31o73v96o63t25n82y 3189472499832

Energie se sice sčítají, ale deformují se dvě auta.

+4/−1
26.9.2014 13:55

M87i25r29e28k 20K73o56v66a81c79i92k 5361171281547

Jenže se nedeformují stejně - v případě kamion vs osobák pohltí naprostou většinu toho součtu energií osobák včetně osazenstva, takže v tomhle případě je určitě lepší (alespoň teoreticky) ten strom.

+4/0
26.9.2014 14:25

M15a91r95t19i35n 70H83o93f79f23m44a16n71n 2455451766406

ale všetky autá sa konštruujú s deformačnými zónami, ktoré počítajú s čelnou zrážkou, resp. s prekrytím do 50%, už prekrytie menšie ako 50%, resp. diagonálne bočné nárazy, sú väčšinou pre posádku fatálne.... takže ono je veľmi dôležité ako a kde to trafíte... to platí samozrejme aj o strome. Mne napr. opačne tvrdil chlapík z mototechny, že je lepšie trafiť to napr. čelne a nesnažiť sa neskoro uhýbať tak že to nakoniec aj tak trafíte s malým prekrytím....

+1/0
26.9.2014 15:35

M83a46r28t11i94n 13H61a54v91l76í91k 4230425937653

Energie se nesčítá. Pokud by jste mezi dvě auta postavil stěnu na kolečkách a zajistil úplně stejné hodnoty nárazu, tak se ani nepohne. Čili je to jako kdyby auto bouralo do zdi. Je to jen obyč fyzika a sčítání sil.

Samozřejmě v tomto případě je nepoměr hmotností, takže je jasné jaké auto vyhraje.

+6/−1
26.9.2014 14:56

M77i19r20e89k 22K37o24v23a14c30i49k 5141751661837

Jistě nepohne se, ale síla, která na desku působí je dvojnásobná než když jí opřete o zeď a nabouráte do ní jen jedním autem...

+1/−5
26.9.2014 15:16

M30i45c13h61a52l 70H10o52r19á88k 6434649424926

Je fajn vidět, že aspoň občas se tu objeví někdo, kdo má mozek, používá ho a nejspíš chodil do školy :) R^

0/0
26.9.2014 21:26

M90a80r47t28i77n 37T62u34n54z63e12r 4693322242794

Jo, jako kdyby bouralo do zdi, ale rychlostí rovnou součtu rychlostí obou aut.

0/−2
29.9.2014 10:18

M55a97r85t86i17n 56T56u19n79z51e94r 4773652112114

aha, tak ne úplně .. musela by to být zeď, která by pohltila půlku enerige .. stejnou jako to auto

+1/0
29.9.2014 10:30

P77e72t80r 30V22i49n12t84r97l38í31k 3956894481

pořád je to ale nižší možnost větší škody

0/0
26.9.2014 15:03

A59d81o48l84f 71R62o90z57b76o35ř45i43l 5708660767

Bože, to jsou kecy 8-o

0/0
26.9.2014 23:36

R82o59s96t32i53s85l38a88v 11C11a40h53a 6223877577851

lepsi, nez bocni naraz, protoze na celni naraz maji auta deformacni zony, na bocni nebo diagonalni naraz je to mnohem horsi.

0/0
26.9.2014 14:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.